Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3060
Mind of Sonic
SonicMind's Avatar
81 4
Spør for en kompis som gjerne vil røyke...

Han har vært hos legen for et par dager siden og fikk diagnosen akkut luftveisinfiksjon og går på antibiotika.

Så spørsmålet hans er, kan han røyke cannabis eller burde ha vente til han blir frisk?
Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men kan bidra med et flott alternativ; eat that shit!
Mind of Sonic
SonicMind's Avatar
Trådstarter
81 4
Sitat av daaa Vis innlegg
Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men kan bidra med et flott alternativ; eat that shit!
Vis hele sitatet...
Jepp, morra hans anbefalte å lage cannabis te, hun mente at det var nok å koke vann og bare kaste poten i glasset, kan dette stemme? Trodde THC måtte opp i flere 100 grader før den løsnet seg.
Skakkao? Marielskerkake?

Han kan blir skækk som f uten og røyke.

OT: Og røyke mens han har luftveisinfeksjon er ikke akkurat det smarteste du kan gjøre, Kommer til og bli helvettesvondt ivertfall. Be han lage noe god kakkao med noe godt i eller Browniez

God bedring til kompissen din a !
Mind of Sonic
SonicMind's Avatar
Trådstarter
81 4
Sitat av Lhem Vis innlegg
Skakkao? Marielskerkake?

Han kan blir skækk som f uten og røyke.

OT: Og røyke mens han har luftveisinfeksjon er ikke akkurat det smarteste du kan gjøre, Kommer til og bli helvettesvondt ivertfall. Be han lage noe god kakkao med noe godt i eller Browniez

God bedring til kompissen din a !
Vis hele sitatet...
Vi har tenkt på det, men problemet er at vi har dårlig erfaring etter vi brukte opp 2 gram med grønt på en brownie sist gang, eneste vi kjente at vi ble kvalme av kaken og bittesmåfjerne i 4 timer, så var litt bortkasta 2'er, pluss at vi gjorde alt riktig med å smør og cannabis når vi lagde brownien, fulgte etter en youtube film.

og takk
Sist endret av SonicMind; 1. april 2011 kl. 18:41.
Sitat av SonicMind Vis innlegg
Jepp, morra hans anbefalte å lage cannabis te, hun mente at det var nok å koke vann og bare kaste poten i glasset, kan dette stemme? Trodde THC måtte opp i flere 100 grader før den løsnet seg.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange gode guider til dette foreks


(Den store Cannabiskokeboken)

http://freak.no/forum/showthread.php?t=154729


Edit: så ikke du svarte før jeg replya
Sist endret av Lhem; 1. april 2011 kl. 18:44.
Hmm, er ikke no lege, men når jeg hadde halsbetennelse for noen måneder tilbake så funka det helt greit å ta seg et trekk! Men å røyke det med tobakk, det er noe helt annet. Det lureste hadde vært å spise det!
har samma problem. Noen som kan forklare en god måte å trekke te på det? (weed)
Sitat av EoT Vis innlegg
har samma problem. Noen som kan forklare en god måte å trekke te på det? (weed)
Vis hele sitatet...
Hva med dette?
Det går greit om du røyker riktig og ikke er så sensetiv til smerte og ubehag. Har røyka cannabis med lungebetennelse, ganske ubehagelig og ble endel hosting, men har du lyst å blir fjern nok, ordner det seg. Tror nok å spise det er det beste alternativet, men kommer helt ann på mengde, type cannabis og hvordan rus han ønsker.

Når det kommer til om det er bra for helsa eller ei - Det er aldri bra for helsa å innta røyk. Jeg pleier å si, "Bedre å være i godform og syk enn og være syk og i dårlig form". If you catch my drift. Du blir frisk til slutt, det jeg bryr meg om er hvordan jeg har det når jeg er syk.
Mind of Sonic
SonicMind's Avatar
Trådstarter
81 4
Takk for svarene folkens, tror nok vi bare satser på å røyke blunt
Blunt som er så snillt mot luftveiene :P
Sitat av SonicMind Vis innlegg
Takk for svarene folkens, tror nok vi bare satser på å røyke blunt
Vis hele sitatet...
Hvorfor gjøre vondt værre, når dere kan lære dere her, hvordan cannabutter skal lages? Og nei, man får ikke full funk av å kaste ganjaen i en kopp med kokende vann, da cannabis løser seg best opp i fett/fettbaserte oljer.

