Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2519
Kom nettopp hjem fra kino, hvor jeg så Harry Potter og Dødstalismanene.

Jeg synes filmen var evig mye bedre enn anmeldelsene skal ha det til.

Flere rørende scener, tro mot boka, og ellers godt gjennomført synes jeg!


Hva synes dere?
Jeg synes det var en helt grei film, men det var elendig for å være en Harry Potter film. Den første halve delen av filmen var ganske så underholdene, men så blir du litt lei av gå rundt og campe i skogen i en time...
Sist endret av tvp; 21. november 2010 kl. 21:46.
Var mye bedre enn de skriver ja , og ikke minst mye bedre enn nr 6. Tror jeg skal lese boka enda en gang nå Har lest både den engelske utgaven, og den norske flere ganger.
Jeg blir alltid skuffet over filmene. Det er nesten som om filmene har en litt annen holdning. Synes denne var bedre enn den forrige filmen, men synes det er litt lite "detaljer". Satt sammen med flere som ikke hadde lest boka, og de kunne slite litt med å skjønne sammenhengen av alt som skjedde. Den kunne kort sagt bli litt forvirrende. Uansett så var det en Harry Potter film, og da er den verdt å få med seg
Sitat av tvp Vis innlegg
Jeg synes det var en helt grei film, men det var elendig for å være en Harry Potter film. Den første halve delen av filmen var ganske så underholdene, men så blir du litt lei av gå rundt og campe i skogen i en time...
Vis hele sitatet...
Da er det vel bare jeg som faktisk syntes denne campinga var underholdende
mye mer lik boka enn den forrige, den var veldig bra synest jeg
Kan ikke enkelte bare tenke over at dette er del 1 basert på første del av en bok.

Spenningsnivået bygger seg opp, og dvs. at dette bare er en introduksjon til det som kommer.

På baktanke av dette var dette en veldig underholdende film.
Sitat av perols_ Vis innlegg
mye mer lik boka enn den forrige, den var veldig bra synest jeg
Vis hele sitatet...
Dama prøver å tvinge meg med å se denne. Har aldri vært noe særlig Potter-fan selv, men om den er bra som du sier så kanskje jeg overlever turen
Skal se den klokka 18, på KinoCity idag! Noen andre som skal eller?
Jeg var og så den på kino på lørdag. Synes den var bedre enn det anmeldelsene sikter til. Jeg ville nok gitt den rundt en 4'er. Har ikke lest boka og har verken sett 5 eller 6'ern så jeg kan dessvere ikke sammenligne med det. Men synes det var en typisk bra harry potter film.
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Jeg mener dette var en bra Harry Potter film. Som nevnt tidligere må folk innse at dette bare er 1. del og kan derfor ikke få et avsluttende høydepunkt. Kan faktisk lønne seg å se de andre Harry Potter filmene/lese før man setter det i sammenheng. ( hørte faktisk ei som sa hun synets den slutta litt rart, med tanke på at det var den siste filmen)

I forhold til de andre filmene var denne mye mer nøyaktig i forhold til handling og dialog og jeg føler de fikk med mye som var viktig.

Ville derfor gi den 4-5
Selv sluttet jeg å interessere meg for filmene etter "ildbegeret" ble filmatisert. For mange vitale scener som blir tatt bort, noe som gjør opplevelsen veldig tragisk.

Leser heller alle bøkene fjerde gang på rad.
Nå har jeg ikke sett denne filmen enda, men det er vel blitt sagt at dette er fansens film. Med andre ord står det gjerne i anmeldelsene at for blodfansen som leser bøkene osv, er denne filmen nærmest for onaneringsmateriale å regne, mens for alle utenforstående som ikke driver og leser bøkene, men som bare vil se film, så blir den kanskje litt platt og kjedelig. Selv gleder jeg meg til å se filmen, selv om en film aldri, aldri kan bli like bra som en bok. Så kan den da i alle fall være gøy likevel!
Så den igår. Likte den veldig godt og spesielt at den var så tro mot boka. Som flere sier her er det mye detajler som er utelatt. Hvordan folk som ikke har lest boka føler det aner jeg ikke, men føler ofte at jeg sitter å vet mer som kanskje burde kommet frem på en eller annen måte.

