Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 12293
http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...d-tv-ue55f8005

Er dette et godt kjøp? Ser Komplett selger denne for 14 995,- mens Elkjøp selger den til 11 795.

http://www.komplett.no/samsung-55-3d...55f8005/777101

8serien til Samsung skal være bra hvis ikke jeg har misforstått?
er nok ikke dårlig kjøp. Selv foretrekker jeg Philips pga Ambilight!

http://www.komplett.no/philips-55-3d...fl8008s/795959
Sist endret av mo3; 1. januar 2014 kl. 16:02.
Da må jeg spørre hva Ambilight er for noe?
Glemte å skrive i første post at tven skal stort sett brukes til å se vanlige tvkanaler i hd med Canal Digital parabol.
http://www.dinside.no/920712/ambilig...kundene-elsker

prøvd å google ambilight?
http://www.lmgtfy.com/?q=ambilight
Sist endret av moan1244; 1. januar 2014 kl. 20:09.
Nei jeg gjorde ikke det,hehe Takk for det
Ikke noe dårlig kjøp. Er nok litt enig mo3. Ambilight er ganske hærlig.
Takk for svar Har sett endel videoer på Youtube med Ambilighten til Phillips,og ser at nesten alle som har det er kjempefornøyde.
Så jeg ble interessert i det selv. Men blir man ikke "sliten" i øynene av dette,mere avslappet?

Ser forresten at Elkjøp har satt opp prisene,mens Komplett har satt de ned på Samsungen jeg først kikket på...
Sitat av mummitrollet Vis innlegg
Takk for svar Har sett endel videoer på Youtube med Ambilighten til Phillips,og ser at nesten alle som har det er kjempefornøyde.
Så jeg ble interessert i det selv. Men blir man ikke "sliten" i øynene av dette,mere avslappet?

Ser forresten at Elkjøp har satt opp prisene,mens Komplett har satt de ned på Samsungen jeg først kikket på...
Vis hele sitatet...
Du blir generelt mer opplagt ved å bruke lys bak TV'en :-). Øynene dine tilpasser seg lysjusteringer mye lettere med Ambilight (eller bare ved å ha en lampe bak TV'en kan hjelpe mye). Det gir deg også en følelse at TV'en virker mye større enn den er og jævlig kult hvis du ser en action film med litt eksplosjoner.
Sist endret av Wolfie; 5. januar 2014 kl. 21:52.
Står selv å vipper mellom disse tv'ne,lurer på om noen har erfaring med phillipsen anngående smart funskjonene?
Sitat av KrokenMostWante Vis innlegg
Står selv å vipper mellom disse tv'ne,lurer på om noen har erfaring med phillipsen anngående smart funskjonene?
Vis hele sitatet...
Relativt dårlig. De jobber hardt med å utbedre den, men har nylig fått vite av Phillips at de holder på med en ny versjon. Om denne kommer på eksisterende TV'er tviler jeg på.

Du får smart apps som Spotify, nettleser, Netflix og litt annet div. Menyene er treige, men selve nettdelingen via PC og mobil funker relativt bra. Ellers spiller den av alt av filformater du dytter inn i en av USB'ene. Ikke sats på noe stor smartopplevelse, du får heller igjen MYE bilde for pengene. Kjøp heller en Apple TV eller en WD TV så har du det du trenger.
Men bildekvaliteten er bra på Phillipsen eller?
Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke smartfunksjonen så mye,mest parabol og dvdfilmer det går i her.

