Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 10596
Jeg har lyst å bli bedre på å folk til å le. Problemet er at det er ikke mange med samme humor, kan være vanskelig når man tar opp en intern vits. Poenget er at jeg suger og jo flere personer, vanskeligere blir det?

Tho, jeg vet det finnes vitser, fortellinger og andre ting som de fleste kommer til å le av, bare tom for ide'er.

Hvis du har fått noen til le av din vits, fortelling o.l, eller har et råd å gi meg, så skal jeg prøve de.

Flywithme
Jo flere det er, jo enklere er det som oftest Begynner noen få å le så smitter det
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Regel nummer 1:
Ikke fortell VITSER. Det er alltid like jævlig å høre han flaue karen som plutselig sier "Hei dere, jeg har en bra vits, vil dere høre?" eller lignende.

Se på noen stand up komikere og stjel litt fra de. Jeg personlig baserer meg på sjokk-humor, mobbing av meg selv eller narsissistisk "skuespill". Gjennomfører det alltid såpass overseriøst at folk blir usikre på om jeg er seriøs eller ikke, men de som kjenner meg vet jo såklart.

En ting jeg gjør i grupper som ofte slår godt an er: hvis jeg merker at noen holder på å starte en diskusjon så går jeg ALLTID på den siden som har minst folk. Prøver alt jeg kan å diskutere og finner først gode argumenter, men gradvis blir argumentene mine mer og mer ekstreme og/eller dårlige. Gøy som faen, og folk ler som oftest godt når de forstår at jeg ikke var seriøs i det heletatt.

Dette er vel egentlig mer en slags livsstil enn noe man kan slenge på fest. Men jeg får hvertfall myyye latter fra det.
Det handler bare om èn ting og det er å ikke ta seg selv høytidelig. Glem alt som handler om din selvrespekt å gjøre. Snu ting folk sier på hodet om det høres gøy ut. Tenk humor hele veien når folk snakker, så finner du fort på noe som kan være artig.

Bare alltid pass på å si unnskyld når du sier noe litt grovt. Humor skal være like gøy for alle involvert. Du kan gjøre narr av folk, men ikke for mye av èn person og ikke av ting som kan være støtende ..

Er ikke hver dag man er i humør rett og slett, og da kan det være veldig vrient. Spørs også på hvordan folk han har rundt seg. Noen har overhodet ikke sans for humor.
Slutt å prøv å vær morsom. Enten er du det, eller så er du det ikke. MÅ du være den morsomme karen i laget?
Tør å drit deg ut og le av det etterpå. Selv er jeg på en måte "klovnen" i gjengen og driter meg konstant ut og gjør rare ting i fylla osv. Samme hvor jævlig flaut eller dumt det er så le av det. Og ha en god dose selvironi. Det er mine 2 tips.
Bare gi opp, det er så mange folk som prøver alt for hardt og leke klovn og ender opp som en klein type ingen liker.
Bare kil dem. De fleste begynner å le.
Det er en person man trygt kan spøke med uten å risikere å tråkke i et eller annet bed, og det er seg selv. Selvironi er alltid positivt.
Vel, det kan lønne seg å lære humor. Fordi folk liker en bedre og man blir mer attraktiv ovenfor jentene men man bør ha de sosiale antennene til det dog :P
Frankrikes Solkonge
Satiriske kommentarer er alltid kjekt. Du må bare høre på hva resten av gjengen sier og komme på noe vittig om akkurat det. Gjelder å holde seg oppdatert, finne sammenhenger gjennom nyheter og slikt.
Det gjelder at det du sier (som forhåpentligvis er morsomt) har noe med resten av samtalen å gjøre. Sånn at hele samtalen på en måte er starten på vitsen, og så kommer du med punchline.

Spontane ordspill er morsomme med intelligente tilhørere.
- Sender du salaten?
- (mens du begynner å sende salaten) Ja, hva er adressen?

