Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 12109
får man noen bieffekter av og røyke gress? har røyka litt og hver gang jeg røyker lurer jeg på hva bieffektene er? om det er noen i det hele tatt?
Over lengre perioder kan du begynne og svette om nattene vist du slutter. Det kan også framkalle dvalende psykiske lidelser.
Du blir sløvere og mister litt evnen til å fokusere skikkelig. Det er påtagelig opp til en dag etter en skikkelig runde, og det er en langtidseffekt der også.. dog liten.

I essens, du blir dummere
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Du blir sløvere og mister litt evnen til å fokusere skikkelig. Det er påtagelig opp til en dag etter en skikkelig runde, og det er en langtidseffekt der også.. dog liten.

I essens, du blir dummere
Vis hele sitatet...
Tullprat, det er individuelt hvor funksjonell hver enkelt blir av cannabis.
Marijuhana deles inn i to klasser: Indica og Sativa. Indica gir deg den avslappede og sløve følelsen, sativa gjør det helt omvendte og sies at du blir 'smartere', i den forstand at ideer og tanker slipper lettere frem i hjernen. Nå snakker vi om grønt.

Røyker du brunt blir du etter erfaring bare sløv og ubrukelig, aldri sett en person som blir kjapp og oppegående av det.

Kjøper du weed er det som regel en blanding av sativa og indica.
Sist endret av nekroh; 6. juni 2009 kl. 23:53.
Noen ganger glemmer jeg ord midt inne i setninger noen dager etter jeg har smoka, men pleier å gå over etterhvert.
Også merker jeg at når jeg går ut, så må jeg myse fordi øyne mine har blitt så ømfiendtlige, dritsmå pupiller osv.

men alt går over etter noen få dager, aldri opplevd dette i lengre perioder.
Personlig merker jeg i etterkant at jeg har litt problemer med og fokusere og konsentrere meg om ting. Tankene vandrer ofte i helt andre baner en det temaet som er i en gitt situasjon.
Som en person som har røyka bare brunt 3 år i strekk, må jeg si jeg er enig med Nekroh. Har det helt likt.
Har røyka grønt noen få ganger, og dagen etter på er jeg mye mer oppegående enn dagen etter en skikkelig bruntrunde.
det bedøver jo hjerneceller.. men så klart om en røyker mye over lengre tid,så vil det jo gå inn på deg .. men,det trenger ikke bare være negativt forskjellig fra person til person.. det kan nok gi deg en "care" attitude til ting du oppfattet som viktig før, som skole osv.
Hvis en røyker mye en uke, har jeg erfart, er en på en møte stein og, når man ikke har fått et inntak av THC. Dette er jo BI-effekter du snakker om så, jeg dropper effektene av Cannabis. Men hvis du vil vite om bi-effekter, bare gå på
erowid.org eller en ordentlig ANTI-WEED nettside, de prøver jo så klart å overdramatisere, men ,men.
Korttids hukommelse dagen etterpå. glemmer plutselig helt hva du drev på med, eller hva du nettop gjorde.
Tortia, det er vel det jeg sa om at du blir konstant høy/stein?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av nekroh Vis innlegg
Marijuhana deles inn i to klasser: Indica og Sativa. Indica gir deg den avslappede og sløve følelsen, sativa gjør det helt omvendte og sies at du blir 'smartere', i den forstand at ideer og tanker slipper lettere frem i hjernen. Nå snakker vi om grønt.

Røyker du brunt blir du etter erfaring bare sløv og ubrukelig, aldri sett en person som blir kjapp og oppegående av det.

Kjøper du weed er det som regel en blanding av sativa og indica.
Vis hele sitatet...
Det meste brune som selges i norge er indica (etter min erfaring omtrent alt som selges på gata), men det finnes også brunt som er laget av sativa eller en blanding av indica og sativa. Når det er sativa i hasjen så er min opplevelse at man blir mindre sløv, både av selve rusen og dagen etterpå.

