Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 7898
Halloen! Det begynner å nærme seg med små skritt den store sommerferien 2013, som kanskje ikke blir så stor hvem vet. Har tenkt å lage en samle tråd for alle her på nFF om hvor de skal denne sommeren. Tenkte at vi kunne skrive hvor, hvor mange som skal, tids perioden etc..
Kan starte med meg selv,
Hvor : Magaluf , Mallorca
Perioden : 12 Juli - 26 Juli, reiser fra Gardemoen.
Hvem ? : Meg og 2 andre kamerater av meg tar turen nedover.
Hotel : Vista Sol

Her kan dere også komme med spørsmål visst dere lurer på noe og kanskje noen andre her har vært på samme plassen og kan dele gode og dårlige historier.

Har selv et par spørsmål angående Magaluf, hvordan er prisene der nede ? og hva bør en oppleve når en er der nede ? har tenkt værtfall 1 gang å gå innom BCM som skal være en stor nattklub.

Kanskje litt tideligt enda med en slik tråd, men noen av oss har kanskje allerede bestemt seg for hvor de skal og bestillt tur. Hvem vet
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Skal til Roskilde, henge i Oslos parker og nyte livet
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Skal til Roskilde, henge i Oslos parker og nyte livet
Vis hele sitatet...
Vet du hva som er aldersgrensa på roskilde?
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sandefjord og Costa Brava
Anbefaler å ta en tur inn til Palma! Dette er en utrolig flott by, med mye bra spisesteder, ting å se på osv. Hvis dere bare er ute etter fylla, har også Palma et yrende natteliv. Av steder litt nærmere Magaluf er f.eks. Palmanova og Santa Ponsa steder som er verdt å sjekke ut.

Magaluf vil jeg tørre å påstå er et ganske billig sted. Dog blir det vel noe dyrere om sommeren, men det er så stor konkurranse mellom utesteder/restauranter at prisene generelt presses godt ned!
Roskilde, Kroatia og Island! Men ingenting slår en pils ved en av vannene i marka!
Blir en tur til San Benedetto Camping ved Gardasjøen i Italia en uke, så stikker jeg resten av ferien til familien i Mexico .
Blir vel og sitte hjemme og svette som bare fean
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hvor gamle er dere som skal til Magaluf? Vet at det er mange briter der, ergo mange ville folk. Hadde dere derimot reist til Rhodos, som mange skandinaver reiser til om sommeren, hadde det vært en litt annen stemning.
Briter er jo noe for seg selv!

Prisene er ganske normal som det er her i Norge, kanskje en smule billigere..men det er ikke noe billig der - ei heller ikke dyrt!
Hvor : Nürburgring, Tyskland - Gävle, Sverige
Perioden : 03-10 juni reiser fra Flesland. - 5-11 august, kjører fra Bergen.
Hvem ? : Til Tyskland blir vi en gjeng på 10 som skal på Rock Am Ring. (Egen forum tråd her)
I Sverige skal jeg på Getaway Rock Festival sammen med foreløpig 2 andre.
Soveplass : Telt.
Sist endret av Waffaz; 29. januar 2013 kl. 16:50.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Donhin Vis innlegg
Vet du hva som er aldersgrensa på roskilde?
Vis hele sitatet...
Ingen aldersgrense, men er 18-årsgrense på øl innpå området. Var der selv når jeg var 17 (?) første gang, og opplevde aldri noen problemer grunnet det.

EDIT: Mener å huske det er "ikke anbefalt for barn under 15 år" eller noe slikt, men ikke en definitiv aldersgrense.
Sist endret av Screwdriver; 29. januar 2013 kl. 16:52.
Hvor: Siargao/Cloud9, Filippinene
Perioden : august-september. Dato er ikke helt ferdigdiskutert, men det blir rundt de tider. Sommer er et definisjonsspørsmål, men jeg drar ikke til cloud9 uten å få bra bølger og det er ikke optimalt midt i juli.
Hvem: 2 kompiser + meg. Kan hende det er et par til som slenger seg på though.
Hotel: lol, hotell... Nei, vi leier vel en bungalow hver på stranda tenker jeg, kanskje et større hus. Det blir ihvertfall ikke hotell.

