Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 23094
Hvordan gikk det med dine utlånte 1000lapper, Izor?
Noen flere erfaringer med å låne ut penger via Trustbuddy? Virker ganske lovende.. Men hvor lav er risikoen? Og må man skatte av pengene her i Norge når man tar de tilbake?
Jeg bygger opp erfaringer nu. Har lagd meg konto der, og kommer til å sette inn 5k i dag, så får vi se, klegan jo rapportere videre etter hvert.

Jeg måtte forøvrig oppgi personalia, samt eget kontonr. Jeg tok da en konto jeg aldri har mye penger på.

Jeg syns det virker ganske sikkert, men er klar over at trustbuddy ikke garanterer for mitt innbetalte beløp går de konkurs feks... Men, den risikoen er jeg villig til å ta, på et såpass lite beløp.

Sitat av valle_vendetta Vis innlegg
Jeg bygger opp erfaringer nu. Har lagd meg konto der, og kommer til å sette inn 5k i dag, så får vi se, klegan jo rapportere videre etter hvert.

Jeg måtte forøvrig oppgi personalia, samt eget kontonr. Jeg tok da en konto jeg aldri har mye penger på.

Jeg syns det virker ganske sikkert, men er klar over at trustbuddy ikke garanterer for mitt innbetalte beløp går de konkurs feks... Men, den risikoen er jeg villig til å ta, på et såpass lite beløp.
Vis hele sitatet...
Jeg overførte 5000 i går, og i dag er de registrert inne på "konto". Her er et skjermklipp fra kontoen, som viser oversikten over mine penger.

2300 er allerede utlånt, på en dag. Så da blir det vel å vente 14 dager for å se om det blir noen renter.

Nå er faktisk 3500 kr utlånt. Man kan se en liste over transaksjoner, og det er mange transaksjoner, de fleste på 100kr, og noen få på 200kr.
Haha, ble faktisk oppringt av trustbuddy i dag! I går så jeg at det enda ikke var utlånt 100 % av mine 5000, så jeg overførte resten til det svenske utlånsmarkedet, fordi det var større etterspørsel der. Fikk da beskjed om at transaksjonen kom til å ta et døgn. I mellomtida har tydeligvis resten av beløpet blitt utlånt på det norske markedet.

Derfor ringte det ei jente med søt sørlandsdialekt og lurte på om jeg fortsatt ville gjennomføre transaksjonen til det svenske markedet, men det hadde jo ikke noe for seg, i og med at alt var utlånt. Da ville jeg også mistet potensielle renteinntekter fra transaksjonstidspunktet til det evt. ville bli utlånt i sverige.

Bra service, virker ganske seriøst
Sitat av valle_vendetta Vis innlegg
Haha, ble faktisk oppringt av trustbuddy i dag! I går så jeg at det enda ikke var utlånt 100 % av mine 5000, så jeg overførte resten til det svenske utlånsmarkedet, fordi det var større etterspørsel der. Fikk da beskjed om at transaksjonen kom til å ta et døgn. I mellomtida har tydeligvis resten av beløpet blitt utlånt på det norske markedet.

Derfor ringte det ei jente med søt sørlandsdialekt og lurte på om jeg fortsatt ville gjennomføre transaksjonen til det svenske markedet, men det hadde jo ikke noe for seg, i og med at alt var utlånt. Da ville jeg også mistet potensielle renteinntekter fra transaksjonstidspunktet til det evt. ville bli utlånt i sverige.

Bra service, virker ganske seriøst
Vis hele sitatet...
Hmm.... tjent noe til nå da :P?
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hmm.... tjent noe til nå da :P?
Vis hele sitatet...
På 2 dager? Hva tror du?
Jeg har en liten slant der inne selv

http://bildr.no/image/1335384.jpeg

Edit: wtf så lite bilde? http://bildr.no/image/1335384.jpeg
Sist endret av TULIPS; 5. desember 2012 kl. 15:10.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hmm.... tjent noe til nå da :P?
Vis hele sitatet...
Mener jeg nevnte at det må gå minst 14 dager før jeg kan håpe på income, det er jo 14 dager gratis lån!

