Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  247 20081
Er det noen andre som har problemer med å gå online med ps3 i dag?
Ja, PSN er nede. http://twitter.com/#!/PlayStationEU

Hvorfor kan bare 2 % av befolkninga søke?! GOOGLE MY FRIEND
Sist endret av Cheesecake; 21. april 2011 kl. 16:09.
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
takker... jeg søkte, men er dårlig til å skrive på engelsk
Hører rykter om at den skal være nede til 01.00 idag.... Dårlig dag å lage mainattendence på
Sitat av Xampl Vis innlegg
Hører rykter om at den skal være nede til 01.00 idag.... Dårlig dag å lage mainattendence på
Vis hele sitatet...
hørtes ikke bra ut, jeg som hadde tenkt å game i kveld...
Det var nokk ikke planlagt, da ville vi ha fått besjed mye tidligere. Tror dette kan ha noe med de siste angrepene på playstation.

Det som vertfall er 100% sikkert er at dette var ikke planlagt.
Jeg har det samme problemet så du er ikke alene om det
Sitat av DarthVidar Vis innlegg
Det var nokk ikke planlagt, da ville vi ha fått besjed mye tidligere. Tror dette kan ha noe med de siste angrepene på playstation.

Det som vertfall er 100% sikkert er at dette var ikke planlagt.
Vis hele sitatet...
Psst, det er sony som blir angrepet, ikke playstation
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av olli408 Vis innlegg
Psst, det er sony som blir angrepet, ikke playstation
Vis hele sitatet...
og playstation er laget av hvem ?
Sitat av olli408 Vis innlegg
Psst, det er sony som blir angrepet, ikke playstation
Vis hele sitatet...
Angrepene har vert på PSN også, om jeg ikke tar helt feil
Sist endret av Cheesecake; 21. april 2011 kl. 18:54.
Syntes dette passet meget dårlig midt i påskekosen. Jeg sitter igjen alene med playstation min, mens alle andre er på TG, og nå kommer jeg ikke online med den heller!?




Kan godt hende at dette er de siste restene av anon, dog jeg tviler på dette.
Er vel egentlig mer trolig at sony/PSN faktisk har en 'dårlig dag'.

Selvom det egentlig hadde vert ganske lurt for anon. å angripe PSN nå i disse tider.

Anonymous angriper PSN > PSN går ned > Brukere blir irriterte på PSN > Brukere krever 'opprydding', så Anonymous stopper > Anonymous går ut av saken som de 'snille'.
Nå som det er TG, og ferie, så blir jo fler rammet også.
De sier at de undersøker problemet. Så de har altså ikke funnet ut noe enda
Det kan bli 2 dager med downtime.

Men må se det fra den lyse siden. Nå blir vi freaks tvingt av tv`n, så nå er det bare å gå ut å oppleve påskeværet xD
Sist endret av Cheesecake; 21. april 2011 kl. 19:58.
http://kickarss.com/sony-playstation...-here-is-a-fix

Kan ikke garantere at det virker, har virket for noen.

Ifølge ryktene skal problemet ligge i Japan.
Sitat av DarthVidar Vis innlegg
De sier at de undersøker problemet. Så de har altså ikke funnet ut noe enda
Det kan bli 2 dager med downtime.

Men må se det fra den lyse siden. Nå blir vi freaks tvingt av tv`n, så nå er det bare å gå ut å oppleve påskeværet xD
Vis hele sitatet...
Utenfor mitt vindu er det mørkt, tåkete, og rim på bakken. Jeg vil helst ikke oppleve dette

Kommer til å bli en lang kveld uten noe å gjøre
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Awarize Vis innlegg
Utenfor mitt vindu er det mørkt, tåkete, og rim på bakken. Jeg vil helst ikke oppleve dette

Kommer til å bli en lang kveld uten noe å gjøre
Vis hele sitatet...
Se på TG-livestream! Kansje du ser nFF rekka! (rad 30)
Sitat av echuz Vis innlegg
Se på TG-livestream! Kansje du ser nFF rekka! (rad 30)
Vis hele sitatet...
Fuuuuu Alex .. Dere ditcha
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
ja tar tid dette, daarlige greier as , kommer enda ikke online....
vi må nok vente til etter helgen...
rart at de ikke skaffer seg kraftig DDoS beskyttelse..
Sitat av UB3R Vis innlegg
rart at de ikke skaffer seg kraftig DDoS beskyttelse..
Vis hele sitatet...
Eneste ordentlige beskyttelsen som er mot DDoS er å blokkere alle forespørsler som kommer inn. Noe som også hadde lagt ned PSN for offentligheten.
Sitat av Awarize Vis innlegg
Eneste ordentlige beskyttelsen som er mot DDoS er å blokkere alle forespørsler som kommer inn. Noe som også hadde lagt ned PSN for offentligheten.
Vis hele sitatet...
DDoS går ann og stenge ute.. Går også ann og ha DDoS beskyttelse, dette gjøres ved at all trafikk ledes igjenom en annen server og kontrolleres før det ledes videre til Hovedserver.

