Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 9430
Nå tenker dere sikkert; "åå, ikke enda en av disse Amsterdam trådene, hun kan jo bare lete litt på google eller inni forumet".. Trust me, I have.. Lurte også på om jeg skulle opprette ny tråd eller ikke, men bestemte meg for å gjøre det. Det jeg lurer på angående spisesteder, ting og gjøre osv har jeg fått svar på. Kunne sikkert funnet ut dette med noen ekstra søkeord og litt mer leiting, men vil høre deres erfaringer og opplevelser angående det.
Så det jeg lurer på er:

-Hva har de på smartshops'a annet enn magic truffles, magic shrooms og salvia? Fant ikke svar noen steder.
-Erfaringer med saliva? Ups and downs? Usikker på om jeg har lyst på prøve, men er enda 6 mnd til jeg reiser så har god tid på å bestemme meg.

-Leste at de fleste coffeshops'a har egne "avdelinger" hvor man kan røyke, og på noen kan man røyke overalt. Men leste også at det ikke var lov til å røyke ute in public. Kan jeg ikke sette meg I en park med en joint å kose meg? Må jeg være like forsiktig som når jeg gjør det her I Norge?
-Når jeg har vært I København har jeg røyket overalt uten å tenke noe på det, kan jeg ta det like chill der? (Dumt spørsmål sikkert)
-Selv om det er lovlig I Amster, er det andre forhåndsregler angående røyking dere mener jeg burde vite om?

Har tenkt å spise magic truffles en av dagene, men ikke så mye at jeg må bli sittende inne på hotellet, kanskje prøve Saliva om jeg bestemmer meg for det og ta molly en av kveldene, ellers skal jeg bare røyke masse, spise is og kose meg. Kom gjerne med innspill om parker og fine steder ute å røyke på
Røyket salvia på toppen av en boks med dragons dynamite trøfler. ikke belag deg på å være ute etter å ha spist trøfler om du ikke har gjort dette før. spør etter den sterkeste trøffelen de har og spis halvparten. kontra å kjøpe en svak som ikke fenger noe. spis wock to walk. Elsker selv KFC, men detta er seff ikke classy nok for alle:L Du trenger ikke ha noia for å røyke ute. kos deg
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Takk for svar "smetti"! Har drukket magic shroom te før og trippa heftig, men har ikke tenkt å ture skikkelig på trøflene, vil bare føle det og se litt sterkere farger med svake visuals som pusting og vibrering Tusen takk for det, skal definitivt innom KFC
Du trenger ikke å ha noia, men det er faktisk ikke lov å røyke in public og kan vel i aller verste fall gi deg en bot. Mulig jeg tar feil.
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Okei, supert! Da skal jeg prøve å chille litt
Det er egentlig ikke lov å røyke offentlig, men i de fleste tilfeller bryr ingen seg. Jeg har røyka foran politiet der flere ganger, men aldri fått noe stress. Bare man bruker allment vett gir de faen. Ganske selvforklarende, men du fyrer f.eks ikke opp midt i en familiepark eller lignende.

Angående salvia så har jeg testa det et par ganger. Min erfaring er at det er et relativt "mørkt" stoff, og ikke noe fett i det heletatt. Har følt at jeg har ødelagt hjernen min hver gang jeg har gjort det. Bare panick og brainfuck i 5-10 min, etterfulgt av psykoselignende tilstander. Alle reagerer forskjellig, men jeg vil fortsatt fortelle deg at du heller burde spise sopp!
Sist endret av brennesle; 26. november 2016 kl. 18:39.
Hadde jeg vært deg hadde jeg skaffet noe mdma og noen gode spliffs og spradet rundt i byen. Kos som
Bare det, o plutselig møter du noen.
Anbefaler ihvertfall å ligge langt unna salvia når du er et sted må så mye herlig og forskjellig pot tilgjengelig. Jeg antar at dere snakker om "full blown salvia trip", ettersom det er det folk flest forbinder med salvia.
Salvia er et veldig merkelig stoff, og svært få har opplevelser hvor man kan si "det var en positiv/morsom/kul trip". Som regel er det bare totalt mindfuck og slitsomt/ubehagelig. Ikke nødvendigvis noe du vil ha i en by som Amster, hvor det kan komme tilbake senere når dere røyker superpotent pot. Da er det ikke fett å ha en mindfuck-greie hengende igjen fra en kaotisk salviatrip, som bare drar deg ned og sliter deg ut mentalt. Marijuanaen dem selger der nede er allerede ganske potent, så å kludre det til med salvia vil jeg si er bortkasta og dumt å risikere.