Sitat av TULIPS Vis innlegg
Jeg har en liten slant der inne selv

http://bildr.no/image/1335384.jpeg

Edit: wtf så lite bilde? http://bildr.no/image/1335384.jpeg
Vis hele sitatet...
Fortsatt like dårlig oppløsning på bildet ditt! Tok bare enkleste løsning jeg, printscreen og paint- legg ved foruminnlegg..
er det noen som har kunnskap om hvor vidt dette er en sikker invisterting / vil firma kunne gå konkurs?
Sitat av valle_vendetta Vis innlegg
Mener jeg nevnte at det må gå minst 14 dager før jeg kan håpe på income, det er jo 14 dager gratis lån!



Fortsatt like dårlig oppløsning på bildet ditt! Tok bare enkleste løsning jeg, printscreen og paint- legg ved foruminnlegg..
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/image/1335384.jpeg
Sitat av lian1337 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvorfor, men den bytter fra "image" til "thumb" når jeg trykker på linken, endra selv i addressen, da ble bildet stort
Trådstarter
update fra meg:

har lånt ut i Norge og har til nå over 10% rente
har lånt ut i Danmark og har 0% rente...der ble alt lånt ut til en og samme person (trodde egentlig ikke de skulle gjøre sånn men) og han har ikke betalt tilbake....mulig tap der men situasjonen har vært lik i flere mnd'er der nå så får bare vente og se
Jeg står også som utlåner hos TrustBuddy og har pr. nå mottatt årlig rente på over 14 %. Begynner å bli en kjekk liten sparekonto dette. Ser også at det går noe senere med mine innskudd i Danmark men fikk forklart at da de er forholdsvis nyoppstartet i det danske markedet er det foreløpig ikke samme gode flyt på tilbakebetalinger som i Norge. Ser imidlertid at dette nå begynner å løsne.

Jeg har også vært innom et forum kalt Flashback hvor det ligger en tråd for TrustBuddy. De er selv aktive på denne siden så du kan eventuelt henvende deg til dem der.
Trådstarter
Jeg har god kontakt med dem på mail, så har fått forklart alt dette men jeg ville uansett lånt ut i Norge hvis jeg skulle satt inn mer penger nå....kunne kanskje prøvd Sverige, men ikke Danmark igjen enda. Min mening bare. Kan selvfølgelig hende ting begynner å bli bedre der også men jeg har tjent 0 der, mulig tap. I Norge har jeg nesten 11% rente nå.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, lånte 4000 for 4-5 dager siden.

Nå står det:

4 000,00 NOK 4 000,00 NOK 2013-01-30 385,00 NOK
Vis hele sitatet...
Hvor kommer de 385kr i fra? Det stur under "minumum å betale", men jeg trodde jeg bare skal betale 4000 siden lånetiden ikke har oversteget 14 dager?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei, lånte 4000 for 4-5 dager siden.

Nå står det:



Hvor kommer de 385kr i fra? Det stur under "minumum å betale", men jeg trodde jeg bare skal betale 4000 siden lånetiden ikke har oversteget 14 dager?
Vis hele sitatet...
Dersom du ønsker å delbetale, og ikke hele beløpet på en gang, må du betale minst 385,-
Det er det de 385,- står for.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei, lånte 4000 for 4-5 dager siden.

Nå står det:



Hvor kommer de 385kr i fra? Det stur under "minumum å betale", men jeg trodde jeg bare skal betale 4000 siden lånetiden ikke har oversteget 14 dager?
Vis hele sitatet...
385,- er det minste du må betale ved første avdrag. Hvis du vil gjøre deg helt ferdig med en gang setter du inn 4000,- ved første avdrag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lånte 5000,- den 07. januar. Er ikke sikkert jeg klarer å betale innen 14 dager. Har penger den 31, men da har det gått 24 dager. Hvor mye må jeg betale totalt da? Jeg synes gebyrene og avgiftene er uoversiktlige.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Lånte 5000,- den 07. januar. Er ikke sikkert jeg klarer å betale innen 14 dager. Har penger den 31, men da har det gått 24 dager. Hvor mye må jeg betale totalt da? Jeg synes gebyrene og avgiftene er uoversiktlige.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke betaler innen 14 dager blir gebyret på 970 kr hvis du låner 5000 kr. Altså, du må betale 5970 kr.
Jeg satte inn litt penger i trustbuddy. Da markedsførte de med renter på, jeg tror det var oppimot 20% i måneden. Jeg endte med å ha pengene der litt over ett år, og hadde en avkastning på ca 9% totalt. Så for meg var det totalt rip-opp. Selv om det var en høyere rente enn banken. Det som var iriterende var at trustbuddy endret vilkårene for opptjent rente. JA vi har høyere rente enn i banken, men også høyere risiko. Jeg har mer tro på jevnlig sparing i aksjefond enn i trustbuddy.