Tenkte også å kjøpe veggfeste og hdmikabel i samme slengen,er det samme hva jeg kjøper eller er det store forskjeller?
Veggfeste: En som passer til TV'en, kan festes til veggen og som tåler vekten til TV'en, vanskeligere er det ikke

HDMI Kabel: Om det er noe spesielt du trenger fra HDMI kabelen, finn ut hvilken av versjonene som takler det. Om du kun skal ha bilde og lyd så kan du kjøpe hvilken som helst. Clas pleide iallefall og ha noen billige gode kabler.
Sist endret av Freddy_fred5; 7. januar 2014 kl. 13:33.
Pluss for samsung er at den oppgraderes med Evolution kit: http://www.komplett.no/samsung-evolu...E-9D52E5984D4D
Sitat av mummitrollet Vis innlegg
Men bildekvaliteten er bra på Phillipsen eller?
Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke smartfunksjonen så mye,mest parabol og dvdfilmer det går i her.

Tenkte også å kjøpe veggfeste og hdmikabel i samme slengen,er det samme hva jeg kjøper eller er det store forskjeller?
Vis hele sitatet...
Ja, sånn det foregår i huset her og. Smartfunksjonene ble brukt første uka, aldri etter det. Absolutt! Den er overlegen om du sammenligner prismessig med mange konkurenter. Mye bilde for pengene om du går får Philips, ikke minst abilight som er en hærlig oppfinnelse.
Selv har jeg kjøpt den Samsung 55'' for en liten stund siden og jeg må si meg storfornøyd med denne tven! På expert koster den 12 lapper
Da bestilte jeg denne Phillipsen http://www.komplett.no/philips-55-3d...fl8008s/795959 og den her http://www.komplett.no/startpakke-ti...v-42-65/573676

Henter selv på Komplett,håper jeg kan hente den idag
Mener å ha sett statistikk som viser at samsung har mye større feilprosent enn andre leverandører, og at det kjent for å ha problemer med noen kondensatorer som ryker. (og disse kondensatorene er spesiellle types, så de er ikke lett å få bytta). Er dette noe som kun var sant før, eller er det fortsatt tilfelle at samsung er en av verstingene på dette?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Noe røyk i hvert fall på min 51" Philips 9000-modell den første uka. Riktig nok fjorårets modell, ikke særlig hyggelig. Det ble en Panasonic VT50 istedenfor
Sist endret av Slaps; 10. januar 2014 kl. 15:09.
Sitat av etse Vis innlegg
Mener å ha sett statistikk som viser at samsung har mye større feilprosent enn andre leverandører, og at det kjent for å ha problemer med noen kondensatorer som ryker. (og disse kondensatorene er spesiellle types, så de er ikke lett å få bytta). Er dette noe som kun var sant før, eller er det fortsatt tilfelle at samsung er en av verstingene på dette?
Vis hele sitatet...
Denne gikk på NRK onsdags kveld. Veldig relevant! Anbefales!
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Denne gikk på NRK onsdags kveld. Veldig relevant! Anbefales!
Vis hele sitatet...
Ett utmerket program.
Etter det jeg kan se har Samsung foretatt en feilkonstruksjon ved å plassere kondensatorer inntil en kjølekropp og komponentene dør i varmen.

Dette burde kvalifisere til 5 år reklamasjonsrett.
Feilen er iboende fra dag 1.
At de har gjort dette med overlegg er mindre sannsynlig.
Slike tabber er grønske almindelig.
At kunder foretrekker flatskjermer som er flatere enn godt er, er og blir problematisk
og gir begrensede muligheter for å skape produkter med god plass til kjøling.
Trangt, fort og gæli.

Det hele minner om kjøling i B&O forsterkere kontra Tandberg forsterkere for 40 år siden hvor de slanke og vakre titt og ofte knelet under varmen.
De nye modellene hvor kondensatorene har bedre plassering varer forhåpentligvis lengre.
Å skille seg ut med hyppige feil fører som regel til redusert akjeutbytte/aksjekurs for eiere i fremtiden og er ikke en strategi for langsiktig overlevelse.
Kunder med svidde fingertupper husker lenge og har mange venner/bekjente.

Alt med moderasjon.