Litt småfrekt med et skjevt smil kan være morsomt:
- Mer dessert?
- Nei takk, jeg forsynte meg med så mye istad
- (i en spøkefull tone) Ja, du tok nesten alt!
Like morsomt om vedkommende tok mye eller lite.

Ironi:
- (når det stormer som værst) Fabelaktig vær idag.

Spill dum:
- Er det sant det jeg hørte om at tørr vin er laget av rosiner?
Mange trur det å spille dum er artig, kan si med mine gode ord at å spille dum gjør deg bare kjedelig.
Har en venninne av meg som var smart, hadde IQ å besto i alle fag osv.. en dag ble ho blond i håret å ikke kunne forskjellen mellom en dør å kjøleskap, å dummere blir ho å desto mere flau blir vi

TS:
* Ikke spill dum.
* Selvironi = girl's love it
* Virk care i ting du sier, girl's love that 2.
* Ikke flir av din forestilling om du er en klovn eller smartass.

Er ikke selv artig, men innrømmer at jeg finner på mye idiotisk som får meg i problemer mens folk nyter det...
Sitat av Apedop Vis innlegg
Slutt å prøv å vær morsom. Enten er du det, eller så er du det ikke. MÅ du være den morsomme karen i laget?
Vis hele sitatet...
Tja, trenger ikke å være den morsomme karen, noe midt i mellom. Få folk til å le er en god egenskap, uansett.

Ser at det er veldig mange her med god peiling.
Du må vite hvilken humor de du er med har. Jeg kan aldri si samme "vitser" med alle jeg er med. Noen har litt skitten/dårlig humor andre har ikke. Du må vite hvem som har hvilken humor og tilpasse deg deretter.

Humor som er nedlatende mot andre fungerer så å si nesten alltid når du er i en større gruppe. Det er jo selvfølgelig aldri hyggelig mot den du gjør det mot. Så pass på at personen tåler det. Eller hvis dere gjør det mot hverandre ofte.

Pass på at når du gjør "narr av" andre ofte så vil de gjøre det samme mot deg i hverdagen også. Så du må være forberedt på å ta imot mye dritt senere, og det kan være vanskelig å bli kvitt (erfaring).

En av de beste metodene for å være morsom er å gjøre narr av deg selv. Vær nedlatende mot deg selv. Så lenge du vet at du selv klarer å håndtere det, og du er forberedt på at andre også vil gjøre det siden de vil tro det er greit siden du gjør det selv.
Gjøre narr av seg selv fungerer nesten alltid, og ingen andre blir sure

Ellers gjør narr av 3. personer (f.eks ukjente) når du er i gjenger. Det er jo morsomt for alle. Du burde ikke kjenne dem, hvis dere kjenner personen(e) er det ikke alltid like greit.

Uten å gjøre narr av noen så må du bare improvisere og si noe morsomt. Timing og fantasi har veldig mye å si. Formulering og hvem du snakker med har også mye å si. Det kan være drit-morsomt for deg, mens de andre bare ser på deg stygt og skjønner ingenting.

Ting som "That's what she said" kan feks være morsomt. I riktig dose og timing selvfølgelig. Bruk den en gang i blant og spesielt mot perverse ting.

"Den er alt for stor.."
"That's what she said."

EDIT: Ikke prøv for hardt og mye. prøver du å være morsom hele tiden blir det bare irriterende. Ha noen gode klassikere om dagen. Kvalitet over kvantitet.
Sist endret av Xernox; 27. desember 2012 kl. 18:42.
Sitat av KaiN Vis innlegg
* Virk care i ting du sier, girl's love that 2.
Vis hele sitatet...
Om TS er over 14år så vil ikke det å "virke care" være på noen måte tiltrekkende for normale, oppegående chicks. Douchebaggery må gjøres med finesse og av en med gode sosiale antenner dersom det skal være morsomt.
Du må beise sjarken!
Ikke ta deg selv så høytidlig, men det er noen teamer som ikke er og aldri vil være veldig morsomme.
9/11
22/7
homofili
Selvmord
Fedme (ikke kall noen andre feit) Deg selv er greit.
psykisk helse
Sykdom (kreft, alzheimers osov
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Ikke ta deg selv så høytidlig, men det er noen teamer som ikke er og aldri vil være veldig morsomme.
9/11
22/7
homofili
Selvmord
Fedme (ikke kall noen andre feit) Deg selv er greit.
psykisk helse
Sykdom (kreft, alzheimers osov
Vis hele sitatet...
Uenig. Disse tingene _kan_ være veldig morsomme, men da skammer jeg meg etter å ha ledd
Du må beise sjarken!
22/7 kommer aldri til å bli morsomt
Selvmord eller allvorlig sykdom er heller ikke artig.
..
-

