Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 13833
Selv har jeg en “smørbrød liste” med ting jeg må ha før jeg tar speed.
Må ha damen ut av huset (hun aner ingen ting).

Kjøpe en del lett spiselig mat som pizza, nudler eller gorby, dette for å lette nedturen(kroppen trenger noe fett og salt når du tar speed), selv om man ikke er en dritt sulten så er det slik mat jeg klarer å tvinge ned på.

Har også en 1,5l flaske med vann som jeg tvinger ned på.
Igjen, for jeg vet kroppen har godt av det.

En six pack med øl bare for å roe meg litt om det er nødvendig. Noe det sjeldent er.
Føler jeg har et fint forhold til stoffet (har 6 ganger i året regelen som jeg har fulgt slavisk i 2 år)

Dette er ting jeg må ha for å kunne takle ned turen bedre.
Pluss at jeg begrenser meg med en strek(når jeg bare sitter hjemme å hører på musikk eller gamer, når jeg er på byn eller på narspill går det et par streker ekstra), på den måten vet jeg at jeg slipper å sitte våken på 2-3 dagen og kjede reven av meg, kjenne på at nervene gnager mens jeg smiler til damen å sier at jeg har nok bare drukket litt for mye kaffe, med tanke på foten som dirrer opp og ned som bare F J

Flere som har slike forberedelser??
Når jeg røyker hasj, trenger jeg 1 pizza, 1 pose seigmenn, 1 pose smash, 1 stor fanta, boller med sjokolade, 2 pakker maoam, stor Litago/Qmelk/Sjokolademelk generellt, stor stratos, og vann.
Olje14's Avatar
Trådstarter
hehe Mye søtsaker med andre ord
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av mrcat Vis innlegg
Når jeg røyker hasj, trenger jeg 1 pizza, 1 pose seigmenn, 1 pose smash, 1 stor fanta, boller med sjokolade, 2 pakker maoam, stor Litago/Qmelk/Sjokolademelk generellt, stor stratos, og vann.
Vis hele sitatet...
Du blakker deg ikke på ulovlige rusmidler, men munchies
Ingenting, Her er det bare å hive innpå alt man kommer over, neida.

Men nei, jeg gjør aldri noen forberedelser. De stoffene jeg tar trenger ingen forberedelser, da det går i Dolc, Oxycontin osv.

Er ikke noe å forberede seg på, blir bare i fin form, hvis ikke jeg spiser mange da selfølgelig, da blir man jo bare i enda finere form ,p


Spiste 4-5 Oxy 80 mg for noen uker siden, da våkna jeg under bordet ,p Der hadde jeg sovi rundt 6 timer..
Sist endret av Patriot; 3. juli 2010 kl. 02:30.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det kommer strengt tatt ann på hva jeg bruker der og da.

jeg må ha ryddig leilighet først og fremst.. jeg aner ikke hvorfor, men jeg klarer ikke rot når jeg er påvirket av noe, skaper dårlige vibber veldig fort.

det, i kombinasjon med å ha behagelig belysning, utgjør mye for meg.

deretter kommer det mat og annet å spise.
bruker jeg JWH eller cannabis (sjeldent), så må jeg ha masse mat, enkelt og greit.. prøver å å kombinere litt sunnere mat med en del snop som berlinerboller, risengrynsgrøt(!), godteri, etc.