Kjøleskap har en tendens til å vare lenger enn forrige ekteskap så jeg kan ikke helt se
grunnlaget for å klage her.
Det er neppe lønnsomt, men som regel fullt ut mulig å bytte ut utslitte kompressorer med
nytt/pent brukt hvis man insisterer.
Miljøet er som regel bedre tjent med en nyere modell som bruker litt mindre strøm.
Det blir ett regnestykke for de fleste.
Sitat av etse Vis innlegg
Mener å ha sett statistikk som viser at samsung har mye større feilprosent enn andre leverandører, og at det kjent for å ha problemer med noen kondensatorer som ryker. (og disse kondensatorene er spesiellle types, så de er ikke lett å få bytta). Er dette noe som kun var sant før, eller er det fortsatt tilfelle at samsung er en av verstingene på dette?
Vis hele sitatet...
Kjenner ikke helt til det, men min erfaring er at Philips er best på kundeservice, og Panasonic-kunder er de mest fornøyde :-) .
Hørtes ikke bra ut det der.... Nå er Phillipsen med Ambilight hentet og montert i stua her,ser meget bra ut foreløpig
Sitat av mummitrollet Vis innlegg
Hørtes ikke bra ut det der.... Nå er Phillipsen med Ambilight hentet og montert i stua her,ser meget bra ut foreløpig
Vis hele sitatet...
Hvis det var meg du siktet til så eier jeg selv en Philips TV og er storfornøyd! Gratulerer med ett bra valg av TV.
Var dette med overoppheting av komponenter jeg tenkte på,håper ikke det skjer med mitt nye Phillipstv

Har sett endel på tv nå,og legger merke til at bildekvaliteten varierer mellom de forskjellige HDkanalene.
Har kun justert på tv under oppstarten,har noen tips om hva de ulike innstillingene bør stå på eller er dette helt inviduelt?
Du kan vurdere en CD som hjelper deg på vei. Vet Komplett har noe lignende, men finner den ikke igjen.
Sitat av mummitrollet Vis innlegg
Var dette med overoppheting av komponenter jeg tenkte på,håper ikke det skjer med mitt nye Phillipstv

Har sett endel på tv nå,og legger merke til at bildekvaliteten varierer mellom de forskjellige HDkanalene.
Har kun justert på tv under oppstarten,har noen tips om hva de ulike innstillingene bør stå på eller er dette helt inviduelt?
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer. Det varierer mye på kvaliteten mellom "HD" kanelene. Jeg har desverre ikke instillingene for en PFL8008s, men har for PFL7108s. Tips er ihvertfall skru av bildebehandlingen TV'en bruker. Velg Film-modus på bildeinstillinger, da skrur den av det meste. Skru av skarphet, velg fargeemperatur som varm, gamma: -2. Det er det jeg husker utenatt. Det skal gi ett litt mer naturlig bilde. Evnt. gå får en sånn kalibreringsdisk eller en Spyder.
Sist endret av Wolfie; 11. januar 2014 kl. 19:23.
Jeg kjøpte selv TV fra Samsung, og er storfornøyd hittil, men må si jeg ble litt bekymret av den episoden av FBI. Nå har jeg imidlertid såpass stor tillit til Forbrukerrådet her til lands at hvis den ryker i løpet av noen få år, og da særlig pga en så kjent feil som kondensatorene, så kan jeg trygt reklamere på den og få det fikset på skikkelig vis, eventuelt ny TV. Får håpe jeg unngår problemstillingen i det hele tatt!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har justert endel nå og fått ganske bra bilde.
Men jeg har tydligvis justert litt mye,for bildet er blitt "blåst opp" slik at teksten forsvinner på enkelte kanaler og kanallogoen oppe i høyre hjørne er delvis borte.

Har prøvd å justere både bildeformat og under skjermkanter står innstillingen på null.

Noen som kan hjelpe meg litt her?
Du skal bruke "Format: Unscaled". Gjør dette på TV'en og dekoderen .
Sist endret av Wolfie; 9. februar 2014 kl. 22:15.
Har satt tven på uskalert,men får ikke valgt dette på dekoderen...