Så blir det en 3-4uker med surfing, fyll, horer og bra stemning tenker jeg
Slenger med litt visuell porr:


http://www.youtube.com/watch?v=Z46vfblLxDs (ignore the shitty music)
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Ingen aldersgrense, men er 18-årsgrense på øl innpå området. Var der selv når jeg var 17 (?) første gang, og opplevde aldri noen problemer grunnet det.

EDIT: Mener å huske det er "ikke anbefalt for barn under 15 år" eller noe slikt, men ikke en definitiv aldersgrense.
Vis hele sitatet...
Det er 15 års aldersgrense jo, og det er ingen som sjekker aldersgrense på øl inne på området. Da jeg var der sist gikk det sigøynerunger på 5-8(!!) år rundt og drakk pils.

Ellers er det jo 15/16 som er grensa for å kjøpe øl i danmark, og såvidt meg bekjent har det aldri gjennom de hundreogtyve årene Roskilde har vært arrangert, observert edru mennesker inne på festivalområdet.
Blir ett par turer til Malta på meg i sommer, drar som reiseleder for en gruppe. Perioden Juni-Juli. Godt å komme til ett sted jeg kjenner som min egen lomme, og kan slappe av som reiseleder i 3 uker
Spennende sted å dra til though, finnes noe for alle og enhver!
Skal vel ta en tur til Amster med noen kompiser. Røyke meg så kake at jeg ikke eksisterer lenger. Også skal jeg prøve å få pult noen horer (kødder ikke).

Ellers skjer det lite.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Blir en tur til San Benedetto Camping ved Gardasjøen i Italia en uke, så stikker jeg resten av ferien til familien i Mexico .
Vis hele sitatet...
Veldig bra campingsted dette har vært selv, og anbefaler det på det sterkeste :-)

OT: skal til Basel i Sveits å se på Hans Majestet Kongens Garde på Basel tatto.
Drar til somalia for å bli pirat.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Alderen på gjengen som skal er 19 år og hørt at det er mye briter der nede, men det er også mange fra Sverige og Norge, men satser på å ikke havne i slagsmål med briter, selvom noen kan være ganske hyggelige.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Man skal være litt forsiktig med å si perioden man er borte, spesielt om alle i huset skal vekk

For min del har jeg ikke planlagt noe, men satser på en fisketur innenfor Norge som er en tradisjon.
Selv er mine reisemål i sommer/vår:
1. Thailand (3 uker)
2. Kinesiske mur (2 uker i Kina)
3. Leige feriehus sammen med 13 venner i Danmark (1 uke)
4. Pokerweekend med kompis i London
5. 5 dager i Belgia (Tomorrowland 2013)
6. Diverse annet av festivaler i Norge

Fordelen med nordsjøen er masse fri
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Skal til Roskilde, henge i Oslos parker og nyte livet
Vis hele sitatet...

Akuratt det samme som meg jo Sommer i Oslo er veldig behagelig.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Det er 15 års aldersgrense jo, og det er ingen som sjekker aldersgrense på øl inne på området. Da jeg var der sist gikk det sigøynerunger på 5-8(!!) år rundt og drakk pils.

Ellers er det jo 15/16 som er grensa for å kjøpe øl i danmark, og såvidt meg bekjent har det aldri gjennom de hundreogtyve årene Roskilde har vært arrangert, observert edru mennesker inne på festivalområdet.
Vis hele sitatet...
Vet at ingen bryr seg om alder, derfor jeg skrev at jeg ikke har hatt noen problemer med det.
Godt mulig det er aldersgrense nå ja, men var ikke det første gang jeg sjekka reglene i 08

Er forøvrig 16 årsgrense på butikken.
Info om roskilde:
For å være der aleine: 15 år

Er du yngre, ja, helt til år0 kreves det følge. Man ser alt fra foreldre med baby til besteforeldre med barnebarna.