bruker jeg fenetylaminer derimot, er mat en uting og jeg blir nesten kvalm bare ved tanken.. druesukker som lovehearts eller lignende derimot, er ganske fantastisk.
Hasj blir som regel inntatt etter noen øl, så jeg tenker ikke mye over det. Men det er utrolig kjekt med vann i nærheten! Cottonmouth e'kke så gøy .-)
Fluids! Gjerne også en matbit, hvis det er for langt å gå til nærmeste butikk, the essentials
Kjøpe inn mat, snop og brus.
Ser du meg komme ut fra Kiwi med smash, torillas med cheese-smak, salsadip og en 1,5l cola - vet du hva jeg skal hjem å gjøre, :P
En Tur i natur:
- fjellrevenbukse, alltid greit med mange lommer om én plutselig trenger noe.
venstre
lomme1: En lighter, dedikert for turen.
lomme2: sigaretter & eventuelt snus.
lomme3: skriveblokk
høyre
lomme 1: solbriller & eventuelt andre hjelpemidler
lomme 2: ekstrapakke sigaretter
lomme 3: Åpen lomme; det som måtte falle én inn.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Mis en place
- Rydde og vaske stuebordet.
- Sette sammen en god liste med musikk.
- Gjerne ha et pledd og noen puter i nærheten.
- Sette fram mat og snacks.
- En vannmugge og et glass.
- LÅSE DØRA
- Gjøre klar og vaske bong, fylle på nytt vann.
- Finne fram noe å fikle med, f.eks en tom flaske, et blad eller en rubixkube.
- Blyant og ark viss jeg skulle havne på den kreative siden.
- Og helt til slutt, dempe lyset.

Da er jeg klar!
tar pepper først, så begynner jeg å gjøre ting
Null forberedelser utenom å drøye det så lenge som mulig
Null forberedelser utenom å drøye det så lenge som mulig

smart
jeg er glad i en dusj, så lukter det i hvertfall ikke gammel fyll
Sitat av keentoo Vis innlegg
Null forberedelser utenom å drøye det så lenge som mulig

smart
jeg er glad i en dusj, så lukter det i hvertfall ikke gammel fyll
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er litt for fjern nå, men prøver du å være frekk eller noe?
Sist endret av Aaatcho; 5. juli 2010 kl. 03:51.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Mulig jeg er litt for fjern nå, men prøver du å være frekk eller noe?
Vis hele sitatet...
tror du er litt for fjern, han er ikke frekk såvidt jeg forstår
Min "liste"
-Låse døra
-trekke for gardinene
-ha det ganske mørkt
-sette på ett par gode filmer til og spille av på tven,
-lage musikkliste på spotify, SJEKKE at jeg har premuim.
-ha mat som pizza og gjerne boller. brus og vann
-Slå av tlf og gå Offline på nett.
-finne fram iskald pils
-ha forte eller no lignende klart til morgendagen ,osv..
Sitat av mrcat Vis innlegg
Når jeg røyker hasj, trenger jeg 1 pizza, 1 pose seigmenn, 1 pose smash, 1 stor fanta, boller med sjokolade, 2 pakker maoam, stor Litago/Qmelk/Sjokolademelk generellt, stor stratos, og vann.
Vis hele sitatet...
Hehehe! Nice1

Min liste:
-Sove ut skikkelig dagen før
-Dusje
-Rydde hele huset
-Pizza og brus i kjølen til dagen derpå
-Nye playlister i iTunes
-Sixpack pils i kjølern
-Plan for hva som skal skje den kvelden

And... its TODAY!
-Musikk!

Alt jeg trenger
Sist endret av Sluzzz; 9. juli 2010 kl. 12:08.
  • Kompisgjengen(8-10 gutter & Jenter)
  • God stemning
  • Muligheten til og gå ut for fastfood/evt hat "togo" klart på kjøkkenet
  • 1,5L Urge
  • Stor mugge vann(Er så vannvittig pes å hente vann hele tia)
  • Spotify + Selvkomponert koseliste
  • Låst dør+røykalarmen koblet fra(Semi panikk hver gang den utløses)

Da er alt duket for en kickass kveld!
Druejuice og en pose sourcream and onion chips
Det er ikke så ofte man dropper syre,
men har alltid en god spille liste (trippe musikk).