I tillegg så varierer det jo hvor potent hasjen er, og er det kraftige saker blir man ofte litt slått ut uansett.
Selv har jeg merket at etter ca 2 år med daglig royking av marihuana, vil jeg si at de enste "Bieffektene" jeg har fått er hukomelsen, som f.eks på jobb, hvor jeg får beskjed om og hente noe, og når jeg kommer til det stedet jeg skal hente tingen, husker jeg ikke hva jeg skulle hente igjen.

Men er ikke 100% sikker at dette skyldes Marihuana, men det pleier som regel og vaere vaerst når jeg har royka dagen for
Nei duddy , for man er ikke konstant hoy/stein. Man bare glemmer ting plutselig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av elina Vis innlegg
det bedøver jo hjerneceller.. men så klart om en røyker mye over lengre tid,så vil det jo gå inn på deg .. men,det trenger ikke bare være negativt forskjellig fra person til person.. det kan nok gi deg en "care" attitude til ting du oppfattet som viktig før, som skole osv.
Vis hele sitatet...
Nei, nei og atter nei. Hjernen vår er ikke så enkel, den er et uhyre kompleks nettverk av milliarder av nervesynapser.

Jeg har skrevet om farmakologien av Delta-9-THC før og gidder ikke å repetere det så her får dere linken til posten: http://www.freakforum.nu/forum/showp...&postcount=182
Jeg ahr opplevd, hvis jeg for eksempel røyker 4 gram en dag, og kanskje 2 gram neste, og 2 gram igjen neste dag, så blir jeg stein resten av uka
vell jeg røyker ikke på langt nær så mye så da skal ikke jeg si noe mer om det:P
Sitat av nekroh Vis innlegg
Marijuhana deles inn i to klasser: Indica og Sativa. Indica gir deg den avslappede og sløve følelsen, sativa gjør det helt omvendte og sies at du blir 'smartere', i den forstand at ideer og tanker slipper lettere frem i hjernen. Nå snakker vi om grønt.

Røyker du brunt blir du etter erfaring bare sløv og ubrukelig, aldri sett en person som blir kjapp og oppegående av det.

Kjøper du weed er det som regel en blanding av sativa og indica.
Vis hele sitatet...
hvor faen har du dette fra? har flere ganger blirr årntli gira av hasj jeg. kjøp de rette sakene heller. ingen grunn til at ei hasjplate ikke skal inneholde sativa
Sitat av Duddy Vis innlegg
Jeg ahr opplevd, hvis jeg for eksempel røyker 4 gram en dag, og kanskje 2 gram neste, og 2 gram igjen neste dag, så blir jeg stein resten av uka
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg "normal" uansett hvor mye jeg røyker når jeg våkner etter en god natt søvn. Mulig det varier fra person til person.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
hvor faen har du dette fra? har flere ganger blirr årntli gira av hasj jeg. kjøp de rette sakene heller. ingen grunn til at ei hasjplate ikke skal inneholde sativa
Vis hele sitatet...
Skrev bare etter erfaring... Jeg har aldri blitt oppegående av hasj.
Mulige bivirkninger om du røyker mye (mer enn en joint eller to i uka):
-Mister interessen for det meste som ikke inkluderer cannabis.
-Sløv/treg/konsentrasjonsvansker.
-Tiltaksløs.
-Psykologisk avhengihet.
-Utbrudd av underliggende mentale helseproblemer (f.eks. om angst, depresjoner, sinnsforvirrelse, schizofreni eller bipolare lidelser finnes i familien din, er du spessielt utsatt for å pådra deg dette).
-Distre/lett for å glemme.
-Sosial "fobi".

