Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 7799
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg pleier å røyke, og er skikkelig redd naboene skal lukte det. Flere av de har vinduene åpne, og jeg bor i blokk midt i sentrum, ikke noen umiddelbar nærhet til skog og mark for eksempel.
Lurer på om hvis jeg setter på gassgrillen, vil det dekke over hasjlukta? Spesielt hvis jeg skitner til grillen litt? Eventuelt andre forslag tas mot med stor takk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg pleier å røyke, og er skikkelig redd naboene skal lukte det. Flere av de har vinduene åpne, og jeg bor i blokk midt i sentrum, ikke noen umiddelbar nærhet til skog og mark for eksempel.
Lurer på om hvis jeg setter på gassgrillen, vil det dekke over hasjlukta? Spesielt hvis jeg skitner til grillen litt? Eventuelt andre forslag tas mot med stor takk.
Vis hele sitatet...
Weed lukter mye kraftigere enn hasj. Litt usikker på om det er hasj eller weed du røyker, men kan være en fordel å gå over til hasj hvis du er redd for at andre skal lukte det. Hasj lukter ikke like kraftig..
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nullmening Vis innlegg
Weed lukter mye kraftigere enn hasj. Litt usikker på om det er hasj eller weed du røyker, men kan være en fordel å gå over til hasj hvis du er redd for at andre skal lukte det. Hasj lukter ikke like kraftig..
Vis hele sitatet...
Hehe, beklager. Gikk litt kjapt i svingene her, men jeg røyker for det meste hasj. Sitter ute max 1-2 minutter når jeg røyker men naboene bor veldig tett oppå meg.
kullfilter, får dette på dyrkebutikker.
kan lage et makeshift selv, el kjøp en liten og koble til vifte.
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
kullfilter, får dette på dyrkebutikker.
kan lage et makeshift selv, el kjøp en liten og koble til vifte.
Vis hele sitatet...
Mener du ute? Fordi jeg kan dessverre kun røyke ute, ikke inne. :/
Lukta forsvinner relativt fort ute, 5-10 minutter maks så er det luktfritt, mindre om det blåser en del.
Husk også på at røyken stiger oppover, ikke nedover/bortover.

Sploof
Dette kan være ett alternativ, det hindrer ikke lukta som kommer av jointen men lukten som kommer når du puster ut.
Parfyme/dospray/røkelse kan vel også maskere lukta litt.

Eller så kan du jo bare hive noe mat på grillen så lukter det mat istedenfor.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Lukta forsvinner relativt fort ute, 5-10 minutter maks så er det luktfritt, mindre om det blåser en del.
Husk også på at røyken stiger oppover, ikke nedover/bortover.

Sploof
Dette kan være ett alternativ, det hindrer ikke lukta som kommer av jointen men lukten som kommer når du puster ut.
Parfyme/dospray/røkelse kan vel også maskere lukta litt.

Eller så kan du jo bare hive noe mat på grillen så lukter det mat istedenfor.
Vis hele sitatet...
Røyken siver alle veier. En av plassene jeg bruker å gå tur sitter det ofte en fyr og røyker weed. Jeg kjenner lukta 50 meter nedenfor i en lang bakke så jeg ville ikke gamblet på det.

Er litt kronglete å få tak i hårtørkings-vipes til sploof i norge men du kan bruke kokoskull fra europris. Bruker det selv nå og det funker bra. Foretrekker kjøpeferdig sploof fordi de varer så lenge, lett å puste gjennom og lett å holde ren og pen.
Sist endret av KnutAnkhAton; 3. oktober 2019 kl. 19:58.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mener du ute? Fordi jeg kan dessverre kun røyke ute, ikke inne. :/
Vis hele sitatet...
jeg tenkte inne ja. blir vanskelig og ser passe suspekt ut med vifta og kullfilter ute xD
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Røyken siver alle veier. En av plassene jeg bruker å gå tur sitter det ofte en fyr og røyker weed. Jeg kjenner lukta 50 meter nedenfor i en lang bakke så jeg ville ikke gamblet på det.
Vis hele sitatet...
Nei, varm røyk vil alltid stige oppover, aldri nedover eller bortover.
Dette er uansett om det er fra en skorstein, en brann, en sigarett eller en fyrstikk.
Litt av grunnen til at man skal holde seg nær gulvet ved branner nettopp fordi røyken og gassene stiger oppover.

