Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2668
God kveld

Planlegger å ta mdma igjen i nærmere framtid. Sist gang var i juli.
Før jeg velger å ta det igjen vil jeg høre noen argumenter mot å ta det. Farer og risikoer man utsetter seg for. Gjerne del egne negative opplevelser.

Har gjort research før jeg har tatt det tidligere, men fint med ny reality check før man bestemmer seg for å ta det på nytt, da det er lett å miste respekten stoffet.

cheers
Hvis folk rundt deg er nykter kan det være lett å krysse grensene deres uten at du merker at du er pågående. F.eks.

Hvis du går for det så vær obs på nevrotoksisk dose osv.
Brukt riktig og fra god kilde er ikke mdma så farlig i mine øyne. Selvsagt ikke ufarlig men du ser hvor jeg vil
Ikke ta for mye, og for ofte. Så går det nok bra skal du se. Jeg selv bruker å ta på en MDMA kveld, en dose på ca 130mg + en redosering på ca 60mg etter ca 4 timer etter inntak av de 130mg. Og tar kun det. Nå veier jeg ganske lite, litt over 60kg. Så er jo avhengig av vekt også. Men gå aldri for mer enn 2mg per kg, og kan også gjerne ta litt mindre. Så lenge man holder det til sånn 4 ganger i året, og venter gjerne 3 mnd, men minst 2 mnd mellom hver gang, så vil jeg si at MDMA ikke har så mange negative sider ved seg.
Det tømmer serotoninet i lang tid og øker risikoen for depresjon og liknende. Faren er der alltids for bivirkninger eller at man får noe som ikke er mdma, eks. pmma.
Sist endret av Relevant; 23. mars 2021 kl. 21:47.
Viktig å ha disiplin mtp hvor ofte du skal ta det, jeg personlig trodde jeg var "udødelig" å bare kjørte på i over 2 år ganske ofte, det endte med depresjon å selvmordstanker og over 1 år med hjelp fra psykolog. Det bør også tas med andre folk du er trygg på.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mot å ta det: hemningsløshet man angrer på, kan si ting man helst burde holdt for seg selv, gjøre ting man ikke burde gjort, begå overgrep man ikke skjønner er overgrep før etterpå, belaste hjertet om man tar for mye, potensiell død dog sjeldent.

Skal veldig mye til for at én gang gir skade, men begynner man å ta det ofte som en gang i mnd eller oftere så gjør det stor skade på reseptorene i hjernen og kan gjøre en kronisk deprimert og suicidal.

Greit å vite men ikke verdt å bekymre seg så mye over til en Første tripp! Vær med folk du stoler på, drikk mye vann, ikke ta for mye og unngå sex med noen du ikke har en avtalt greie med fra FØR dere blir rusa, unngå intens musikk eller i hvertfall ha mulighet til å styre musikken om du syns musikken blir for intens! .
Du kommer nok til å kose deg og alt gå bra!
Jeg hadde ikke tatt verken mdma eller sopp med noen som ikke er på samme bølgelengde. Ihvertfall hvis noen der ikke har prøvd nevnte middel en eneste gang, men selv om de har gjort det føler jeg stemningen blir så dempet og rar!
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
MDMA kan være skadelig for kroppen og stoffet anses som noe giftigere enn amfetamin (speed), men MDMA brukes typisk ikke like mye/ofte som speed.
Anbefaler å lese på rusopplysningen : https://rusopplysningen.no/mdma
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
MDMA kan være skadelig for kroppen og stoffet anses som noe giftigere enn amfetamin (speed), men MDMA brukes typisk ikke like mye/ofte som speed.
Anbefaler å lese på rusopplysningen : https://rusopplysningen.no/mdma
Vis hele sitatet...
Der er nok David Nutt svært uenig med deg.
bare å høre på Charley Wininger, han har tatt MDMA i 50 år

set, setting, mål og mening...
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var deppa og trodde molly ville hjelpe mot det. Følte meg superbra mens det varte, men nedturen de neste dagene var ekstremt krevende for psyken. Ble ikke bedre og fant ut at det ikke er for meg likevel. Er noen år siden jeg tok det sist og tviler på at jeg tar det igjen. Oppturen er ganske den beste følelsen jeg vet om, mens nedturen er noe av det verste. Så da sluttet jeg. Like heller å småtrippe i stedet da.
▼ ... over en måned senere ... ▼
du blir jævlig sliten i dagene etterpå. jeg hatt comedowns på den måten jeg har kunnet nyte som et par «trege dager», i andre fall har det vært mye mer ubehagelig. men har lagt det på hylla siden det etterhvert i det hele gav en opplevelse som best bare kan beskrives som et eller annet rør.
rett dosering er ikke kødd.
individuelt, men for meg blir alt over 120-140 meningsløst. så halverer jeg dosen og tar på nytt hver 2 time til jeg går lei.
Sist endret av Supermegafon; 20. mai 2021 kl. 19:24. Grunn: tillegg av mer info