Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 625535
jeg leter etter en film, det handler om en apekatt(orangutang) og en gutt som er på et hotell, så kommer det noen "slemme" folk som skal ta denne apen, husker ikke helt hvordan den var, er jo mange år siden jeg har sett den
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
jeg leter etter en film, det handler om en apekatt(orangutang) og en gutt som er på et hotell, så kommer det noen "slemme" folk som skal ta denne apen, husker ikke helt hvordan den var, er jo mange år siden jeg har sett den
Vis hele sitatet...
Dunston Checks In
Sitat av Bean Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ah, Tusen takk!
Hei

Jeg leter etter en film jeg så for ca 10 år siden. Den er ganske eventyr aktig, men er ekte personer i filmen.

Den handler om en jente som er veldig interresert i bøker. En dag drar hun til biblioteket og leter etter noe spennende å lese. Han "resepsjonisten" på biblioteket anbefaler en bok til den lille jenta som han tror hun vil like.

Når denne jente åpner boka så blir hun dratt inn i historien i selve boken.
Der møter hun noen folk som blir hennes nye venner, og de opplever mye eventyraktig sammen.

F.eks møter de pirater(?) tror jeg..
store farlige dyr i vannet
en drage mener jeg å huske


Og en annen scene jeg husker veldig godt er at de befinner jeg på et annet bibliotek der takhøyden er minst 10 meter over dem. Det er store fine malerier i taket. Maleriene begynner plutselig å smelte, og det dannes en flom av fargene rundt barna.

Sorry for rotete innlegg, men håper på svar!
Takk
Jeg leter etter en film som handler om at romvesener kommer til jorden.

Disse romvesene vokser av flamme.
Dette oppdaget de ved å kaste en fyrstikk på DNA av en av dem.

Myndighetene vil drepe det største vesenet vedå bruke en flammebombe, som ville fått denne til å vokse forferdelig.

De finner ut at det er et stoff i shampoen til to personer som dreper dem

Litt vanskelig å forklare, og høres sikkert litt dumt ut :/
Tenker du på The Thing ?

http://www.imdb.com/title/tt0084787/

Det her er remaken, men tror du skal kunne finne originalen også.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Tenker du på The Thing ?

http://www.imdb.com/title/tt0084787/

Det her er remaken, men tror du skal kunne finne originalen også.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er den
Gud velsigne deg! Du aner ikk hvor mye jeg har lett etter den
Sitat av Sykfyr Vis innlegg
Hei

Jeg leter etter en film jeg så for ca 10 år siden. Den er ganske eventyr aktig, men er ekte personer i filmen.

Den handler om en jente som er veldig interresert i bøker. En dag drar hun til biblioteket og leter etter noe spennende å lese. Han "resepsjonisten" på biblioteket anbefaler en bok til den lille jenta som han tror hun vil like.

Når denne jente åpner boka så blir hun dratt inn i historien i selve boken.
Der møter hun noen folk som blir hennes nye venner, og de opplever mye eventyraktig sammen.

F.eks møter de pirater(?) tror jeg..
store farlige dyr i vannet
en drage mener jeg å huske


Og en annen scene jeg husker veldig godt er at de befinner jeg på et annet bibliotek der takhøyden er minst 10 meter over dem. Det er store fine malerier i taket. Maleriene begynner plutselig å smelte, og det dannes en flom av fargene rundt barna.

Sorry for rotete innlegg, men håper på svar!
Takk
Vis hele sitatet...
Tror det er Pagemaster du tenker på.

Er forøvrig med en gutt.

http://www.imdb.com/title/tt0110763/
Ozzfan : Tusen hjertelig takk! Gjett hvem som skal se den ikveld
Sitat av Sykfyr Vis innlegg
Ozzfan : Tusen hjertelig takk! Gjett hvem som skal se den ikveld
Vis hele sitatet...
Hehe Forøvrig en knallbra film. Tror jeg skal "leie" den i kveld også
Sitat av stick dude Vis innlegg
Jeg leter etter en film som handler om at romvesener kommer til jorden.

