Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2009
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Jeg er ikke så flink å formulere tekster, så dette kan bli litt rotete, men håper dere leser å svarer

Jeg har da en ganske sterk diagnose AD/AH, jeg sluttet på pillene mine etter mindre å midre effekt å liten oppfølging fra legen.

Etter at jeg røyket hasj første gang (veldi liten dose) så fikk jeg en avslappende effekt, jeg ble ikke like lett sint å irritert over små ting og jeg hadde mye større konsentrasjon enn vanlig, så jeg bestemte meg får å prøve ut dette på skolen, dette var genialt, jeg gikk opp 1,5 karrakter i snitt, orden og oppførsel steg fra NG til G.

Lærerne skjønte jo etter vert hva som var på ferde etter som jeg var ganske loka av å til, så de sku ha meg på pisse prøve, ble jo busted så klart, men fikk ikke noe styr siden d ikke hadde påvirket noen andre.

Etter dette har jeg bare røyket på frog kunne virke mot AD/HD, har lest en del om salvia nå, etter som jeg fant lite konkret informasjon om dette med salvia og AD/HD, fikk snappa opp litt info om at vis d skal brukes mot AD/HD så burde man tygge det i små mengder?

Så tenkte jeg jo at d var like greit å prøve d ut i praksis, han kompisen min fikk skaffa litt salvia, han røyka d på bong, jeg er mest inntresert i den medesinske effekt siden jeg sliter veldig med kostant hyperaktivitet og dårlig konsentrasjons enve og blir fort sint å hiver ting vegg imellom. S
å jeg spaserte meg en tur mens tygde greiene, ikke noe spesielt go smak, men d får gå, jeg begynte å kjenne rusen, så jeg gikk hjem å satte meg ned får å spille cs, jeg var rolig, klarte fint å konsentrere meg om spillet og ble ikke i nerheten av like sint når jeg tapte som jeg vanlig vis gjør.

Rusen er jo så klart forskjellig fra person til person, men jeg vil si at dette hadde posetiv virkning på meg og AD/HD'en min.

Så jeg tenker at jeg skal ta meg en tur innom legen min å prate litt med han å forklare hvordan dette virket på meg å se om jeg får resept.

Noen som har erfaring me salvia og AD/HD eller generelt erfaring med å få resept på det?
du skriver jo ikke noen alder da.. det er veldig tvilsomt at legen skriver ut salvia til folk under 18 år.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Spør heller legen om hasj på resept. Det skal være mulig i følge loven og mange andre land som Finland, USA og Canada driver med dette. Etter hva jeg har forstått, så kan salvia være et veldig kraftig rusmiddel.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Spør heller legen om hasj på resept. Det skal være mulig i følge loven og mange andre land som Finland, USA og Canada driver med dette. Etter hva jeg har forstått, så kan salvia være et veldig kraftig rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker på dette ikke er mulig i Norge.
USA, Finland og Canada har en veldig forskjellig kultur på dette med Cannabis enn Norge, spesielt USA.
Sist endret av Cyan; 24. juni 2009 kl. 17:08.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Cyan Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på dette ikke er mulig i Norge.
USA, Finland og Canada har en veldig forskjellig kultur på dette med Cannabis enn Norge, spesielt USA.
Vis hele sitatet...
Det står i lovene at det kan gis på resept, men om det skjer er en annen ting.
Du tenker på Marinol, Muradi. Det står ingenting i lovene om at cannabis kan gis på resept. De har ingen krokker med pot på bakrommet av apoteket. Marinol er tabletter med kunstig framstilt thc, men har aldri vært i nærheten av verken hasj eller pot. Det finnes dog klubber i Norge som leverer cannabis til folk som trenger det av medisinske grunner. De gjør dette ulovlig, vel og merke, men det blir oversett etter hva jeg forstår. Tross alt, de selger til syke folk som trenger det, ikke kids med for mye fritid.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sitat av magnor_mafia Vis innlegg
du skriver jo ikke noen alder da.. det er veldig tvilsomt at legen skriver ut salvia til folk under 18 år.
Vis hele sitatet...