Er Canal Digital hd pvr dekoder.
Jeg handlet for ikke lenge siden selv en Samsung 46". De kalibrerte TV'en for meg i butikken til en tusenlapp. Jeg er meget fornøyd med resultatet. Bruker kun nettet til TV-titting. Merker stor forskjell fra f.eks NRK sine sendinger opp mot Netflix. Netflix kjører visstnok med super HD. Bildet er Ferrari på Netflix. Opel på NRK. De sa i butikken at det ikke var like stor fare med kort levetid på TV'en etter deres kalibrering. Hvor mye sannhet det er i det, er jeg mer usikker på.

Du får ta en telefon til Canal Digital i morgen. Får du vel fort svaret du er ute etter.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 11. februar 2014 kl. 00:03.
Sitat av mummitrollet Vis innlegg
Har satt tven på uskalert,men får ikke valgt dette på dekoderen...

Er Canal Digital hd pvr dekoder.
Vis hele sitatet...
Hm. Har ikke noe dekoder forran meg nå, men du skal ha mulighet å endre på det der og.



Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Jeg handlet for ikke lenge siden selv en Samsung 46". De kalibrerte TV'en for meg i butikken til en tusenlapp. Jeg er meget fornøyd med resultatet. Bruker kun nettet til TV-titting. Merker stor forskjell fra f.eks NRK sine sendinger opp mot Netflix. Netflix kjører visstnok med super HD. Bildet er Ferrari på Netflix. Opel på NRK. De sa i butikken at det ikke var like stor fare med kort levetid på TV'en etter deres kalibrering. Hvor mye sannhet det er i det, er jeg mer usikker på.

Du får ta en telefon til Canal Digital i morgen. Får du vel fort svaret du er ute etter.
Vis hele sitatet...
Tja. Godt spørsmål. Jobber selv med akkurat det samme og den kalibreringen er virkelig verdt det, ang. levetiden er jeg litt usikker. Ville neppe brukt det som ett argument for å kalibrere en TV, men hvis man ser litt på det er det en liten sannhet i det. Noen av disse fabrikkinstillingene (som f.eks Samsung har) har alt for skarpe farger, og ikke minst alt for mye lysstyrke. Dette fører til at TV'en jobber mer, bruker mer strøm og blir varmere. Det kan påvirke levetiden, men eksakt hvor mye er jeg usikker på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjerringa satt og trykte litt her og der på knappene på fjernkontrollen igår kveld.
Nå er bildet dratt sammen på en måte slik at teksten kommer ganske langt opp og kanallogoen langt ned :P
Hun visste ikke hva hun hadde trykt på heller...

Er det noen form zoomknapp på den utenom på formatknappen tro?
Finner ikke noe om det i bruksanvisningen heller.
Sitat av mummitrollet Vis innlegg
Kjerringa satt og trykte litt her og der på knappene på fjernkontrollen igår kveld.
Nå er bildet dratt sammen på en måte slik at teksten kommer ganske langt opp og kanallogoen langt ned :P
Hun visste ikke hva hun hadde trykt på heller...

Er det noen form zoomknapp på den utenom på formatknappen tro?
Finner ikke noe om det i bruksanvisningen heller.
Vis hele sitatet...
Hehehe. Høres ut som hun har byttet format på enten TV'en eller dekoderen. Prøvd å sjekke instillingene der? På Phillipskontrollen har du en egen knapp for dette. Den heter "Format". "Format" skal stå på "Unscaled".
Det er ikke formatknappen,den står på uskalert. Og hvis jeg går inn der du kan skyve og dra på bildet manuelt,skjer det ingenting når jeg prøver å dra bildet noen vei.