Salvia vil alltid være skikkelig mindbending og forvirrende, og i store doser blir man jo helt satt ut og direkte mongolid. Ikke å anbefale i en by som Amsterdam, med mindre dere tenker å gjøre det på hotellrom eller lignende. Ser fortsatt ikke poenget med det i en by som Amster, da det er så mye bedre stoffer å få tak i, hvis man først skal ruse seg på noe spesielt. Trøfler og spliffs hadde holdt i massevis for meg, men hver sin smak Hvis dere vet hva dere går til med salvia, så veit dere jo hva som kan forventes, men jeg tenkte "advare", ettersom det er såpass merkelig og (i denne settingen) lite givende stoff, som potensielt "tar" mer enn det gir deg tilbake...

Jeg er også klar over at salvia kan brukes i mindre doser uten de totalt mindfuck-effektene, men som nevnt er det kanskje litt poengløst i en by hvor det ligger god marijuana og hasj rundt hvert eneste gatehjørne
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Anbefaler ihvertfall å ligge langt unna salvia når du er et sted må så mye herlig og forskjellig pot tilgjengelig. Jeg antar at dere snakker om "full blown salvia trip", ettersom det er det folk flest forbinder med salvia.
Salvia er et veldig merkelig stoff, og svært få har opplevelser hvor man kan si "det var en positiv/morsom/kul trip". Som regel er det bare totalt mindfuck og slitsomt/ubehagelig. Ikke nødvendigvis noe du vil ha i en by som Amster, hvor det kan komme tilbake senere når dere røyker superpotent pot. Da er det ikke fett å ha en mindfuck-greie hengende igjen fra en kaotisk salviatrip, som bare drar deg ned og sliter deg ut mentalt. Marijuanaen dem selger der nede er allerede ganske potent, så å kludre det til med salvia vil jeg si er bortkasta og dumt å risikere.

Salvia vil alltid være skikkelig mindbending og forvirrende, og i store doser blir man jo helt satt ut og direkte mongolid. Ikke å anbefale i en by som Amsterdam, med mindre dere tenker å gjøre det på hotellrom eller lignende. Ser fortsatt ikke poenget med det i en by som Amster, da det er så mye bedre stoffer å få tak i, hvis man først skal ruse seg på noe spesielt. Trøfler og spliffs hadde holdt i massevis for meg, men hver sin smak Hvis dere vet hva dere går til med salvia, så veit dere jo hva som kan forventes, men jeg tenkte "advare", ettersom det er såpass merkelig og (i denne settingen) lite givende stoff, som potensielt "tar" mer enn det gir deg tilbake...

Jeg er også klar over at salvia kan brukes i mindre doser uten de totalt mindfuck-effektene, men som nevnt er det kanskje litt poengløst i en by hvor det ligger god marijuana og hasj rundt hvert eneste gatehjørne
Vis hele sitatet...
Takk for utfyllende svar Har aldri prøvd Salvia før og har hørt at det skal være totalt mindfuck og noe som dreger deg ned. Tror jeg skal ta tipset ditt og heller bare spise trøfler den ene dagen og heller bare røyke Takk igjen

Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Hadde jeg vært deg hadde jeg skaffet noe mdma og noen gode spliffs og spradet rundt i byen. Kos som
Bare det, o plutselig møter du noen.
Vis hele sitatet...
Det skal jeg definitivt

Sitat av brennesle Vis innlegg
Det er egentlig ikke lov å røyke offentlig, men i de fleste tilfeller bryr ingen seg. Jeg har røyka foran politiet der flere ganger, men aldri fått noe stress. Bare man bruker allment vett gir de faen. Ganske selvforklarende, men du fyrer f.eks ikke opp midt i en familiepark eller lignende.

