Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4244
Hola Freaks!

Sitter å lurer på om d er verdt å kjøpe tv i år eller er det verdt å vente til neste år? Med tanke på ny tech etc...

Er snakk om 20 - 25 lappers klassen...
Det kommer alltid ny "tech". Trenger du, eller vil du har ny tv nå kjøper du det som er hot nå. Alternativt venter du til neste år og kjøper det som er hot da.

Oled er neste store. Det er fortsatt uforholdsmessig dyrt, men vil du ha det nyeste og råeste er det det du skal gå for.
Sist endret av Cikey; 18. oktober 2012 kl. 00:22.
Sitat av Johnnyblaze85 Vis innlegg
Sitter å lurer på om d er verdt å kjøpe tv i år eller er det verdt å vente til neste år? Med tanke på ny tech etc...

Er snakk om 20 - 25 lappers klassen...
Vis hele sitatet...
Er på jakt etter tv selv, og traff heldig hvis en som var nerd innenfor dette temaet han sa at led tv som var nå, var så og si det beste som kom til og bli innen led tv. Og at samsung og alle de store selskapene nå holder på for fult med o-led, og det kommer til og bli svindyrt... Altså ikke innenfor 20-25 lappers klassen :/
Kunne kanskje stilt spørsmålet litt annerledes... Lurer vel mest på om d kommer noe "revlusjonerende" snart som gjør det å kjøpe tv nå bare teit... Men om d kun er oled som er like rundt hjørnet, så er d sikkert like greit å bare gå for en feit led...
Du kan lese litt om Oled her: http://www.aftenposten.no/digital/Na...e-6978763.html eller ved å google litt.

Men skal du ha konkrete råd om hvilken tv du bør kjøpe må du også skrive litt om hva slags bruk du har og hvor du skal bruke tv'en

EDIT: Du må ikke missforstå. OLED er en revolusjon i forhold til LED og Plasma som vi har i dag, og fullstendig overlegen på bildekvalitet og fargegjengivelse. (bare iakttatt på relativt små modeller med eget syn, noe som nok påvirker inntrykket av skarphet), så det er på ingen måte "bare" OLED som er rett rundt hjørnet.

Men at det vil komme hensiktsmessige priser i løpet av neste år er mindre trolig.
Sist endret av Cikey; 18. oktober 2012 kl. 00:37.
Kjøp en bakbelyst LED TV, evt. "SmartTV" som alle de nye TV'ene er. Og LED TVne er på under 1 cm idag, grunnen til at de ikke er tynnere er fordi kundene ikke vil ha de tynnere, jeg vet at LG kan lage tynnere modeller enn det de har idag men har lagt på litt tjukkelse. Anbefaler at du legger 10-15k i en TV også 5-10k i et godt hjemmekino anlegg, du får ikke akkurat gode høytalere i en TV på under 1 CM tjukkelse.
Har en knall hjemmekino fra før. Så tenkte jeg skulle legge noen lapper i en god tv nå. Kjenner jeg heller i mot samsungs 55" uten at jeg helt har bestemt meg. Takker også Ckey for gode svar. Noe oled skjerm blir d nokk ikke...
Sitat av Johnnyblaze85 Vis innlegg
Har en knall hjemmekino fra før. Så tenkte jeg skulle legge noen lapper i en god tv nå. Kjenner jeg heller i mot samsungs 55" uten at jeg helt har bestemt meg. Takker også Ckey for gode svar. Noe oled skjerm blir d nokk ikke...
Vis hele sitatet...
Bare en liten headsup om den TVen, den ser veldig stor ut, men i bruk ser jeg liten forskjell på den og en 42". Er ikke sikker på hvorfor, det bare kjennes sånn ut.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Bare en liten headsup om den TVen, den ser veldig stor ut, men i bruk ser jeg liten forskjell på den og en 42". Er ikke sikker på hvorfor, det bare kjennes sånn ut.
Vis hele sitatet...

Hva mener du med det? Ser du ikke forskjell på 55" og 42" ? Da er det noe galt med øynene dine, og du bør ikke gi slike "heads up"

Det er en vesentlig forskjell på størrelsene, men kvalitetsmessig trenger selvsagt ikke en 55" være bedre enn en 42" men siden ingen konkrete modeller er nevnt så må vi ta utgangspunkt i at det er lik kvalitet.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Bare en liten headsup om den TVen, den ser veldig stor ut, men i bruk ser jeg liten forskjell på den og en 42". Er ikke sikker på hvorfor, det bare kjennes sånn ut.
Vis hele sitatet...

Forskjellen:

http://www2.picturepush.com/photo/a/11194755/1024/Anonymous/55vs42.png
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kjøp en bakbelyst LED TV..
Vis hele sitatet...
Har selv en bakbelyst LED TV Philips.

Hva er fordelen med dette?
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hva mener du med det? Ser du ikke forskjell på 55" og 42" ? Da er det noe galt med øynene dine, og du bør ikke gi slike "heads up"

Det er en vesentlig forskjell på størrelsene, men kvalitetsmessig trenger selvsagt ikke en 55" være bedre enn en 42" men siden ingen konkrete modeller er nevnt så må vi ta utgangspunkt i at det er lik kvalitet.
Vis hele sitatet...
Formulerte meg litt feil her. Det jeg mener er at du burde gå for 60"+ dersom du virkelig vil ha følelsen av at du har en veldig stor tv. Jeg ser såklart forskjellen, jeg bare føler ikke at den var så stor som jeg trodde den skulle være
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Har selv en bakbelyst LED TV Philips.

Hva er fordelen med dette?
Vis hele sitatet...
Bedre kontraster og sortnivå.
Sist endret av Intet_Inside; 18. oktober 2012 kl. 16:05.