Så bare vær den
du er , og bare
våg å være stille .

Det er en lang tradisjon
for "stille" humor , og f.eks.
Mr.Bean er en del av den.
(finnes mange eksempler)

Og tenk scene minst
like mye som sosialt ..

- og innimellom, og
i humor, som i livet,
er "timing" viktig ...

Slapp av , og se om du
finner et eller en kurs
som passer deg ..

Alt vel .

..
-
Sist endret av radion; 27. desember 2012 kl. 19:39.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Bare kil dem. De fleste begynner å le.
Vis hele sitatet...
Noen få som disse slår til, ikke om igjen og om igjen, men kanskje en eller to ganger. Blir bare dumt og kleint etterpå. For meg ville det ikke virka om en til hadde komt med en slik kommentar.

Selv vil jeg si at du IKKE, for guds skyld IKKE! Bruk artige/9gag memes, kan av og til bli noe av det tørreste, meningsløse, drittet du kan komme over og du tjener ikke på det utenom du er med folk som er litt bak mål. (my opinion)

Er ikke den folk ler mest av i "gjengen", men vil bare si at små kommentarer innimellom hjelper. OG at du ikke må bruke artige/9gag humor forran F.eks. jenter. De fleste (som jeg kjenner) sier tenker fort retard, når sånn tørr humor kommer frem. [COLOR="Silver"]Nå sier jeg ikke at artige og 9gag har BARE dårlig dritt, men det meste av det.[/COLOR]
Sist endret av Prinlezz; 27. desember 2012 kl. 20:06.
Sitat av Prinlezz Vis innlegg
Noen få som disse slår til, ikke om igjen og om igjen, men kanskje en eller to ganger. Blir bare dumt og kleint etterpå. For meg ville det ikke virka om en til hadde komt med en slik kommentar.

Selv vil jeg si at du IKKE, for guds skyld IKKE! Bruk artige/9gag memes, kan av og til bli noe av det tørreste, meningsløse, drittet du kan komme over og du tjener ikke på det utenom du er med folk som er litt bak mål. (my opinion)

Er ikke den folk ler mest av i "gjengen", men vil bare si at små kommentarer innimellom hjelper. OG at du ikke må bruke artige/9gag humor forran F.eks. jenter. De fleste (som jeg kjenner) sier tenker fort retard, når sånn tørr humor kommer frem. [COLOR="Silver"]Nå sier jeg ikke at artige og 9gag har BARE dårlig dritt, men det meste av det.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Tror muligens du siterte feil


Jeg slenger med javne mellomrom ut teit/morsomme kommentarer. Det er vel ikke noe spesiell måte å lære det på?
Er bare tenke over situasjonen eller hva du ser, etterhvert kommer du på ting fortere
Eventuelt kan du lese mye på internet, da får du forskjellige ideer om når det passer.
Uten å være cocky skal jeg selv si at jeg er en naturlig morsom person.
Jeg tar meg selv veldig lite høytidlig, smiler hele tia og ler av ting som andre ville tatt mer alvorlig. Har en spesiell type humor som gjør at jeg kommer meg gjennom dagen.