Angående salvia så har jeg testa det et par ganger. Min erfaring er at det er et relativt "mørkt" stoff, og ikke noe fett i det heletatt. Har følt at jeg har ødelagt hjernen min hver gang jeg har gjort det. Bare panick og brainfuck i 5-10 min, etterfulgt av psykoselignende tilstander. Alle reagerer forskjellig, men jeg vil fortsatt fortelle deg at du heller burde spise sopp!
Vis hele sitatet...
Skal huske på det! Sopp it is
Sist endret av Freakywomen; 27. november 2016 kl. 15:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har tenkt meg til Amsterdam neste år, hvordan er drug policyen med MDMA/Ecstacy? Vil politiet være brydd om du går rundt med tallerkenpupiller?
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Playroom Vis innlegg
Har tenkt meg til Amsterdam neste år, hvordan er drug policyen med MDMA/Ecstacy? Vil politiet være brydd om du går rundt med tallerkenpupiller?
Vis hele sitatet...
Leste at du ikke blir straffet for bruk av narkotika i Amsterdam. De har kategorisert det i to deler, "soft drugs" og "hard drugs". Hard drugs som er LSD, Morfin og Heroin får du kanskje en bot eller fyllearrest om du er utagerende. Det var noen flere på den listen, men husker ikke hvilke, men MDMA/XTC var ikke på den listen. Soft drugs lar de gå. Kan finne lenken?

(Correct me if I'm wrong)

Tror dog ikke det skal være noe problem om du oppfører deg pent, men du trenger nødvendigvis ikke å oppsøke politiet Har gått ute på MDMA her i Norge, spaserte rolig forbi politiet uten problem.
Sist endret av Freakywomen; 27. november 2016 kl. 22:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke kjøp drugs av noen av dem shady kanal selgerene 90% rip off. Google laucht gas og sjekk litt rundt så får du plutseligt levert på døra��. . Sjekk litt ut ka Events som skjer når du er der nede. Og kjøp billetter. Reserver bord osv.
Så om jeg dropper MDMA/XTC et par kvelder og finner meg noen rave-klubber vil alt gå smooth? I Kroatia var det lovlig å ture rundt på de fleste party stoffene, men ikke lov å ha på seg (tilogmed brukerdose), da kunne man prate med politi og være ganske så ruset, så lenge oppførselen var fin.
Kratom er jevlig nice hvis du liker opiater. Finnes som extrakt og vanlig.
Detsamme med salvia. Kjöper du f.eks. 10 eller 20 ggr extrakt blir du skikkelig fucked om du röyker det rett.
Hvis det er "vanlig" salvia, synes jeg det bare gir en extra boost når man blander med cannabis - allt blir litt merkelig, men er enda detsamma. Men balansen kan bli litt skeiv.
Röyka salvia hverdag i ca 2 uker i USA i spliffene uten problemer.
Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil...
Ikke at det har så veldig mye med saken å gjøre, men denne videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=Fkg7-Qb5ZHw

2stk som tester trøffler i Amster og prøver å sjekke opp jenter.

Forhåndsregler:
Kjøp drugs på coffeshops/smartshops og ikke ute på gata.
Gå der folk flest går, ikke ta en ''snarvei'' gjennom bakgater og slikt.
Ikke ta bilder i red light district.
Om du får tilbud om gratis kjeks, si nei.
Ellers prøv å pass godt på hverandre (om du ikke reiser alene)
Noe jeg hørte ofte de gangene jeg var i amster, ikke kjøp "smartdrugs", trøfler, sopp osv.. på steder de også selger alkohol, hvorfor vet jeg ikke, men jeg styret unna slike steder kun pga advarselen.