Disse romvesene vokser av flamme.
Dette oppdaget de ved å kaste en fyrstikk på DNA av en av dem.

Myndighetene vil drepe det største vesenet vedå bruke en flammebombe, som ville fått denne til å vokse forferdelig.

De finner ut at det er et stoff i shampoen til to personer som dreper dem

Litt vanskelig å forklare, og høres sikkert litt dumt ut :/
Vis hele sitatet...
Tar jeg ikke feil er det Evolution.
http://www.imdb.com/title/tt0251075/
Sitat av Bean Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ja det var den ja
det stemmer?
Sist endret av zvxsone; 20. august 2009 kl. 12:13.
Edit: For seint ute :-p
Sist endret av Ozzfan; 20. august 2009 kl. 12:14.
Jeg prøver å se etter en film jeg så på en tv kanal for 2 år siden. Den handlet om en gutt som bodde inne i en vegg. I denne veggen i dette huset bodde det også en jente som kunne se denne gutten. Etterhvert ble huset revet ned, og denne gutten som hadde bodd i veggen hele livet måtte forlate huset, og dra ut i den store verden. Han dro så på et asylmottak, her fortalte han at han het ahrmed eller noe. Det er en utrolig sær, men fantastisk morsom film.
Anyone? den var forresten på dansk, om jeg ikke husker feil.
Hei, jeg leter etter en animert reklamefilm, så den på svensk tv3 tror jeg.. :P

- Det begynner med at en kanin går på butikken eller noe, å hjemme i hulle til denne kaninen er det en "firkant", eller noe sånnt..
- Firkanten bor der sammen med kaninen..:P Den tenker tilbake i en sånn tenkeboble, og da får vi se at kaninen ber han om ikke å røre en godteri skål eller noe sånnt..
- Firkanten ser bort på skålen før den smiler å begyner å spise godteri, om jeg ikke husker feil så hadde han problem med å få ut godterie.. :P
- Så kommer kaninen hjem, og da blir reklamen bra... :P da begynner firkanten å tulle rundt for å gjemme skålen, så kaninen ikke skal sjønne noe.. :P
- Kaninen roper, "Jag er hemma"...xD når han kåmmer inn hullet å går ned trappa får å komme ned til stua.. nå er det bare masse rot, men reklamen slutter iværtfall med at firkanten ligger i et skap eller noe.. :P

SÆR reklame, men syns den var bra.. :P å hver gang jeg forklarer den til noen så blir det like rotete som det er skrevet nå så ingen sjønner noenting.. :P

Håpe på svar.. ^^,
▼ ... over en uke senere ... ▼
hei søker en film (genre:zombie) det eneste jeg husker er at en dame hadde m4/m16 som ben
hun hadde mistet beinet
Sist endret av lucifer92; 31. august 2009 kl. 01:44.
Sitat av Butchern Vis innlegg
Planet Terror er det nok.
Vis hele sitatet...
jepp
kp til deg
Hei! Idag leter jeg etter en film jeg så på NRK en søndagskveld en god stund tilbake.
Filmen er fransk, fransk tale osv.

Filmen handler om ei jente, kanskje på 22 år som er veldig engasjert i sex, hun har en veldig spesiell attitude som fikk meg i en spesiell stemning.. Hun møter etterhvert en gutt som ikke helt skjønner hvordan han skal behandle dama.. eller hvordan han skal respondere når hun legger fram sine indre fantasier.. senere i filmen dukker en "venne-gjeng" av denne gutten opp og ødelegger for han (kan ikke røpe mer)

Noen som vet navnet?
Sist endret av jassågitt; 1. september 2009 kl. 20:25.
Sex and lucia? Ikke sett filmen, men den er fransk og tittelen inneholder "Sex".
@jassågitt
Tror muligens jeg så den filmen også, men husker ikke navnet. Var det noe med "Call Girl" eller noe eller blander jeg sammen filmer nå?
Jeg så en film en gang. Den handlet om en mann som var strandet på en øde øy. Husker ikke så mye, bare at han hadde en vollyball med ansikt på som han hadde navn på. Tror den var bra. vet du hva den heter?