Det du kjenner er lukten, ikke røyken.
Ekstremt forskjellige ting akkurat det der.
Heller ikke så rart at du kjenner lukten når du går forbi/står litt unna en som sitter å røyker cannabis, det er helt normalt.

Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Er litt kronglete å få tak i hårtørkings-vipes til sploof i norge men du kan bruke kokoskull fra europris. Bruker det selv nå og det funker bra. Foretrekker kjøpeferdig sploof fordi de varer så lenge, lett å puste gjennom og lett å holde ren og pen.
Vis hele sitatet...
Hårtørkings-vipes???
Tørkeark har ingenting med hår å gjøre, det er for å gjøre klær mykere, velduftende og lettere å stryke. Dette kan kjøpes blant annet på power her i Norge.
Du kan også bruke våtservietter, vaskeklut med eddikk samt mye mer.
Hørt om vind, Flaffersen?
Utrolig at man må måtte spørre om hvordan røyke en spliff ute på sin egen terrasse i 2019..
Trikset mitt var å røyke og blåse under viften på kjøkkenet...Ellers er det mer moderne trikset å skaffe seg en vape....Gjerne en som egner seg like godt til hasj som med grønt...Da slipper du det problemet
Kjøkkenvifta eller peisovn.
Har du privat garasje der kanskje?
Har du overveid en vaporizer?
Det lukter det og, men mye mindre.
Sitat av warmkorv Vis innlegg
Hørt om vind, Flaffersen?
Vis hele sitatet...
Har hørt om vind og er fullstendig klar over at den kan spre lukten, men røyken stiger uansett oppover og forsvinner. Vinden gjør bare at det skjer enda fortere
Stort sett er det bare røykere som gjenkjenner hasj lukt, om de røyker selv er du safe, om de ikke røyker gjenkjenner de det ikke, røyk og kos deg ass, ikke lag et jævla scenario rundt det å gå ut på terrassen å røyke, det er suspekt det.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Har hørt om vind og er fullstendig klar over at den kan spre lukten, men røyken stiger uansett oppover og forsvinner. Vinden gjør bare at det skjer enda fortere
Vis hele sitatet...
Men... men... hva med røyken som har vært innom lungene dine? Den er jo ikke varm?

Hvis det er det vindstille stiger røyken rett opp, ja. Men når det blåser vil den blande seg med luften ellers og kjøles ned før den rekker å stige noe særlig.
Jeg har sett røyken fra pipa (på hus) gå nedover av og til. Enda oftere er den synlige røyken helt vannrett. Det har faktisk hendt på senhøsten at det har sett helt tåkelagt ut (og luktet surt bål) over hele boligfeltet der jeg bor, bare på grunn av røyk fra pipene.
Så du kan si det lukter mest oppover. Men det følger også luftens bevegelser.
Kjøp luftrenser med HEPA-filter, og kullfilter. Når jeg har folk på besøk som røyker sigarett, så kjører jeg den i et par minutter på fullt, så er lukta borte.
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Kjøp luftrenser med HEPA-filter, og kullfilter. Når jeg har folk på besøk som røyker sigarett, så kjører jeg den i et par minutter på fullt, så er lukta borte.
Vis hele sitatet...
hvis du leser litt i tråden ser du at hen snakker om å røyke ute nær naboer..

