Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  145 29127
Jeg må bare si det er veldig nevneverdig hvor dere hopper i forsvarsmodus når hasjen blir nevent. Jeg vet ikke om det er for at dere er uvitende eller blåøyed.

Og ja jeg mener at hasj+benso+opiat klasses som blandings misbruk.

Ja hasj er mildt i forhold til mye annent. Men det er langt ifra ufarlig. Og at folk reagerer på deres fremstilling av dette stoffet er ikke rart.

For mange av oss var dette ingangs billetten til rusmiljøet og tyngere rusmiddel.

Og hasj er ikke noe nytt for meg. Jeg har røyket selv i 11år og prøvd utallige ganger å slutte uten å klare det. Jeg har røyket på meg lunge kollapser (tør bong). Væske annsamlinger av våt bong. Og sopp infeksjoner i luftveier/lunge.

Det eneste som gjorde jeg klarte å slutte med hasj var at jeg ble hekta på minus å nåla. Da var ikke hasj like viktig lengere!

Men det er en ting som er værre med hasj en noe annent. Å det er effketen langvarig bruk har på psyken. Og angsten dette påfører oss. selv etter 2år uten hasj så var jeg fortsatt løs imagen. Å kald svettinga fy så jevlig. Å dette er værre en noe annet stoff jeg har testet.

Si va du vil men hasj er et fulverdig rusmiddel å det bør det for bli!
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Denne tråden/prosjektet handler om 2 stk som skal gå av Subutex/Suboxone. Den handler ikke om cannabis og hvorvidt det er bra eller dårlig..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Denne tråden/prosjektet handler om 2 stk som skal gå av Subutex/Suboxone. Den handler ikke om cannabis og hvorvidt det er bra eller dårlig..
Vis hele sitatet...
Haha, det er det visst ikke så enkelt å forstå. Håper noen i crew eventuelt kan sende varsel/slette urelevante kommentarer slik som den over.

Sitat av Ex-opiat Vis innlegg
Og ja jeg mener at hasj+benso+opiat klasses som blandings misbruk.
Vis hele sitatet...
Hvis du LESER hele tråden og SER på videoene så får du kanskje med deg at vi per øyeblikket verken bruker opiater ELLER benzodiazepiner. Per øyeblikket er det "kun" cannabis. Du får mene hva du vil om det rusmiddelet, men det er ikke det denne tråden håndler om.
Sist endret av Not Normal; 20. august 2019 kl. 09:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Dette er et diskusjonforum da ikke en blogg! Må jo gå ann å svare ordentlig selvom du synes spørsmålene er dumme! Dette synes iallefall jeg drar kvaliteten på "bloggen" (les: posten på diskusjon forum) ned.

Men stå på! Jeg følger med på alt dere legger ut og dere gjør det super bra!
Sist endret av Absurd; 20. august 2019 kl. 11:19. Grunn: la till
Sitat av Absurd Vis innlegg
Dette er et diskusjonforum da ikke en blogg! Må jo gå ann å svare ordentlig selvom du synes spørsmålene er dumme! Dette synes iallefall jeg drar kvaliteten på "bloggen" (lesosten på diskusjon forum) ned.
Vis hele sitatet...
Da kan man svare ordentlig på temaet til tråden, vel? Unødvendig å starte en diskusjon som er urelevant da det finnes haugevis av andre tråder en da kan diskutere i istedenfor.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Ok skriv hva som er temaet her da? Vil du kun at folk heier på deg eller hva synes du egt er relevant...
Sitat av Absurd Vis innlegg
Ok skriv hva som er temaet her da? Vil du kun at folk heier på deg eller hva synes du egt er relevant...
Vis hele sitatet...
Alt står i første post, så anbefaler deg å lese den. Vi har etterspurt tips eller triks, og å argumentere om hvorvidt cannabis er et farlig rusmiddel eller ikke synes jeg er langt utenfor temaet. Poenget med tråden er jo å dele reisen med andre - synes bare det er utrolig dumt at det da skal ende opp med slike diskujoner.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Ja og jeg setter veldig pris på hva dere gjør poenget mitt er at du burde bare ikke bry deg og iallefall ikke svare på ting som du ikke synes passer for det er da diskusjonen startet.