Takk
Sitat av TKM117 Vis innlegg
Jeg så en film en gang. Den handlet om en mann som var strandet på en øde øy. Husker ikke så mye, bare at han hadde en vollyball med ansikt på som han hadde navn på. Tror den var bra. vet du hva den heter?

Takk
Vis hele sitatet...
Cast Away

http://en.wikipedia.org/wiki/Cast_Away
http://www.imdb.com/title/tt0162222/
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Hei! Idag leter jeg etter en film jeg så på NRK en søndagskveld en god stund tilbake.
Filmen er fransk, fransk tale osv.

Filmen handler om ei jente, kanskje på 22 år som er veldig engasjert i sex, hun har en veldig spesiell attitude som fikk meg i en spesiell stemning.. Hun møter etterhvert en gutt som ikke helt skjønner hvordan han skal behandle dama.. eller hvordan han skal respondere når hun legger fram sine indre fantasier.. senere i filmen dukker en "venne-gjeng" av denne gutten opp og ødelegger for han (kan ikke røpe mer)

Noen som vet navnet?
Vis hele sitatet...
Hehe. veldig vanskelig dette med fransk film med sex i. De er ikke akkurat i mangelvare
Husker du ca årstall den var fra, hvilket årstall den er satt til? Det hadde gjort det litt enklere.

A Real Young Girl?
36 Fillette?

Du kan jo prøve å se på denne lista her
har to filmer jeg lurer på

1: hele historien baserer seg på en bensinstasjon. de stakkar folka som jobber der blir utsatt for det meste egenlitg, og etter det jeg husker toppes det av at stasjonen blir beleiret av en "bande".. er en japansk/kinesisk film. gikk på nrk2 for mange år siden..
2: Tricky denne.. mest fordi jeg husker ikke noe særlig av den.. gikk på tv-norge for sikkert 7-8 år siden. hele filmen er etter det jeg husker veldig dyster. og det lille av bilder i hodet når jeg tenker på den er: Store griser/villsvin som går og oppfører seg som mennesker(dog, på en veldig bisar måte). et hus midt i noe som minner om et bilopphoggeri.. og etterellerannet om feller og ønske om drap..

ehh, ja, ser jo selv at dette kanskje var å håpe for mye, men lov å prøve..

fant ut den ene selv.. attack the gas station.
Sist endret av moret; 8. september 2009 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av moret Vis innlegg
har to filmer jeg lurer på
Tricky denne.. mest fordi jeg husker ikke noe særlig av den.. gikk på tv-norge for sikkert 7-8 år siden. hele filmen er etter det jeg husker veldig dyster. og det lille av bilder i hodet når jeg tenker på den er: Store griser/villsvin som går og oppfører seg som mennesker(dog, på en veldig bisar måte). et hus midt i noe som minner om et bilopphoggeri.. og etterellerannet om feller og ønske om drap..

ehh, ja, ser jo selv at dette kanskje var å håpe for mye, men lov å prøve..
Vis hele sitatet...
Kan det være en av disse?
Ikke at jeg har sett noen av dem, men beskrivelsen passer til det jeg har hørt.
Jeg mistenker at det kan være en av mine barndomsfavoritter Nothing But Trouble. Er riktignok ikke to griser på bein i den filmen, men et par forvokste smellfeite babyer. Utover det stemmer alt, med et digert bilopphuggeri utenfor villaen til Dan Aykroyd, en drøss med feller og dødsstraff for å ha kjørt for fort.
Kan jo alltids være Animal Farm da
Der er det jo griser som oppfører seg som mennesker.
Og så blir det jo gjort drap og de setter opp feller for folk/andre dyr


http://www.imdb.com/title/tt0204824/
fuckyeah! haha. nothing but trouble, det stemmer. (det med griser kan fort forveksles til store babyer hos meg) TAKK TAKK!!
Det er noen folk (3-4) som bryter seg inn i et stort hus, en villa tror jeg.
Men de visste ikke at det var en mor alene med to barn hjemme (en liten gutt og en litt eldre jente).