også, et hepa filter er for å fjerne fine partikler, ikke molekyler som lukt består av, for det trenger man kun et kullfilter.
Sist endret av Munted Artist; 5. oktober 2019 kl. 05:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Men... men... hva med røyken som har vært innom lungene dine? Den er jo ikke varm?
Vis hele sitatet...
kroppstemperatur på 38 grader er kaldt?
Da lurer jeg på hvordan du overlever vinteren med minusgrader.
Røyken har jo minimum den temperaturen etter å ha kommet fra en varm sigarett og inn i en varm kropp.
Selv om du røyker ute om vinteren så stiger jo røyken oppover.
Ja, den går litt bortover først fordi du blåser den ut, men varm røyk stiger fortsatt uansett. Spør en hvilken som helst brannmann.
Sist endret av Flaffersen; 5. oktober 2019 kl. 17:37.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
kroppstemperatur på 38 grader er kaldt?
Da lurer jeg på hvordan du overlever vinteren med minusgrader.
Røyken har jo minimum den temperaturen etter å ha kommet fra en varm sigarett og inn i en varm kropp.
Selv om du røyker ute om vinteren så stiger jo røyken oppover.
Ja, den går litt bortover først fordi du blåser den ut, men varm røyk stiger fortsatt uansett. Spør en hvilken som helst brannmann.
Vis hele sitatet...
En brann og en spliff er ikke helt samnenlignbart. Det snakk om mye større mengder varme (ja, 37°C er kaldt i denne sammenheng). Store branner skaper også sin egen vind. Som jeg sa, den lille mengden røyk som kommer fra en spliff rekker nok ikke å stige nevneverdig før den blandes med luften og kjøles ned. Spesielt hvis det er noe bevegelse i lufta.
Jeg prøvde å finne noen kilder på dette her, men alt jeg fant handlet om skogbranner og lignende (og røykspredning er visst et mer komplisert tema enn jeg trodde. Dette er om røyk ved skogbrann:
http://www.auburn.edu/academic/fores...dispersion.htm)
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dorull og kullfilter (Europris) er en vinner her. Trekk fra bong og blåse ut via dorull med kullfilter fra Europris.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hvis du kjøper en vifte og har den inni stua et godt stykke unna deg selv og et vindu/veranda døra oppe så skal jeg garantere deg at du ikke lukter så mye når jointen er ferdig. gjør det selv og har politimann etasje under og han har ikke sagt noe ennå.....
Anonym bruker
"Identisk Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. Skjønner at noen av dere reagerer på at jeg må spørre om råd for å røyke en j, men jeg har virkelig ikke lyst på po på døren akkurat nå. Føler et par naboer allerede har reagert på lukten, selvom jeg sitter veldig lite synlig.
Luftrenser med HEPA& kull filter, bruker litt ekstra penger på en bra en. Å bare bruke en vifte funker nok ikke særlig bra, da vil det lukte en del ute som naboene & de som bor på samme gaten kan reagere på. Røkelse er jo også sikkert en god ide, hjelper på å fjerne lukten og hvis naboene spør kan du kan spille dum å si det bare er røkelsen. Du kan også lage et typ "Røykerom" dvs et lufttett rom som fks badet, bare å bruke teip og-eller håndklær.

Bong hits lukter mindre enn spliffs/jays så det kunne også vært lurt å bruke en sploof til hitsa. Ville heller kjøpt en god sploof som "sploofy" enn å lage noe ustabilt dritt av dopapir
fyr opp en sånn der mygg-spiral som man får kjøpt på butikken. De lukter som funky røkelse.

Selv hadde jeg bare røyka spliffen min på terassen og gitt faen i naboene. Og akkurat det gjør jeg. Bor du i blokk er det ikke så lett å finne ut hvor den lukten kommer fra. Tviler på noen ringer snuten om du ellers oppfører deg og ikke er så iøyefallende og raver rundt som en narkis. Husk at nordmenn er veldig private, og det sitter dypt inne å ringe snuten på en stakkars narkis.
Anonym bruker
"Allergisk Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville ikke inhalert avgassene fra en myggspiral på jevnlig basis, dessuten lukter de ikke så sterkt. Har du vurdert å flytte til et sted der du faktisk kan utøve hobbyen din uten å plage deg selv eller andre?
Å sitte ute og røyke i dette tilfellet høres ut som en tikkende bombe. Sorry man.
Hva med å ta blåsen godt innunder kjøkkenvifta?
Vaporizer er en god investering i min mening. Det gjør det litt enklere.
Og ellers er kullfilter det beste mot lukt.
Du kan også lage deg et lite filter å blåse røyken ut igjennom. Det dekker i alle fall noe av røyken. Ta f.eks. en dorull og fyll den med aktivt(!) kull, fest et luftig stoff
(f.eks bomull, klipp i en gammel t-skjorte, tre på en sokk etc) på hver ende slik at kullet holder seg der det skal være, og du kan blåse ut igjennom røret. Blås sakte ut for best virkning av kullet.
Gå deg en tur og finn en smud spot.
Sist endret av Bothrops; 11. oktober 2019 kl. 03:41.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg leier for tiden en kjellerleilighet i et nabolag bestående av eneboliger. Står på utsiden og røyker som vanlig, ingen som rynker på nesa av det. Enten er det at de ikke gjenkjenner lukta, eller så gir de blanke.