Teit av deg å anta at jeg ikke har lest tråden når jeg i første innlegg sier jeg har sett alt dere legger ut. Du går rett inn i defensiv å mener jeg er problemet med en gang... men Joa stå på

Enig i at det er litt teite diskusjoner her men jeg synes du også bidrar til dem. Prøv å ikke svar på ting som ikke du finner relevant du kan jo ikke styre hva folk skriver.. så svar iallefall ikke da så er så kommer det jo et svar tilbake og en meningsløs diskusjon er i gang
Sist endret av Absurd; 20. august 2019 kl. 12:06. Grunn: 1para
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei og takk for at dere dokumenterer dette Bra jobba!

Eg er selv på nedrapping og har et par spørsmål dere eller noen andre kanskje vet svaret på?
Har trappet ned fra 12 mg subutex over tid og er nå på 3 mg. Nedtrappingen har gått greit frem til eg var på 4 mg. Da kjente eg nedstemthet, irritabilitet, angst, uro, dårlegere søvn osv.
Er det "placebo", eller e det vanleg å oppleve slike plager/abstinenser på dette stadiet i nedtrappingen?

Hva har dere opplevd underveis på nedtrappingen, og kor langt ned i dose måtte dere for å kjenne ubehag?

E IKKJE meininga å kuppe tråden, men du sa det bare var å spørre, håper dette var innafor :-)

Og lykke til videre, eg følger med :-)
Respekt til dere ass
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Alt står i første post, så anbefaler deg å lese den. Vi har etterspurt tips eller triks, og å argumentere om hvorvidt cannabis er et farlig rusmiddel eller ikke synes jeg er langt utenfor temaet. Poenget med tråden er jo å dele reisen med andre - synes bare det er utrolig dumt at det da skal ende opp med slike diskujoner.
Vis hele sitatet...
Dere dokumenterer reisen deres som går ut på å bytte ett rusmiddel mot ett annet men nekter å diskutere bivirkningene rusmiddelet du reklamerer for har?

Jeg tror du er på feil sted.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Ja og jeg setter veldig pris på hva dere gjør poenget mitt er at du burde bare ikke bry deg og iallefall ikke svare på ting som du ikke synes passer for det er da diskusjonen startet.

Teit av deg å anta at jeg ikke har lest tråden når jeg i første innlegg sier jeg har sett alt dere legger ut. Du går rett inn i defensiv å mener jeg er problemet med en gang... men Joa stå på

Enig i at det er litt teite diskusjoner her men jeg synes du også bidrar til dem. Prøv å ikke svar på ting som ikke du finner relevant du kan jo ikke styre hva folk skriver.. så svar iallefall ikke da så er så kommer det jo et svar tilbake og en meningsløs diskusjon er i gang
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle meg hvordan jeg har bidratt, slik at jeg eventuelt kan forbedre meg i fremtiden? Uansett, kult at du setter pris på det vi gjør. Det gleder!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dere dokumenterer reisen deres som går ut på å bytte ett rusmiddel mot ett annet men nekter å diskutere bivirkningene rusmiddelet du reklamerer for har?

Jeg tror du er på feil sted.
Vis hele sitatet...
Jesus, jeg forsøker ikke å reklamere for cannabis. Vi forteller og viser bare at vi personlig har brukt det gjennom abstinensfasen. Synes det er unødvendig å skulle drive å pirke på det, da vi kun forsøker å vise frem hvordan vi ønsket å gjøre det.

Sitat av Absurd Vis innlegg
Enig i at det er litt teite diskusjoner her men jeg synes du også bidrar til dem. Prøv å ikke svar på ting som ikke du finner relevant du kan jo ikke styre hva folk skriver.. så svar iallefall ikke da så er så kommer det jo et svar tilbake og en meningsløs diskusjon er i gang
Vis hele sitatet...
Edit: Så ikke siste paragrafen du hadde lagt til. Det skal jeg ta til meg. Er vel det jeg forsøkte å overbevise meg selv om å gjøre, men så ender jeg bare med å svare uansett.
Sist endret av Not Normal; 20. august 2019 kl. 19:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Kan du fortelle meg hvordan jeg har bidratt, slik at jeg eventuelt kan forbedre meg i fremtiden? Uansett, kult at du setter pris på det vi gjør. Det gleder!


