Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 11317
Hei.

X har røyka cannabis hver dag i 4 måneder. X sluttet helt for 4 dager siden (inkl. tobakk). Som følge kom et snev av angst, "hetestrømninger" (lignende de man får i overgangsalderen...), stress og svetting over hele kroppen 24/7.

Men det verste av alt er at det oppleves stor grad av kvalmenhet. X opplever det slik at man går rundt med en "klump" i halsen hele tiden, som forårsaker uønsket brekking. Et problem da dette går utover jobb og trening.


Noen som har erfart lignende?
Noen som kan si når det gir seg? Eller om X bør kontakte lege?
Jeg tror X bør kontakte lege. Det er veldig individuelt når det kommer til å gi seg-
Det er ikke farlig å slutte med cannabis. Det kan være ubehagelig. Den første uken er værst som regel.. (dag 2-3) er de værste. Kontakt lege om du selv føler at du trenger det. Dog, han forteller deg vel bare å holde det ekte å ikke røyke mer
Edit: tobakkavenningen er nok en hardere påkjenning.
Sist endret av Doc. Lester; 5. mai 2011 kl. 21:01.
Be X ta seg ett par øl når det er på det værste, dette går over etter noen dager-uker.
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Jeg tror X bør kontakte lege. Det er veldig individuelt når det kommer til å gi seg-
Vis hele sitatet...
Risikerer man ikke stempelet NARKOMAN! i journalen sin da?
Ta deg sammen og slapp av. Du blir ikke syk av å slutte å røyke, det kalles abstinenser og er helt ufarlig. Det går fort over av seg selv skal du se.
Høres ut som normale abstinenser, om ikke kansje litt sterkere en normalt. De fysiske plagene varer som regel en ukes tid, men dette kan jo variere. Jeg tror faktisk nikotinen blir å skape mest problemer for han. Jeg har aldri hørt om noen som har dødd av cannabis abstinenser.

Når det er sagt så må X følge med om dette blir verre, da må lege kontaktes. Og om han sliter med angst kan fastlege referere til psykolog.
Tror tobakken har større abstinenser enn cannabis ihvertfal. Jeg syntes ihvertfall det.
Tobakken har sterkere fysiske abstinenser. Men den psykiske biten, er vanskeligere med cannabis.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Men den psykiske biten, er vanskeligere med cannabis.
Vis hele sitatet...
Meget individuelt. Jeg slet ikke noe som helst etter to års dagrøyking. Annet en den første uken med litt svettetokter og søvnmangel.
Håper han lærer av dette. Greit å røyke en uke eller 2 i strekk, null problem å ta en pøuse da. Eneste tipset jeg kan gi som vil gjøre det mye lette for han å slutte er å ta seg en liten sopp tripp, det kan fjærne det meste av det psykiske symptomene.
Haha, tipper at legen ikke hadde anbefalt å spise sopp mot absitensene..Det blir sikkert bedre om noen dager..
Spise sopp mens han sliter med angst? God ide.....
Hehe, ja det er vell ikke akkurat anbefalt i det offentlige :P

Men psykadelika kan hjelpe mange ut av avhengighet, finnes faktisk avrusnings sentre som bruker dette, men ikke i norge da..

Å ut fra erfaring så fjerner sopp alt det psykiske med å slutte med hasj. Sånt som å kjede seg konstant å bare gå rundt å tenke på hasj, depresjon, whatever. Men kaldsvette det gjør du. Snakker ut fra min erfaring og en kompis, han er dog i slekt med meg da så vi har sikkert noe av den samme kjemien i hodet. Tror hvor vanskelig det er å slutte kommer mye ann på hvordan tanke ganger man har, helt siden vi tok den sopp trippen så har det vært en lek å slutte med hasj, er noe som har endret seg i knotten.

Sier ikke at han skal ete mye, en nybegynner dose på 20-30 holder i massevis, burde å ha fin kontroll da selv om han har litt angst, men gjør det aleine
Sist endret av brrr; 5. mai 2011 kl. 21:56.
haha xD
det skulle vært mulig å gi minus i kvalitetspoeng xD
Hva brrr sier er ikke tull, jeg har kverket tunge amfetaminnedturer og "ryddet opp" i hjernen min etter abstinenser, ved å spise sopp. I tillegg så pleier jeg å synes det er mye lettere å roe ned cannabisforbruket etter en tripp, men griper sjelden sjangsen til å ta den helt ut, har rett og slett bare observert det. Og ikke nok med det, men toleransen ser ut til å roe seg kraftig etter en sopptur også.

Alle vante mønstre softer seg ned etter en psykedelisk tripp og man er ganske så "reset" i hodet etterpå etter min erfaring, perfekt tilstand å starte med blanke ark.

