Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3996
Heisan!

Hasj som ikke lukter keef, den lukter og smaker mye søtere. Lukten er nesten ikke til å kjenne igjen for en vanlig stoner.. Er det noen som har en forklaring å gi til meg på dette ?

Effekten er også ganske høy de første sekundene etter et drag, men forsvinner ganske fort for så å stabilisere seg på et ganske lavt grunivå :P

Freaks, any clues ;P??
det er nok for den er buffa ut med noe dritt... hvordan ser den ut? er det forskjellig farge i midten fra utenpå ? legg ut bilde
Den er mørkere utenpå enn inni ja, Også blir kickerne fort til pulver xPP
da er det en liten del hasj som er pressa sammen med noe for og få opp vekten osv... det er ikke noe og samle på og anbefaler ikke og bruke penger på det... har vært borti en del av det der :S
Er da ikke vanlig at hasj lukter keef da... kanskje du bare har fått "vanlig" hasj om du er vant til keef fra før....
Men er ''vanlig'' hasj så mye dårligere en regular keef??
Hasj kommer i alle kvaliteter desverre.... Den keefen jeg har røyket i mitt liv har alltid vært fantastisk, fordi de som har hatt den bare hadde grinda skikkelig god weed...
Jeg har faktisk vært borti endel "hockey-pulver" shit.

Kan smaken/lukten minne?
Blir den hard som murstein over natta?

Er uansett crap, kast driten.

Edit:
Skal også legges til at det var i Kristiansand. (La merke til TS sitt bosted.)

Men dette er lenge siden, typ sist vinter.
Sist endret av Sub_sic; 1. september 2011 kl. 21:30.
er mange i Oslo som har begynt å bøffe ut sakene sine.

Jeg fikk en plate med en B på, den var bøffa ut med noe rart.
Nå er dette bare hearsay;
Men, jeg hørte spanjolene blant annet har begynt å bøffe ut hasjen med en søtblomst, eller no søtt annet plantemateriale som gjør at hasjen bobler, og lukter veeeldig søt. Kan være du har fått noe alà dette. Fikk ihvertfall vite at kommer man borti dette er det bare å kvitte seg med det.
Det høres jo ut som du har blitt bøffa sjikkelig, kansje du har fått en 1er som er 0,7 med noe annet dritt å 0,3 med ræva hasj, kast den det er ikke engang verdt å røyke på!
Sitat av smint Vis innlegg
er mange i Oslo som har begynt å bøffe ut sakene sine.

Jeg fikk en plate med en B på, den var bøffa ut med noe rart.
Vis hele sitatet...
Disse platene som er stemplet med en pen hjemmelaget B er bøff, ja. Jeg mistenker at de er blandet ut med noe, ettersom de smaker en blanding av standard og ukjent annet dritt og fordi det definitivt er en annen effekt når man røyker det... Kortvarig kribling og litt lokete i topplokket vil jeg si, men våken/stimulert på et vis, helt annerledes enn andre typer cannabis (inkludert de typer med stimulerende effekt)...
ArbeidsledigProletar
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Nå er dette bare hearsay;
Men, jeg hørte spanjolene blant annet har begynt å bøffe ut hasjen med en søtblomst, eller no søtt annet plantemateriale som gjør at hasjen bobler, og lukter veeeldig søt. Kan være du har fått noe alà dette. Fikk ihvertfall vite at kommer man borti dette er det bare å kvitte seg med det.
Vis hele sitatet...
Jeg og noen kompiser kjøpte noe pøkk som ikke var røykbar av en sigøyner... Denne smelta som kvae, bobla og lukta noe sånt som kardemomme/kanel og veldig søtt, smakte aldri noe særlig av den så kan ikke si mye om funk, vi kasta den.

Men poenget, kan dette være det du prater om?
Sitat av midnighttoker Vis innlegg
Er da ikke vanlig at hasj lukter keef da... kanskje du bare har fått "vanlig" hasj om du er vant til keef fra før....
Vis hele sitatet...
Det vil jo i utgangspunktet lukte det samme, i og med at hasj er presset kief?

(Eller at kief er upresset hasj, om du vil...)
Ja det Mowglid prater om er faktisk kvae. Denne kvaen lukter søtt og bobler fint. Har ikke andre kilder enn en rutinert stoner som har røyket de site tjue årene.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Disse platene som er stemplet med en pen hjemmelaget B er bøff, ja. Jeg mistenker at de er blandet ut med noe, ettersom de smaker en blanding av standard og ukjent annet dritt og fordi det definitivt er en annen effekt når man røyker det... Kortvarig kribling og litt lokete i topplokket vil jeg si, men våken/stimulert på et vis, helt annerledes enn andre typer cannabis (inkludert de typer med stimulerende effekt)...
Vis hele sitatet...
Ja. Den funker litt og bobler og virker bra, men er helt forferdelig.
Jeg kom over en underlig type hasj for en liten stund siden, kjøpt av våres nye landsmenn i Sentrum.
Som oftest pleier jeg å spørre om myk hasj, fordi den "brick" eller "sticksa" som alle har er rett og slett ikke verdt å betale for i mine øyne.