Jesus, jeg forsøker ikke å reklamere for cannabis. Vi forteller og viser bare at vi personlig har brukt det gjennom abstinensfasen. Synes det er unødvendig å skulle drive å pirke på det, da vi kun forsøker å vise frem hvordan vi ønsket å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke at dere reklamerer bevisst, men det har en helt klar reklameeffekt og ved å være såpass offentlig eksponert så har dere også ansvar for å være litt saklig.
Selv om dette er deres personlige dokumentasjon så henvender du deg til offentligheten både via YouTube og denne tråden.

Du antyder jo selv I ett innlegg helt i starten av tråden at det er mye produktplassering av alkohol i film og tv. Dette har en beviselig effekt og da er samtidig rart at du selv ikke ser at du gjør akkurat det samme. Hvorfor er produktplassering reklame og ikke synlig hasj røyking og pillebruk?

Du skriver også dette:
"Får folk suget etter å røyke pot, så er det helt fortreffelig i våre øyne."

Så jeg står fortsatt for det jeg sa om at dere glorifiserer og reklamerer for rusmidler uten særlig saklig innhold eller nyanserte refleksjoner.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg mener ikke at dere reklamerer bevisst, men det har en helt klar reklameeffekt og ved å være såpass offentlig eksponert så har dere også ansvar for å være litt saklig.
Selv om dette er deres personlige dokumentasjon så henvender du deg til offentligheten både via YouTube og denne tråden.

Du antyder jo selv I ett innlegg helt i starten av tråden at det er mye produktplassering av alkohol i film og tv. Dette har en beviselig effekt og da er samtidig rart at du selv ikke ser at du gjør akkurat det samme. Hvorfor er produktplassering reklame og ikke synlig hasj røyking og pillebruk?

Du skriver også dette:
"Får folk suget etter å røyke pot, så er det helt fortreffelig i våre øyne."

Så jeg står fortsatt for det jeg sa om at dere glorifiserer og reklamerer for rusmidler uten særlig saklig innhold eller nyanserte refleksjoner.
Vis hele sitatet...
Jeg vet selvfølgelig at det er dette vi driver med. Det er også derfor jeg påpekte dette med produktplassering tidligere. Mener bare at vi ikke forsøker å "pushe" det på folk som et vidundermiddel, men heller fremvise det som verktøyet vi valgte å støtte oss på. Kunne like greit hatt med alkohol, og fremdeles synes det hadde vært unødvendig om en skulle pirket på at jeg "reklamerer" for alkohol. Ja, mener det er helt fortreffelig om folk skulle la seg friste - men det er igjen kun mitt personlige syn på det. Ønsker å holde tråden relevant, så da får jeg bare la være å svare på det jeg finner urelevant.

Ønsker selvfølgelig også å ta til meg kritikk, ikke skyve det bort; så jeg skal ha det i bakhodet.

Sitat av Absurd Vis innlegg
Dette er et diskusjonforum da ikke en blogg! Må jo gå ann å svare ordentlig selvom du synes spørsmålene er dumme!
Vis hele sitatet...
Du skriver forsåvidt også dette.. Det forvirrer meg litt.
Sist endret av Not Normal; 20. august 2019 kl. 19:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg mener som feks når han som går på LAR kom med et langt og relativt relevant inlegg også presenterer du å svare at det er det dummeste tipsene du noen gang har hørt. Det er dette jeg mener. Hvis du skal komme med et sånt svar så er det egentlig noe vits å svare?
Når du svarer sånn så må du faktisk regne med at folk svarer frekt tilbake!