Nå ser jeg streit ut i alle sammenhenger, så det kan jo ha noe med det å gjøre også.

Om du er bekymra for at det skal bli styr, så heller gå deg en tur mens du røyker, så blir du iallefall ikke oppdaget hjemme.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg leier for tiden en kjellerleilighet i et nabolag bestående av eneboliger. Står på utsiden og røyker som vanlig, ingen som rynker på nesa av det. Enten er det at de ikke gjenkjenner lukta, eller så gir de blanke.

Nå ser jeg streit ut i alle sammenhenger, så det kan jo ha noe med det å gjøre også.

Om du er bekymra for at det skal bli styr, så heller gå deg en tur mens du røyker, så blir du iallefall ikke oppdaget hjemme.
Vis hele sitatet...
Det gjør det i alle fall ikke verre å se "streit" ut, det er helt sikkert!
Rett i ryggen, smil og vær glad
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Sint Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen som noen gang har opplevd å få snuten på døra/kasta ut av leiligheten på grunn av naboklager for røyking på balkong i en storby? Går stadig forbi blokker her i Oslo der det lukter weed fra balkongene, men det ser ikke ut som noen bryr seg.
Er det ikke slik da at Oslopolitiet er instruert til å nedpriode narkotikabruk etc. lavere enn alle andre saker? Slik at hvis de skal prøve seg på deg, kan du si "har du ikke noe annet å prioritere" og ellers nevne at du vil nevne dem for regelbrudd?
Hvis ditt "sentrum" ikke er i Oslo, beklager
Gå inn på badet. Lukk døra. Skru på dusjen på varmt vann. Når badet er fullt av damp røyker du. Dampen "tar med seg" mye av lukta.
Alle ONA produkter gjør en utmerket jobb med å dekke/fjerne lukt i hus og heim. Kan virkelig anbefales.
Å bruke vaporizer i stedet for å røyke hjelper mye på lukt.
Sist endret av Bær; 8. oktober 2020 kl. 00:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei å sette på gassgrillen vil ikke dekke over lukta. Røyk flyter bortover og gass eser oppover.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei å sette på gassgrillen vil ikke dekke over lukta. Røyk flyter bortover og gass eser oppover.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke alltid.

LPG gass (propan og butan) er begge tyngre enn luft.

LNG gass (metan) er lettere enn luft, men man er vel ganske sær om man benytter dette i grillsammenheng eller til andre rekreasjonelle formål.
Sist endret av stranger; 8. oktober 2020 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lag deg firecrackers så slepper du å røyke.

Pluss oral hasj er mye bedre en røking
Sitat av lolaper Vis innlegg
Lag deg firecrackers så slepper du å røyke.

Pluss oral hasj er mye bedre en røking
Vis hele sitatet...
Er mer styrke i det. Antar du mener edibles etc. Funker som faen ja. Men tar evig tid og slå inn og varer i fucking evigheter :P Passer ikke for de av oss som liker å røyke en liten joint på kvelden. har opplevd etter edibles og føle meg rar morningen etterpå Edibles blir litt vel mye til det daglige.
Sitat av JEHB Vis innlegg
Er mer styrke i det. Antar du mener edibles etc. Funker som faen ja. Men tar evig tid og slå inn og varer i fucking evigheter :P Passer ikke for de av oss som liker å røyke en liten joint på kvelden. har opplevd etter edibles og føle meg rar morningen etterpå Edibles blir litt vel mye til det daglige.
Vis hele sitatet...
Du kan jo ta en nål. Stikke en klump på den og tenne fyr. Legg et glass over det og når glasset fylles med røyk løft det opp og sug in røyken med et suge rør. Blås røyken ut av et vindu. Minimal med lukt. Vi gjorde dette på vgs inne på gruppe rom
The confused cyborg
Han-Tyumi's Avatar
Er ein type eg kjenner som seier til alle at de må kjøpe "sploof", slikt filter ein pustar røyken inn i. Han seier det fjernar all lukt om røyker frå pipe og dekker til bowlen etter eit drag. Høyers for godt ut til å vere sant spør du meg, nokon med erfaring?