Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2877
Hei, jeg skal gå til innkjøp av et nytt headsett og da har jeg sett på g35 og Siberia v2

Det jeg liker med G35 er at man kan styre musikken på selve headsettet + at det er surround om du skal se på film.

men så er det siberia som er 200 kr billigere og mye finere.

jeg skal bruke det til gaming men mest musikk, liker mye bass så hvilken har best bass?

noen som har erfaringer med begge headsettene? hvilken burde jeg gå for?

Er også åpen for andre forslag men helst ikke noe som er dyrerer en G35
Sitat av qmark Vis innlegg
Hei, jeg skal gå til innkjøp av et nytt headsett og da har jeg sett på g35 og Siberia v2

Det jeg liker med G35 er at man kan styre musikken på selve headsettet + at det er surround om du skal se på film.

men så er det siberia som er 200 kr billigere og mye finere.

jeg skal bruke det til gaming men mest musikk, liker mye bass så hvilken har best bass?

noen som har erfaringer med begge headsettene? hvilken burde jeg gå for?

Er også åpen for andre forslag men helst ikke noe som er dyrerer en G35
Vis hele sitatet...
Jeg har siberia v2 og jeg vil påstå at det er bedere å ha på seg enn g35. Jeg har også intrykk for at det tåler mer. På g35 er det virtuell surround og det er kansje best bass på g35 , men helt ærlig vis du skal høre på musikk ville jeg heller kjøpt et headset som er beregnet for det (ath-m50 for eksempel) og heller kjøpe mic utenom.
Jeg vil kansje anbefale qpad qh-90 om du absolutt skal ha et gaming headset.
qmark's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Jeg har siberia v2 og jeg vil påstå at det er bedere å ha på seg enn g35. Jeg har også intrykk for at det tåler mer. På g35 er det virtuell surround og det er kansje best bass på g35 , men helt ærlig vis du skal høre på musikk ville jeg heller kjøpt et headset som er beregnet for det (ath-m50 for eksempel) og heller kjøpe mic utenom.
Jeg vil kansje anbefale qpad qh-90 om du absolutt skal ha et gaming headset.
Vis hele sitatet...
hvordan er støydempingen på siberia da? og om du har på full guffe med musikk vil andre høre det godt da?
Sitat av qmark Vis innlegg
hvordan er støydempingen på siberia da? og om du har på full guffe med musikk vil andre høre det godt da?
Vis hele sitatet...
Ja , støydempinga er ganske dårlig.
Norskehesten
Alden's Avatar
Jeg har brukt siberia v2/v1 i mange år nå. Fikk g35 for ca 6mnd siden og har brukt den til gaming.

Lyden i g35 er awsome i forhold til v2. spesielt når jeg spiller BF3 og D3. jeg vil påstå at micen holder mer standard på g35. jeg hadde problemer med å få en stabil lyd må micen på v2. kan være pga slitasje.
Ang slitasje på v2 så har jeg totalt måtte kjøpt 3stk gjennom 6års gaming.

G35 er ubehagelig å ha på hodet over lengre tid. merker det rundt øre og midt på hodet.
Ledningen kan være irriterende pga matriale den er laget av. (tau surret rundt som blir stivt)
knappene på klokken er lite brukt eneste som jeg bruker er volum og bytte mellom suround og stero.
micen har en fin funksjon hvis du tar micen på plass så blir den mutet. Det er også en egen mute knapp på klokken.
Jeg bruker denne daglig til gaming.

V2 Bruker jeg til og se på film/serie og musikk på Ipaden.. dette er kun pga at den er behagelig å ha på. chille modus.
grei lyd og en mic som kan bli slitt fort.

Hvis musikk er tingen så er g35 mye bedre. men igjen dette er gaming headsett. finnes sikkert andre alternativer som er kun til musikk. men da får du ikke mic.
qmark's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alden Vis innlegg
Jeg har brukt siberia v2/v1 i mange år nå. Fikk g35 for ca 6mnd siden og har brukt den til gaming.

Lyden i g35 er awsome i forhold til v2. spesielt når jeg spiller BF3 og D3. jeg vil påstå at micen holder mer standard på g35. jeg hadde problemer med å få en stabil lyd må micen på v2. kan være pga slitasje.
Ang slitasje på v2 så har jeg totalt måtte kjøpt 3stk gjennom 6års gaming.

G35 er ubehagelig å ha på hodet over lengre tid. merker det rundt øre og midt på hodet.
Ledningen kan være irriterende pga matriale den er laget av. (tau surret rundt som blir stivt)
knappene på klokken er lite brukt eneste som jeg bruker er volum og bytte mellom suround og stero.
micen har en fin funksjon hvis du tar micen på plass så blir den mutet. Det er også en egen mute knapp på klokken.
Jeg bruker denne daglig til gaming.

V2 Bruker jeg til og se på film/serie og musikk på Ipaden.. dette er kun pga at den er behagelig å ha på. chille modus.
grei lyd og en mic som kan bli slitt fort.