Så hvis du synes det er dumt og urelevant så drit i å svar, men hvis du velger å svare uansett selvom du synes det er drit dumt, så kan du jo skrive det på en hyggelig og greit måte for nå delte han vel kun sine egne erfaringer og ga dere et tips utifra det?
Sitat av Absurd Vis innlegg
Jeg mener som feks når han som går på LAR kom med et langt og relativt relevant inlegg også presenterer du å svare at det er det dummeste tipsene du noen gang har hørt.
Vis hele sitatet...
Det er et veldig dumt tips til f.eks meg som forsøker å gå av opiatantagonister, ja? Jeg har da aldri ytret at LAR dumt i seg selv, og kjenner flere som har et godt forhold med LAR. Det er tross alt et form for LAR-ordning vi holder på å gå av, og som er poenget med videoene, så det å tipse om å begynne på LAR når man dokumenterer at man er på vei ut blir veldig feil i mine øyne.
Sist endret av Not Normal; 20. august 2019 kl. 20:23.
Hvordan går det Ts?
Sitat av Høkkert Vis innlegg
Hvordan går det Ts?
Vis hele sitatet...
Takk for omtanke Her står det helt greit til - formen har stort sett vært den samme siden siste video (litt bedre, kanskje), men kommer nok en oppdatering snart med litt mer informasjon ang. dagene som har vært og planene fremover. Merker at det tar sin tid før kroppen normaliserer seg, ja.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Holder dere fortsatt på? Lite oppdateringer i det siste
Beklager sent svar. Ja, dårlig med oppdateringer, men vi planlegger å komme med en ny video nå snart da vi snart har nådd én måned.
▼ ... noen uker senere ... ▼
R.i.p 23.04.2021
Så åssen går det?ser dere har git f*** i youtube i det siste så tenker med engang at dere har sprukket. Håper ikke det er sant
Sist endret av Tarm; 30. september 2019 kl. 17:37.
har nå gamet såvidt og snakka litt på discord med duden og virka som han bare er opptatt med no webdesign greier el hva d var.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Så åssen går det?ser dere har git f*** i youtube i det siste så tenker med engang at dere har sprukket. Håper ikke det er sant
Vis hele sitatet...
Heisann! Joda, alt går egentlig veldig bra. Har ikke vært så mange videoer å legge ut egentlig, og la sist ut en video i går ang. noe webutvikling. Må finne ut av hvilken retning kanalen skal ta ved siden av detoxen.

Vi skal oppdatere med mer av våre erfaringer fra prosesssen, også vurderer vi sterkt å intervjue andre med forskjellige rusopplevelser (som andre med heroinproblemer, store mengder LCD, cannabis for den saks skyld, osv.) Kunne noe slikt vært interessant? Samt. sette opp noen "podcasts" til tider med oss og andre personer f.eks.

Takk for omtanken!

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
har nå gamet såvidt og snakka litt på discord med duden og virka som han bare er opptatt med no webdesign greier el hva d var.
Vis hele sitatet...
Har blitt en del jobbing i det siste ved siden av gaminga også, i tillegg til at jeg snart skal ut i "vanlig" jobb og ikke bare freelance, så det blir litt å sjonglere på. Noen spennende prosjekter ute i vente nå, da

Legger ut lenke til video fra i går, selv om den er litt ute av temaet. Forteller litt smått om formen der, men ønsket å lage en tutorial for SASS/SCSS og bundling av JavaScript filer

Den finnes her, hvertfall: https://www.youtube.com/watch?v=anYhYb0h-40
Sist endret av Not Normal; 1. oktober 2019 kl. 06:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gjerne intervju meg! jeg skal på avrusning snart. @Not Normal
Samma her, bare å intervjue meg, bare ta kontakt
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Gjerne intervju meg! jeg skal på avrusning snart. @Not Normal
Vis hele sitatet...
Herlig, sender deg Discord over PM

Sitat av annveig Vis innlegg
Samma her, bare å intervjue meg, bare ta kontakt
Vis hele sitatet...
Så bra! Sender deg også Discorden min over PM
Sist endret av Not Normal; 3. oktober 2019 kl. 01:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da er vel tiden inne for å spørre om dere har greid å holde dere unna opiater?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da er vel tiden inne for å spørre om dere har greid å holde dere unna opiater?
Vis hele sitatet...
Hei

Litt sent svar da jeg ikke har vært så mye innom her i det siste.

