Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2112
Halla folkens!
Jeg undres om ikke noe er feil, fordi om jeg har battlefield 3 på noe mer enn minimum settings, begynner jeg å lagge.

Specs:

CPU: Intel I7 2600K 3.4 GHz (Ikke overklokket enda)
HK: Sabertooth P67
RAM: Corsair Vengeance (8GB)
GPU: AMD HD Radeon 4870X2 (2gb minne, overklokket)
PSU: Tagan 1100W


Dette burde så absolutt være mer enn nok til å spille på minimun grafikk.. Kanskje ikke akkurat på max, men i allefall medium!

Noen som har noe peil?
Sist endret av 4pekatt; 22. november 2011 kl. 20:38.
gpuen din suger, derfor
Sitat av Spirituell Vis innlegg
gpuen din suger, derfor
Vis hele sitatet...
Den 'suger'?
Ikke overclock den hverfall, ikke nødvendig. Skaper bare problemer om du ikke vet hva du driver med
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Ikke overclock den hverfall, ikke nødvendig. Skaper bare problemer om du ikke vet hva du driver med
Vis hele sitatet...
Jeg vet hva jeg driver med.. Skal ikke overklokke den før jeg får vannblokken uansett..
ikke for å være dust, men hvis du vet hva du driver med hvorfor spør du her?
Sist endret av iGnome; 22. november 2011 kl. 21:00.
Sitat av iGnome Vis innlegg
ikke for å være dust, men hvis du vet hva du driver med hvorfor spør du her?
Vis hele sitatet...
Jeg kan overklokking, jeg bare ikke skjønner BÆRA av hvorfor maskinen min yter så dårlig..
http://www.tomshardware.com/reviews/...ce,3063-8.html
Sier vell det meste, rundt 20-30 fps med high og 1920x1080
det Spirituell prøvde å si er vel at "Grafikk kortene dine er utdaterte"
4870X2 yter som et 5870, som yter rundt 6870.

Du trenger heftigere grafikk man.
Sitat av Geschtonken Vis innlegg
Forstår da ikke hvorfor jeg drar BF3 på High 50-60FPS, med kun 1stk HD4870.
Vis hele sitatet...
Hvis du kjører på 1024x768 så fungerer det sikkert utmerket. Hvis du prøver deg på 1920x1080 så skjønner du fort at du trenger noe heftigere.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
4870X2 yter som et 5870, som yter rundt 6870
Vis hele sitatet...
Ignorer forrige post.

Men her ble det interressant.
Hvis 4870x2 yter som 5870, burde han klare High?
Skrev feil i forrige post og mente såklart at jeg har 5870, og kjører 1920x1200 high, 50-60fps.
4870X2 kan da umulig være SÅ dårlig?

2 grafikkprosessorer, 2 GB minne, 770 MHz på prosessorene, og 975 MHz på minnet..
de er 2 år gamle... selv om du utnytter alt potensiale til kortet ved heftig cpu og clock, suger de
Minne er INGEN indikasjon for ytelse, heller ikke klokkefrekvens når det kommer til forskjellige GPU arkitekturer.

Er ikke 4870x2 3 år gammel?
Jeg slet veldig med et ustabilt game og små hickups i starten av bf3. Helt til jeg fant en .exe fil som tillater meg å fjerne hele Origin dritet. Det hjalp veldig på ytelse, merkelig nok.

