Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1839
Har mistet pinkoden til mitt kredittkort. Å få i ny kode tar 2-5 virkedager, noe jeg ikke har tid til. Kortet har heller ikke nettbankfunksjon.
Derfor lurer jeg på om noen vet hvordan jeg kan få tatt ut penger ASAP?
da hadde det jo ikke vært noen sikkerhet. eneste jeg kan tenke mmeg er å fysisk gå i en bank.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
fysisk gå i en bank.
Vis hele sitatet...
For mange eksisterer ikke det. Blitt født for sent.

Men ja du kan gå til banken.
hvordan bank er det? om du logger inn med bankid på nettbanken kan du i enkelte tilfeller se koden der. Evt bruk nettbanken å før fra kredittkortet til vanlig kort ved å betale en regning til din vanlige konto?
Sitat av seven_up Vis innlegg
hvordan bank er det? om du logger inn med bankid på nettbanken kan du i enkelte tilfeller se koden der. Evt bruk nettbanken å før fra kredittkortet til vanlig kort ved å betale en regning til din vanlige konto?
Vis hele sitatet...
Ts sier jo at h*n ikke har nettbank, du kan bruke kortet i butikker hvis det er navn på kortet og vist du viser legimitasjon
ok, hodet mitt koblet ikke, jeg oppfattet at det som at han ikke kunne handle på nettet med det. hehe.. bra du oppklarte.

Men undrer meg på hvilke banker som fortsatt ikke har nettbank? er det mange fortsatt? noen som har noen eksempler?
Sitat av seven_up Vis innlegg
ok, hodet mitt koblet ikke, jeg oppfattet at det som at han ikke kunne handle på nettet med det. hehe.. bra du oppklarte.

Men undrer meg på hvilke banker som fortsatt ikke har nettbank? er det mange fortsatt? noen som har noen eksempler?
Vis hele sitatet...
Om han er under 18år får han ikke nettbank i Nordea feks...
Sitat av HexUaV Vis innlegg
Om han er under 18år får han ikke nettbank i Nordea feks...
Vis hele sitatet...
Men er du under 18 år, så tror jeg ikkje du for kredittkort heller.

Men du kan jo prøve å ringe til kortselskapet som utsendte kredittkortet og høre med dem om det finnes noen muligheter for å ta ut penger, eventuelt om det er mulig å sette opp en nettbank funksjon, der du bruker bankid til å logge på.

Jeg regner med du både har sparekonto samt annet kort tilknyttet nettbank/bankid?
Sist endret av 0xFF; 21. desember 2012 kl. 01:27.
Du får brukt kortet uten kode visst du har med deg annen legitimasjon f.eks pass.
Fyren skriver kredittkort, og da kan det bli litt mer vanskelig enn kun å gå i en bank da mange utstedere av kredittkort ikke engang har filialer. Så jeg tror du er ganske screwed TS, dog så pleier en del kortutstedere å tilby en tjeneste som heter nødkontanter, og da kan du muligens få litt mot et gebyr på en tusings og oppover. Eventuelt så får du kjøpe det du trenger på steder med offline terminaler og signere. Men du vil ikke få ut noe cash.