Joda, dessverre ble det en hero-sprekk på et par dager for noen uker siden, men har holdt oss "sterke" siden det. Har imidlertid kommet godt i gang med trening, vært på intervju hos et reklamebyrå som ansatt meg på stedet (livsglede +10), så er nå i fast jobb der jeg driver med noe jeg trives med og har startet på SSRI (Cipralex såklart, som alltid er legens første anbefaling), men hvem vet; kanskje det fungerer greit på meg. Spurte om å få starte på antidepp selv. Har ikke erfart noen negative bivirkninger enda, men har kun gått på det en halv uke, så er veldig interessert i å se hva fremtiden bringer. Jobb og rutiner er positive variabler som utpeker seg mest føler jeg.

Vi har planlagt å lage en ny video snart der vi forklarer litt mer.
Sist endret av Not Normal; 17. november 2019 kl. 13:15.
Jeg gikk andre veien. Altså LAR og metadon. Omtrent samtidig som dere tok avgjørelsen. Men nå har jeg vært opiatavhengig i mange mange år da. Bra dere klarte det! Må si jeg hadde mine tvil har selv også bare sprukket en gang
Sitat av Sondre Vis innlegg
Jeg gikk andre veien. Altså LAR og metadon. Omtrent samtidig som dere tok avgjørelsen. Men nå har jeg vært opiatavhengig i mange mange år da. Bra dere klarte det! Må si jeg hadde mine tvil har selv også bare sprukket en gang
Vis hele sitatet...
LAR og metadon er det jo mange som lever godt på, så håper du får en god fremtid med det! Er dessverre slik med oss addicts; veldig lett å sprekke hvertfall en gang. Går nå på urinprøver i en periode, så er nykter sett bort fra SSRI, og håper det kan gi meg en ekstra livsgnist som kanskje tar bort eventuelle russug om de skulle forekomme.

Uansett, godt jobbet! Stå på!
Sist endret av Not Normal; 17. november 2019 kl. 13:31.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvordan går det med deg TS?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er også nysgjerrig på hvordan det går med dere to
Satt hele kvelden i går og så på youtube videoene deres.

Krysser fingrene for at dere får til dette, jeg heier <3
Sist endret av LSMA; 12. januar 2020 kl. 17:45. Grunn: typo
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jula er som regel hard for de fleste som er inne i stoffmisbruk. Håper alt er bra!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei!

Beklager sent svar igjen. Lite aktiv her inne om dagen. Her går det fremdeles helt fint, dagene går for det meste til arbeid og urinprøver.. Jula var heldigvis ganske så travel med familiemiddager og slikt (noe som er et par år siden vi har giddet/orket å ta del i), så vi kom oss fint gjennom denne gang. Håper på at vi holder det gående, men vi er begge i veldig godt mot. La ut en ørliten oppdatering for 6 dager siden forresten: https://www.youtube.com/watch?v=QDIQt7YCQvA

Much love til dere som heier/har heiet <3
Sist endret av Not Normal; 22. januar 2020 kl. 17:52. Grunn: Skriveleif
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei igjen!

Enda en oppdatering der jeg forklarer litt om en nylig hendelse i livet; en rettsak jeg nylig tok del i for å motta straffen for det som skjedde for nå over to år siden. Sjekk gjerne ut videoen der jeg forklarer mer: https://www.youtube.com/watch?v=isz2yT-RWqI

Håper alt står bra til med folk nå i disse corona/covid-19 dager! (Leste at man helst bør slutte å si slikt som "disse coronatider", rett og slett for å få ordet og perioden bort så fort som mulig, men pytt. Sikkert bare VG-sjøsprøyt). Uansett, vask hendene og ta de hensyn vi blir bedt om å ta goddamnit! Alt for mange tullinger som gir f fremdeles dessverre, og det gjør både Vic og meg forbanna når vi ser hvor tankeløse folk kan være på gaten.

Vanskelig å holde seg nykter nå i disse innetider, så jeg sender ut love til alle der ute som har det ekstra vanskelig!