http://www.blockdos.net/
http://www.google.no/#sclient=psy&hl...w=1260&bih=585
fortsetter det slik begynner jeg heller å spille xbox å betaler får å komme online..
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
fortsetter det slik begynner jeg heller å spille xbox å betaler får å komme online..
Vis hele sitatet...
jeg går til innkjøp av xbox live abo imorgen, playstation får støve ned...
blir for dumt at dem bruker så lang tid så har mista lysta på å game ps3 noe mere
xbox er beeeeeeeeeeeest! sånt hadde aldri skjedd med xbox live.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av FreeLancer Vis innlegg
xbox er beeeeeeeeeeeest! sånt hadde aldri skjedd med xbox live.
Vis hele sitatet...
IKKE start med den !
Sitat av zeicko Vis innlegg
IKKE start med den !
Vis hele sitatet...
starte med hva da? At jeg skriver ren Fakta??
At du legger ballen klar til en fanboyduell. Skal du gjøre det så får du finne et annet forum. Det ender alltid opp med påstander uten argumenter...
Sitat av FreeLancer Vis innlegg
xbox er beeeeeeeeeeeest! sånt hadde aldri skjedd med xbox live.
Vis hele sitatet...
PC er best.
case closed.
Ryktet går om at integrasjonen mellom PSN og steam er på bærtur og at dette vil ta tid å få fiksa.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Ryktet går om at integrasjonen mellom PSN og steam er på bærtur og at dette vil ta tid å få fiksa.
Vis hele sitatet...
Jeg hørte noe om en enkeltperson som har klart å ta ned nettverket.
Bare sånn for og få slutt på den fanboy console waren her. Det har faktisk skjedd med xbox også. Fks da halo 3 kom.
Skjønner virkelig ikke hva som er problemet, det er ikke din konsoll. Alt du gjorde var og kjøpe den, så hvorfor være stolt over den?
Sitat av Elemental Vis innlegg
Jeg hørte noe om en enkeltperson som har klart å ta ned nettverket.
Vis hele sitatet...
Det er flere mnder siden, og listen over alle navn og kredittkortdata lå visstnok åpent inne i systemet dems, noe de visstnok ikke har rett til å gjøre.
Det som skjedde i påska er ikke utført av anonymous; en gruppe som stort sett driver med DDOS angrep.
De har helt klart tatt det ned slik at man skal gå ut i den fine sola istedet for å sitte inne med svette rumpeballer og game.
Skulle ikke Anonymous DDOSe dem PSN da?
Det som er nå, er at Sony selv har lagt ned hele PSN midlertidlig, mens de oppgraderer sikkerhetssystemene dems.
Sitat av http://no.playstation.com/registration/unavailable/
PlayStation Network er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Det kan være flere grunner til dette, inkludert planlagt vedlikehold eller viktige oppdateringer, og vi beklager for ulempene dette har medført. I mellomtiden kan du fortsette å utforske PlayStation-verdenen på eu.playstation.com.

Følg med på twitter.com/PlayStationEU for å få oppdateringer og PlayStation Network-linjen øverst på PC-versjonen av nettstedet for å finne ut når tjenesten fungerer igjen.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke grunnet DDoS, og/eller Anonymous.
Vurderer å selge PS3'en min nå :/ dette blir for dumt.
OMG, som folks syter, vudere å selge ps3, hva i helvete!
Kommer ikke til å selge ps3 min fordi psn er nede, jeg vet at psn vil komme opp å gå igjen, til den tid er det bare å spille singelplayergames.
Tenk før i tiden hadde man ikke onlinemuligheter på spillkonsollen, da var det bare å spille alene eller split screen med vennene dine.
Sony har vært uheldig med psn og de jobber sikkert på spreng med å få det opp igjen, de tjener jo ikke på at folk ikke kommer inn.
Når man punger ut 2500,- for en spillkonsoll forventer jeg å kunne bruke den til alt produsenten sier den kan brukes til.
Og de spillene jeg har til PS3 har elendig SP.
Sist endret av Ketenna; 25. april 2011 kl. 19:56.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Når man punger ut 2500,- for en spillkonsoll forventer jeg å kunne bruke den til alt produsenten sier den kan brukes til.
Og de spillene jeg har til PS3 har elendig SP.
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje ikke se alt svart hvitt. Alle er nede en eller annen gang. Hvis produsenten oppgraderer sikkerheten så er jo det en utrolig ligitim grunn.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Når man punger ut 2500,- for en spillkonsoll forventer jeg å kunne bruke den til alt produsenten sier den kan brukes til.
Og de spillene jeg har til PS3 har elendig SP.
Vis hele sitatet...