Dette skjer i ditt eget hode og er derfor vanskelig å oppdage. Jeg var heldig som forsto at jeg begynte å bli seriøst paranoid, og derfor valgte å slutte før det gikk for langt.
Sist endret av nilsern; 7. juni 2009 kl. 21:23.
Det er to bivirkninger ved cannabis som jeg er kjent med... Det ene er lungeskader ved selve røykingen, spesielt i bong eller vannpipe, det tar på ganske hardt fordi det er store mengder røyk som blir innhalert og som ikke er filtrert på noen måte. Den andre er at cannabis stimulerer dopamin produksjon i hjernen, og hvis en person har hatt et høyt forbruk over en lengre periode kan dopaminproduksjonen gå ned. Dopamin er forøvrig et stoff som er med på å bestemme dine evner i forhold til metorikk (bevegelse), oppmerksomhet (hender ofte at det ikke er noen hjemme når jeg prøver å snakke til folk som har røyka endel ), hukommelse, og evnen til å lære..
Meh meh, still worth it (y)
Noen ganger, hvis jeg har røkt mye hasj eller pot skjer det slikt

1: Jeg våkner opp, føler meg som "a million bucks" Og er veldig happy

2: Jeg våkner opp ekstremt groggy og jeg føler meg som om jeg tok for mye anti kvalme/sjøsyke piller (postafen) tror jeg det heter. Merker og ikke mye smerte, i det hele tatt. (dette skjer kanskje 25%=1/4 av de gangene, jeg er grise stein.)

det var det jeg har å si om det.
De bieffektene jeg vanligvis merker, er at jeg er mer distre enn vanlig og at jeg slapper mer av. Jeg blir rett og slett et mer avslappet menneske, uten å bli sløvere nødvendigvis. Jeg røyker ukentlig.
Sitat av Duddy Vis innlegg
Noen ganger, hvis jeg har røkt mye hasj eller pot skjer det slikt

1: Jeg våkner opp, føler meg som "a million bucks" Og er veldig happy

2: Jeg våkner opp ekstremt groggy og jeg føler meg som om jeg tok for mye anti kvalme/sjøsyke piller (postafen) tror jeg det heter. Merker og ikke mye smerte, i det hele tatt. (dette skjer kanskje 25%=1/4 av de gangene, jeg er grise stein.)

det var det jeg har å si om det.
Vis hele sitatet...
Kanskje det har noe med når du legger deg / hvor lenge du sover å gjøre? De to alternativene dine høres rimelig menneskelig ut for ethvert normalt b-menneske
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lungene til en 22 åring som KUN har røyket cannabis.

Se fra 06:45

http://www.youtube.com/watch?v=-GoDS...eature=related

Skummelt!
Sitat av nekroh Vis innlegg
Marijuhana deles inn i to klasser: Indica og Sativa. Indica gir deg den avslappede og sløve følelsen, sativa gjør det helt omvendte og sies at du blir 'smartere', i den forstand at ideer og tanker slipper lettere frem i hjernen. Nå snakker vi om grønt.

Røyker du brunt blir du etter erfaring bare sløv og ubrukelig, aldri sett en person som blir kjapp og oppegående av det.

Kjøper du weed er det som regel en blanding av sativa og indica.
Vis hele sitatet...
aldri fatta hvorfor folk sier dette? Er da ingen grunn til at du ikke skal kunne lage hasj av en sativa dominert plante? Blir selv SKIKKELIG gira til tider.

Vet ikke jeg, men kan hende det er den typiske gatehasjen du snakker om?
Nå syntes jeg egentlig ikke at folk som røyker kan svare på hvilke bivirkninger de selv merker, de kan være bivirkninger som andre rundt denne personen oppfatter, men som man selv ikke legger merke til. Nå snakker jeg om psykologiske bivirkninger.
Sist endret av MikeHunt; 21. september 2009 kl. 20:01.
Jeg føler at jeg vil ha mer cannabis. Men det er ut av ren kjedsomhet. Cannabis gjør alt gøy når jeg kjeder meg.
Sitat av Norther Vis innlegg
Jeg føler at jeg vil ha mer cannabis. Men det er ut av ren kjedsomhet. Cannabis gjør alt gøy når jeg kjeder meg.
Vis hele sitatet...
Cannabis er bare psykisk avhengighetsskapende Dvs kroppen din kjenner ingen behov etter det. Det er også derfor jeg selv bruker det, og kun det, med viten om at dersom jeg skulle bestemme meg for å slutte så er det kun på det psykiske plan, og ikke fysisk. Narkotika som skaper en fysisk avhengighet er ikke å sammenligne
Sant. Ellers ut av egen erfaring er det ingen bivirkninger jeg har merket.