Fortsatt god jul!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Åssen er livet disse dager da? Er dere clean og lever livet eller er det blitt tilbakefall/sprekker? Ekke lett det greiene der. Håper dere har det bra
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Åssen er livet disse dager da? Er dere clean og lever livet eller er det blitt tilbakefall/sprekker? Ekke lett det greiene der. Håper dere har det bra
Vis hele sitatet...
Må dessverre innrømme at det ble noen sprekker på oss begge tidligere i år. Vi har jo tidligere skaffet Subutex ulovlig/på gata, men fikk til slutt tilbud om LAR, noe vi selv egentlig var veldig i mot tidligere - men vi fant ut av at vi ville gi det et forsøk, slik at opiodereseptorene våre kunne holde seg så godt som helt dekket 24/7.

I starten var dette litt turbulent, spesielt fordi vi måtte starte med sublingualtabletter (veldig opp og ned i formen, skippet til tider medisiner, etc.), men vi fikk heldigvis starte på ukentlig Buvidal ganske så tidlig (skrev en anonym post om dette her om dagen, men kan vel egentlig avsløre at det er min post: https://freak.no/forum/showthread.php?t=322229). Som jeg skrev i tråden så har vi ikke sprukket en eneste gang etter at vi startet på Buvidal, så vi er ved godt mot og skal klare å fortsette og holde oss unna andre opiater (og rus generelt) fremover. Går samtidig også på frivillige urinprøver to ganger i uken.
Sist endret av Not Normal; 4. desember 2020 kl. 00:20.
Jeg ble tatt av metadon. LAR kutta meg på 2dager. En dag 60mg, så en dag 30mg, så null. Dette var pga at jeg hadde ureine prøver og sosa litt i sommer. Men etter at jeg ble tatt av metadon for noen måneder siden har jeg hatt 3 overdoser og er hekta på minus daglig. Å kutte vekk medisinen sånn plutselig er imot nasjonale rettningslinjer for LAR. Så jeg har en sak hos pasientombudet nå. Ikke at det hjelper meg noe særlig jeg har ikke fått noe slags tilbud om behandling selv om jeg ønsker dette. Håper den udugelige legen min kan henvise meg til rehab så jeg får kommet av dette minuskjøret LAR har fått meg opp i nok engang. Jeg skulle jo ikke tilbake til opiater igjen. Men abstinenser fra metadon er ganske kraftige. Å har siden jeg ble tatt av og avslutta i LAR slitt med ekstra kraftige abstinenser. LAR er din venn hvis du gjør som de sier. Hvis ikke blir man straffet med reduksjon i livsviktig medisin som gir deg et helvete når man plutselig ikke har det lengre. At jeg kom til å snuble visste jeg, men at LAR skulle bare plutselig snu ryggen til meg og sette meg fler år tilbake til opiatkjøret.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Erhm.. Rivotril kan hjelpe MASSE under avrusning så der tar du meget feil. Selvfølgelig er det fare for ny avhengighet. Men nå har ikke TS tenkt å slutte med rus. Han/de har tenkt å slutte med buprenprfin. Ikke all rus
Vis hele sitatet...
Rivotril er ikke noe bedre rusmiddel enn opiater. Abstinensene er potensielt dødelig, kan framkalle epilepsi.
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Må dessverre innrømme at det ble noen sprekker på oss begge tidligere i år. Vi har jo tidligere skaffet Subutex ulovlig/på gata, men fikk til slutt tilbud om LAR, noe vi selv egentlig var veldig i mot tidligere - men vi fant ut av at vi ville gi det et forsøk, slik at opiodereseptorene våre kunne holde seg så godt som helt dekket 24/7.

