Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3352
Hei

Jeg bor for tiden i Sverige pga. utdanning og bestilte et grafikkort fra Elgiganten på morgenen den 17. mai.

Ved bestilling og valg av utleveringssted kom jeg til å trykke på feil butikk, som viste seg å være rundt 70 km utenfor plassen jeg bor i. Dette var i hovedsak fordi kartet som viser utleveringssted viste feil (butikken var midt i byen jeg er i på kartet men det stemte ikke).

Ringte på ettermiddagen dagen etterpå og ville avbestille da de var for trege med å sende pakken (er vel blitt litt vel borskjemt med at sendinger sendes samme dag/dagen etterpå) men fikk beskjed om at dette var ikke mulig da det var sendt til pakking - forsendingen ble ikke sendt før ettermiddagen dagen derpå (2 dager etter bestilling).

Først nå oppdaget jeg at utleveringsstedet var feil og ringte for å høre med Elgiganten om jeg hadde rett i mine mistanker, kundesupporten på telefon bekreftet for meg at pakken blir sendt til min addresse og at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for.

Etter hvert kom pakken fram - til feil utleveringssted og jeg ringte for å høre med Elgiganten hvorfor og om de kan få den sendt videre til en butikk nærmere meg, dette skulle de ordne og etter en uke eller to med utallige samtaler med Bring/Elgiganten (tydeligvis vet ingen av disse hva de holder på med) var pakken på vei til å sendes til meg.

Så etter en samtale med elgiganten rundt den 20. juni fikk jeg beskjed om at den av en eller annen grunn var på vei til retur til hoved lageret de har (de hadde ikke fått den inn ennå), fikk spørsmålet da om jeg ville få den sendt ut på nytt til meg eller pengene tilbake - passe lei av hele "supporten" og krøllet med dette så jeg ba om å få pengene tilbake, "ingen problem - når vi har fått produktet inn på lager blir pengene overført til kontoen det er brukt til betaling".

Nå har jeg i dag ringt opp for å høre hva som skjer med returen og fikk stort sett samme svar som sist, at de sender pengene i retur når varen er kommet inn, men at de har sendt en forespørsel til lageret for å høre om de har fått inn varen eller ikke. Dette skal de ha svar på innen mandag så det er "fristen" på å få løst dette som jeg ser det.

Ettersom det ble nevnt at innen mandag har de mulighet til å sende pengene tilbake så lar jeg tålmodigheten strekke litt lenger innen jeg gidder bli ordentlig sur. (må nevnes at min tillit til kundesupporten for elgiganten er lik null på dette punktet, etter samtlige løgner/feil som de har maktet å oppgi)

Ble fryktelig langt dette her så,
TL;DR - Pakken er betalt for men har ikke mottatt den


Hvilke instanser og grep kan jeg benytte i dette tilfellet? Er det noe lignende forbrukerrådet som jeg kan benytte meg av for å få pushet hardere på dette?