Når trustbuddy har endret vilkår uten å si ifra til kundene en gang, så kan de gjøre det igjen. Følte meg snytt.
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Hvis du ikke betaler innen 14 dager blir gebyret på 970 kr hvis du låner 5000 kr. Altså, du må betale 5970 kr.
Vis hele sitatet...
Merkelig. Jeg betalte "bare" 470 kr etter 14 dager i gebyr.
Sitat av Obster Vis innlegg
Merkelig. Jeg betalte "bare" 470 kr etter 14 dager i gebyr.
Vis hele sitatet...
Lånte du 5000, da?
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Hvis du ikke betaler innen 14 dager blir gebyret på 970 kr hvis du låner 5000 kr. Altså, du må betale 5970 kr.
Vis hele sitatet...
Er ikke det etter 30 dager?
Sitat av prenix Vis innlegg
Lånte du 5000, da?
Vis hele sitatet...
Jepp, det gjorde jeg. 5000 kroner...betalte 470 kr hver måned for å "utsette" og betale hele beløpet.
Trådstarter
Sitat av autisten Vis innlegg
Jeg satte inn litt penger i trustbuddy. Da markedsførte de med renter på, jeg tror det var oppimot 20% i måneden. Jeg endte med å ha pengene der litt over ett år, og hadde en avkastning på ca 9% totalt. Så for meg var det totalt rip-opp. Selv om det var en høyere rente enn banken. Det som var iriterende var at trustbuddy endret vilkårene for opptjent rente. JA vi har høyere rente enn i banken, men også høyere risiko. Jeg har mer tro på jevnlig sparing i aksjefond enn i trustbuddy.

Når trustbuddy har endret vilkår uten å si ifra til kundene en gang, så kan de gjøre det igjen. Følte meg snytt.
Vis hele sitatet...
20% i måneden skjer ikke, men jeg har vel ca 12% nå på 6 mnd, noe jeg er ganske fornøyd med. Har litt tap i danmark som jeg må trekke fra, men alt i alt har jeg nok tjent mer enn jeg ville gjort i banken, eller et fond (ja jeg sparer også i fond og der har jeg tjent veldig lite på 1 år nå)
Mine resultater siden desember 2011 ser du i vedlegget til dette innlegget. Totalt innskudd er ca. 190k, mens totale renter er ca. 30k (omtrent 13 mnd). Jeg har investert mest i Norge, men også en god del i Sverige. Litt i Danmark også, men der har jeg ikke tjent noe særlig (har vært helt stille der i flere mnd nå). For meg har det svenske markedet gitt størst fortjeneste.

PS: "Saldo" i diagrammet er totalt innskudd + renter og evt. valutaendringer (hvis den svenske valutaen blir sterkere ift. til den norske, vil renten se ekstra god ut, og tilsvarende vil den se dårligere ut når den norske valutaen blir sterkere ift. til den svenske).
Ser TB reklamerer for Spania på bl.a. Facebook nå, spennende å se hvordan markedet vil utvikler seg der!
Jeg kunne virkelig trengt penger i dag, noen som har lånt på en Lørdag og fått pengene inn på konto senere samme dag?
Det kjøres vel ikke bankoverføringer på en lørdag, afaik.
Ergo så får du vel ikke pengene før tidligst mandag.
Litt mer mas fra min side om hvor lang tid det tar, lånte penger rundt 15:30 i dag, noen som vet om jeg kan være heldig og få pengene i kveld og ikke i morgen tidelig?
Vet bankene har litt forskjellige utbetalingstidspunkt, har forresten Sparebank1.
Tviler på at du får dem i kveld, men rimelig sikker på at du har pengene på konto i morgen tidlig.
Sist endret av s1gh; 28. januar 2013 kl. 19:11.
"Det nye overføringstidspunktet blir klokken 11.05, i tillegg til dagens tidspunkt som er klokken 05.35, 13.35 og 15.35."

