Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 10931
Hei!

jeg har nå gått til innkjøp av ny tv og soundbar.

Kjøpte denne tv'en:Samsung D5004 http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635480#reviews

og denne soundbaren: Arvani Ergosound 2 http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...oundbar-ta2012

Har også en Xbox 360 og tv dekoder som skal inn i dette systemet.

Jeg er veldig ny når det gjelder lyd og har altså ingen peiling. Hvordan skal jeg få koblet disse sammen så alle enhetene spiller lyd på soundbaren?

Setter stor pris på svar!
Det spørs vel om du får koblet til både tuner og Xbox her. Ser den har mulighet for digital optisk lyd, så det er vel den enkleste løsningen. Det beste hadde nok vært om den hadde to eller flere HDMI-innganger slik flere lydplanker har.
Sist endret av Jelass; 13. januar 2012 kl. 10:22.
Trådstarter
2 0
Takk for raskt svar
Hadde selvfølgelig vært lettere med hdmi på planken ja... men da tror jeg kjører optisk fra xbox til planken,ser dekodern min har digital coax så det kan jeg vel koble til planken også..

håper dette vil fungere!
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen andre som har problemer med å få lyd i subwooferen? kjøpte nettop arvani soundbar med trådløs sub, men får ikke lyd i suben etter å ha fulgt bruksanvisningen ca 100 ganger
Sitat av marquesa Vis innlegg
Takk for raskt svar
Hadde selvfølgelig vært lettere med hdmi på planken ja... men da tror jeg kjører optisk fra xbox til planken,ser dekodern min har digital coax så det kan jeg vel koble til planken også..

håper dette vil fungere!
Vis hele sitatet...
Letteste er å ha lydplanke til tv med optisk kabel, så er alt det andre koblet med hdmi.

Sitat av janth Vis innlegg
noen andre som har problemer med å få lyd i subwooferen? kjøpte nettop arvani soundbar med trådløs sub, men får ikke lyd i suben etter å ha fulgt bruksanvisningen ca 100 ganger
Vis hele sitatet...
Regner med du har koblet suben på strøm, og riktig kanal på både sub og planke?
Sist endret av mo3; 23. februar 2012 kl. 08:43.
Suben er kobla i med strøm ja. og i følge de indikerende lysene på planke og sub, så skal de være parret. men ingen lyd i subben...