Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 29788
Yrke: Helsefagarbeider (lærling) i hjemmesykepleien
Alder: 19, snart 20
Utdanning: Lærling, snart fagbrev i helsefag!
Lønn: 15000 netto, 20k før skatt
Goder: Utdanning, fagbrev, penger, turnus- tillegg, givende arbeid
Yrke: Elkraftingeniør
Alder: 26
Utdanning: Bachelor i Elkraft
Lønn: 45k før skatt
Skatt: rundt 30%
Goder: Mobil, forsikringer, flexitid, første året mitt så god begynnerlønn, trygt jobbmarked, variert jobb
Yrke: Student med relevant deltidsarbeid.
Alder: 22.
Utdanning: Fullført 3.5 år av 5 årig sivilingeniør utdanning med spesialisering i Data science.
Lønn: Avhengig av hvor mye jeg arbeider, i underkant av 250k for 40% arbeid.
Skatt: Avhengig av hvor mye jeg arbeider.
Goder: forsikringer, 0-3 dager arbeidsuke avhengig av studiemengde.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Jobber som Mastemontør/Mobilutbygger

Utdannet Telekommunikasjonsmontør Fagbrev

Er 33 år, anser dette som drømmejobben. Har hunden min med på jobb, meget variert hverdag og nye steder å se.

Lønna er på ca 38500/mnd, ca fordi den varierer litt iht rotasjon og lønningsdato.
Betaler 35% skatt...

Sertifiseringer: Avansert fallsikringskurs med redning, lift kurs (ABC), BE førerkort og div andre småkurs for sikkerhet, miljø og verktøybruk.

Goder: Bonuspoeng på hoteller, bil, telefon, pc, får ha hund med på jobb, stor arbeidsfrihet, trygghet i arbeidsmarkedet, ATV, helikopter, kran, lift, høyemaster, spektakulære utsikter, natur, nye steder og et sosialt hyggelig fagfelt(montører, ledere, leverandører, hoteller, piloter, div førere osv)

Ulemper: Regnvær, vind, regnvær med vind, vintervær med vind, ATVer som bryter sammen når du trenger det som minst, mer vær og nøkler som ikke passer når du har gått i 2 timer til en fjelltopp stasjon.. Haha
Vis hele sitatet...
Jeg har samme jobb som deg. Angående det med nøkler. Vet om en som hadde gått en time på et fjell (ikke av de ALLER lengste turene), og fant ut at han hadde glemt nøkkel i bilen. Og måtte gå ned igjen og hente. Men så tenkte han at han ikke gidder å dra på ryggsekken, så den la han igjen oppe. Når han kom til bilen, så innså han at bilnøkkelen lå igjen i sekken på fjellet. Da var han nok sikkert såpas iritert, at han hadde mest lyst å gi f. og kjøre sin vei, men det kunne han jo ikke ettersom han ikke hadde bilnøkkelen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tittel: Scenemester
Utdanning: Allmennfag med bedriftsøkonomi, droppa ut.
Alder:35
Lønn: ca 500k
Skatt 34-40%
Sertifiseringer: FSE strøm, truck, lift, fallsikring.
Goder: slipper inn på de fleste konserter siden man kjenner teknikerne. Har ikke prøvd det som sjekketriks enda. Mobiltelefon, internett.
Ulemper; mye kveld og helg, yrket har rykte for å ødelegge samliv.
Hva du jobber som: På bensinstasjon (i kassa o.l)

Hvor gammel du er: 18

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 140kr/t + tillegg som ligger mellom 12kr-27,50kr per time, avhengig av om det er ukedag, lørdag eller søndag og når på døgnet.

Hvor mye betaler du i skatt? 28%

Utdanning: Ferdig med videregående

Goder: sparing til å flytte ut og førerkort
Hva du jobber som: Selveier.

Hvor gammel du er: 26år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 94128 Netto

Hvor mye betaler du i skatt? 3
35%

Utdanning: ingen.
Yrke: service rørlegger
Alder: 23
Utdanning: fagbrev, og mesterbrev
Lønn: 500-650 k i året. Mye overtid
Skatt: rundt 33 prosent
Goder: billig materiell, firmabil..
Hvorfor er det mange av dere som tjener 500-600k som betaler 30-40% i skatt?
Sparing?