Hvis musikk er tingen så er g35 mye bedre. men igjen dette er gaming headsett. finnes sikkert andre alternativer som er kun til musikk. men da får du ikke mic.
Vis hele sitatet...
følger det noe programvare med på siberia? sånn som det gjør på g35 der du kan vri om stemmen og endre macro keys osv..?
Min erfaring er: G35 > SteelSeries Siberia v2

Jeg har prøvd begge. Synes rett og slett bare at G35 var et bedre valg. Det isolerte bedre og jeg synes det hadde bedre lyd.
qmark's Avatar
Trådstarter
Jeg ser at det kommer et nytt g35 Surround 11 mai, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=775780#info

da vil vel g35 gaming bli billigere?


tror jeg går for g35, hadde en kamerat hos meg i helga som hadde g35 og jeg prøvde det en hel kveld og likte det veldig godt.
Sitat av qmark Vis innlegg
følger det noe programvare med på siberia? sånn som det gjør på g35 der du kan vri om stemmen og endre macro keys osv..?
Vis hele sitatet...
Du kan stille frekvensene på programvaren til siberia. Vis du vil lage ulike stemmer kan du laste ned clownfish for skype.
G35 koster nå i helgen ca 700 kr hos komplett. Dette er vel rundt 100-150 mer enn Siberia. Jeg har hatt både Siberia v1 og v2, men kjøpte meg G35 nå for en stund siden. Jeg angrer ikke ett sekund. Det virker som om alt har mye bedre kvalitet; knappene, mikrofonen, klokkene. Det eneste som er som jeg har hørt om er at noen har opplevd at klokkene har brukket når man har sluppet det i bakken. Jeg har ikke opplevd noe sånt, og mitt par overlevde å ligge nederst i baggen under 30 liter brus, etc.

Jeg vil ikke si at hvis man kjøper G35 til over 1000 kr så er det verdt det. Men i prisklassen rundt 700-900 vil jeg si at det bare er ett valg som er riktig, G35. Til dem som sier at det er stort og tungt på hodet. Det følger med tre forskjellige puter til å ha oppe på hodet avhengig av formen din på hodet. Jeg har ikke noe problem med at høytalerelementene i klokkene presser mot øremuslingen som Siberia gjorde fordi dem etter min mening har for lite membran rundt headsettet. Jeg bruker briller og heller ikke dem blir presset noe mer inn mot hodet så det gjør noe.

Det eneste som jeg ikke liker er ledningen fordi den er stiv og litt teit å ha med å gjøre, men den kan man bøye så den passer fint til der du vil ha den. Du må bare bøye alle svinger på ledningen motsatt vei for å rette dem ut.

Dette er nok veldig subjektivt skrevet fordi jeg synes G35 er en helt annen liga enn Siberia v2. Men du skjønner tegninga
qmark's Avatar
Trådstarter
hva tror dere om dette bare piss? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=775930

Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
G35 koster nå i helgen ca 700 kr hos komplett. Dette er vel rundt 100-150 mer enn Siberia. Jeg har hatt både Siberia v1 og v2, men kjøpte meg G35 nå for en stund siden. Jeg angrer ikke ett sekund. Det virker som om alt har mye bedre kvalitet; knappene, mikrofonen, klokkene. Det eneste som er som jeg har hørt om er at noen har opplevd at klokkene har brukket når man har sluppet det i bakken. Jeg har ikke opplevd noe sånt, og mitt par overlevde å ligge nederst i baggen under 30 liter brus, etc.

Jeg vil ikke si at hvis man kjøper G35 til over 1000 kr så er det verdt det. Men i prisklassen rundt 700-900 vil jeg si at det bare er ett valg som er riktig, G35. Til dem som sier at det er stort og tungt på hodet. Det følger med tre forskjellige puter til å ha oppe på hodet avhengig av formen din på hodet. Jeg har ikke noe problem med at høytalerelementene i klokkene presser mot øremuslingen som Siberia gjorde fordi dem etter min mening har for lite membran rundt headsettet. Jeg bruker briller og heller ikke dem blir presset noe mer inn mot hodet så det gjør noe.

Det eneste som jeg ikke liker er ledningen fordi den er stiv og litt teit å ha med å gjøre, men den kan man bøye så den passer fint til der du vil ha den. Du må bare bøye alle svinger på ledningen motsatt vei for å rette dem ut.

Dette er nok veldig subjektivt skrevet fordi jeg synes G35 er en helt annen liga enn Siberia v2. Men du skjønner tegninga
Vis hele sitatet...
Du overbeviste meg, jeg går for g35
Sist endret av qmark; 14. april 2013 kl. 12:43.
Steelseries er utrolig ubehagelig over lengre tid. Personlig synes jeg bare det var ett oppskrytt icemat-headset.