- Ikke fortell vitser, som det blir sagt øverst.
- Ikke ta deg selv for høytidlig. Jeg har en "I Beat Anorexia" t-skjorte som de fleste kommenterer: Ja, gratulerer da! Og svarer som regel med å ta den personen på skuldra, se ned i bakken og si at jeg har kjempa len lang og hard kamp mot nettopp dette.. Viktig å se superseriøs ut. Best hvis personen ikke kjenner deg.
- Husk ofte morsomme situasjoner eller hva du tenker i de forskjellige situasjonene.
- Ha godt humør og smil når du forteller noe. Vis at du vil fortelle det, uten å være for monoton og kjedelig.
- Sarkasme!! Det er bare helt fantastisk innenfor humor.
Noen eksemper, hvert fall.

Sist jeg spilte The Sims lærte jeg også at man bare kan stå foran et speil og øve. Da får man ferdighetspoeng og lærer seg karisma. Enkelt og greit.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg

Spill dum:
- Er det sant det jeg hørte om at tørr vin er laget av rosiner?
Vis hele sitatet...
Det tok 5 sekunder for mamma dro sin forste facepalm i sitt liv nar jeg fartalte den her i stua..
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Ikke ta deg selv så høytidlig, men det er noen teamer som ikke er og aldri vil være veldig morsomme.
9/11
22/7
homofili
Selvmord
Fedme (ikke kall noen andre feit) Deg selv er greit.
psykisk helse
Sykdom (kreft, alzheimers osov
Vis hele sitatet...
Ser du vekk i fra 22/7 så har du så og si oppsummert hele humoren til min vennegjeng...
Sist endret av Juicekongen; 27. desember 2012 kl. 21:38.
sitt og prat finsk svensk mens du sier : Perka og pekka satt i en badstu og så sier perka til pekka : neimen pekka har du rakat dej der nede?, så svarer pekka : ja når den inte vil stå skal den inte få ligge mjukt heller.

eller andre vitser som du selv inngår
Det er en del av personligheten, for å si det litt hardt og brutalt: det er en hårfin balanse mellom å høres lur ut og å høres ut som en idiot, om du ikke er av den litt vitsete typen så finn ro med den du er,det finnes mange forskjellige personlighetstyper å sette pris på
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Du fikk meg til å le med topicen din.. gg!
No2 latter gas gjør susen
Har ikke prøvd det skjøl men har du nok får du hvem som helst til og le
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Jeg får folk til å le som oftest med selvironien min. Jeg har veldig mye selvironi, og spiller veldig på det med at jeg er utlending Ellers får jeg ofte folk til å le med ganske random kommentarer. ALDRI prøv å få folk til å le med å hakke ned på andre, dette funker generelt dårlig, spesielt folk du kanskje nettopp har møtt, du vet aldri om personen du snakker til liker den personen du disser eller ikke.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
sitt og prat finsk svensk mens du sier : Perka og pekka satt i en badstu og så sier perka til pekka : neimen pekka har du rakat dej der nede?, så svarer pekka : ja når den inte vil stå skal den inte få ligge mjukt heller.

eller andre vitser som du selv inngår
Vis hele sitatet...
Haha, den der kommer jeg til å bruke mange timer på å lære og ikke minst få inn en finsk svensk aksent!
Sist endret av FlyWithMe; 28. desember 2012 kl. 14:13.
Selvironi og sarkasme er viktige kodeord hos meg Også det å være kjapp i kommentaren, selv om dette ikke alltid er så lett.
Sett alt på spissen.

Alt.
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Ikke ta deg selv så høytidlig, men det er noen teamer som ikke er og aldri vil være veldig morsomme.
9/11
22/7
homofili
Selvmord
Fedme (ikke kall noen andre feit) Deg selv er greit.
psykisk helse
Sykdom (kreft, alzheimers osov
Vis hele sitatet...
Må begynne å kalle det nein11.

Jeg er ikke en generelt sett morsom fyr, men er det noe, så er det one-liners som det over meg. Derfor holder jeg som oftest kjeft.
Sist endret av TheGloryHole; 28. desember 2012 kl. 15:30.