Etterhvert så klarer folka som bor i huset å rømme til "tilfluktnings" rommet i huset(ja, de er ganske rik)
Åsså er det et hull gjennom veggen inni det rommet(ventil el.), mot et annet hus hvor gutten bruker en lommelykt til å ta morsje signal eller SOS eller noe.

Det er desverre alt jeg husker fra filmen..
Anyone?
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Det er noen folk (3-4) som bryter seg inn i et stort hus, en villa tror jeg.
Men de visste ikke at det var en mor alene med to barn hjemme (en liten gutt og en litt eldre jente).

Etterhvert så klarer folka som bor i huset å rømme til "tilfluktnings" rommet i huset(ja, de er ganske rik)
Åsså er det et hull gjennom veggen inni det rommet(ventil el.), mot et annet hus hvor gutten bruker en lommelykt til å ta morsje signal eller SOS eller noe.

Det er desverre alt jeg husker fra filmen..
Anyone?
Vis hele sitatet...
Panic Room? Er hvertfall en mor med en datter, et tilfluktsrom og det brukers en lommelykt til å prøve å signalisere naboen
Denne er litt tricky siden jeg sikkert var 8 år når jeg så den..

Eneste jeg husker fra filmen er 2 bilder som har fortrengt seg i huet mitt.

Et monster, ligner på han i Fluen 1 og 2. Han kryper i taket på et sykehus. Ser ut som djevelen selv.. Tror han akkurat hadde drept noen der. (Ikke sikker)
Det andre bildet er at det kjørte en hvit sedan fra sykehuset.. xD

Husker ingenting mer enn det xD Husker bare at jeg holdt på å pisse på meg så skummel den filmen var. :P


Om noen greier å finne ut hvilken film dette er, burde vedkommede få en gullmedalje i "film-leting" :P
Sist endret av Kenshi; 12. september 2009 kl. 00:14.
Den filmen jeg leter etter, tror jeg ikke har kommet på kino enda. Er neimen ikke sikker. Men problemet er at jeg ikke husker navnet på den, og jeg har veldig lyst til å se den.

Tror filmen er laget av Marvel. Det er i alle fall noen helter, hvis jeg husker riktig. Jeg husker også at det er et spesielt våpen som ikke måtte komme i gale hender, men det gjorde altså det. Husker at de skjøt eifeltårnet med det, og hele eifeltårnet ramler ned.

Håper det er noen her som vet hva filmen heter
Så en film for mange år siden. Eneste jeg husker er at det kom alien til jorda, og de hadde heftige våpen, en slags pistol som pulveriserte menneskene.
Sist endret av mo3; 12. september 2009 kl. 01:52.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Så en film for mange år siden. Eneste jeg husker er at det kom alien til jorda, og de hadde heftige våpen, en slags pistol som pulveriserte menneskene.
Vis hele sitatet...
War of the worlds?
Sitat av Mathias666 Vis innlegg
War of the worlds?
Vis hele sitatet...
sorry, ikke den
Takk Butchern
mo3, den eneste filmen jeg kommer på i farten er The Independence Day. Men er dog ganske sikker på at det ikke er den.
Er nok ikke den heller nei.