På dekoderen kan jeg ikke velge noe på format når den står på HD, men hvis jeg setter den på vanlig analog kommer formatinnstillingene opp...
Selv har jeg HD pvr dekoderen (T-we boksen) fra CD og det er en plass der du kan velge format. Menyen på denne dekoderen er meget knotete, men den er der :P Man må bare lete. Selv så fant jeg den ikke før jeg kontaktet CD på chat og fikk etter 15 sekunder i char endret formatet Da ga han meg hele rekka jeg skal trykke på for å navigere meg fram.
Og det lå ikke på en logisk plass :P

Hvis du har samme boksen så kan du prøve å trykke på knappen på selve boksen. Er bilde av en firkant med en firkant delvis inni den igjen :P Vanskelig å forklare, men det står i brukermanualen også
Sist endret av Nikon01; 19. februar 2014 kl. 10:12.
Ok. Ser på OL. Merket at det var noe som lignet ei ripe på skjermen. Gikk bort til TV'en, dyttet forsiktig borti med fingeren. Var ingen ripe, men jeg var fettete på fingeren. Fettet smittet selvfølgelig over på skjermen. Skulle tørke over med en tørr klut, siden de anbefaler at man ikke bruker våt klut på skjermen. Nå er det stygge flekker over et stort område på skjermen. Jeg får de ikke bort, uansett hvor mye jeg gnukker med en tør klut.

Må da være mulig få det bort?? Det vises utrolig godt.
Selvfølgelig er det mulig å få bort fettflekker!
Men da nytter det ikke med en tørr klut ;-)

En fuktig klut med fettløselig middel gjør susen. Såpe er jo en klassiker...
Evnt. alkohol.
Sist endret av Eclipse; 22. februar 2014 kl. 13:31.
Får dra bort til en elektrobutikk senere i dag. Kjøpe spray som blir anbefalt. Det sto med stor skrift på en lapp når jeg pakket ut skjermen at jeg ikke skulle bruke våt klut på skjermen, men skjermrens av noe slag. Har selvfølgelig kastet lappen i ettertid.
LED-paneler er ganske sensetive mot kjemikaler. Skal du rense av fettflekker, etc. bruk en skjermrens som er laget for det (eller vann). Du får det på en vanlig elektrobutikker for rundt 100kr. God invistering, og funker veldig bra til å rense alt av skjermer :-) .
Sist endret av Wolfie; 23. februar 2014 kl. 05:21.
Ventet på svar fra deg, Wolfie. Jeg tar turen til en elektrobutikk i morgen. Har lenge skulle kjøpt inn rens, men har ikke hatt behov for det enn så lenge. Sollyset står ikke på skjermen i dag, så det er veldig lite som er synlig akkurat nå.
Sitat av mo3 Vis innlegg
er nok ikke dårlig kjøp. Selv foretrekker jeg Philips pga Ambilight!

http://www.komplett.no/philips-55-3d...fl8008s/795959
Vis hele sitatet...
Har selv denne tv-en og den kan absolutt anbefales. Ikke kjøp samsung. På en samsung betaler du dyrt for det fancye "Smart-Tv" oppsettet. Fokuser heller på bildekvalitet og skaff deg en apple Tv (750kr), du blir garantert mer forøynd.
Sitat av Ferdinand223 Vis innlegg
Har selv denne tv-en og den kan absolutt anbefales. Ikke kjøp samsung. På en samsung betaler du dyrt for det fancye "Smart-Tv" oppsettet. Fokuser heller på bildekvalitet og skaff deg en apple Tv (750kr), du blir garantert mer forøynd.
Vis hele sitatet...
Finnes den TVen i større versjon? Og hva menes med apple-tv?
Sist endret av zxcvbnm; 23. februar 2014 kl. 18:02.
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Finnes den TVen i større versjon? Og hva menes med apple-tv?
Vis hele sitatet...
Nei. Denne kommer bare i 40",46" og 55". Skal du ha større enn 55" må du opp på 9-serien.
Apple TV er ett lite mediasenter fra Apple. Du kan lese litt om det her!
Sist endret av Wolfie; 23. februar 2014 kl. 19:07.