Hadde sist også god erfaring med litt mat i magen og en pils for å roe nervene.
Merket meg også at neste gang vil jeg følgende

-god spille liste
-ingen krevende skole oppgaver eller jobb samme dagen, helst ikke dagen etter heller
-lage meg en god BLT sandwich og en kald pils
-under trippen kan man bli veldig tørst og få lyst på no melk aktig så da skal jeg ha en Guinnes liggende
-og tilslutt når after gloven kommer merket jeg at det kunne vært godt med noen druer (stenfrie ) og et lite glass rødvin

Det er ihvertfall den erfaring jeg har tatt med meg
Bare hiver på jeg, drar ut på byen/fest/festival med venner hører på noe Techno/Tech House(Nei, ikke russetechno), danser, koser meg. Sørger bare for og ha med nok penger Sånn at du kan være impulsiv og kjøpe det du vil av mat/drikke, eventuelt noen taxi turer hjem eller videre på fest, avehengig av hva jeg føler for.

Men det kommer jo litt ann på hva som skal konsumeres og hvor mye. Hadde ikke gjort dette visst jeg skulle balle på med en heavy 2ce tripp.

Kanskje vist du er mer konkret på hvilket rusmiddel?
Sitat av mrcat Vis innlegg
Når jeg røyker hasj, trenger jeg 1 pizza, 1 pose seigmenn, 1 pose smash, 1 stor fanta, boller med sjokolade, 2 pakker maoam, stor Litago/Qmelk/Sjokolademelk generellt, stor stratos, og vann.
Vis hele sitatet...
shieet, hadde jeg spist så mye munch hver gang jeg røyka hadde jeg daua av sukkerforgiftning.
til cannabis trenger jeg noe snop, i det minste tyggis eller en cola etc (eller 10 poser pottis, en sixpack, sjokolade og mer)

det er kjekkt og ha bukse\shorts med mange lommer, da man kan ha flere lightere samtidig + noen gig på en usb

alltid musikk og en behagelig posisjon

røyke utstyr som alltid er med:
grinder, store rullepapir, lighter, pipe og tobakk + en dimebagg med noe rart i


til alko så blir lista: masse penger til byen og masse sigg
#Offisielt Trønder
Er det så lurt og si dette på nettet ? Vis politiet kontakter Freak Forum om dette ligger det ikke ganske mange innerømmelser her.. Så har jo freak forum ip adressene deres..

CannabAis og hasj etc. er vel ulovlig?

Ikke for og være glededreper eller
noe sånt... Men jeg holder meg til øl.. Siden jeg ikke er så gammel..

Men vis dere er avhengi eller gjør dette noen ganger hvorfor så lie i løpe av et år?

Sry vis jeg er litt usmart men jeg er liten..
Spiser en del hjemmelaget pizza, kjøper inn gode drikkevarer og reiser inn på Norway rock for å se The Cumshots!
En god oppskrift på en fin kveld.
Sitat av simonpro Vis innlegg
Er det så lurt og si dette på nettet ? Vis politiet kontakter Freak Forum om dette ligger det ikke ganske mange innerømmelser her.. Så har jo freak forum ip adressene deres..

CannabAis og hasj etc. er vel ulovlig?

Ikke for og være glededreper eller
noe sånt... Men jeg holder meg til øl.. Siden jeg ikke er så gammel..

Men vis dere er avhengi eller gjør dette noen ganger hvorfor så lie i løpe av et år?

Sry vis jeg er litt usmart men jeg er liten..
Vis hele sitatet...
Politiet gidder ikke sitte å overvåke alle på dette forum nei, så går nok helt fint.

Ja det er ulovlig

Man trenger ikke være avhengig for å ruse seg
-faste
-rydde
-ha kjøleskapet fullt av forskjellige juice
-lage koselig "rede" på gulvet av tepper og puter i mange farger
-en bok å skrive/tegne i
-en blyant
-henge opp "jinglehoppers" i taket (diverse dilldall i en snor jeg har samlet opp forskjellige steder med fine farger på)
-spise shrooms
-ta på komfortable klær med masse mønstre
-dempe lyset
-knyte en tråd og leke "cat's cradle" til det slår inn.
Røyking:
- Maasse god mat/snop/brus/litt frukt
- Låse døra
- Sette seg godt til rette og rett og slett "hit it".

