Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 35426
Hei. Er ny her, men tenkte jeg ksulle lage en tråd, i og med at google, og wikipedia ikke hjalp så mye. I tilleg til at dette har med rusmidler å gjøre.
En venn av meg var med faren sin til Christiania, og sa at de var sykt mye weed og hasj der, i slike boder. Jeg søkte rund på nettet, i og med at det er deiligere å ta danskebåten (og billigere, stort +) til København, en å ta fly til Amsterdam. Så jeg hørte også (eller leste) på nettet, at Christiania skulle bli "nedlagt" og det ksulle komme nye boligblokker der osv. Jeg lurer da på når dette i så fall skjer, hvis det skjer i det hele tatt, og hvordan det er med rusmiddler der (kvalitet, priser, men ta dette hypotetisk, slik at jeg ikke blir banna, bare fint å ha i bakhue hvis jeg tar turen )

Hvis det finnes en link til en allerede eksisterende tråd, kan moderator bare slette denne, og pm meg link til den eksisterende
http://www.christiania.org/
der bør du kunne finne det meste.
Foreløbig er Christiania der det har vært de siste tiårene og ingen boligblokker er bygget der.
Bodene som solgte cannabis er derimot revet for en del år siden, eller de selger nå andre ting,
som piper, rullepapir, cannabisfrø, hatter, t-skjorter, smykker, mat og drikke etc.

Det er imidlertid fullt mulig å kjøpe hasj og marihuana der. Åpenheten rundt salget varierer litt
fra år til år. Jeg har vært innom Christiania hver sommer de siste 5-6 årene, så jeg har selv
sett denne varierende trenden.

I motsettning til i Amsterdam er det ikke lov å røyke cannabis i Danmark, og du kan bli
straffet om du blir tatt for det (tidligere fikk man bare en advarsel). Straffen er imidlertid
langt mildere enn i Norge.

Personlig er jeg negativ til "hasj-turister", enten de drar til København eller Amsterdam.
Det gir disse ui utgangspunktet flotte byene et negativt preg, når det stormer fjern-fulle
nordmenn rundt i gatene. Det blir litt charterfeber over hele greia...
Trådstarter
takk, så der allerede, men vil gjerne ha erfaringer fra folk som har vært der, glemte å skrive det i tråden, sorry I tilleg har jeg alvorlige problemer med å lese dansk

Du sier jo at du har vært der i 5-6 år nå, Felix? vet ikke om du er der for hasj, eller hvorfor du drar dit, heller ikke noe jeg har noe å gjøre med, men er ikke du også en hasj turist, hvis du drar dit for hasj?
Sist endret av Duddy; 19. april 2009 kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De jeg kjenner som har vært der nå i det siste sier det ikke er værdt å dra tilbake, det er ikke som det var før.
Var der i påska, og jo! De selger stasj fra boder enda.. En kar som hadde flere typer liggende på disken
Trådstarter
men selger de bra cannabis produkter og slikt, eller kan man få kjøpt like bra i oslo og?
Sitat av Duddy Vis innlegg
Du sier jo at du har vært der i 5-6 år nå, Felix? vet ikke om du er der for hasj, eller hvorfor du drar dit, heller ikke noe jeg har noe å gjøre med, men er ikke du også en hasj turist, hvis du drar dit for hasj?
Vis hele sitatet...
Jeg har kjøpt hasj i Christiania før, ved et par anledninger. Imidlertid har jeg aldri røyket i Christiania (jeg vil ikke
gi politiet en unskyldning til å plage Christianittene eller enda verre, jevne hele bydelen med jorda).
Jeg har heller ikke dratt dit kun for hasjens del, og jeg har vært der mange ganger uten å kjøpe hasj.