Vil også medføre at hvis kompisen din røyker med akutt luftveis infeksjon, er sannsynelighetene for at han vil grønne høye. Da jeg selv har merket at de gangene jeg faktisk brekker meg av canna, er de gangene jeg er uhyrlig slimete i halsen/veldig vondt i halsen. Om dette ikke vil være tilfelle hos kameraten din, kan det uansett ikke være noe særlig behagelig.
Sitat av SonicMind Vis innlegg
Jepp, morra hans anbefalte å lage cannabis te, hun mente at det var nok å koke vann og bare kaste poten i glasset, kan dette stemme? Trodde THC måtte opp i flere 100 grader før den løsnet seg.
Vis hele sitatet...
Årets mor?
Sitat av Latechs Vis innlegg
Årets mor?
Vis hele sitatet...
Syns nå det er mye bedre å ha en mor som godtar at sønnen røyker canna, og veileder han til å ikke gjøre idiotiske ting (som å herpe luftveien i dette tilfellet) enn en mor som kjøper alkohol til sine 15 år gamle barn.
Jeg hadde bronkit en periode, hosta som faen å helvette. Men når jeg hilsa på Mary J ble jeg frisk
Å innhalere røykt når man har en lufteveisinfeksjoner bare teit. Jeg leste forøvrig også i A-magasinet at en ny studie hadde funnet immundeprimerende effekter av THC hos forsøksdyr, noe som ikke forundrer meg med tanke på de effektene cannabis tyder på å kunne ha mot betennelsestilstander. Dermed kan det være dumt å innta cannabis at all når man er syk.
Sitat av SonicMind Vis innlegg
Vi har tenkt på det, men problemet er at vi har dårlig erfaring etter vi brukte opp 2 gram med grønt på en brownie sist gang, eneste vi kjente at vi ble kvalme av kaken og bittesmåfjerne i 4 timer, så var litt bortkasta 2'er, pluss at vi gjorde alt riktig med å smør og cannabis når vi lagde brownien, fulgte etter en youtube film.

og takk
Vis hele sitatet...
Bra innstilling å gi opp etter et forsøk, gg!
Prøv igjen da vel?

Har forsåvidt ingenting å si for deg,
men han kompisen din hadde nok likt det hvis dere fikk det til denne gangen.
Jeg har hatt luftveisinnfeksjon, og jeg tålte ikke tanken på å trekke røyk ned i lungene. Jeg røyker både cannabis og sigaretter hver eneste dag, så suget var der. Hadde 2 røykfrie uker på sofaen mens jeg var syk.

Hvis han er like sjør i halsen som jeg var, så vil jeg ikke anbefale røyking.

Bak med det, er mitt råd.
Mind of Sonic
SonicMind's Avatar
Trådstarter
81 4
Sitat av Sub_sic Vis innlegg
Blunt som er så snillt mot luftveiene :P
Vis hele sitatet...
Gikk helt fint det.
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Hvorfor gjøre vondt værre, når dere kan lære dere her, hvordan cannabutter skal lages? Og nei, man får ikke full funk av å kaste ganjaen i en kopp med kokende vann, da cannabis løser seg best opp i fett/fettbaserte oljer.

Vil også medføre at hvis kompisen din røyker med akutt luftveis infeksjon, er sannsynelighetene for at han vil grønne høye. Da jeg selv har merket at de gangene jeg faktisk brekker meg av canna, er de gangene jeg er uhyrlig slimete i halsen/veldig vondt i halsen. Om dette ikke vil være tilfelle hos kameraten din, kan det uansett ikke være noe særlig behagelig.
Vis hele sitatet...
Som sagt, gikk helt fint, han begynner å bli frisk nå faktisk.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Å innhalere røykt når man har en lufteveisinfeksjoner bare teit. Jeg leste forøvrig også i A-magasinet at en ny studie hadde funnet immundeprimerende effekter av THC hos forsøksdyr, noe som ikke forundrer meg med tanke på de effektene cannabis tyder på å kunne ha mot betennelsestilstander. Dermed kan det være dumt å innta cannabis at all når man er syk.
Vis hele sitatet...
Og igjen, han ble nesten bedre, hvertfall den kvelden.