Speed:
- Vite at jeg har fri noen dager fra jobb og hasj til nedturen er et must
- Og det er det
En runk og noe ostepop.
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
En runk og noe ostepop.
Vis hele sitatet...
Helst i den rekkefølgen Kan ikke se for meg og runke med ostepopp fingre :P
Å joda. Ostepoppfingre er teh shit.

Edit:

Mener du det er bedre å spise ostepopp med runkefingre? haha
Sist endret av Spesiellgnom; 12. juli 2010 kl. 23:12.
Ostepoprunk er fantastisk Det er så godt med litt fettete smuler som setter seg godt under forhuden.
Oooog Ontopic:
Blir mye å skrive hvis jeg skal liste opp alt jeg gjør og greier, så blir bare noen punkter.

På weed:
hjemme
*Fjernkontroller innen rekkevidde
*Tastatur og mus til PC'en innen rekkevidde.
*En cola på glassflaske
*2-3 sigaretter
Som regel får jeg ikke munchies men hvis jeg får har jeg alltid noe god pata negra eller noe foie gras i køleskapet(ja, jeg har faktisk det i kjøleskapet stort sett alltid)

ute i naturen
*Klær etter været
*en pakke sigg
*2 stk cola på boks
*iPod

på byen
*Gode venner
*penger

Psykedelika:
Hjemme
*Masse dyner, puter og tepper
*Deilig musikk
*Levende lys
*Røkelse
*Grapefrukt juice

Ute i naturen
*Vann
*iPod
*Og det jeg føler at jeg trenger for type stoff som skal intas

Så har jeg sluttet med kokain, speed og greier. Hadde vel egentlig ingen ting jeg trengte eller måtte ordne. Vann til dagen etter har man i springen. Og er det skikkelig ille er det ikke verre enn at det kommer en taxi med noe weed heller.

Skikkelige downers:
*Sofa
*Cola
*Fjernkontroll
▼ ... noen uker senere ... ▼
Cannabis:
- Meir cannabis

Psykedelika:
- Musikk (alt frå Patti Smith til 1200 micrograms)
- Røykelse
- Nyinnkjøpt rulletobakk og ein 10-pakning med natural camel
- Mat
- Ein joint til nedturen
- Arabisk kjortel og sandaler
- Penn og papir
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs067.ash2/36696_410806875994_611445994_5009611_6296940_n.jpg
Sist endret av Ravndalen; 28. juli 2010 kl. 23:05.
Cannabis:
-Musikk, lager en liste med musikk på spoty.
- Sjokolademelk eller juice
- Mat
- Blacklight og neon lys
- Være sikker på at bestemor ikke ringer og begynner å fortelle hva katten hennes har gjort i dag
- Puter på sofa'en
- Mate katten så jeg slipper å springe høy/stein og lete etter kattemat.

Nja, ellers er det ikke mer =)
Sist endret av Dr.Feelgood; 29. juli 2010 kl. 00:06.
Røyker endel pot så gidder ikke dra på butikken hver gang. Men en perfekt røyke dag er med kompiser, pils og grilling på stranda før vi drar hjem til en av oss for å fyre mer, game, se film og høre på craaaaazy musikk Og et must med 2 pakker sigg. Uten, så er det innedag.
Sist endret av Mattiti; 29. juli 2010 kl. 00:08.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal man ta sentralstimulerende stoffer er det alltid en fordel å være uthvilt og ha spist skikkelig før man setter igang, da får man mest mulig glede av stoffet og kroppen har noe å gå på. det kan bli lenge til neste gang den får søvn eller mat
Til røyking er det jo seff en fordel å være forberedt på munchies ja, det kan fort bli trist når du har skamlyst på snop og er for skjeiv til å gå på butikken..
Ender _alltid_ opp med masse munch O.o
Men har den faste lista på en pose med superchips(salt), en stor melkesjokolade, en sjokolademelk, og en cola
Kjøper alltid noe ekstra vedsiden av, men dette er det som alltid skal være med.

