Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 12474
lamictal skal vistnok være medisin mot epilepsi og depresjon... Er det noen her som vil dele noe mere rundt akkurat dette? kunnskap eller erfaring osv?

Takker for svar
Jepp jeg har erfaring Det var opprinnelig designet som antiepelektikum. Det har vist seg å ha en gunstig effekt på bipolare (manisk-depressive) lidelser. Hjelper, som du er inne på, i størst grad mot den depressive delen av lidelsen. Mot maniske annfall brukes ofte et. antipsykotikum i tillegg, f.eks Zyprexa i lave doser.
Lamictal skal visstnok være en av de mest effektive og trygge medisinene mot f.eks epilepsi, og bipolare lidelser. Den har få bivirkninger og foretrekkes av mange. Leger såvel som pasienter.

Du får imidlertid ingen ruseffekt av å spise Lamictal dersom det var det du tenkte på.. Har du en av sykdommene som denne medisinen kan behandle, så spør din fastlege om du kan bytte til Lamictal, da dette sannsynligvis vil være bedre for deg på flere måter
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Lamictal blir ofte brukt i kombinasjon med andre medisiner i forbindelse med Bipolare lidelser. Så vidt jeg vet er Seroquel, Tolvon og Remeron - noen av de medisinene som er mest brukt sammen med Lamictal.

Rus effekt tviler jeg på at du får, men i oppstarten av slike tabletter kan man gå med en følese av utmattelse.
Dette medfører ofte til mye soving de første dagene av behandlingen. Spesielt på Seroquel, Tolvon og Remeron.
I begynelsen får kan man også en slags 'hangover', dagen etter inntak av tablettene.

Om søvn og 'hang over' er det man assosierer med Rus. Har vi veldig delte meninger.
robin740's Avatar
Trådstarter
Takker for mange fine svar... Men hvilke "type" epilepsi er det lamictal skal fungere mot? det finnes jo mange forskjellige former for epilepsi, alt ifra småe anfall til store anfall, anfall hvor du ser helt normal ut men "kobler" ut i noen sekunder/minutter osv ?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har siden sist fått litt flere erfaringer. Jeg har nå gått uten medisiner i to måneder og er tilbake i manisk tilstand. MEN jeg har det bedre, fordi jeg ikke er knebla kjemisk. Jeg mistet evnen til å kommunisere følelser, jeg var flat.

Jeg synes leger slenger rundt seg med bipolare diagnoser her og der og med gaffel skriver de resepter på psykofarmaka som er fulle av farlige bivirkninger. Jeg har selv opplevd kontraindikasjoner (at medisinen virker motsatt og man blir sjukere) både av antiepeleptikum og antipsykotikum.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er fint med en oppdatering fra deg.

Vanligvis ville jeg ha flyttet denne inn i Den store legemiddeltråden, men postene har veldig spredte datoer og vil derfor bli spredt utover de eksisterende postene og miste sin sammenheng.

Tråden her stenges, sånn man kan lese den senere, men all fremtidige legemiddeldiskusjoner skal foregå i den store legemiddeltråden.