Kanskje kjempe god søvn hvis det tells ? Neste morgen føler jeg meg fysisk tung, men kjempe glad!
Hehe, har merket det. Når jeg våkner opp dagen etterpå og føler meg utrolig glad og uthvilt. Røyker du hver dag kan du få bivirkninger, noen opplever de verre enn andre. Noen får ikke bivirkninger i det hele tatt. Vanligvis går dette over etter du vært clean i et par uker. Det er viktig å prøve og se hvordan du selv opplever rusen og bieffektene.

Nøkkelen er måtehold
Sitat av Poopur Vis innlegg
Cannabis er bare psykisk avhengighetsskapende Dvs kroppen din kjenner ingen behov etter det. Det er også derfor jeg selv bruker det, og kun det, med viten om at dersom jeg skulle bestemme meg for å slutte så er det kun på det psykiske plan, og ikke fysisk. Narkotika som skaper en fysisk avhengighet er ikke å sammenligne
Vis hele sitatet...
Trodde man fikk abstinenser hvis man var en storbruker, og sluttet på dagen? Eller er det forskjellig fra person til person?
Er nok forskjellig fra person til person. Det varierer med viljestyrke, selvdisiplin osv.
Sitat av Norther Vis innlegg
Er nok forskjellig fra person til person. Det varierer med viljestyrke, selvdisiplin osv.
Vis hele sitatet...
Nå snakker du om psykisk avhengighet. Fysisk avhengighet handler om nedregulering av reseptorer som binder de nevrotransmitterne som er viktige for rusen. Men det er riktig som du sier, både psykisk og fysisk avhengighet varierer fra person til person.

De abstinensene man får av stort bruk av cannabis er veldig svake, om tilstedeværende i det hele tatt. Det vanlige er svetting om natten og sånne ting.
Sist endret av exocytose; 21. september 2009 kl. 22:56.
Jeg hadde prøvd brunt noen få ganger, 4 eller noe.
Skulle prøve grønnt, merka så lite av brunt.
En fyr begynnte å rulle, så sier jeg "så lite?"
"Jeg advarte deg" sa han og la opp minnst dobbelt så mye
Vi røyka og gikk inn, på veien inn merka jeg att jeg ikke hadde så god rettningssans.
Etter vert hadde jeg plunder med å holde øynene oppe, klarte ikke å fokusere på en drit, og blei litt nervøs.
Jeg husker nesten ikke en drit, hele kroppen blei liksom pressa mot bakken og jeg skalv og hadde lite selvkontroll.
Det som var ekkelt å tenke på var att det ikke var noe hjelp å få, jeg måtte holde ut i denne tillstanden i 3-4 fuckings timer, så vær forsiktig med dosen!
Jeg tviler egentlig på att hasj er veldig skadelig så lenge du ikker er en tung røyker, men disse tingene er sikkert:

* Det er mer skadelig for lungene enn røyk PGA att det indeholder ca 10 ganger så mye tjære.
* Man kan få sykiske problemer av å røykre ofte og "hasj-psykose"(går sikkert greit å kose seg en helg i blandt)
* Det er kreftfremkallende
* Det er ikke særlig avhengighetsskapende, røyk er mye værre PGA nikotin. MEN... Røyker man mye kan man bli psykisk avhengi TIL OG MED FYSISK, man begynner å kaldsvette å bli nervøs hvis man ikke får det kroppen er blir vandt til, nemmlig hasj.
* Hasj bedøver hjerneceller, alkohol DREPER dem...

Resten av mytene, som scizofreni og hull i hjernen er motbevist.

