Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2668
Hei,

er det mulig å endre serienummeret som kommer opp når du søker etter det via CMD? Har søkt opp litt rundt på google, men finner bare tråder om hvordan man endrer produkt nøkkelen.
Unnskyld hvis jeg er helt på skogstur, men er ikke serial key og product key det samme?? Se hva jeg googla for eksempel: https://www.google.no/search?q=Windo...hrome&ie=UTF-8
Trådstarter
8 0
Sitat av Stingray Vis innlegg
Unnskyld hvis jeg er helt på skogstur, men er ikke serial key og product key det samme?? Se hva jeg googla for eksempel: https://www.google.no/search?q=Windo...hrome&ie=UTF-8
Vis hele sitatet...
Kan godt hende det er jeg som er på tur her, men slik jeg har forstått det så er vel produkt nøkkel det du tar for å aktivere Windows, mens serienummer er det du bruker for å indentifisere PC-en.
Er det MAC(Physical address) adressen du tenker på Bellazon, eller er jeg også på tur her? Serienummer er vel bare et nummer som identifiserer selve produktet, mao. det som bare er klistret på produktet slik at produsent/selger og forbruker skal kunne identifisere det fysiske produktet?

Alternativt produktnøkkel som blir nevnt her høres også logisk ut.
Sist endret av kv81; 1. juli 2018 kl. 18:54.
Kan det være Produkt-ID du er ute etter? Isåfall kan den endres nederst på Kontrollpanel\System og sikkerhet\System

Edit: Forøvrig samme verdi man finner med kommandoen
wmic os get "SerialNumber" | find /v "SerialNumber"
Vis hele sitatet...
Sist endret av sprett; 1. juli 2018 kl. 19:05. Grunn: La til info
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bellazon Vis innlegg
Kan godt hende det er jeg som er på tur her, men slik jeg har forstått det så er vel produkt nøkkel det du tar for å aktivere Windows, mens serienummer er det du bruker for å indentifisere PC-en.
Vis hele sitatet...
Dette høyrest ut som eit XY-problem. Kvifor vil du endre det? Kva er det du vil oppnå?