Sitat av iste2008 Vis innlegg
De jeg kjenner som har vært der nå i det siste sier det ikke er værdt å dra tilbake, det er ikke som det var før.
Vis hele sitatet...
Hvordan da? Jeg synes fortsatt det er et utrolig fint sted. Selve "Pusher Street" er jo litt "belastet" men Christiania er jo MYE mer enn bare dette! Det er utrolig mye flott arkitektur der, mange imponerende hager og generelt flott
natur. Mye bra kunst (grafitti etc.), skatepark, butikker, flere spisesteder med god mat og iblandt skikkleig kule
konserter. Jeg tar meg som sagt alltid en tur dit når jeg er i nærheten og det er jeg hver sommer

Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Var der i påska, og jo! De selger stasj fra boder enda.. En kar som hadde flere typer liggende på disken
Vis hele sitatet...
Ja, de siste 2 årene har det blitt mer synlig igjen, men det er ikke sånn som når pusherstreet
var en eneste lang allè av boder, som hadde kilovis med forskjellig hasj og pot liggende på disken, levende planter ved siden av bodene og ferdigrullede jointer i store bøtter.
Sist endret av felix_poker; 19. april 2009 kl. 18:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Høres ganske kult ut! Må ta meg en tur dit ,etter hva du beskriver stedet som, Felix. Men undersøker ikke purken alle som kommer ut av Christiania (de som ser ut som de kan bære noe hasj eller weed) for rusmidler? Virker ganske slemt mot de som har det med seg, men også logisk i og med at det er purk vi snakker om her. Vet da selvfølgelig ikke hvordan politiet oppfører seg i danmark når det kommer til rusmidler, men bare en tanke.
To kompiser av meg var i Danmark i Påsken, og var innom Christiania, de sa det sto noen portable boder rundt om kring og at de hadde et fint lite utvalg i disken.
Kvaliteten på varene er nok det du betaler for, du kan få helt standard hasj for 40-50kr/g eller du kan kjøpe skikkelige varer litt dyrere, og jo mer du kjøper jo billigere blir det, naturligvis.
Kompisene mine kjøpte noe nepal for 80kr/g og pollen for 90kr/g og de ble ganske satt ut av begge to, og de er det man kan kalle stonere.
De fikk også kjøpt en full pose(ca 3g) med tørr standard pot for 100kr.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Slemt mot de som har det med seg? Det er tross alt ulovlig, politiet tar neppe hensyn til hva du da syns er slemt.

Men politiet er jo klar over hva som foregår, hvorvidt de legger ned mye ressurser i overvåking (med tanke på at de fortsatt handler rimelig fritt der) er jo diskutabelt.
Når vi var på roskilde i fjor sommer og var innom christiania, solgte flere bøtter som var stappet med ferdigrullede jointer. Det var kilovis med hasj på bodene og det var titallsboder samt mange selgere som satt på trapper, i døråpninger etc.
Sist endret av Deci; 19. april 2009 kl. 18:29.
hvis du er en "hasj" entusiast vil du nok se at turen var verdt det når du tester den dyrere hasjen de selger der
Trådstarter
Takk for svarene. Lurer på om det er stor sjanse å bli stoppet i toll når en tar danske båten. Har ikke tatt den på noen år, og hukommelsen min er ikke den beste. ?
Sitat av Deci Vis innlegg
Når vi var på roskilde i fjor sommer og var innom christiania, solgte flere bøtter som var stappet med ferdigrullede jointer. Det var kilovis med hasj på bodene og det var titallsboder samt mange selgere som satt på trapper, i døråpninger etc.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som du har vært der på en "markedsdag" eller liknende. Jeg har som sagt vært der
hver sommer de siste årene, inkludert i fjor, og det var ikke mye åpent cannabissalg som det
var på slutten av 90-tallet/begynnelsen av 2000-tallet.

Uansett, det er ikke noe poeng å diskutere dette vidre. De selger hasj der. Hvor åpent det
er varierer, tydeligvis også innenfor små tidsrom (jeg var der bare uker etter Deci, og kjenner
ikke igjen den situasjonen han/hun beskriver).

Og nei, politiet sjekker ikke alle som går ut/inn av Chrisitiania.
Jeg var en tur innom Christiania for 2 uker siden. Da stod de ihvertfall å solgte helt åpent fra boder.