Jeg skal ALDRIG gå over til noe syntetisk som kokain, heroin, meth... nei det kan dealerene beholde sjøl.
Skal heller ikke røyke ofte.
Sitat av CrazyCat Vis innlegg
Resten av mytene, som scizofreni og hull i hjernen er motbevist.
Vis hele sitatet...
Hva med disse to mytene du har med under? At hasj "bedøver" hjerneceller og at noe syntetisk alltid er verre enn det fra naturen er også motbevist til det kjedsommelige.
Sitat av CrazyCat Vis innlegg
* Hasj bedøver hjerneceller, alkohol DREPER dem...
Vis hele sitatet...
Sitat av CrazyCat Vis innlegg
Jeg skal ALDRIG gå over til noe syntetisk som kokain, heroin, meth... nei det kan dealerene beholde sjøl.
Vis hele sitatet...

Ber deg også pent om å legge frem noen kilder for at cannabis er så mye verre enn tobakk for lungene.
Ti ganger så mye tjære? Var det et tall du dro ut av hodet, eller har du kilder til det også?

Og forresten: velkommen til forumet!
Sist endret av exocytose; 22. september 2009 kl. 16:02.
Både kokain og heroin er stoffer som er ekstrahert fra planter, de er altså ikke mer syntetiske enn hasj.Til og med amfetaminer forekommer i naturen.

Forøvrig støtter jeg exocytose; hvor tar du disse "faktaene" fra?
Sitat av exocytose Vis innlegg
Hva med disse to mytene du har med under? At hasj "bedøver" hjerneceller og at noe syntetisk alltid er verre enn det fra naturen er også motbevist til det kjedsommelige.




Ber deg også pent om å legge frem noen kilder for at cannabis er så mye verre enn tobakk for lungene.
Ti ganger så mye tjære? Var det et tall du dro ut av hodet, eller har du kilder til det også?

Og forresten: velkommen til forumet!
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=-GoDS...eature=related Der er en lege som forklarer at en ren joint uten tobakksblanding kan sammenlignes med 3 sigaretter i henhold til skade på lunge og luftveier.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Og forresten: velkommen til forumet!
Vis hele sitatet...
Oi, se der ja. Du har vært medlem lenger enn meg. Så på antall innlegg uten å se under avataret ditt.
Sitat av Poopur Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=-GoDS...eature=related Der er en lege som forklarer at en ren joint uten tobakksblanding kan sammenlignes med 3 sigaretter i henhold til skade på lunge og luftveier.
Vis hele sitatet...
Og her står det at cannabis er mindre farlig enn sigaretter: http://www.erowid.org/plants/cannabi..._health1.shtml
Ber deg også pent om å legge frem noen kilder for at cannabis er så mye verre enn tobakk for lungene.
Ti ganger så mye tjære? Var det et tall du dro ut av hodet, eller har du kilder til det også?

Og forresten: velkommen til forumet! [/quote]

Takk så my for velkommsten.
10 ganger så ille hørte jeg av en venn som skjekka det på nettet, men dette er vel bevis nok?

"Cannabisrøyk inneholder langt mer tjære enn vanlig tobakksrøyk"
http://www.tromso.kommune.no/hasj.121444.no.html

at hasj bedøver hjerneceller er også noe jeg har lest og blitt fortalt, det står over alt, du kan sikkert lett søke deet opp selv.

beklager da, jeg trodde heroin var syntetisk, men det er ekstremt avhengighetsskapende har jeg hørt(Mye mere enn hasj) + at syntetiske stoffer er værre fordi det er ofte mange kjemikalier i de og overdose faren er der.

jaja, det er mindre farlig, mye PGA nikotin, men det er fortsatt mere tjære i det...
Jeg prøver absoutt ikke å si att hasj er skikkelig farlig og dødelig ved føste trekk.
Jeg tror att om hasj kom før ciggar og alkohol hadde det også vært lovelig.
Sist endret av CrazyCat; 22. september 2009 kl. 17:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den "kilden" du drar frem er noe av det dårligste jeg har sett. Har det travelt nå, så har ikke tid til å sitere, det kan sikkert noen andre ta seg av.