overraskende nok hadde første jeg kom til en myk og søtligluktende hasj. Slo til og kjøpte en god 3ér for den nette sum av 300.
I nærmere oppservasjon var hasjen litt rødlig og hadde en stripe i midten som så ut som plastikk, men rett og slett var et belegg i hasjen som glinset.
Piecern luktet også veldig kanel da en kompis som ikke hadde tatt noe i nesa den dagen fikk luktet skikkelig. Mine nesebor stanket kjemikalisk, så min luktesans var ikke til å stole på.
Da denne ble røyket (jeg var ikke påvirket av noe som helst da) fikk vi rett og slett ingen effekt whatsoever, uansett hvor mye vi røyket..

Lurer da på hva dette kan ha vært? så ut som hasj, så ingen som har gitt meg kanelstang eller lignende! :P
Sitat av Supra Vis innlegg
Jeg kom over en underlig type hasj for en liten stund siden, kjøpt av våres nye landsmenn i Sentrum.
Som oftest pleier jeg å spørre om myk hasj, fordi den "brick" eller "sticksa" som alle har er rett og slett ikke verdt å betale for i mine øyne.

overraskende nok hadde første jeg kom til en myk og søtligluktende hasj. Slo til og kjøpte en god 3ér for den nette sum av 300.
I nærmere oppservasjon var hasjen litt rødlig og hadde en stripe i midten som så ut som plastikk, men rett og slett var et belegg i hasjen som glinset.
Piecern luktet også veldig kanel da en kompis som ikke hadde tatt noe i nesa den dagen fikk luktet skikkelig. Mine nesebor stanket kjemikalisk, så min luktesans var ikke til å stole på.
Da denne ble røyket (jeg var ikke påvirket av noe som helst da) fikk vi rett og slett ingen effekt whatsoever, uansett hvor mye vi røyket..

Lurer da på hva dette kan ha vært? så ut som hasj, så ingen som har gitt meg kanelstang eller lignende! :P
Vis hele sitatet...

Jeg har vært borti hasj uten effekt i det hele tatt sjæl i det siste, det er ikke som det en gang var :P
Når dere snakker om "hasj" med fullstendig fraværende effekt som lukter kanel og alt mulig av merkverdige greier, ja da er det vel neppe hasj dere har kjøpt i utgangspunktet.. Dreier seg vel om personer som vil skaffe seg noen lettjente penger her.
Sist endret av KreaDep; 2. september 2011 kl. 18:47.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Det vil jo i utgangspunktet lukte det samme, i og med at hasj er presset kief?

(Eller at kief er upresset hasj, om du vil...)
Vis hele sitatet...
Hvor mange av platene, bitene dine har lukta keef??? Seriøst, jeg har ikke verdens beste kontakter, men lukter nesten aldri keef av mine bønner..... om ikke noen jeg kjenner har laget det... og ja, vanlig hasj er pressa keef, ofte smelta, og ofte masse alkohol inn i bildet for å få med alt, så hiver de anna dritt neddi som gjør bønnene tyngre..... keef er jo bare tricomer som ligger løst og derfor "stinker" deilig weed
Sitat av midnighttoker Vis innlegg
Hvor mange av platene, bitene dine har lukta keef??? Seriøst, jeg har ikke verdens beste kontakter, men lukter nesten aldri keef av mine bønner..... om ikke noen jeg kjenner har laget det... og ja, vanlig hasj er pressa keef, ofte smelta, og ofte masse alkohol inn i bildet for å få med alt, så hiver de anna dritt neddi som gjør bønnene tyngre..... keef er jo bare tricomer som ligger løst og derfor "stinker" deilig weed
Vis hele sitatet...
I Oslo er det aldri et problem å få tak i bra hasj, siden størsteparten av smuglingen inn til landet går hit, og så blir fordelt videre. Utvalget er dessuten enormt, og selvfølgelig finnes det gode varer og dårlige varer.

Det som er litt feil med utgangspunktet i teorien din om buffing, er at du antar at all hasj starter som 100 % presset keef. Det er et antall faktorer som spiller for hvor bra eller dårlig hasj er. Noen av dem:

-Styrken på cannabisplantene brukt.
-Keef produseres i flere kvaliteter, og i produksjonen bruker man siler/nett med forskjellig maskestørrelser. Jo mindre maskene er, desto bedre er produktet som slipper igjennom. Det er vanlig å ha tre til fem maskestørrelser.
-Den beste hasjen eksporteres ikke i stor grad. Vi blir dessverre ofte sittende igjen med 2., 3. og 4. klasses vare. (http://www.youtube.com/watch?v=ACYQ3DU0Ufk)

Poenget er, du kjøper ikke noe som ikke lukter cannabis, hvis det er cannabis du skal ha. Er det hardt, bleikt og lukftfritt, så er det ikke verdt det.
Er ikke nødvendigvis no utblanda keef, jeg sitter her mongolid på no sinnsyk keef som lukter og smaker søtt aner ikke hva den heter eller hva det er men den er goood :P Åssn var funken på den du hadde?? Har du kjøpt den i det siste??
Sitat av bronsky Vis innlegg
I Oslo er det aldri et problem å få tak i bra hasj, siden størsteparten av smuglingen inn til landet går hit, og så blir fordelt videre. Utvalget er dessuten enormt, og selvfølgelig finnes det gode varer og dårlige varer.