Passer på å ha klart med masse sigg, rommet mitt ser aldri ut, å gir en litt sånn "care" følelse, når man sitter der å røyker. Så koser meg litt med det at det ser ut som en rottehule her

Har alltid klart noe bra chill musikk hvertfall
Gjør forskjellige ting hver gang, men går ofte i det samme når det gjelder mat.

Ting det blir mye spist er stratos, sørlandschips, (gjerne spansk spekeskinke smaken), holiday dip, coca cola, first price appelsinbrus, vepsebol og sånn pulver tyggis som smeller i munnen. hehe
Ofte lager jeg og samboeren mat i løpet av natten også. Det kan være alt fra taco, pasta og pizza osv. Ja, til og med biff faktisk

Gjør igrunn ikke så mange forberedelser hvis jeg bare skal røyke, men hvis det er ett annet stoff derimot, så er det et par småting som skal være i orden først.
Kan vel si litt om mine erfaringer når det gjelder inntak av næring i sammenheng med tyngre rusmidler. Som nevnt er det viktigste å sørge for å være uthvilt og velfødd før du starter på prosjektet, ellers kan du lett få mindre utav rusen enn du ellers hadde gjort og utsette deg selv for en unødvendig hard nedtur. Hva du spiser er jo i denne sammenhengen ikke så viktig, men gjerne noe kroppen har å jobbe med en stund som ett solid kjøttstykke eller lignende.

Hvis det er snakk om hallusinogener som LSD og sopp er det viktig at du er i forholdsvis greit humør og føler deg psykisk klar for å gi hjernen en real utfordring. Hvis du er vagt deprimert eller har noe å bearbeide mentalt kan du riskikere å gå på en stygg smell.

Når det er snakk om speed, og til en viss grad andre sentralstimulerende er det for meg viktig å ha tilgang på rikelig med hasj til morgenen og dagen derpå. Her er det også en fordel å være i form psykisk så ikke nedturen kommer og gir deg en real omgang juling. Nedturer kan lett være behagelige og nytes under de rette forusetningene, men da må du være klar for det og sitte en plass du er komfortabel.

Mine erfaringer med inntak av næring under nedturen har mye til felles med det som har blitt nevnt her. Pass på å få ideg rikelig med væske, spesielt hvis du har drukket alkohol i tillegg, dette er altfor lett å glemme ut. Jeg pleier å foretrekke veldig lett fordøyelige ting (aller best hvis du slipper å tygge) som salater, vannmelon, bær, youghurt osv. Solide kjøttstykker, mye krydder og kjedelig brødmat holder jeg meg langt unna til jeg har fått sovet.

Ellers vil jeg anbefale å slappe av og ta den formen du får uten å stresse med det. Nedturer er helt klart en fysisk realitet men psykisk er det mulig å unngå den totalt hvis du bare hjernevasker deg selv godt nok

Og ikke glem å kjøpe minst 3 pakker sigaretter når du skal speede!
▼ ... noen uker senere ... ▼
MDMA!

hjemme:
*1 stk. god veninne / venn. helst det motsatte kjønn (i mitt tilfelle en veninne) pga. intimiteten som MDMA gjerne fører med seg. Det er viktig og kunne stole helt på personen du tripper med, det vil gjøre alt 100% mye bedre
*Masse puter, madrasser, sakkosekker, dyner og alt annet av myke behagelige ting man måtte komme over
*Gitar, trommer, bass, fløyter, piano og andre instrumenter du måtte beherske
*Penn og papir, Lerret og maling etc.
*CD spiller eller annen form for musikkavspiller. Ingen vits å skrive opp noen "ønskeliste" da impulsive musikkvalg som passer akkurat til hvordan du føler deg akkurat da er en million ganger fetere
*kremer, lotion, olje, whatever du finner av ting som er digg og smøre på seg (og andre)
*en 10L bøtte med iskaldt vann med medhørende glass som man kan dyppe oppi og drikke fra.
*Morsomme effekter; Støvkost, uro, rubiks kube (helst ha "roteskuffen" i nærhet av deg)
*Slå av mobiltelefonen, ta av ringer, smykker, klokker ETC.
*Store behagelige klær som man lett kan ta av eller på etter behov
*Trekk for alle gardiner, lås alle dører og sørg for at ingen kommer på uventet besøk (si du er borte eller no)

