Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 12018
Hei godtfolk!

Kort fortalt: jeg har en wifi-tilkobling som jeg bruker for å koble meg til internett. Dette via en 4G router. Samtidig har jeg en kablet tilkobling til en router som ikke er koblet til internett. Dette er for å koble nettverkskameraer til pcen uten å overbelaste 4G routeren. Som et slags lokalt nettverk uten internett-tilkobling altså.

Men! Når jeg kobler pcen på begge nettverkene samtidig får jeg ikke koblet meg til internett. Hvis jeg deaktiverer den kablede forbindelsen, kommer det tilbake med en gang. Men sålenge kabelen er plugget i virker det som maskinen tror den skal finne internett via den, og bare driter i hele wifi-tilkoblingen.

Har prøvd å søke litt på nettet men vanskelig å finne igjen den konkrete problemstillingen.

Noen som kan peke meg i riktig retning?

Kjører Linux Mint 18.2.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sett statisk IP uten gateway på kortet som ikke gir internett. Nå prøver den trolig å sende trafikken til kabel hvor det ikke er internettforbindelse.
Funka som bare det!

Tusen takk!