Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 27049
Jeg har et problem med min 3 år gamle TV.

Når jeg skal slå på TV-en og trykker på on/off knappen på TV-en, står det røde standby-lyset bare å blinker og man kan høre at TV-en prøver å slå seg på, pga den velkjente "klikkelyden" når den slår seg av/på. Men bildet er helt svart.

For ca 2 uker siden så sto den og klikket bare noen sekunder før den slo seg på og bildet kom på skjermen, men den har blitt bare verre og verre de siste dagene, og nå virker det ikke som den har tenkt å slå seg på noe mer. Når TV-en først slår seg på og bildet kommer på skjermen, da er det ikke noe tegn til at noe er galt med TV-en, bildet er like fint og klart som det bestandig har vært.

Nå i det siste har det hjulpet å "varme opp" tv-en med en hårføner for å få den på, og det har vist seg å fungere en periode, men nå er den desverre helt død.

Noen som vet hva dette kan være?... Er dette en reklamasjonssak?


Takk for svar.
Varmet opp TV'en med en hårføner? Du burde selvsagt reklamert med en gang problemene oppstod. Så sant du ikke har skadet den med hårføneren eller andre kreative løsninger er dette en klar reklamasjonssak.

Du kan ta kontakt med butikken hvor du har kjøpt den eller direkte med samsung support: 815 56 480 så forteller de deg hvem som er aktuelt verksted.

Er den større enn 37" kan du kreve hente / bringe service, men vær klar over at du må betale for dette om feilen er brukerforskyldt.

Sørg for å ha kvittering, typebetegnelse og serienr klart når du ringer Samsung support.
zeal's Avatar
Trådstarter
Har på ingen måte forvoldt noe skade på apparatet i form av bruk av hårføner.

Takk for svar.
Hei!

Jeg hadde samme problem med min Samsung LEM86 for ca et halvt år siden.
En dag startet tven å lage "tikkelyder" når jeg startet den. Etterhvert gikk det lenger og lenger tid fra jeg startet tven til bildet kom. Etter ca en uke sluttet den å vise bildet.

Ringte Samsung support og fikk registrert saken.
De ville ha kvittering, noe jeg selvsagt hadde rotet bort, men en kjapp telefon til HIFI-klubben så var kvitteringen sendt på mail.

De sendte saken over til en lokal tv-reparatør som Samsung hadde avtale med.

Dagen etter ringte denne tv-reparatøren meg. De kunne ordne med transport både frem og tilbake, men jeg jobber rett i nærheten så valgte å ta med tven selv.

Fikk beskjed om at det kunne ta 14 dager før den var fikset, men etter 3 dager fikk jeg sms om at den kunne hentes.

Da hadde de fikset feilen og oppgradert firmware på tven.

Veldig ryddig og god support fra Samsung
Dette er en feil som skyldes at når du starter tv-en så gis det en startpuls til nettdelen. når tv-en ikke starter skyldes det da at enten er startpulsen for kort eller så er det overbelastning på nettdelen. I førstnevnte tilfelle kan du klare å starte tv-en ved gjentatte forsøk. Det er også riktig at ved høyere romtemperatur kan det være lettere. Det skyldes at lederevnen til transistoren øker når det er varmere. Feilen er oftest at produsenten har brukt for dårlige kondensatorer i nettdelen. Feilen er vanskelig å finne, men produsentene har oversikten og formidler hemmelige meldinger til sine verksteder. Der er jobben gjort på noen minutter hvis det er en såkalt standardfeil. problemet er at nødvendige komponenter tar noen dager å få sent i posten. Jeg har sett slike feil på Sattelittunere. og tv-apparater fra flere produsenter.