Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3788
Etter en avtale periode på en ansvarsforsikring på en moped fra 09.2018 til 09.2019 byttet jeg forsikringsselskap på grunn av pris. Den nye avtalen trådde ikke i kraft før 10.2019, så den gamle avtalen min måtte fornyes for en måned. For denne måneden har jeg fått en faktura på 420,- der 300,- er for grunnpremie. Jeg kontaktet dem, og de mente at den grunnpremien var en årlig greie som alle kunder fikk, og at dette skulle være slik. Men jeg synes det er latterlig dyrt å bete 420,- for en måned med ansvarsforsikring på en gammel moped. Kan dette være rett?
Det er nok dessverre rett. Har også en grunnpremie på mine forsikringer.
Merkelige greier, si meg, sa du opp den gamle avtalen selv, eller lot du det nye forsikringsselskapet gjøre det for deg? De gangene jeg har byttet selskap så har de fikset alt slik at det ikke har blitt noe opphold i forsikringen.
Grunnpremie kan du slippe ved at du mottar forsikringspapirer og faktura elektronisk, såkalt e-kunde. Dette er ihvertfall tilfelle hos IF. Grunnpremie er i prinsippet en sum som skal dekke administrasjonsutgifter o.l, det er ikke en sum som har noe med selve forsikringen å gjøre. Summen hadde vært den samme om du hadde hatt 20.000,- i årspremie f.eks
Sist endret av Morgul; 6. november 2019 kl. 20:24.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bare sjekk at du ikke betaler "grunnpremie" nok en gang ved nytt hovedforfall 10.2019.