Når det gjelder å bli stoppet i toll fra danmark TIL Norge, så ville jeg ikke satset på å ta med meg noe igjennom. Tollvesenet har stått med hund begge gangene jeg tok båten over.
Jeg var der nå i påsken Hadde faktisk aldri vært i Christiania, Bortsett fra da jeg var en liten baby og mamma pleide å leke med meg ved den Indianer lekeplassen. Det er utrolig nice Stoner atmosfære, det lukter røkelse og hasj overalt, vanvittig flotte graffiti'es (Legg merke til Alice in wonderland graffitien).
Det var ikke så mye utvalg i de bodene som solgte stuff, Var for det meste bare Hasj rekvisita, eller Piper, Bonger osv.
Men noen t-shorter, flags osv var også tilgjenglig. I tilleg var det vel 4-5 boder hvor folk sto i kø for å kjøpe Hasj og Pot. I tilleg er det diverse spisesteder, cafe'er etc.
Syns det er spesielt deilig å gå der om kvelden, rundt 18-20 tia.
La heller ikke merke til politi.
Sist endret av Saint123; 19. april 2009 kl. 19:19. Grunn: For mange smileys i inlegget :)
Trådstarter
Noe alders grenser (vet ikke om dealerne der har slike "moralske" aldersgrenser)?

angående kjøp av rusmidler der.
Sist endret av Duddy; 19. april 2009 kl. 19:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Duddy Vis innlegg
Noe alders grenser (vet ikke om dealerne der har slike "moralske" aldersgrenser)?
angående kjøp av rusmidler der.
Vis hele sitatet...
Nei. Så sant du er over 10-12 år tror jeg ikke du vil ha noen problemer med å få kjøpt der, desverre.
Trådstarter
Langt over den aldersgruppen (skulle ønske jeg fortsatt var der)
Var i Christiania i påske ferien, hadde aldri vært der før så jeg trodde at det var oppskrytt. Jeg tokk feil. Da vi kom inn i Pusher street var det pot røyk over alt, å på hvert eneste hjørne var det bord der folk solgte shit fra hele verden, fikk kjøpt 3'er med pot for hundre spenn(ikke så bra pot da) å 50kr perr grammer med drit god pollen. virktet ikke som de var så veldig plaget av snuten der nede.
Bare for infoens skyld:

Google Maps - "Pusher Street"
Sist endret av Clr; 20. april 2009 kl. 11:51.
Hejsann
Jeg er en nordmann som bor i københavn.. Det er riktig som folk sier her at pusher street ikke er som tidligere, hvor man kunne få kjøpt hva ens hjerte ønsket, med 2 meters mellomrom..
Men på grunn av den pågående bandekrigen (om hasjmarkedet ) i københavn som har foregått på en annen bydel, Nørrebro..så har polititets ressurser blitt bundet opp , så christinia eller narnia som det kalles, har fått mulighet til å bygge seg opp litt.. T.eks: i fjor sommer så var det ikke så mange boder der, og nesten ingen hadde skilter om priser.. Utvalget var også dårligere..En vanlig tur de siste 6 mnd : 20 - 30 dealere med boder som står åpent, med ett fornøyelig utvalg, av skunk,pot, brunt, hasjoljer m.m..
Går man inn på noen av cafeene el klubbene så står det noen dr og selger attpå til. I påsken gikk det en fyr rundt å leverte ut gratis hasjkager..
Men om sommeren, og iallefall i ukene rundt roskilde, så er det mange flere politi aksjoner. Og da går de etter turistene..unge turister..
I den perioden jeg har bodd her, har en person jeg kjenner blitt stoppet utenfor dr, og de orket ik å ransake ham skikkelig, så han slapp unna med hasjen sin og kunne meget fornøyd gå hjem å røyke jointen sin.
Jeg har hørt om flere nordmenn på tur her som har blitt tatt enn lokale som bor her.. Kanskje det sier noe om nordmenn på tur??
Men som sagt tidligere så er straffene ganske milde, så lenge du har brukerdoser på deg..
Men anbefaler ta turen, det er et av verdens deiligste plasser.. Busser fulle av turister har allerede startet å komme, dette er morsomt, da er det er ulovlig å ta bilder der inne (det samme gjelder om man skal kjøpe, så får man ik lov til å snakke i mobilen når man kjøper )
Ta turen til månefisken el nemoland, vær forsiktig med shots til 10 kr og sterkere varer enn hva man har hjemme.. Taxi får man tak i utenfor ..Nyd det hele
Så det er abbsolutt ett sted for folk som ikke røyker og besøke også?
Så mange "streite" folk som var der bare får å slappe av. Det er ikke lov med bil der så for en som bor i det travle København må Christiania være et veldig avslappene sted der man kan komme seg unna stressa mennesker å bileksos
Ja det er fullt av ikke røykere som er der..Jeg har selv mange ikkerøyker venner, og det er som regel ikke ett problem å henge dr..
Christiania består altså av: 1 kjempestor skatehall, Loppen (fantastisk konsertlokale: http://www.loppen.dk/) og en av de beste restaurantene i københavn.Der kan man fort oppdage at en av kokkene står med en joint i munnen mens hans kokkulerer mat.. Den grå Hall.. Der spilte prodigy konsert for noen uker siden.. Månefisken: en stor gressplen hvor man bare henger, og det titt og ofte er dj'r som spiller, samt en cafe som har noen killer kager etc, selger ik alkohol, men der er ik stress.. Nemoland, alltid mye folk og koz der, samt har egen scene hvor det spilles alt av forskjellig musikk! Felleskjøkkenet, selger god mat..+ + + ..Shots til 10-12 kr, øl til 19 kr... Egen lekeplass for barn, cirkus område på sommeren (var d ifjor iallefall), folk som bor i telt fra juni til aug/sept ... Verden beste falafel, følg køen , og bakeri med all slags mulige munchies kager, følg køen! Eget bryggeri, man kan kjøpe christiania øl dr.... så d er ik bare en en ryger plass men ett helt sammfunn der inne..Umulig å ikke like det
Ja det er fullt av ikke røykere som er der..Jeg har selv mange ikkerøyker venner, og det er som regel ikke ett problem å henge dr..
Christiania består altså av: 1 kjempestor skatehall, Loppen (fantastisk konsertlokale: http://www.loppen.dk/) og en av de beste restaurantene i københavn.Der kan man fort oppdage at en av kokkene står med en joint i munnen mens hans kokkulerer mat.. Den grå Hall.. Der spilte prodigy konsert for noen uker siden.. Månefisken: en stor gressplen hvor man bare henger, og det titt og ofte er dj'r som spiller, samt en cafe som har noen killer kager etc, selger ik alkohol, men der er ik stress.. Nemoland, alltid mye folk og koz der, samt har egen scene hvor det spilles alt av forskjellig musikk! Felleskjøkkenet, selger god mat..+ + + ..Shots til 10-12 kr, øl til 19 kr... Egen lekeplass for barn, cirkus område på sommeren (var d ifjor iallefall), folk som bor i telt fra juni til aug/sept ... Verden beste falafel, følg køen , og bakeri med all slags mulige munchies kager, følg køen! Eget bryggeri, man kan kjøpe christiania øl dr.... så d er ik bare en en ryger plass men ett helt sammfunn der inne..Umulig å ikke like det
kjedelig streiting
Var der ifjor høst å da var det et kun ett par boder der som jeg husker. Husker dog ikke så veldig mye fra turen. Hadde drømt om å dra til christiania i flere år, å når jeg endelig skulle dit, så klarte jeg å drikke meg så dritings på elefantøl at jeg ikke huska noe. Litt ironisk (: Dro heldigvis tilbake dagen etter.


Christiania er ett sted jeg vil anbefale alle! Ikke kun pga røykinga, men hele kulturen! Møtte på en norsk fyr som bodde der, å fikk en bra omvisning. Kommer helt klart til å dra tilbake.
Christiania er absolutt mer enn bare cannabis, ja!

For interesserte kan jeg anbefale boken "Christiania, interiør - interior" av Tami Christiansen og Karina Tengberg.
http://www.boghallen.dk/Hus_have_og_...17038226).aspx
Boken er stappfull av flotte bilder. Her kan man se mye av den unike arkitekturen som finnes i Chrisitiania, og som de
fleste som kun besøker den mest turistifiserte delen av denne bydelen aldri får se.

Boken "Christianias lære" fra The Danish Architectural Press inneholder også mye fine bilder av arkitektur og natur, men
også en del mer om historien og ideen bak Christiania. http://www.eco-info.dk/dgb/detail.as...t=50&offset=52

▼ ... over en måned senere ... ▼
for oss som ser på christiania som noe annet enn bare cannabis, så vil jeg informere om at christiania har tapt en rettsak i danmark, hvor københavn vil jevne hele området med jorda for å bygge nye fargerike, høyreiste og rævva boligblokker for alle de stakars pissrike københavnere som ikke vet hvor de skal gjøre av pengene sine. mottoet er 'flere mennsker på mindre plass, gir mere penger til å trekke ned i dass'.