Er ikke automatisk sånn at om man føler en vanskelig følelse så flipper man automatisk ut i badtrippsykosehelvete. De fleste gangene jeg spiser tripper pleier jeg heller å komme med en løsning/aksept for problemer eller glemme dem.
Sist endret av random25880; 5. mai 2011 kl. 22:02.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Hva brrr sier er ikke tull, jeg har kverket tunge amfetaminnedturer og "ryddet opp" i hjernen min etter abstinenser, ved å spise sopp. I tillegg så pleier jeg å synes det er mye lettere å roe ned cannabisforbruket etter en tripp, men griper sjelden sjangsen til å ta den helt ut, har rett og slett bare observert det. Og ikke nok med det, men toleransen ser ut til å roe seg kraftig etter en sopptur også.

Alle vante mønstre softer seg ned etter en psykedelisk tripp og man er ganske så "reset" i hodet etterpå etter min erfaring, perfekt tilstand å starte med blanke ark.

Er ikke automatisk sånn at om man føler en vanskelig følelse så flipper man automatisk ut i badtrippsykosehelvete. De fleste gangene jeg spiser tripper pleier jeg heller å komme med en løsning/aksept for problemer eller glemme dem.
Vis hele sitatet...
Høres ganske logisk ut, men vil nødvendigvis ikke anbefalt sopp til en person som er inne i en periode der han sliter med diverse ting dersom han aldri har trippet før.
Det finnes gjerne litt tryggere løsninger for å kvitte seg med problemene.
Om han skulle ha erfaring med sopp fra før av, er nok dette mer aktuelt.
Hjelper litt å tenke at man ikke skal tape kampen mot røyken, se på hver dag uten som en seier. Man kan tenke at man er svak om man lar giftpinnene vinne mot seg, når man setter de posetive sidene opp mot de negative ser man jo som oftest at røyking av tobakk ikke er noe man har lyst å drive på med.
Holder man seg unna noen mnder er det meste gjort, da vil nok røyk smake helt jævlig og man vil sansynligvis ikke klare røyke en hel røyk engang.

Å slutte med MJ er en litt annen sak, det er ikke noe problem for de fleste å slutte, så og si ingen abstinenser, bare en vane som må brytes. Men det er vanskelig å finne en god grunn for å slutte helt, de fleste har jo lyst å slappe av med litt rus iblandt, og hvis man slutter med MJ har man jo bare alkohol igjen, og hvis man har MJ som sitt favoritt rusmiddel blir det jo ganske bakvendt å bruke pengene på alkohol, når man mye heller vil kose seg med litt MJ.

Ser ikke problemet med å røyke litt MJ innimellom hvis det er rusmiddelt man foretrekker. MJ noen få ganger i mnd eller sjeldnere er jo ikke til fare for lommeboken eller noe som helst, og det føles nok lettere når man vet man kan røyke en gang i blandt, enn å kutte helt ut.

Det viktige er å ikke gli ut de få gangene man røyker, fortsette å røyke morgenen etter man har tatt seg en kveldsblås osv. Men det er nok forskjellig fra person til person, sikkert mange som synes det er best å kutte helt ut. Personlig vil jeg synes det vil være vanskelig å vite at jeg aldri skal røyke MJ igjen, har problemer med å finne gode grunner for det.
Sigaretter gir jo ikke en rus en gang, det er bare godt fordi man er avhengig, og har ubehag når man ikke røyker. Og ja , jeg skjønnert hvor jævlig det er når en som ikke røyker sigaretter ramser opp selvfølgeligheter anngående røyk og det å slutte med det, men jeg gjør no det alikevell.
Godt med smør
Sluttet etter 10 måneder med med hefitg røyking, tyoe, morgen til kveld og litt til, min erfaring etter 10 måneder er at det sitter mest i hodet, angående nikotinavhengighet er det en annen sak, jeg sluttet ikke med det samtidig som jeg tok pause med cannabis

Nikotinen var intet problem, men jeg røyket jo endel cannabis under den perioden og sluttet problemfritt med sigg, å nå når jeg ikke røyker cannabis så røyker jeg sigg så kan dessverre ikke hjelpe deg 100%, men angående cannabis så føler jeg det var mest Psykisk, men syntes forøvrig det var null problem.

Lykke til
Det er egentlig ikke så veldig mye vits å snakke om fysiske absinenser. Ikke vits å lete etter dem, for de finnes nesten ikke. Kanskje litt hodepine, svette (svett hånd) eller lignende.

Den psykiske, derimot, kan være sterk. Kommer vel an på hvor sterk psyke du har fra før antar jeg. Men kan få problemer med å finne livet noe morsomt og underholdende i det hele tatt, da alt liksom er mer moro i høy modus.

