Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2371
Hadde en rar opplevelse med noe pot her en dagen,
Lurer på hva i all verden det var som skjedde

10´er, grønt, ikke fuktig, pakket i plast folie og jeg er en erfaren røyker...
Ruller meg en joint blandet med litt knaster (tørre urter med ZERO effekt)


De første ukene var kvaliteten ganske ok/bra, men ikke noe mer enn det..

Så for noen dager siden så rullet jeg meg en joint, satt på en film og slappet av,
Merket at den sparket skikkelig fra, men jeg fortsatte å bli høyre hele tiden
og til slutt så var jeg helt "couch Locked", følets ut som jeg var i amsterdam
for første gang igjen etter å undervurdere kvalittets forskjellen

Var rett og slett ikke i stand til å gå en gang, og trodde seriøst at jeg aldri skulle "lande"igjen

I går rullet jeg meg en ny og halvparten så stor joint,
kvaliteten var ekstrem nok en gang, men jeg hadde i det minste noen lunde kontroll



Hva i all verden skjedde ???
Du reagerte ikke på samme måte som sist, du kan ikke si du forventer helt det samme hver eneste gang? Da måtte du jo gått lei relativt kjapt..
Trådstarter
89 2
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Du reagerte ikke på samme måte som sist, du kan ikke si du forventer helt det samme hver eneste gang? Da måtte du jo gått lei relativt kjapt..
Vis hele sitatet...

Brukte samme pakken hele tiden..

Glemte å skrive at jeg tar meg en joint sånn ca hver kveld,
og kvalitets endringen bare kom sånn plutslig når jeg er godt over halveis i pakken

Sorry, ikke rart du ble litt forvirra
Sist endret av LeFTy; 5. oktober 2011 kl. 20:40.
Det er mange faktorer som spiller inn når man røyker. Selv om man har gjort det mange ganger kan man få veldige forskjellige reaksjoner på like doser. Det er jo halve moroa Skjedd med meg et par ganger, blir egentlig bare slækk og legger meg for å sove.
Weed kan jo bli bedre/sterkere jo lengre en oppbevarer den.

Kanskje weede'n har cura?
Trådstarter
89 2
Aldri opplevd å få samme effekten du får av kvalitets weed i Amsterdam,
av en pakke som bare har vært helt ok hele tiden...

Plutselig bare smeller det liksom

Så dette er ikke uvanlig ?

På 15 år med pot røyking så er dette første gangen jeg opplever dette
på et så ekstremt nivå

Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Weed kan jo bli bedre/sterkere jo lengre en oppbevarer den.

Kanskje weede'n har cura?
Vis hele sitatet...
Ingen aning, men jeg setter stor pris på dette "miraklet"
Er jo en viss mulighet for at trikomene kanskje hadde falt av og samlet seg litt lengre ned i pakken og på den potten du tok sist?
Trådstarter
89 2
Sitat av Tihi Vis innlegg
Er jo en viss mulighet for at trikomene kanskje hadde falt av og samlet seg litt lengre ned i pakken og på den potten du tok sist?
Vis hele sitatet...
Bra tenkt, høres faktisk ganske logisk ut...
kan jo godt være at du fikk med noen buds som har blitt dårligere utviklet pga. avstand til lyset, og det som kicker fra seg er top buds/ buds som har fått mye lys gjennom blomstringen
Det har mye å si på hvordan du er psykisk den dagen også, kroppen er jo ikke den "samme" hver dag, så kan godt hende det spiller en faktor også. Om du har lite overskudd, sliten etc. så har det også mye å si på at du blir så sofafjern.

Det kan også være som sagt, trikomene har falt ned på budsa under, og at det kanskje er forskjellige batcher på budsene dine.. Kanskje tilogmed fra forskjellige typer planter. Altså, vi kommer ikke til å finne ut av det, det blir bare ren synsing med mindre du faktisk hører med dealeren din.
Kanskje tørkeprosessen ikke var helt ferdig og den fikk siste potens mens du hadde den liggende?
Har selv opplevd lignende men da var den svakt fuktig og ble bare bedre, ser du skriver den ikke var fuktig men kanskje en syltynn teori?
Sliten?
Tørst?
Sulten?
Fucka døgnrytme?
Fylla dagen før?