ironisk nok finner jeg serdeles lite kilder, og treig linje gjør leitinga enda mer provoserende. foreløpig; www.christiania.org og http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=517462

(se den latterlige 'forklaringa'; "Problemet med christianittene (...) (var at de) de selv ønsket å avgjøre hvem som skal få bo i det attraktive området. Derfor satte regjeringen foten ned, og forhandlingene har brutt sammen." ja, det kan da ikke gå ann! lurer på om de har vært på visning på leie-kåk hos en huseier før jeg.)
Sist endret av Fudge; 5. juni 2009 kl. 18:41.
Trådstarter
Kjipt det, at griser skal få nye innhegninger, for å spyle dritten sin i. Men, men, er jo bare en selvfølge i dagens samfunn, at våres friheter skal taes bort.
Var der for et par uker siden. Fantastisk sted! Var ute på byen med en gjeng dansker, og vi bestemte oss for å stikke på Månefisken, et utested i Christiania..
Det var ganske seint på kvelden, men de hadde rigget opp et fint bord med masse gode varer der.. Tre ferdigrulla joints til rundt 100kr. Helt grei kvalitet.. Men de har mye bedre og dyrere varer..
Trådstarter
får ta en tur dit i sommer
Noen som vet hvordan det er å stikke innom christiania en tur under roskilde uka?
Tenker kanskje det kan være overflod av folk der da?
Trådstarter
Vet ikke, Zwifty, men kanskje bedre å stikke innom tidligere, for så, å ha kjøpt in alt du trenger for festivalen ? Da blir det kanskje litt mindre stress (dette er selvfølgelig hvis du skal kjøpe rusmidler )
hehe, neida er ikke så nødvendig å handle rusmidler der. Tenkte mest på å traske litt rundt og kikke.
Så alt annet får man vel bare ta som en bonus
Trådstarter
Ja, souvernirer, fra turen, hehe. De skal vist ha god mat og gode bakevarer der, og.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg tenkte å dra dit i midten av juli kansje men vet noen hvor mye det er for den beste poten der? Eller hvilke strains? Selger de og Magic Mushrooms der enda? takker for svar
▼ ... over et år senere ... ▼
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Jeg var i Christiania nå for et par dager siden, og jeg opplevde stedet akkurat som den herlige, frisinnede byen jeg har hørt så mye om. Pusher street var full av boder (minst 10-12 stykker) og alle hadde forskjellige typer weed med informasjons kort hvor det sto navn, pris og "high" eller "stoned" for å forklare hvordan virkningen var. Så jeg vil si at Christiania i aller høyeste grad er i live, og jeg gleder meg allerede til vi skal tilbake om et par uker.
Var der for ca 4 måneder siden, da solgte de t.o.m ferdigrulla joints Dette med at Christiania skal legges ned er vel noe man hører annenhvert år... :P
Var der selv for par uker sia! christiania er i FULL drift bedre nå enn når jeg var der for 2 - 3 år sia..!! Ble også vitne til razzia!! fikk sinnsykt nedtur og tenkte turen var ødelagt og at svina kommer nok til å rense alt for dagen kansje uka da det var en 10 15 vans fyllt med rasshøl som kom busende! 1 - 2 timer senere: bisniss er i full gang igjen FANTASTISK sted.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Blåser liv i denne tråden igjen med spørsmålet; hvordan er Christiania rundt jul/nyttår? Noen erfaringer?

Vi er 4 kompiser som vil på en liten ferie rett etter julaften til juleferien er over. Noe ala 25des - 2 Januar.
Cannabis og Alkohol inntak vil forekomme, men det er ikke det turen hovedsakelig dreier seg om. Vi vil lade opp batteriene før skolestress begynner igjen. Altså vi vil et sted med god spirit :-)
Det er nok akkurat som det er ellers i året.
er ikke jul/nyttår nå men, er ikke lenge til ;D Mange kompiser av meg dro ned på Sensation White i helgen, å de var garantert der kan høre litt med de hvordan det var der nå. spørs vel om det blir litt ekstra folksomt der under sensation da men
Bor i København og var i Christiania på lørdag. En del folk fra Sensation rundt forbi. Bodene var aktive som vanlig.
Er det noen som har noen anbefalninger med bosted? Hotell/motell/vandrehjem rundt Christiania?
Wakeup Copenhagen er et helt greit hotell med billige priser. Bodde der selv i forbindelse med Sensation. Eneste ulempen der er at rommene er litt små, og det er heller ikke noe kjøleskap. Ellers helt greit, med fri internett og gåavstand til det meste. 3 minutter spasering fra togstasjonen og tivoliet, 5 minutter unna Strøget og 25 minutter unna fristaden.
Da jeg var i Kristiania i sommer ( Etter Roskilde ) virket det forst som om det ikke ble solgt hasj der, men etterhvert som dagen gikk kom det plutselig flere og flere boder opp.