Og det er mange sigøynere der, de fleste samler pant og er utrolig høflige. Det handler også mye om hvordan man er mot andre. Det er selvfølgelig unntak, men det skader ikke å starte på den gode foten.

Angående drikking: i danmark er de litt løsere enn andre, du kan drikke øl og vin fra du er 15 og alt annet fra 18. Er man under, er det ulovlig. På roskilde er det over 100.000 mennesker, så det vil selvfølgelig være mye enklere å snike seg til å drikke. Men, det er både politi og sosialarbeidere (et team bestående av frivillige, sosialarbeidere og sykepleiere) som går rundt og snakker og sjekker.

De vil reagere om de ser et barn drikke, det bør du som gjest også! Om man ser noe som er helt galt, eksempel en gutt på 5 år som drikker øl, så skal man altså si ifra. Du kan si ifra til alle de i orange vester (de er overalt, og garantert i alle tårnene), politi, sanitet osv.

Bli med på å lage en god festival, sees på roskilde!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Blir en tur på optimus alive i portugal med et par kompiser. Ellers ser jeg for meg mye jobbing og sene gamingnetter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Her er vi tre som drar til Magaluf i sommer, den 13-27 Juli
Skal bruke sommerferien min på å sitte pårommet mitt å game WoW.
____________________
I sommer er jeg nødt til å jobbe masse masse masse og mye mer. Er derfor på desperat jakt etter sommerjobb, og leter hver dag. Har uansett tenkt til å kose meg litt her i landet med kjæresten. Muligens noen turer i skog og mark, evt. sove i telt osv. før vi setter kursen mot utlandet i august/september. Destinasjonen er ukjent, mulig vil slenger oss på en 'i siste liten tur'
Hovedsaklig jobbing på meg i sommer, ferie kan heller vente til utpå høsten ettersom sommeren er den eneste tiden på året jeg virkelig får jobba mye.
Reiser først 2 uker til tyrkia med noen kompiser og dagen etter jeg kommer hjem er det 3 uker til USA med familen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvor : Las Vegas, Nevada
Perioden : 1 Juni - 20 Juni, reiser fra Gardemoen.
Hvem ? : Meg og bandet
Hotel : Usikkert, muligens Bellagio eller tilsvarende

Spille konsert på venue for 10.000 deltakere, er ikke helt avklart enda, så venter i spenning.

Hvor : Hellas
Perioden : August - September, reiser fra Gardemoen.
Hvem ? : Meg og fruen
Hotel : Uvisst, men privat pool og beachview blir det.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Har selv et par spørsmål angående Magaluf, hvordan er prisene der nede ? og hva bør en oppleve når en er der nede ? har tenkt værtfall 1 gang å gå innom BCM som skal være en stor nattklub.
Vis hele sitatet...

Lei scootere og kjør opp i fjellene (du kan se dem fra magaluf. Over motorveien..) så langt som mulig. Sinnsykt kule veier å kjøre på, og veldig mye flott natur og kultur å se på. Lei de scooterne i sølv som er 100cc. Sjappa ligger 50 meter til venstre for inngangen til Tequila Ville! ENJOY!
En uke til Marbella, en uke i Lisboa.

Og øyafestivalen.

Det er planene så langt. Kan fort bli noe mer.
Usikker, men blir nok en kombinasjon av Asia og jobbing. I hvilken ratio er uklart. Tenker på en rundtur innom Thailand, Laos, Vietnam og Kambodsja, men lett å bli fristet til å gape over for mye, og lurer på om jeg ikke gjør det ved den ruten jeg sikler på nå, men en kombo av Thailand og Kambodsja blir nok minimum.
Hvor : Geneve, Island, Martha's Vineyard, New York, Seattle/Spokane og Hyttene (Tvedestrand og Valdres)
+ Jeg blir 16, til sommeren, så det blir mye ATV-kjøring både på hytta og hjemme, og båtkjøring!
Sabeltanns høyrehånd
Oddane Sand i Larvik!
Roskilde. Etter at jeg var på Roskilde for første gang ifjor ble jeg helt frelst, jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan ta seg turer til erke-typiske charter turer i syden til 4-5k+ når dem kan betale 1,8k for å få en livsopplevelse på et av verdens aller beste å feteste festivaler. Jeg kommer nok til å reise til Roskilde hvert år på en god stund så lenge jeg har penger og tid, uavhengig av artist lineup. Bare stemningen og folka er godt nok for meg.
Sist endret av Juicekongen; 20. februar 2013 kl. 10:34.
Ender vell opp som en sørpefull idiot i Lakselv på midnattsrocken...

