Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3262
Så fram til litt skattepenger, men glemte jeg hadde en ubetalt bot som er mer enn summen. Regner med skattepengene blir trekt "automatisk" eller har noen fortsatt fått utbetalt?
Spør Sismo. Hvis du har avtalt en nedbetalingsplan så blir du ikke trukket automatisk, så om du ikke har det så kan jo det lønne seg å gjøre nå. Kontakt Sismo eller logg inn på nettsiden for å ordne det.
Sitat av williamdude Vis innlegg
Så fram til litt skattepenger, men glemte jeg hadde en ubetalt bot som er mer enn summen. Regner med skattepengene blir trekt "automatisk" eller har noen fortsatt fått utbetalt?
Vis hele sitatet...
Både ja og nei, du vil få beskjed en god stund før. Husker ikke helt hva de kalte det. Mottrekk eller et eller annet! Og det var ikke hver eneste bot heller. Kun salgsbota mi fikk ihvertfall smake den medisinen! Ikke små sakene.
Rundt 2010 hadde jeg fått en hel skog av bøter på veldig kort tid. Tror det var borti 10 - 15 bøter jeg hadde da.
Husker jeg trodde skatte pengene kom til og gå til de ubetalte bøtene, men jeg fikk utbetalt hver en krone.
I år hadde samboer et utestående statlig krav som først ble trekt før hun fikk utbetalt resterende beløp.
Jeg hadde 6000 i gjeld, og det gikk rett til motregning og 0kr tilbake. Men da er hvertfall gjelda betalt
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Jeg hadde 6000 i gjeld, og det gikk rett til motregning og 0kr tilbake. Men da er hvertfall gjelda betalt
Vis hele sitatet...
Stod det i skattemeldingen at det ble motregna og sum da 0 kr? Eller stod det at du hadde penger til gode og i ettertid ble motregna?


Smarte meg brukte penger jeg egentlig ikke hadde om jeg ble trekt... er vel straks gått 3 uker siden jeg leverte skattemeldinga og riiip
Sitat av williamdude Vis innlegg
Stod det i skattemeldingen at det ble motregna og sum da 0 kr? Eller stod det at du hadde penger til gode og i ettertid ble motregna?


Smarte meg brukte penger jeg egentlig ikke hadde om jeg ble trekt... er vel straks gått 3 uker siden jeg leverte skattemeldinga og riiip
Vis hele sitatet...
Jeg fikk først beskjed om at jeg fikk tilbake 6000. Så kom det en motregning, og uka etterpå kom den andre Så jeg å brukte desverre litt mere enn jeg skulle siden jeg trodde jeg fikk igjen
Sitat av williamdude Vis innlegg
Så fram til litt skattepenger, men glemte jeg hadde en ubetalt bot som er mer enn summen. Regner med skattepengene blir trekt "automatisk" eller har noen fortsatt fått utbetalt?
Vis hele sitatet...
Du får brev på altinn om de gjør det. Logg inn å se
Sist endret av Daw-G; 26. april 2021 kl. 21:59.