Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 791
Når jeg overfører f.eks en film fra PC-en til en eksterne harddisk, starter overføringen på rundt 130mb/s. Etter et par minutter har den sunket til 30mb/s.
Hva er grunnen til dette?
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Ingen som vet noe? Tar tid å overføre ved 29mb/s. På min Samsung 9 holdt den seg stabil på 110mb/s.
Er nok at den eksterne harddisken din ikke klarer å skrive fortere enn ca. 30 Mb/s. De har som oftest mekanisk snurredisk som må "ripes" for å få på all infoen. Telefonen din har Flash minne som er uten bevegelige deler, og alt skjer elektronisk og kan da skje fortere fordi den ikke må vente på at disken skal snurre til rette steder for å bli "ripet opp" på de rette stedene
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Den har USB 3.0 men det hjelper vel da tydeligvis ikke.
Den trenger en samplesize før den greier å prosjektere en gjennomsnittlig korrekt overføringshastighet. Hastigheten er også variabel alt etter hvor den skriver på plata, hvor stor filen som skrives er mm.

Kanskje HDDen har usb3, men har du koblet den inn til en usb3 kontakt i pcen din?
Innbygger
PyroMartin's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg har puttet den inn i en USB 3.0 utgang på PC-en.