Jeg tjener rundt 550k i året og skatter rundt 25% (tabell). Får alltid igjen noen kroner på skatten også.
Yrke: Lastebilsjåfør
Alder: 27
Utdanning: Fagbrev som Motormann
Lønn: 420.k i året, 185.kr timen.
Skatt: 35%
Goder: Gratis Diesel, jobber ute og får sett mye.
Salg og service
1m
28
Bil og telefon.
Tittel: Data scientist
Utdanning: Mastergrad
Alder:20-30
Lønn: 800k + aksjer
Skatt 27% (utlandet)
Goder: Masse data å leke med, komplekse problemstillinger, global impact
Ulemper: Må dedikere livet til arbeidsplassen, 50-70 timer i uka
Tittel: Lærer
Utdanning: Adjunkt + noe ekstra realfag
Alder:39
Lønn: 600k
Skatt 28%
Goder: Gøy jobb som jeg gleder meg til å dra til hver dag, selv etter 15 år i yrket
Sitat av Brødboks Vis innlegg
Hvorfor er det mange av dere som tjener 500-600k som betaler 30-40% i skatt?
Sparing?

Jeg tjener rundt 550k i året og skatter rundt 25% (tabell). Får alltid igjen noen kroner på skatten også.
Vis hele sitatet...
Har du lån?
Om en har en del kroner på sparekonto må en skatte av renteintekter også
Sitat av Brødboks Vis innlegg
Hvorfor er det mange av dere som tjener 500-600k som betaler 30-40% i skatt?
Sparing?

Jeg tjener rundt 550k i året og skatter rundt 25% (tabell). Får alltid igjen noen kroner på skatten også.
Vis hele sitatet...
Hvis du eier noe, så har du kanskje et lån? Da får du endel skattefradrag på det.

Tittel: Kundebehandler (midlertidig)
Utdanning: Bachelor dataingeniør
Alder: Snart 30
Lønn: ca 30-33k brutto /mnd
Skatt: 20%
Goder: Mulighet for bonus
Ulemper: Dårlige arbeidstider
Sist endret av Superspurv; 3. mars 2020 kl. 17:27.
Sitat av Brødboks Vis innlegg
Hvorfor er det mange av dere som tjener 500-600k som betaler 30-40% i skatt?
Sparing?

Jeg tjener rundt 550k i året og skatter rundt 25% (tabell). Får alltid igjen noen kroner på skatten også.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper at folk egentlig snakker om marginalskatt og egentlig ikke har helt kontroll over hvor mye skatt de betaler. Siden vi har progressiv skatt i Norge så er det litt mer interessant å vite hva deres gjennomsnittlige skattesats er, som står på selvangivelsen.

Egentlig ikke så veldig interessant å vite skattesatsen, den forteller deg ikke så mye mer enn hvor mye lån de har siden du kan regne deg frem til rentefradraget.
Har en stilling som innebærer forskjellig - blant annet oversetting, lokalisering av innhold, kundesupport (språk: engelsk, tysk, norsk, tsjekkisk, russisk). Holder til i Tsjekkia.
Utdanning: sykepleier i grunn, men har også ymse fag fra tidligere, så en relativt allsidig utdanning/erfaring. Selvlært innen språk.
Alder: 30
Lønn: I underkant av 50000 CZK før skatt. Tilsvarer ca. 20500 NOK. Lav lønn etter norsk målestokk, men tjener bedre enn gjennomsnittet her. Pengene varer mye lenger.
Skatt: 15%
Goder: Hjemmekontor om ønskelig, gratis telefonabonnement, jobben dekker 50% av kostnader knyttet til internettilgang hjemme, tilgang til treningssentre i hele Tsjekkia tilnærmet gratis, sterkt reduserte priser på barnehager dersom det blir aktuelt, jobben dekker 50% av årskort på offentlig transport her i byen så jeg betaler bare 980 kr i året for dette. Videre reiser vi 2 x i året på teambuilding/fag/sosialisering til Ungarn. Neste punkt er også hyggelig - vi har en stor takterasse hvor man fint kan sitte og jobbe, samt at vi har grilling o.l. om sommeren.
Ulemper: Kommer ikke på noen spesielle ulemper. Savner til tider å jobbe på sykehus grunnet høyere aktivitet. Blir mye stillesitting på kontoret.