Kristiania er et fantastisk sted, og strukturen paa samfunnet, bygningene og menneskene er kjempe interresant og kjekt og fA med seg.
Koste meg mer i Kristiania enn i Amsterdam!
Er enig med felix når det kommer til at Christiania er mye mer enn bare hasj og weed. Det er ekstremt fin natur bak bodene og på sommeren sitter jeg gjerne bak der uten noe som helst å røyke på. Det er mye kul grafitti samt fine parker også.

Men når du sier at du har vært der 5-6 år på rad nå, og fortsatt sier de ikke selger mye åpenlyst der, tar du jo rett og slett feil. Det er flere titalls boder i Christiania med et stort utvalg av forskjellige typer Cannabis Strains, og dette er vanskelig å gå glipp av. De sitter fortsatt der med kilovis i bodene sine, og viser frem alt de har i håp om å trekke flest kunder.

Det skal sies at kulturen i Christiania har forandret seg mye. Opprinnelig var det jo et hippiested! Men de selger fortsatt kilovis der om dagen, og det dårligste der er det samme som det bedre du får her i landet. Kvaliteten er veldig fin og du får alltid mer enn du spørr om.

Men uansett, har du tenkt deg dit, bør du tenke litt over hvordan du oppfører deg. Ingen bilder og ingen telefoner er tillatt på området, har du med deg det, bør det ligge i lomma om du ikke vil at det skal bli tatt fra deg. Det er et familiested, men når du er ved bodene må du passe litt på hva du gjør. Disse menneskene er farlige, tross alt. Det er mye penger i spill.


Edit: Jeg var forresten der for 4 dager siden.

Og til guttene som skal på juleferie dit, er jeg ganske sikker på at det er folk der året rundt, bare vær der til riktig tid (5-9 på kvelden)

Er enig med felix når det kommer til at Christiania er mye mer enn bare hasj og weed. Det er ekstremt fin natur bak bodene og på sommeren sitter jeg gjerne bak der uten noe som helst å røyke på. Det er mye kul grafitti samt fine parker også.

Men når du sier at du har vært der 5-6 år på rad nå, og fortsatt sier de ikke selger mye åpenlyst der, tar du jo rett og slett feil. Det er flere titalls boder i Christiania med et stort utvalg av forskjellige typer Cannabis Strains, og dette er vanskelig å gå glipp av. De sitter fortsatt der med kilovis i bodene sine, og viser frem alt de har i håp om å trekke flest kunder.

Det skal sies at kulturen i Christiania har forandret seg mye. Opprinnelig var det jo et hippiested! Men de selger fortsatt kilovis der om dagen, og det dårligste der er det samme som det bedre du får her i landet. Kvaliteten er veldig fin og du får alltid mer enn du spørr om.

Men uansett, har du tenkt deg dit, bør du tenke litt over hvordan du oppfører deg. Ingen bilder og ingen telefoner er tillatt på området, har du med deg det, bør det ligge i lomma om du ikke vil at det skal bli tatt fra deg. Det er et familiested, men når du er ved bodene må du passe litt på hva du gjør. Disse menneskene er farlige, tross alt. Det er mye penger i spill.
Sist endret av Fudolphin; 21. november 2010 kl. 18:05.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tar denne tråden opp jeg. Skal på Roskilde i år og tenkte meg en tur innom Christiania først. Både for opplevelsen og for å kjøpe litt kvalitetsskunk til festivalen. Noen som har vært der i det siste? Hvordan er åpenheten rundt salget? Skiller de mellom sativa og indica? Er det mulig og komme ned og si at du vil ha 3g med noe lættisweed og 2g med noen mer "filosofisk" og beroliggende?

Jeg har null peil på forskjellige strains, vil helst at det ikke blir "hipp som happ" hva jeg tar og ren tilfeldighet hva jeg ender opp med!