Det som også selfølgelig gjelder er "Det som skjer når vi tripper, skjer når vi tripper" pakten. Jeg og veninna mi er bare gode venner (vi har begge vært/er i ett forhold med andre) , men under substansets påvirkning kan hva som helst skje, å det er ukult om det skulle ødelegge evt. vennskap, forhold eller andre relasjoner du ikke vil miste.

Jeg og min faste tripp-veninne følger denne listen mer eller mindre slavisk hver gang og ender alltid opp med en perfekt tripp, selv om ingen har hatt samme utfall så har vi alltid hatt det dritgøy hele veien

Ute på byen:
*En avslappende/alternativ atmosfære, byens hotteste utested er sjelden kult for slike opplevelser
*Cash, shitloads. Need I explain ?
*En "nødstopp" = En sjåfør som henter deg etter den minste anmodning (ikke han karen som "skal bare" først) om noe går galt eller du føler ubehag, kom deg i sikkerhet**

**Sikkerhet = Hjemme listen, forbredt på forhånd ofc

Prøv det, legg gjerne til personlige elementer, men prøv og stick mer eller mindre til denne lista og du kommer til og ha en uforglemmelig kveld/helg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Cannabis er bedre med visse forberedelser:

Te fra kremmerhuset: Lady of Tahiti og Dream of Jamaica
Munch á la middag (hjemmelaget pizza, lasagne, pasta bolognese)
Større mengder vann
Kaffe (helst løfbergs lila eller Evergood)
evt. Øl eller vin
Varm rørforsterker
Et godt utvalg vinylplater eller CDer
Skate 2

Alt dette er naturligvis ikke nødvendig men iallefall 3 av 8 er en fordel
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
hagr - du la nettopp frem den ultimate lista! Varm rørforsterker er en favoritt.
Sitat av mrcat Vis innlegg
Når jeg røyker hasj, trenger jeg 1 pizza, 1 pose seigmenn, 1 pose smash, 1 stor fanta, boller med sjokolade, 2 pakker maoam, stor Litago/Qmelk/Sjokolademelk generellt, stor stratos, og vann.
Vis hele sitatet...
fy faen, den der skulle jeg ikke lest etter jeg smoka
Forberedelser nei, her er det bare å finne frem glassplata barberbladet og kjøre på!
Sitat av mrcat Vis innlegg
Når jeg røyker hasj, trenger jeg 1 pizza, 1 pose seigmenn, 1 pose smash, 1 stor fanta, boller med sjokolade, 2 pakker maoam, stor Litago/Qmelk/Sjokolademelk generellt, stor stratos, og vann.
Vis hele sitatet...
Du kommer til å bli både fattig og feit hvis du røyker mye weed :P
Sitat av daimeno Vis innlegg
hagr - du la nettopp frem den ultimate lista! Varm rørforsterker er en favoritt.
Vis hele sitatet...
Om jeg så skal si det selv: En godt utprøvet gammel traver

Perfekt for en ekte livsnyter
Sist endret av Jesse_P; 15. september 2010 kl. 05:03.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Olje14's Avatar
Trådstarter
Bump* Fant nettopp ut en genial sak å trykke i tryne når man er på amf.
Vanligvis tvinger jeg i meg noen piroger “gorbys” evt en protein shake.

Men i dag når jeg kikket inn i kjølen fant jeg 2 stk sjokolade puddinger fra “Kos” (disse blå små begrene man får kjøpt med sjokolade pudding med vanilje saus) Og det gikk ned på høykant! Veldig lett å slurpe i seg.
Var godt i gang med den lille nedturen jeg får, før jeg spiste disse 2 begrene, men nå føles det som om jeg har “kick startet” amfen og er happy pappy igjen …..
Er å anbefale