Utover dette har jeg ingen planer, vurdere roadtrip til Sørlandet å se på søringa håndtere båter og få seg litt latter. Også drikke seg sørpe full å plage søringer, så hjemover.

I guess, ellers blir jeg bare å sløve

Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Roskilde. Etter at jeg var på Roskilde for første gang ifjor ble jeg helt frelst, jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan ta seg turer til erke-typiske charter turer i syden til 4-5k+ når dem kan betale 1,8k for å få en livsopplevelse på et av verdens aller beste å feteste festivaler.
Vis hele sitatet...

Skjønner ikke at folk bor i Sørlandet på sommeren når vi har midnattssol i Nord...
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg skal tilbringe så mye tid som mulig i lufta, på evig jakt etter termikk!
Ellers blir det rolig familieliv..
Skal til København (Christiania) rundt Roskilde-tiden, vurderer kanskje å besøke festivalen, men det har jeg ikke noen planer om enda.
Kommer til å ha med noen venner til Køben, så skal jeg møte noen der som skal på Roskilde. Kanskje noen freaks også er keen på å møtes i Christiania? Vi er mellom 19 og 20 år.
Ellers blir det chilling hjemme i Oslo, LAN med venner og standard sommer.
Sist endret av PerPerPerPer; 20. februar 2013 kl. 12:23.
Starter sommerferien tidlig med en syk ''uke'' med gutta fra Psycotuning på Dhb!
31 Mai - 2 Juni

Bil, damer og festing i Danmark på vandel flyplass

http://vmax.dk/article/160125-dhb-2013
Sitat av CookieY Vis innlegg
Alderen på gjengen som skal er 19 år og hørt at det er mye briter der nede, men det er også mange fra Sverige og Norge, men satser på å ikke havne i slagsmål med briter, selvom noen kan være ganske hyggelige.
Vis hele sitatet...
Havner du bare i slagsmål når folk er hyggelige?
vell planen var. tomorrowland..

men skal på HAR

+ SMS festival( send pm om du vil joinemeg) .
og tenkte canada på http://www.shambhalamusicfestival.com/ lol hehe
og kansje på hovedøye i oslo eller hva den electronic music festival blir..


annet morro å finne på for oss nerdy electronic geeks?
Hvis noen har plass i bagasjen blir jeg gjerne med!
Sålangt er bare Roskilde planlagt.. blir vel endel jobbing og drikking regner jeg med chille i sola
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Ender vell opp som en sørpefull idiot i Lakselv på midnattsrocken...

Utover dette har jeg ingen planer, vurdere roadtrip til Sørlandet å se på søringa håndtere båter og få seg litt latter. Også drikke seg sørpe full å plage søringer, så hjemover.

I guess, ellers blir jeg bare å sløve




Skjønner ikke at folk bor i Sørlandet på sommeren når vi har midnattssol i Nord...
Vis hele sitatet...
Hva har du i mot søringer? Vi er snille folk
Ekspert på påstander
Blir nok en liten tur til Christiania og chillern der med et par kompiser, før jeg tilbringer resten av sommeren i Oslo for å jobbe Men på fritiden skal jeg henge mest på parker, gå turer, trene litt kampsport ute, workout, smoke mye, få meg masse ligg, bade og feste. Er ikke så keen å reise til forskjellige steder når man bor i Oslo som har alt
Skal ha min sommerferie på terningmoen leir. Ikke den mest optimale sommerferien
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Costa Rica! Karibien og Stillehavssiden, besøke venner, blir konge!
København er en selvfølge, ellers blir det fylletur med russebussen og jobbings 4 uker!
OG endel råning siden jeg får lappen før ferien!