+ Du vil plutselig bruke mindre penger og leve lovlig igjen
Gikk fra en lang periode av smoke weed errday til å snart ikke ha røykt på 5 måneder. Merket ingen abstinenser når jeg sluttet i det hele tatt, men som mange andre i tråden påpeker er nok dette veldig individuelt. I min erfaring er beste måten å handtere psykologiske abstinenser å ganske greit holde seg opptatt med andre aktiviteter.
Topic answer: Du har lyst på mer.

Ellers. Svetter om natta.
Ikke sulten.
Ikke i humør.

Livet suger.

Etter en stund så blir det bedre da.
X Gjør smart i å la tankekjøret roe seg ned, få i seg nåkk næring, kanskje litt fysisk aktivitet, og gjøre ting han føler seg komfortabel med.

La abstinensene gå sin gang, og tenk tilbake på hvordan livssituasjonen til X er nå, kontra når X er nykter. Da vil X ta et mer fornuftig valg neste gang han vurderer å fyre hver dag.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Hva brrr sier er ikke tull, jeg har kverket tunge amfetaminnedturer og "ryddet opp" i hjernen min etter abstinenser, ved å spise sopp. I tillegg så pleier jeg å synes det er mye lettere å roe ned cannabisforbruket etter en tripp, men griper sjelden sjangsen til å ta den helt ut, har rett og slett bare observert det. Og ikke nok med det, men toleransen ser ut til å roe seg kraftig etter en sopptur også.

Alle vante mønstre softer seg ned etter en psykedelisk tripp og man er ganske så "reset" i hodet etterpå etter min erfaring, perfekt tilstand å starte med blanke ark.

Er ikke automatisk sånn at om man føler en vanskelig følelse så flipper man automatisk ut i badtrippsykosehelvete. De fleste gangene jeg spiser tripper pleier jeg heller å komme med en løsning/aksept for problemer eller glemme dem.
Vis hele sitatet...
Er det flere her som kan bekrefte eller fortelle noe mer rundt det med at en tripp senker toleransen iforhold til cannabis?
Tror ikke det kan senke tolleransen.
Sånn som jeg forsto det var det at du kan få en ''reset'' altså om du feks har sluttet å røyke cannabis å reager likt som Rottegift har gjort på trippen, så vil du kanskje ikke tenke på abstinensene etter røyke slutt, men dette her er nødt til å være individuelt.
Kanskje du vil få en mer psykadelisk form når du røyker etter en trip også?
Sist endret av Dr Dizzy; 7. mai 2011 kl. 21:51.
Jeg har ikke røyka på en mnd nå å har fortsatt hetestrømninger å sover omtrent ikke om natta enda,litt kort lunte å men det var ikke så stort problem nå,er søvnen å denne varme kroppen som er greia her isåfall.

En ting er isåfall sikkert,å det er at det er myye lettere å slutte med cannabis enn sigaretter,dem klarer jeg ikke legge vekk:/
Har forøvrig røyka cannabis omtrent hver dag i litt over to år nå frem til for en mnd siden..
Sist endret av Skade-skutt; 7. mai 2011 kl. 21:59.
Sitat av Dr Dizzy Vis innlegg
Tror ikke det kan senke tolleransen.
Sånn som jeg forsto det var det at du kan få en ''reset'' altså om du feks har sluttet å røyke cannabis å reager likt som Rottegift har gjort på trippen, så vil du kanskje ikke tenke på abstinensene etter røyke slutt, men dette her er nødt til å være individuelt.
Kanskje du vil få en mer psykadelisk form når du røyker etter en trip også?
Vis hele sitatet...

Det stemmer veldig godt det siste du sier der.Cannabis rusen blir litt mer "trippy" en periode etter en tur på flein for eks.Det stemmer ihvertfall for meg og flere kamerater.
Trådstarter
6 0
Sitat av stromba Vis innlegg
X Gjør smart i å la tankekjøret roe seg ned, få i seg nåkk næring, kanskje litt fysisk aktivitet, og gjøre ting han føler seg komfortabel med.

La abstinensene gå sin gang, og tenk tilbake på hvordan livssituasjonen til X er nå, kontra når X er nykter. Da vil X ta et mer fornuftig valg neste gang han vurderer å fyre hver dag.
Vis hele sitatet...
Greia er at X trener hver dag (utenom helg). Men pga. random brekkninger og kvalmenheter blir det ikke inntatt nok næring, noe som ødelegger for hele treningen. Det er det som er det verste, er bare å håpe på at matlysten fort kommer tilbake? Eller har noen råd om hvordan å bekjempe dette dersom det skulle ta litt tid før den kommer? (utenom kvalmetabletter hehe)
Det kan ta litt tid, noen uker kanskje. Prøv å spis lett mat som, frukt, yoghurt osv