Jeg er 18 år.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
hadde egentli håpet på flere svar
Sitat av sofa Vis innlegg
Det finnes dog klubber i Norge som leverer cannabis til folk som trenger det av medisinske grunner. De gjør dette ulovlig, vel og merke, men det blir oversett etter hva jeg forstår. Tross alt, de selger til syke folk som trenger det, ikke kids med for mye fritid.
Vis hele sitatet...
Hvor kan jeg lese mer om det? : )
Snakk med legen din! Ta med dokumentasjon om cannabis/ADHD og slavia/ADHD. Fortell om de positive effektene du har opplevd og si at du ikke ønsker å bryte loven og gjerne onsker en resept på ett av, eller begge, stoffene.

Om du skal tygge salvia er det greit å bruke blader, ikke en ekstrakt. Gjerne ferske blader, slik det gjøres i Syd Amerika.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Jeg er 18 år.
Vis hele sitatet...
Støtter deg, opplevd akkurat det samme selv(vel, bortsett fra at ingen medisiner funket, og nesten bare bieffekter), etter lengre bruk er jeg blitt kvitt adhd'en(eller vokst det av meg, hvem vet).
Salvia kan du få resept på. Om det blir stoppet i tollen blir du jo spurt om resept. Cannabis er ikke regnet som legemiddel i Norge.
har selv ADHD å i det lange løp er det bedre å lære seg hvordan å leve med det enn å kødde med medisiner.. selv har jeg kutta ut alt tullball å lagt om kostholdet mitt.. drikker tran daglig å spiser fet fisk... Tro det eller ei men det er bedre enn å røyke hasj etc. Prøv å tren litt å sett deg noen mål isteden for å glo på CS å andre drittspill. bare ett tips. er 20 år nå å har endelig fått ting på rett kjøl, tar sin tid med ADhd men det går med litt tålmodighet.. slutta også nylig å røyke sigaretter etter 7 år med det å merker konsentrasjonen er bedre enn noen sinne


(PS. grunnen til tran å fet fisk er pga omega3 har en dokumentert effekt mot ADHD, det funker på de fleste. Røyker du sigaretter bør du prøve å kutte ut det også da det vil stresse deg.)
Sist endret av jassågitt; 25. juni 2009 kl. 17:16.
å tar du det som mamma prat er du bare umoden.. fysisk aktivitet å sunt kosthold er uten tvil det beste mot adhd.. medisinene er søppel
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av jassågitt Vis innlegg
fysisk aktivitet å sunt kosthold er uten tvil det beste mot adhd.. medisinene er søppel
Vis hele sitatet...
Flott at det funker for deg, men det betyr ikke at det funker for alle andre.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Skal legge med noe jeg ikke nevnte oppe i trådstarten, den gangen jeg prøvde salvia så fikk jeg possetiv tilbake melding fra venner om at humøret mitt var mye bedre, var ikke like aggresiv, sarkastisk og arrogant som jeg vanligvis er

psykologen min påstod jeg kom til å få en kraftig smell over kjeften fordi jeg er veldig arrogant :P
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Går ikke til psykolog fordi jeg er gal eller noe, trenger bare en plass å snakke ut å få orden på agresjon å sinne :P

Bare sånn at dere ikke dømmer meg som "KoKo" elr no sånt ^^
Sitat av fabianca Vis innlegg
Flott at det funker for deg, men det betyr ikke at det funker for alle andre.
Vis hele sitatet...
Du tror ikke det kan forbedre om ikke alle, men mange tilfeller? Satser en tier på riktig kosthold vil ha positive virkninger på uansett hvordan problem, enten fysisk eller psykisk. Jeg sier ikke fjerne, men forbedre.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Hvor kan jeg lese mer om det? : )
Vis hele sitatet...
Normal.no og laste ned pdf fra nokre av dei tidlegare På Høy Tid (bladet) utgavene. husker å ha lest noko om det der. kanskje du finner fleire kilder og linker