Sitat av CrazyCat
at hasj bedøver hjerneceller er også noe jeg har lest og blitt fortalt, det står over alt, du kan sikkert lett søke deet opp selv.
Vis hele sitatet...
Det er du som skal dra frem kilder for påstandene sine. Ikke meg eller noen andre, for det er ikke våre påstander.
registrerte meg tidlig, men var ikke aktiv vett

chill litt a -,-"

http://slyngstad.blogg.no/1242122530_12mai2009.html

Monica

12.mai.2009 kl.21:41
Jeg har også hørt at hasj er mindre skadelig enn alkohol, men det er feil. Når man røyker "dovner" hjernecellene og våkner aldri opp, mens hvis man drikker dør hjernecellene og kommer tilbake igjen etter en stund. Selvfølgelig er det ikke bra å drikke mye, men hasj er mye verre.
Sist endret av CrazyCat; 22. september 2009 kl. 17:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hasj er ikke avhengighetsskapende. Og all røyk du får i lungene er ikke direkte sunt nei. Men ingen har dødd av hasj.

Det ''Monica'' skrev er ren bullshit. Hjernecellene blir lammet, men ''våkner'' etter rusen.
Sist endret av Space-Time; 22. september 2009 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Norther Vis innlegg
Hasj er ikke avhengighetsskapende. Og all røyk du får i lungene er ikke direkte sunt nei. Men ingen har dødd av hasj.
Vis hele sitatet...
jo, ikke å så mye som vanelig røyk, men hvis du ryker tungt lenge er det det, jeg skal sende deg MANGE kilder på det når jeg kommer tilbake etter en konsert
Abstinensen er der. Men som sagt tidligere i tråden ligger det ikke fysisk i kroppen. Du kan jo bli ''avhengig'' av Pepsi også. Det er samme konsept.
Sitat av CrazyCat Vis innlegg
http://slyngstad.blogg.no/1242122530_12mai2009.html

Monica

12.mai.2009 kl.21:41
Jeg har også hørt at hasj er mindre skadelig enn alkohol, men det er feil. Når man røyker "dovner" hjernecellene og våkner aldri opp, mens hvis man drikker dør hjernecellene og kommer tilbake igjen etter en stund. Selvfølgelig er det ikke bra å drikke mye, men hasj er mye verre.
Vis hele sitatet...
Ahh, Slyngstad blogg.. Ok, men da er jo saken en helt annen.

Nei, seriøst. Har du noen gang hørt om KILDEKRITIKK?

Sitat av Norther Vis innlegg
Abstinensen er der. Men som sagt tidligere i tråden ligger det ikke fysisk i kroppen. Du kan jo bli ''avhengig'' av Pepsi også. Det er samme konsept.
Vis hele sitatet...
Cannabis har en visst fysisk avhengighetspotensiale. Ja, det går mest på det psykiske, men man kan oppleve svake abstinenser som f.eks. svetting(som oftest om natten)og andre milde ting.

Sitat av CrazyCat Vis innlegg
jo, ikke å så mye som vanelig røyk, men hvis du ryker tungt lenge er det det, jeg skal sende deg MANGE kilder på det når jeg kommer tilbake etter en konsert
Vis hele sitatet...
Hvilke da? voe.blogg.no? beaeks.blogg.no? etellerannet.blogg.no, politi.no?

Sitat av Norther Vis innlegg
Hjernecellene blir lammet, men ''våkner'' etter rusen.
Vis hele sitatet...
Ingenting blir "lammet" eller "våkner" opp! Det er da ikke sånn hjernen fungerer.
Som uttrykt av farmakologen Edward Sellers: "It would be a great oversimplification and disservice to the elegance of the brain to postulate one system."
Dette sa han om det som blir omtalt som "belønningssystemet" i hjernen, altså det mesolimbiske dopaminerge systemet, som innbefatter afferente fibre
til VTA fra blant annet prefrontalkorteks, PPN og nucleus accumbens. Altså ting som er tusen ganger så nøyaktig som dine synsinger.
Sist endret av exocytose; 22. september 2009 kl. 17:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.