Salvia ville jeg forresten droppa uansett, er ikke ofte jeg hører om folk som har tatt dette mange ganger etter et par fucka tripper, inkludert meg selv.
Sist endret av KjellFresh; 28. november 2016 kl. 20:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Da har jeg vært i Amsterdam, endte med å teste salvia likevel. Syntes det var utrolig morsomt, og vil teste det igjen. Røket x30 og x40. Skrev en triprapport om det, slenger den ved her hvis noen av dere skulle være interressert i å lese; https://freak.no/forum/showthread.php?t=294406

Tusen takk till dere alle for tips, det var virkelig veldig hjelpsomt!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvilke klubber ville dere anbefalt om man skal ture på Xtc?
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Playroom Vis innlegg
Hvilke klubber ville dere anbefalt om man skal ture på Xtc?
Vis hele sitatet...
Extacy/MDMA er så normalt i Amsterdam at det (faktisk) ikke finnes en eneste club det ikke er extacy/MDMA på. Det finnes noen der de fleste bare drikker alkohol, men det vil alltid være en utstikker her og der som er rusa. Det finnes garantert barer og puber der det bare er alkohol, men party stedene er det E på. Extacy er heller ikke vanskelig å få tak i, men husk å ikke kjøp fra street dealers. Noen navn på klubber kan jeg ikke gi, men det gjør vel ett kjapt søk på Google
Jeg drar til amster med dama nå i Januar og vi har akkurat med forsiktighet entret den psykadeliske verden.

Det jeg enkelt og greit lurer på er om du kunne linket den lista med soft og hard drugs, og om det evt er en liste som viser hvilke drugs du får kjøpt på coffe shops og hvilke du får kjøpt på smart shops!


På forhånd takk
Sitat av Cunninlynguist Vis innlegg
Jeg drar til amster med dama nå i Januar og vi har akkurat med forsiktighet entret den psykadeliske verden.

Det jeg enkelt og greit lurer på er om du kunne linket den lista med soft og hard drugs, og om det evt er en liste som viser hvilke drugs du får kjøpt på coffe shops og hvilke du får kjøpt på smart shops!


På forhånd takk
Vis hele sitatet...
På coffeeshops selger de vel bare hasj/weed, kaffe og kaker etter hva jeg er kjent med.

Smartshops selger trøffler, urter, frø og lignende.

Smart shops are selling herbal i.e. smart drugs, named because they were supposed to stimulate the mind and improve memory. These include energy substances like Guarana, Cola nut, relaxation stuff like Skullcap, Valerian or aphrodisiacs Muira Puama, Gingko Biloba, among others. (Ephedra is not legal anymore).
Vis hele sitatet...
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cunninlynguist Vis innlegg
Jeg drar til amster med dama nå i Januar og vi har akkurat med forsiktighet entret den psykadeliske verden.

Det jeg enkelt og greit lurer på er om du kunne linket den lista med soft og hard drugs, og om det evt er en liste som viser hvilke drugs du får kjøpt på coffe shops og hvilke du får kjøpt på smart shops!


På forhånd takk
Vis hele sitatet...
https://www.government.nl/topics/dru...and-soft-drugs

Dette er da regjeringa i Nederland som har lagt ut, men politiet gir ikke bot eller fengsler deg om de møter deg på exacy.

På coffeeshopsa er det kun lov med weed og hasj, noen av de har også noe utvalg av drikkevarer som kaffe og brus, og kanskje noe å munche, men i hovedsak kun weed og hasj. Aldri fyr opp en sigarett eller bruk tobakk inne på en coffeeshop, da blir de sure.

På smart shopsa selger de alt fra magic truffles, pot brownies, space cakes, og naturlig xtc, naturlig lsd, altså naturprodukter som gir deg en energi, ikke rus. Ikke kjøpt xtc/MDMA piller på smarts shopsa med mindre du er ute etter vitaminer, for det er kun vitaminer.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Playroom Vis innlegg
Hvilke klubber ville dere anbefalt om man skal ture på Xtc?
Vis hele sitatet...
WesterUnie har to eller tre scener en kan vandre rundt i, med platåer man kan stå på hvis det blir for trangt på dansegulvet. Lyssettingen i hele huset er over snittet fantastisk. De har en frysedisk med lollipop rett ved dansegulvet, mens vann er foretrukket drikke i baren. Utestedet har også en chillout lounge folk slapper av i hvis det blir for hektisk. Under Amsterdam Dance Event hadde de fylt opp loungen med sakkosekker, puter, myke stoler i forskjellige farger og rosa lys i hele rommet. Jeg måtte liste meg i sikksakk mellom sakkosekkene mens jeg observerte en mengde folk som koste seg med kaldt drikke og nøt livet til det fulle. Det var virkelig et fascinerende syn.