Anbefaler Corshair's 1500-serie.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649032
qmark's Avatar
Trådstarter
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Steelseries er utrolig ubehagelig over lengre tid. Personlig synes jeg bare det var ett oppskrytt icemat-headset.

Anbefaler Corshair's 1500-serie.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649032
Vis hele sitatet...
2 late, kjøpte g35
g35 er jo helt jævlig å ha på hode, folk burde få medalje for å kunne klare og ha det på. Jeg har brukt siberia v2 i mange år og vil påstå at det er et bedre valg. Greit nok lyd isoleringa suger på siberia, men å ha på g35 er ikke bra for helsa.
Da kan jeg vedde på at du ikke hadde på riktig pute på hodebøylen i forhold til hodet ditt. Å ha G35 på hue i 12 timer + er ikke noe problem i det heletatt Kjenner ikke at det er der engang etter 20 min bruk
qmark's Avatar
Trådstarter
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
g35 er jo helt jævlig å ha på hode, folk burde få medalje for å kunne klare og ha det på. Jeg har brukt siberia v2 i mange år og vil påstå at det er et bedre valg. Greit nok lyd isoleringa suger på siberia, men å ha på g35 er ikke bra for helsa.
Vis hele sitatet...
kanskje det ikke er beregna for kids da
Tror nok det er beregna for kids... Kjenner flere kids som bruker g35 enn siberia. Er jo ingen normal person som klarer å ha det headsettet på i 12 timer. Er jo rein selvskading å ha det på.
Sitat av qmark Vis innlegg
kanskje det ikke er beregna for kids da
Vis hele sitatet...
Jeg er langt ifra kid, men brukte g35. Klokkene er små og presser hardt over området rundt øret. Du kommer til å få vondt i ørene og rundt. Selvom du utvider headsettet så er det veldig stramt og utrolig dårlig passform.

Jeg bruker det i flere timer, fordi jeg er nødt. Hadde jeg kunne tatt det av når jeg ville hadde jeg tatt det av etter en halvtime, time. Noe lengere enn det, så kan du forvente å ha vondt i ørene lenge etterpå.

Siberia er et mye bedre headset, både audiovisuelt og komfor.

Surround lyden på g35 er bare ekko, så det er helt ubrukelig.


(Etter å ha brukt g35 i en periode har jeg blitt så lei av å bruke low-end headset at jeg har gått til innkjøp av et HiFi headset til flere tusen. "Gaming" headsets never again!)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av qmark Vis innlegg
Hei, jeg skal gå til innkjøp av et nytt headsett og da har jeg sett på g35 og Siberia v2

Det jeg liker med G35 er at man kan styre musikken på selve headsettet + at det er surround om du skal se på film.

men så er det siberia som er 200 kr billigere og mye finere.

jeg skal bruke det til gaming men mest musikk, liker mye bass så hvilken har best bass?

noen som har erfaringer med begge headsettene? hvilken burde jeg gå for?

Er også åpen for andre forslag men helst ikke noe som er dyrerer en G35
Vis hele sitatet...
Jeg har personlig g35, broren min har siberia v2. Kan si følgende at mikrofonen hans suger. Det kommer blåselyder uansett hvor du har den når vi snakker på skype. På g35 kan du ha micen inni munnen og ikke høre noenting. Micen har også bedre lydkvalitet på g35.

Lyden er det samme i G35 som i Siberia mener nå jeg. Kanskje g35 har litt mer bass, men det går an å fikse slik at den blir som et v2. Som sagt er det nesten samme lydkvalitet, og du kan ikke høre forskjell ved mindre du er profesjonell. Men ved mindre du har surround aktivert så er lyden ganske endret (det er en knapp på head settet hvor du kan bytte mellom stereo og surround). Du hører fienden mye bedre en med uten. Ikke bruk surround til film! Det ødelegger filmen. Surround er til gaming.

G35 er mer lyd tett, men har litt mer vekt.

Kort oppsummert: G35 har bedre mikrofon og ingen luftstøy, G35 og v2 har så og si samme lydkvalitet ved mindre du har aktivert surround på g35 som gjør gaming enda bedre, G35 er mer lydtett og større som også gjør det mer holdbart, G35 er litt større og har derfor litt mer vekt, men det merkes ikke (i alle fall ikke på meg).

Jeg anbefaler på det sterkeste at du kjøper G35! Dette er strengt tatt ikke frodi jeg har G35 og broren min har Siberia! Har testet begge og mener at de er stort sett det samme head settet, bare at G35 har bedre kvalitet og ting som ikke siberia har som surround, God mic, Lydtetthet, osv.

Håper jeg var til hjelp, og ja jeg repeterer mye =)
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Har hatt begge i 3 år vær sirka. G35 her helt klart myeeee bedre
qmark's Avatar
Trådstarter
Sitat av Benjy Vis innlegg
Har hatt begge i 3 år vær sirka. G35 her helt klart myeeee bedre
Vis hele sitatet...
er vertfall fornøyd med mitt, glad for at jeg tok g35 og ikke steelseries