edit: haha fant den. Mars attacks . Ser ut som en elendig film utifra trailen, var mye mer skummel da man så den som liten ;(
Sist endret av mo3; 12. september 2009 kl. 02:51.
Mars attacks er ein ganske morosom film Det blir bevist i den filmen at klassisk musikk har eit praktisk formål. :P
Sist endret av LowRider; 12. september 2009 kl. 02:56.
Jeg så en film for veldig lenge siden, jeg husker ikke noe mer enn at Patrick Swayze var med og at det var enten en fengselsfilm eller krigs/millitær-film. Jeg kan ikke engang si sikkert at det er sant, men kanskje det ringer noen bjeller hos noen?
Sitat av dør Vis innlegg
Jeg så en film for veldig lenge siden, jeg husker ikke noe mer enn at Patrick Swayze var med og at det var enten en fengselsfilm eller krigs/millitær-film. Jeg kan ikke engang si sikkert at det er sant, men kanskje det ringer noen bjeller hos noen?
Vis hele sitatet...
1 Uncommon Valor? Film om noen vietnamveteraner (patrick swayze som en av dem) som drar for å befri en krigsfange (fengsel/krig/militær).

2 Red Dawn? Krigsfilm hvor Sovjet invaderer USA.

3 Letters from a Killer? Film om en som sitter i fengsel og skriver brev til noen damer og hva som skjer når han slippes ut igjen.

Vil tippe det er nr1, den er det for øvrig Gene Hackman som har hovedrollen i.
Engelsk film.
Gangstere(tror jeg.) Hvertfall kriminelle. Stor skuddvekslingsscene i den.

Ikke Lock, Stock. Men litt lik.. Husker desverre ikke noe mer, mange mange år siden jeg så den på TVNorge.

Leter også etter en film som jeg så for masser av år siden.. Husker bare flere stykker i kanindrakter i forskjellige farger.
Kan ha vært andre dyr enn kaniner, de var hvertfall i forskjellige farger. Mulig det foregikk i England. Tror det var noe terrorismerelatert
Sist endret av Hasher; 13. september 2009 kl. 01:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er noen folk (3-4) som bryter seg inn i et stort hus, en villa tror jeg.
Men de visste ikke at det var en mor alene med to barn hjemme (en liten gutt og en litt eldre jente).

Etterhvert så klarer folka som bor i huset å rømme til "tilfluktnings" rommet i huset(ja, de er ganske rik)
Åsså er det et hull gjennom veggen inni det rommet(ventil el.), mot et annet hus hvor gutten bruker en lommelykt til å ta morsje signal eller SOS eller noe.

Det er desverre alt jeg husker fra filmen..
Anyone?
Vis hele sitatet...
er det "Hostage"?

Engelsk film.
Gangstere(tror jeg.) Hvertfall kriminelle. Stor skuddvekslingsscene i den.

Ikke Lock, Stock. Men litt lik.. Husker desverre ikke noe mer, mange mange år siden jeg så den på TVNorge.
Vis hele sitatet...
høres ut som "Snatch." utrolig rå film!
Sitat av Bean Vis innlegg
1 Uncommon Valor? Film om noen vietnamveteraner (patrick swayze som en av dem) som drar for å befri en krigsfange (fengsel/krig/militær).

2 Red Dawn? Krigsfilm hvor Sovjet invaderer USA.

3 Letters from a Killer? Film om en som sitter i fengsel og skriver brev til noen damer og hva som skjer når han slippes ut igjen.

Vil tippe det er nr1, den er det for øvrig Gene Hackman som har hovedrollen i.
Vis hele sitatet...
Thank you. Skal sjekke de ut, husker ikke om gene hackman var med, men er sikkert nr. 1 som du sier.
hva heter dokumentaren som gikk på nrk 1, eller noe sånt. Handlet om spille avhengihet. noe allá frag the movie
Sitat av enoksen18 Vis innlegg
hva heter dokumentaren som gikk på nrk 1, eller noe sånt. Handlet om spille avhengihet. noe allá frag the movie
Vis hele sitatet...
Exil - Der virkeligheten ikke teller ?
tusen takk kvalitetspoeng til deg