dinepenger.no - http://www.dinepenger.no/spare/naa-k...lunsj/20272794

De fører altså ikke penger hele døgnet, men 4 ganger. Så kanskje du har pengene 05.35 i morgen. men i kveld kommer de ikke..
Hvis søknaden er innvilget og du har fått en sms med beskjed om at pengene er lagt til utbetaling, så vil du ha de før 09:00 i morgen. Tror ikke de kommer så tidlig som 05.35, men tror jeg har brukt å fått dem enten i halv sju tida eller 8 tida.
Lunat1c: hvordan skal de komme på andre tidspunkt enn når det blir overført penger.. står ganske klart når penger blir overført.. altså 5,11,13 og 15..
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Hvis søknaden er innvilget og du har fått en sms med beskjed om at pengene er lagt til utbetaling, så vil du ha de før 09:00 i morgen. Tror ikke de kommer så tidlig som 05.35, men tror jeg har brukt å fått dem enten i halv sju tida eller 8 tida.
Vis hele sitatet...
Fikk en sms om at pengene hadde blitt utbetalt til min konto, men jeg har ikke fått noe?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Fikk en sms om at pengene hadde blitt utbetalt til min konto, men jeg har ikke fått noe?
Vis hele sitatet...
Da får du dem nok i løpet av dagen.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Så, de som har lånt ut har rimelig god rente?
Synes det!
Har ~6,5 % på litt under 3 mnd.
Noen som har noen formening om hvor lang tid det tar å sette INN penger, satte inn for ett kvarters tid siden men kan ikke se noe:P går ut i fra at det nr man merker betaling med skulle være melding og ikke kid?
Betaler man inn med vanlig bankoverføring? Hvorfor i allverden tar de ikke VISA? Dersom det er vanlig overføring fra nettbank får de ikke beskjed om at du har betalt før neste bankkjøring, så spørs det jo hvor lang tid systemet bruker på å oppdatere saldoer.
var vanlig overføring ja. Ingen anelse om hvorfor ikke visa blir brukt, men man får kun bruke den kontoen man er registrert med pga hvitvaskingsregler..=/
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Noen som har noen formening om hvor lang tid det tar å sette INN penger, satte inn for ett kvarters tid siden men kan ikke se noe:P går ut i fra at det nr man merker betaling med skulle være melding og ikke kid?
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid det tar kan variere litt (mistenker sterkt det er manuelle rutiner inne i bildet hos TrustBuddy når det gjelder dette). Har noen ganger kommet inn neste dag, mens andre ganger har det ikke kommet inn på en uke, pga. at ting ikke har gått helt som det skal hos TrustBuddy (dette har vært når jeg har overført direkte til det svenske markedet, dvs. via TrustBuddy's svenske kontonr.). Det har alltid ordnet seg raskt når jeg har sendt beskjed om at jeg savner en innbetaling. Jeg har forøvrig bare brukt meldingsfeltet når jeg overfører til TrustBuddy (e-post adresse og kundenr), ikke KID.
Sist endret av virrus; 29. januar 2013 kl. 20:19.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Synes det!
Har ~6,5 % på litt under 3 mnd.
Vis hele sitatet...
Ca. det samme jeg har med DNB Nordic Technology.
Trådstarter
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ca. det samme jeg har med DNB Nordic Technology.
Vis hele sitatet...
https://www.nordnet.no/mux/web/fonde...dic+Technology
Noen som har forsøkt å sette inn penger til utlandet da? Må man bruke utenlandsk betaling i nettbanken eller setter trustbuddy over pengene videre?
Trådstarter
bare send inn til den norske kontoen også går du på "Overfør" og flytter over til et annet land
Sist endret av Izor; 3. februar 2013 kl. 20:08.
Da er jeg vel nødt for å overføre 5k? Har 5 på den norske delen, men vet ikke om jeg "tør" å sette over 5 til
Tror du kan overføre akkurat hvor mye du ønsker selv, er ingen regler på det.
Trådstarter
Ja, jeg overførte bare 20% av det hadde på kontoen, for å teste først. Annbefaler deg ikke å låne ut i Danmark, hvis det er det du skal.
Hjelpe gud.
Jeg klarte og søke feil, og fikk 5tusen rett på kontoen...