Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 13473
Hei!

Jeg har installert Kali Linux på en av de to stasjonære pc'ene jeg har, men har et lite problem.

Det som skjer er at musa kan kun brukes i programmet/viduet som er åpnet. Så hvis jeg åpnet terminalen så kan jeg kun bruke terminalen, jeg kan ikke trykke på skru av pc'en f.eks. Jeg sliter også med å få x'et ut av vinduene som er åpnet...

Dette er kjempe frustrerende og det eneste to måtene å få ordnet dette på er:

1. "voldta" musa og trykke over alt som en forbanna tulling, er jeg heldig så får jeg til å trykke utenfor det åpnede vinduet (Men da kan jeg ikke trykke eller skrive i det åpnede vinduet lengre) og hvis jeg åpner et nytt vindu, f.eks firefox, ja da blir jeg stuck der og kan kun trykke og skrive i firefox...

2. Evt så må jeg skru av og på pc'n helt til det funker som det skal, det kan variere alt fra 6-7 gager og helt opp til 10-15 ganger, i visse tilfeller må jeg også kutte strømmen opp til flere ganger.

Er det noen som har opplevd det samme, eller vet om en fiks til problemet?

Ja, jeg har prøvd å reinstallere Kali, men det hjalp lite.
Jeg har også kjørt både Updat og Upgrade av Kali til ingen nytte.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
%BRAAAAPP%
_RED_'s Avatar
3 1
...å det fungerer som det skal under Kali-Live?