Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3935
Dan Brown er jo ikke akkurat høykultur, men jeg er såpass white trash at jeg liker bøkene hans
og har syntes filmatiseringen også har funket.
Skal dette bli tv serie?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Nå kommer tv serie baser på boka The Lost Symbol.
Laster ned S1E1 nå., Oppdateres

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Skal dette bli tv serie?
Vis hele sitatet...
Ja.
rakk ikke å skrive ferdig før jeg postet ved en feiltagelse.
Sist endret av vindaloo; 16. september 2021 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kult, dette har jeg ikke fått med meg. Mener jeg leste boka, vet jeg leste de to første i hvert fall.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Episodene slippes linjert, men kan skrive hva jeg synes etter å ha sett E1.
Sist endret av vindaloo; 16. september 2021 kl. 16:16.
Har det som skrives inn i den boka å Da Vinci Koden bla. skjedd på ordentlig?
Problemet med DB er at han prøver å bli den neste Michael Crichton når en er mer enn nok.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Bøkene
Digital Fortress (1998)
Deception Point (2001)
kommer veldig i skyggen av den globale hitten The Da Vinci Code (2003),
men jeg synes de er bedre.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av carttown Vis innlegg
Har det som skrives inn i den boka å Da Vinci Koden bla. skjedd på ordentlig?
Vis hele sitatet...
Han har tatt seg store friheter, og ingenting kan sies å være særlig faktuelt.
Sist endret av Dodecha; 16. september 2021 kl. 17:12.
Sitat av carttown Vis innlegg
Har det som skrives inn i den boka å Da Vinci Koden bla. skjedd på ordentlig?
Vis hele sitatet...
Tja, både ja og nei. Med slike gamle ting og dokumenter er det aldri enkelt å vite helt hva som er sannheten. Her er det litt opp til hvordan man tyder kjempegamle tekster, hvilke kilder man velger, og ikke minst hvilke kilder man velger å forkaste. Dan Brown sine tolkninger av ulike tekster og dokumenter er i stor grad spekulativ, og trolig ikke det som faktisk har skjedd, selv om det heller ikke er direkte feil (hvis du legger til litt godvilje).
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Ser på E1 nå. De har lagt seg veldig opp mot stilen på filmene.
Virker også veldig påkostet og proft laget. Hvis du har sansen for bøkene og filmene vil du antagelig like denne.
@vindaloo: Det er de to jeg har lest. DF er vel grei nok frem til slutten hvor han må jukse med historiske fakta for å få ting til å gå opp. Med DP ble formelverket tydelig, mannen skriver tydeligvis samme bok om og om igjen.