Å gud, slutt å gråt! Sony fikk antageligvis et skikkelig slag, så da må vi, som kunder la dem fikse alt. Dette har aldri skjedd før, så det med at "man punger ut 2500,-" er det ikke mange som bryr seg om. Sony gjør alt de kan for å få alt opp igjen - det i seg selv bør være godt nok for øyeblikket.


Gå på pc'en og gjør noe artig der i mens!
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Når man punger ut 2500,- for en spillkonsoll forventer jeg å kunne bruke den til alt produsenten sier den kan brukes til.
Og de spillene jeg har til PS3 har elendig SP.
Vis hele sitatet...
Jeg betalte også 2500 og jeg forventer at de skal oppgradere PSN når det trengs, og det er vel faen meg akkurat det de gjør også?

Ryktene går om at det er Anonymous som har gjort ett eller annet mystisk. Men Anon nekter, men de sier at det ikke er umulig at det er en enkelt person fra Anon som har gjort det selv. PS3 sier at det er nede fordi en ekstern enhet ble oppdaget. Så vet ikke hva du foretrekker mest. At det er nede i et par dager eller at all kredittkort informasjon blir stjelt.

Er ingenting og syte for. Klart jeg og blir irritert når jeg ikke får spilt online, men finnes jo heldigvis utallige andre ting å gjøre!
Sikkert mange andre her som har betalt mer en 2500kr, en kammerat av meg betalte 6000 kroner for sin ps3, om han kunne ventet til ps3 hadde gått ned i pris skal ikke jeg diskutere men jeg ser ikke han syte over det.

Velvel ting skjer vel etter vært, ryktene sier at vis alt går etter planen skal det vere oppe igjen i morra
skjedd er skjedd, kjøpte ps3en min for 4500 (med gta 3 trur jeg det var)... har ikke opplevd slik nedtid uten å ha blitt informert av psn, hadde de fortalt meg at det skulle legges ned i 7+ dager så hadde jeg blitt pissed :P men dette her er et uhell de får fikse, ekke no å stresse over! Hadde vært kult å prestige 2 ganger nå i påsken :P menmen
Litt kjedelig når de sier det maks skulle ta 2 dager da men
Ok, I've seen a bunch of speculation of why people think PSN is down, and I thought I should just post what the community knows in comparison to what Sony is telling everyone. The truth is, there was a new CFW (custom firmware) released known as Rebug (http://rebug.me). It essentially turns a retail console into a dev console (not fully, but gives you a lot of the same options that usually dev's only have access to). Anyway, this new CFW was quickly figured out to give CFW users access to the PSN network again via the dev networks. With a little manipulation of the URL's through a proxy server you could get your hacked console back online. Not that big of a deal, right? Well, it also turns out that some people over at NGU found out that you could provide fake CC# info and the authenticity of the information was never checked as you were on Sony's private developer PSN network (essentially a network that Sony trusted). What happened next was extreme piracy of PSN content. Sony realizing the issue here shut down the network. Now, before you go freaking out about the latest information posted about Kotaku, no ones personal information was accessible via this hack. Not to say they couldn't get it, but no one is admitting to it being available. Anyway, that's the real reason for the PSN downtime. Sony is now rebuilding all of it's PSN servers to be more secure and (hopefully) make sure the CFW users cannot get online anymore.
Vis hele sitatet...

Fant dette ganske interressant. Vet dog ikke hvor sant det er/ hvor sikre kildene er.
Å gud, slutt å gråt! Sony fikk antageligvis et skikkelig slag, så da må vi, som kunder la dem fikse alt. Dette har aldri skjedd før, så det med at "man punger ut 2500,-" er det ikke mange som bryr seg om. Sony gjør alt de kan for å få alt opp igjen - det i seg selv bør være godt nok for øyeblikket.
Vis hele sitatet...
Dakar sony.. Hadde sony vært kunder og opplevd noe (hypotetisk situasjon av samme varighet) hadde advokater vært på døra med ett ultimatum nå.. :P