Poenget mitt her, er at det finnes mange ting som spiller inn når det gjelder ruseffekt/opplevelser der det er snakk om cannabis.
Trådstarter
89 2
Mange gode poeng, ble bare så sjokkert over at forskjellen mildt sagt var så ekstrem
Rusen kan variere alt etter dagsform, mat-inntak, mangel på søvn osv osv.
bare lurer, hva har mangel på søvn noe å si ?
Sitat av Mekistic420 Vis innlegg
bare lurer, hva har mangel på søvn noe å si ?
Vis hele sitatet...
Du får dobbel couch-lock.

Har du ete shrooms frå skogen i år? Lang pause frå røykings? Om ingen av delane tippa eg curinga har gjort susen. Den kan bumpe 100-pot til 200-pot, så ikkje undervurder den.
Høres ut som syntetisk! Røyket det akkurat og det er som første gang igjen vær gang!

P.S: Jeg får min på tobakk
Sist endret av Cannabidiol; 7. oktober 2011 kl. 00:36.
Du sier du er en erfaren røyker men har ikke fått med deg at du kan få forskjellig rus av den samme klumpen med hasj en gang?


Det der er helt normalt.
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Weed kan jo bli bedre/sterkere jo lengre en oppbevarer den.

Kanskje weede'n har cura?
Vis hele sitatet...
Weed blir ikke mer potent av cure.
Den blir kun lettere/rundere/friskere i smaken og holder seg bedre.


Jeg vil tippe at weeden oppleves som sterkere denne gangen av tilfeldigheter.
Krystalliseringen varierer jo fra bud til bud, kan hende det første som ble røyket
hadde lavere krystallisering av THC.
Jeg har røyka på samme bønna i en uke nå, ligger rundt 1g/dag og har gjort det leenge. Plutselig ble jeg helt plassert av morningsen i dag. Et lite trekk med helt ok bønne, og jeg lå rett ut.. Har bønna mi plutselig blitt awesome eller var det en annen grunn til at jeg ble så til helvete skækk? ....

Kjære meth-kollega over her (lol): Weed kan bli mer potent av curingprosessen. Dette beskrives godt i denne artikkelen.

Se spesielt dette avsnittet:

Cannabinoid Conversion

Naturally, as the metabolic processes continue during curing, the conversion of cannabergerol to tetrahydrocannabinol will continue and the potency of the pot will increase. This is because cannabergerol (CBG) is the non-psychoactive precursor for tetrahydrocannabinol (THC). Of course, the exact change in THC content will necessarily be dependant upon the concentration of CBG in the fresh material at harvest. Of course any remaining precursors necessary to form additional cannabidiol (CBD) and other cannabinoids will also be consumed and converted.

Be aware though if curing is excessively prolonged (most connoisseurs would agree after 6 months no more benefit could be had from curing), the conversion of THC to non-psychoactive cannabinol (CBN) will occur. The exact rate of decomposition can vary widely depending on handling and storage conditions, but can be less than 10% to greater than 40% decomposition per year.
Sist endret av Jesse_P; 8. oktober 2011 kl. 14:55.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Jesse_P Vis innlegg
Jeg har røyka på samme bønna i en uke nå, ligger rundt 1g/dag og har gjort det leenge. Plutselig ble jeg helt plassert av morningsen i dag. Et lite trekk med helt ok bønne, og jeg lå rett ut.. Har bønna mi plutselig blitt awesome eller var det en annen grunn til at jeg ble så til helvete skækk? ....

Kjære meth-kollega over her (lol): Weed kan bli mer potent av curingprosessen. Dette beskrives godt i denne artikkelen.

Se spesielt dette avsnittet:

Cannabinoid Conversion

Naturally, as the metabolic processes continue during curing, the conversion of cannabergerol to tetrahydrocannabinol will continue and the potency of the pot will increase. This is because cannabergerol (CBG) is the non-psychoactive precursor for tetrahydrocannabinol (THC). Of course, the exact change in THC content will necessarily be dependant upon the concentration of CBG in the fresh material at harvest. Of course any remaining precursors necessary to form additional cannabidiol (CBD) and other cannabinoids will also be consumed and converted.

Be aware though if curing is excessively prolonged (most connoisseurs would agree after 6 months no more benefit could be had from curing), the conversion of THC to non-psychoactive cannabinol (CBN) will occur. The exact rate of decomposition can vary widely depending on handling and storage conditions, but can be less than 10% to greater than 40% decomposition per year.
Vis hele sitatet...
I stand corrected!
Det hadde jeg aldri trodd!

KP til deg!

Sitat av Jesse_P Vis innlegg
Kjære meth-kollega over her (lol)
Vis hele sitatet...
Haha!
Sist endret av Walter White; 25. oktober 2011 kl. 16:15.