Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4319
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Var i retrohjørnet i helgen og kjøpe meg NES/SNES/N64. Etter å ha hentet dette skulle jeg prøve å koble opp SNES'en. Der får jeg kun lyd og ikke bilde. Har en rimelig ny tv. Har forsøkt å bruke N64 kabelen på SNES'en og fikk ikke bilde, men kun lyd.
Kan det være for at det ikke skaleres godt nok ned på tv'en? Bruker RCA-kabler.
Om TVen er ganske ny, er du sikker på at den faktisk har kompositt, og ikke kun komponent?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av lroedal Vis innlegg
Om TVen er ganske ny, er du sikker på at den faktisk har kompositt, og ikke kun komponent?
Vis hele sitatet...
Inputs: 4 x HDMI v2.0, PC VGA, Component/composite (SCART via adaptor)
Sier det jeg finner av info om baksiden av tv-en min. Kan det være at jeg trenger en overgang til SCART?
Om den har kompositt burde det fungere fint. Du er sikker på at kablene sitter i rett kontakt? Om du tar NES'en, og kopler til denne i samme port med en standard RCA-kabel, blir det bilde da?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av lroedal Vis innlegg
Om den har kompositt burde det fungere fint. Du er sikker på at kablene sitter i rett kontakt? Om du tar NES'en, og kopler til denne i samme port med en standard RCA-kabel, blir det bilde da?
Vis hele sitatet...
Skal teste litt mer, var på vei til å teste NES'en i går, men så mista jeg piffen.
Satt rett standard på videosignalet ? (PAL eller NTSC)
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Jeg prøver meg på en sånn her https://www.amazon.com/Mini-Composit.../dp/B00I482KZI etter en del tips. Om det ikke virker må jeg vel kjøpe meg en gammel kassetv.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Jeg prøver meg på en sånn her https://www.amazon.com/Mini-Composit.../dp/B00I482KZI etter en del tips. Om det ikke virker må jeg vel kjøpe meg en gammel kassetv.
Vis hele sitatet...
Du behøver ikke å kjøpe engang, du kan hente gratis på finn:
http://m.finn.no/bap/free/search.htm...y=2.93.3906.62
Beklager om det er et dumt svar. Men hva med å prøve antenne kabel da? Funker fjell på min NES og ca 5 år gammel samsung tv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Den overgangen fra Amazon funket fjell den I alle fall på SNES'en. Har ikke fått tid til å teste mer
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Magisk Vis innlegg
Den overgangen fra Amazon funket fjell den I alle fall på SNES'en. Har ikke fått tid til å teste mer
Vis hele sitatet...
Told ya!
Retrokveld hos deg i Jan/Feb!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av bakkus Vis innlegg
Told ya!
Retrokveld hos deg i Jan/Feb!
Vis hele sitatet...
Lett! Du og fruen er alltid velkommen vettu!