Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 582
Skulle for første gang printe ut noe ved hjelp av en linux-pc. Det første problemet er at den sier at det ikke finnes noe drivere til skriveren (Canon MP600), jeg velger en annen type, og det fungerer. Er ikke greia med Linux at man ikke trenger drivere?


Når jeg skal printe ut noen PDF-filet fra Document Viewer, så kommer de ikke i riktig størrelse. De blir nedskalert masse, og jeg får ikke printet ut det som er normal størrelse (100%). Hvis jeg setter 150 eller 200% blir det altfor stort.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Skulle for første gang printe ut noe ved hjelp av en linux-pc. Det første problemet er at den sier at det ikke finnes noe drivere til skriveren (Canon MP600), jeg velger en annen type, og det fungerer. Er ikke greia med Linux at man ikke trenger drivere?


Når jeg skal printe ut noen PDF-filet fra Document Viewer, så kommer de ikke i riktig størrelse. De blir nedskalert masse, og jeg får ikke printet ut det som er normal størrelse (100%). Hvis jeg setter 150 eller 200% blir det altfor stort.
Vis hele sitatet...
Hva med den margen som automatisk kommer fordi printeren ikke kan skrive helt ut til kantene. Har du regnet med dem? Hva med å kutte ned bildet; kutte så mye at disse margene forsvinner.
Skjønner ikke helt hva du mener.

Hvis jeg åpner akkurat det samme dokumentet med Adobe i Windows, så printer den ut helt normalt.