Samme prosessor som deg, men gtx 570.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
de er 2 år gamle... selv om du utnytter alt potensiale til kortet ved heftig cpu og clock, suger de
Vis hele sitatet...
Barnslig utsagn. De suger på ingen måte, men ja - Det har kommet nyere og bedre teknologi.
barnslig utsagn? sier bare sannheten, it-verdenen utvikler seg i en enorm hastighet, og disse kortene fra 2008 er veldig utdaterte - derav bf3 på low

for 1500 kr får du gtx 560ti som kjører bf3 og alle spill på high, noen ultra (har det selv, meget fornøyd med msi sin, clocket til 1ghz core: ca 570 ytelse); og venter du til neste generasjon kommer (ny 22nm teknologi) vil du få ekstrem ytelse for en liten slant kommer nok på slutten av året

og
2 grafikkprosessorer, 2 GB minne, 770 MHz på prosessorene, og 975 MHz på minnet..
Vis hele sitatet...
er ikke noe du kan dømme... en dualcore med høy klokkehastighet fra 2005 er minst MANGE ganger dårligere enn en dual-core med lavere clock i dag..
Sist endret av Spirituell; 22. november 2011 kl. 22:26.
Cookie Monstah ^_^
du må i alle fall ha 560/6950 for å score høyt på BF3 lista, men anbefaler heller et billig 560Ti nå, og kjøpe 580/590 senere når de nye kortene kommer ut etter jul.
En kompis av meg har samme GPU som deg og 2 stk. Han har en dårligere prosessor da, men han kjører på medium fint med de korta der. Ligger på ca 40-45 FPS.
Du skal ikke ha noe problem på low, og heller ikke på Medium.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Du skal kunne dra gamen på high.. Jeg drar det på high med et 5750... Now stfu flamers.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du er sikker på at CFX er aktivert i Control,Center?
Prøv å laste ned AMD's custom Battlefield 3-grafikkdrivere
480 GTX er nå ganske billig
Sitat av Spirituell Vis innlegg
gpuen din suger, derfor
Vis hele sitatet...
Det er ihvertfall bullshit. Jeg kjører BF3 @ 1680x1050 på rundt 40fps~ med et enkelt HD4870 512MB og en E6850 @ 3ghz.

Hans maskin burde klare på MYE høyere settings og skjermkortet er mer enn godt nok, kanskje ikke til maks men ihvertfall til very high.
Kortet burde klare å dra det ytelsesmessig, men de støtter ikke DX11 som kanskje er et problem i nye spill?

Jeg kjører helt greit på High 1920x1080 med:

AMD 955
6870 (som skal yte ca. samme som ditt oppsett).
4gb RAM
Vertex 2
Bare overclock skjermkortet ditt du !
Siden det er nokså gammelt har ikke det nooe å si!

Ikke kjøp vannblock til den iallefall!
Kjøp deg heller et litt nyere skjermkort ! : )
Jeg har HD4870 kort (altså et enkelt kort, ikke 2x versjonen eller 2 stk kort) og spiller BF3 på iallefall medium uten lagg, mener jeg kunne spille på high og men husker ikke helt.
Iom at du sliter på minimum er det noe galt med din hardware/Drivere/Software
Dette var da i BF3 betaen men bør jo ikke ha noe å si.
4 GB ram og E8400 cpu

Edit: Oppløsning er 1680x1050, fps driter jeg i bare det går smooth...
Sist endret av bjørnar; 23. november 2011 kl. 12:50.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
barnslig utsagn? sier bare sannheten, it-verdenen utvikler seg i en enorm hastighet, og disse kortene fra 2008 er veldig utdaterte - derav bf3 på low

for 1500 kr får du gtx 560ti som kjører bf3 og alle spill på high, noen ultra (har det selv, meget fornøyd med msi sin, clocket til 1ghz core: ca 570 ytelse); og venter du til neste generasjon kommer (ny 22nm teknologi) vil du få ekstrem ytelse for en liten slant kommer nok på slutten av året

og er ikke noe du kan dømme... en dualcore med høy klokkehastighet fra 2005 er minst MANGE ganger dårligere enn en dual-core med lavere clock i dag..
Vis hele sitatet...
Vel, geit. Jeg legger meg flat

Vet du noe om prisklassene som kommer til å være på den nye generasjonen?
AMD's 7000serie kommer ikke til å koste så mye mer enn hva dagens generasjon koster om jeg ikke tar helt feil.