I stedet for garderobe får man tilgang på et garderobeskap med egen nøkkel, en genial løsning for å unngå kø. Det ser ut til å være den foretrukne løsningen på de fleste utestedene i Amsterdam.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Playroom Vis innlegg
Hvilke klubber ville dere anbefalt om man skal ture på Xtc?
Vis hele sitatet...
Sitat av Cappy Vis innlegg
WesterUnie har to eller tre scener en kan vandre rundt i, med platåer man kan stå på hvis det blir for trangt på dansegulvet. Lyssettingen i hele huset er over snittet fantastisk. De har en frysedisk med lollipop rett ved dansegulvet, mens vann er foretrukket drikke i baren. Utestedet har også en chillout lounge folk slapper av i hvis det blir for hektisk. Under Amsterdam Dance Event hadde de fylt opp loungen med sakkosekker, puter, myke stoler i forskjellige farger og rosa lys i hele rommet. Jeg måtte liste meg i sikksakk mellom sakkosekkene mens jeg observerte en mengde folk som koste seg med kaldt drikke og nøt livet til det fulle. Det var virkelig et fascinerende syn.

I stedet for garderobe får man tilgang på et garderobeskap med egen nøkkel, en genial løsning for å unngå kø. Det ser ut til å være den foretrukne løsningen på de fleste utestedene i Amsterdam.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok denne settingen var spesielt tilbygget for Pleinvrees under ADE. Vanligvis er ikke chillout området åpent, og det er heller ikke lollipop å få tak i ved baren

WesterUni var indeed fett under ADE, men har vært der av varierende kvalitet hva angår musikk, lys og klientell. Absolutt ikke mitt favorittsted.

Til Playroom: Nå er det åpnet en ny klubb i A'dam Tower som heter Shelter. Er du glad i mørk techno er kanskje dette et sted du bør sjekke ut. Klientellet som henger der er mye av de samme folka som henger på De School. Depot i Noord er også en mørk techno-bunker som vistnokk skal være ganske fet, har ikke fått sjekket den ut selv enda så kan ikke si så mye mer. Sjekk ut hva som er hvor hvilke dager så er du mer trygg på å ha det fett uansett. Det er mange kule klubber i Amsterdam, men ville nok holdt meg unna de største turistfellene på Rembrandplein eller ved Leidseplein.
Takker for svar, men når stenger coffeshopsa? Har hørt alt fra 9 til 1 på natten, eller varierer dette fra sted til sted? Kommer på kvelden dit neste uke så hadde vært fint å finne et sted hvor man kunne slappe av
Sitat av Playroom Vis innlegg
Takker for svar, men når stenger coffeshopsa? Har hørt alt fra 9 til 1 på natten, eller varierer dette fra sted til sted? Kommer på kvelden dit neste uke så hadde vært fint å finne et sted hvor man kunne slappe av
Vis hele sitatet...
Varierer fra sted til sted, eller egentlig mer fra område til område egentlig. Jo lenger ut fra sentrum du kommer jo tidligere stenger shopsa, og de som ligner mer rene utsalgssteder kontra en cafè stenger tidligere enn de som også har sitteplasser og servering igjen.
Skal ikke være noe stress å finne noe røykbart i sentrum frem til 01:00 though.
Har aldri vært borti en Coffeeshop som stenger før 01.00. Vanlige åpningstider er 07.00 - 01.00. Vet det er et par Coffeeshops som ikke åpner før utpå ettermiddagen som fekst 420.