Gleder meg iallefall til siste filmen nå
Skuffet over filmen. Første delen var bra, men de kunne kuttet ned på campingen og all skogen. Det ble langdrygt. Boka er mye bedre. Og syns nå de kunne funnet EN til malacrux før den endte....
Det er et mellomtrinn før magikampen. Jeg selv synes det var veldig bra, det er en annerledes Harry Potter i forhold til de andre. Den utmerker seg.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Del1 så det kommer en del2?.
Sett alle filmene hittil og ser frem til dagen jeg ser denne også.
Har ikke lest bøkene da.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Del1 så det kommer en del2?.
Sett alle filmene hittil og ser frem til dagen jeg ser denne også.
Har ikke lest bøkene da.
Vis hele sitatet...
Ja, det kommer del2 i July 2011. Er usikker på datoen, men det kan fort skjekkes på IMDB.
Sist endret av Snippxx; 25. november 2010 kl. 10:23.
Sitat av Talia88 Vis innlegg
Skuffet over filmen. Første delen var bra, men de kunne kuttet ned på campingen og all skogen. Det ble langdrygt. Boka er mye bedre. Og syns nå de kunne funnet EN til malacrux før den endte....
Vis hele sitatet...
Nja, punktet hvor filmen delte seg var egentlig veldig bra. Jeg satt faktisk og tenkte at der hvor
SPOILER ALERT! Vis spoiler
[COLOR="LemonChiffon"]Noldus/Dobby dør[/COLOR]
er perfekt "avslutning" av del en. Siden den da blir på en måte litt rolig før det tar av igjen.
Sitat av Talia88 Vis innlegg
Skuffet over filmen. Første delen var bra, men de kunne kuttet ned på campingen og all skogen. Det ble langdrygt. Boka er mye bedre. Og syns nå de kunne funnet EN til malacrux før den endte....
Vis hele sitatet...
De fant faktisk 1 malacrux. (selvom de hadde den fra før, men var falsk)
Så den i går og fikk ikke helt samme følelsen osm etter film nummer 6, men dette er jo bare del 1, den stopper jo der ting begynner å skje! Alltid likt HP filmene, men jeg skulle gjerne ønske jeg var en perosn som kunne sette meg ned og kose meg med bøker, men det fungerer bare ikke. Skulle gjerne lest bøkene!
▼ ... over en måned senere ... ▼
er det noen som vet når denne kommer på dvd/blue ray?
I mye av filmen, eller i alle Harry Potter filmene så skal de ALLTID gå enten alene eller bare de tre inn i en mørk skog hvor det kommer mange lyder fra. Jeg mener, den første tanken som slår dem er å gå inn i skogen, ikke "la oss bli i teltet og være på vakt." Men det gir jo litt spenning og da :P
Jeg synes den ikke var så bra som de andre. Var litt for mye drama / romantiske scener, og jeg digger mest når de er inne på slottet, det er jo det slottet som er awesome!
Syntes ikke den var så aller verst egentlig. Den var litt mer tro mot boken, og ettersom forrige film var en katastrofe var dette et friskt pust. Er faktisk spent på avslutningen og det sier litt :P.
Tror jeg skal lese bøkene en gang til før neste film. Blir aldri lei de bøkene tross alle de gangene jeg har lest de.
Fruen er Harry Potter fan så det holder, så har faktisk hatt et lite Harry Potter maraton med henne nå i jula
Av alle filmene, så er det den siste filmen som har skuffa mest.. Mulig det er en intro å oppbygging til en fantastisk slutt, men den ble for langdryg å til tider meget kjedelig.

Hun sitter i dette øyeblikk å okkuperer min Ps3 med Harry Potter spillene sine
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Nå er ikke jeg noen Harry Potterfan, men her er i alle fall min mening.

Filmen gav meg svært lite, synes det virker svært unødvendig å dele opp denne boka i to filmer. Jeg er klar over at det er meninga å se begge filmene, men om folk skal gå tilbake og se den neste filmen må man sitte igjen med en positiv følelse etter den første filmen og et ønske om å se mer, og det gjorde absolutt ikke jeg. Jeg tror, uten å ha lest boka, at for filmens skyld ville det vært bedre å ha en film på tre timer enn to på to timer. Det hele slår meg som et forsøk på å melke det siste juret på kua så mye som mulig. Men hvis de skal dele en film i to for å tjene mer penger må den første filmen gi folk lyst til å se den andre, det gjorde ikke denne.

Det er godt mulig de som har lest boka ser på dette annerledes, men dette er i allefall min mening.

På grunn av følelsen å ha sett kun en halv film vil jeg ikke gi mer enn en halv terning. Terningkast 3.

Humlesnurr døde nok med vilje for å slippe å være en del av denne suppa.
TS.
De MÅ være tro mot boka for at historien skal samle seg nå. De har droppet flere vesentlige ting tidligere som f.eks det kjedet de kastet i den femte boka.. oO
Jeg har faktisk ikke sett filmen selv, men jeg tror også at den er mye bedre enn kritikerne skal ha det til :3