Det som er litt feil med utgangspunktet i teorien din om buffing, er at du antar at all hasj starter som 100 % presset keef. Det er et antall faktorer som spiller for hvor bra eller dårlig hasj er. Noen av dem:

-Styrken på cannabisplantene brukt.
-Keef produseres i flere kvaliteter, og i produksjonen bruker man siler/nett med forskjellig maskestørrelser. Jo mindre maskene er, desto bedre er produktet som slipper igjennom. Det er vanlig å ha tre til fem maskestørrelser.
-Den beste hasjen eksporteres ikke i stor grad. Vi blir dessverre ofte sittende igjen med 2., 3. og 4. klasses vare. (http://www.youtube.com/watch?v=ACYQ3DU0Ufk)

Poenget er, du kjøper ikke noe som ikke lukter cannabis, hvis det er cannabis du skal ha. Er det hardt, bleikt og lukftfritt, så er det ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
1: Hvilken teori om bøffing? Kaller det fakta kamelbæsj fra marokk, kubæsj fra india/nepal, osv, og noen som hiver oppi farlig dritt...
2: selvsagt, det regner jeg med de fleste skjønner
3: kvalitet på keefen kommer vel strengt an på strain og kvalitet på den spesifikke planten tricomene har vokst på?
4: jeg er ikke enig i at all god hasj lukter cannabis, SELVOM du tilogmed bor i Oslo
Sist endret av midnighttoker; 5. september 2011 kl. 14:03.
Sitat av midnighttoker Vis innlegg
Hvilken teori om bøffing? Kaller det fakta kamelbæsj fra marokk, kubæsj fra india/nepal, osv, og noen som hiver oppi farlig dritt...
Vis hele sitatet...
Utbøffing forekommer ytterst sjeldent, og kamel og kubæsj er en myte. Bæsj ville råtnet. Det eneste jeg har kommet over er hasj bøffet med plastikk.
Sitat av fetter Vis innlegg
Utbøffing forekommer ytterst sjeldent, og kamel og kubæsj er en myte. Bæsj ville råtnet. Det eneste jeg har kommet over er hasj bøffet med plastikk.
Vis hele sitatet...
Takk! Jeg har også fått noe med plastikk i, men det var plastikk fra pakkefolien som hadde gått inn i en sprekk i plata under pressing.


TS: Strain er viktig, men som forklart med masketeorien, så øker/minsker prosentdelen av trikomer mot annet plantemateriale.

Hasj skal lukte cannabis, fordi det ér cannabis. Lukter det ikke cannabis, så består den stort sett av annet plantemateriale.

Men buffing med kamelbæsj (og pensling med heroin, for eksempel) er eldgamle myter.


Men seriøst, se alle delene av dokumentaren jeg linket til i forrige innlegg. Det er veldig lærerikt om produksjonsprosessen.
Sist endret av bronsky; 5. september 2011 kl. 15:20.
Sitat av IssFraNORGE Vis innlegg
Er ikke nødvendigvis no utblanda keef, jeg sitter her mongolid på no sinnsyk keef som lukter og smaker søtt aner ikke hva den heter eller hva det er men den er goood :P Åssn var funken på den du hadde?? Har du kjøpt den i det siste??
Vis hele sitatet...
Funken var såvidt du ble litt avslappet og rolig, ellers særdeles dårlig effekt :P
Sitat av bronsky Vis innlegg
Takk! Jeg har også fått noe med plastikk i, men det var plastikk fra pakkefolien som hadde gått inn i en sprekk i plata under pressing.


TS: Strain er viktig, men som forklart med masketeorien, så øker/minsker prosentdelen av trikomer mot annet plantemateriale.

Hasj skal lukte cannabis, fordi det ér cannabis. Lukter det ikke cannabis, så består den stort sett av annet plantemateriale.

Men buffing med kamelbæsj (og pensling med heroin, for eksempel) er eldgamle myter.


Men seriøst, se alle delene av dokumentaren jeg linket til i forrige innlegg. Det er veldig lærerikt om produksjonsprosessen.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv fått indisk charas med kubæsj i... hver eneste gang jeg kjøpte hasj i india...

edit: så ikke link, skal se den
Sist endret av midnighttoker; 5. september 2011 kl. 15:53.
Sitat av midnighttoker Vis innlegg
Jeg har selv fått indisk charas med kubæsj i... hver eneste gang jeg kjøpte hasj i india...

edit: så ikke link, skal se den
Vis hele sitatet...

Skjønner, men du handler ikke i India til daglig, gjør du vel?
nei MEN, jeg gjorde det når jeg bodde der et halvt års tid..... Men, myth busted Mente bare at det ikke BARE var en myte.....