I starten var dette litt turbulent, spesielt fordi vi måtte starte med sublingualtabletter (veldig opp og ned i formen, skippet til tider medisiner, etc.), men vi fikk heldigvis starte på ukentlig Buvidal ganske så tidlig (skrev en anonym post om dette her om dagen, men kan vel egentlig avsløre at det er min post: https://freak.no/forum/showthread.php?t=322229). Som jeg skrev i tråden så har vi ikke sprukket en eneste gang etter at vi startet på Buvidal, så vi er ved godt mot og skal klare å fortsette og holde oss unna andre opiater (og rus generelt) fremover. Går samtidig også på frivillige urinprøver to ganger i uken.
Vis hele sitatet...
Fort gjort, ikke noe å skamme seg over. Vanskeligste er å være ærlig med seg selv og vite hva man vil, synes jeg. Jeg var og er fortsatt ikke sikker på om LAR var riktig for meg, og jeg SKAL av subutexen. Spørsmålet er bare når det passer best. Skal jeg rydde opp i livet og komme meg i jobb igjen først feks, eller skal jeg være av subben før jeg evt starter i ny jobb. Risikerer jeg å sprekke på heroin igjen da? Osv...du skjønner greia. Skakke værra enkelt
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Fort gjort, ikke noe å skamme seg over. Vanskeligste er å være ærlig med seg selv og vite hva man vil, synes jeg. Jeg var og er fortsatt ikke sikker på om LAR var riktig for meg, og jeg SKAL av subutexen. Spørsmålet er bare når det passer best. Skal jeg rydde opp i livet og komme meg i jobb igjen først feks, eller skal jeg være av subben før jeg evt starter i ny jobb. Risikerer jeg å sprekke på heroin igjen da? Osv...du skjønner greia. Skakke værra enkelt
Vis hele sitatet...
Takk, det er motiverende å høre! Må innrømme at jeg har gruet meg til å fortelle dette, da jeg føler vi har sviktet selve hensikten med denne tråden. Etter å ha gitt situasjonen litt tid så ser vi litt annerledes på det, og vet innerst inne at det er det at vi holder oss unna opiater/rus i seg selv som betyr noe, og at dette er det beste for oss akkurat nå i livet mtp. å fortsette arbeid, få tilbake 100% tillitt hos barnevernet, få tilbake lappen osv. Så når livet er helt stabilisert en gang i fremtiden, så kan vi trappe av bupen. Etter at jeg leste om Buvidal så ble jeg hvertfall overbevist om at det var noe vi burde gi et forsøk, og det har som sagt vært "lifechanging". Anbefaler alle i LAR å hvertfall gi det en sjanse for å se om det kan være noe for de - det er helt klart ikke for alle selvfølgelig.

Soner den dag i dag med fotlenke (de brukte godt over to år på å dømme meg, og fikk da en god del strafferabbatt) og jobber 4 dager i uken. Er ferdig å sone mot slutten av januar. Er det noen som har noen innspill ifm. barnetvernet og LAR? Samtidig også lappen og LAR? Er dette noe som kan bli problematisk i lengden? Det er et par år igjen til jeg kan få tilbake lappen, men tre år har gått skremmende fort tross alt - så plutselig kommer dagen jeg må begynne å akte.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ja åssen går det med deg og fruen? Hvordan er rusmestringen og hvordan er dagene?

Jeg er og i LAR og jeg har sagt nei til buvidal. Står på 8mg subutex. Føler jeg gir opp kontroll ved å få den sprøyta. Kan lissom ikke trappe ned eller bestemme selv over om den tabletten går i munnen eller ikke. Synes det er viktig. På den annen side så har det ført meg til et par sprekker der jeg bevisst ikke tar subben for så å ta heroin eller den berømte fentanylepisoden min.

Heia heia (med kubjeller)
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Ja åssen går det med deg og fruen? Hvordan er rusmestringen og hvordan er dagene?

Jeg er og i LAR og jeg har sagt nei til buvidal. Står på 8mg subutex. Føler jeg gir opp kontroll ved å få den sprøyta. Kan lissom ikke trappe ned eller bestemme selv over om den tabletten går i munnen eller ikke. Synes det er viktig. På den annen side så har det ført meg til et par sprekker der jeg bevisst ikke tar subben for så å ta heroin eller den berømte fentanylepisoden min.

Heia heia (med kubjeller)
Vis hele sitatet...
Går egentlig veldig bra, takk som spør! Ingen sprekker så langt heldigvis. Tror det er takket være Buvidalen - den har endret dagene helt for dama og meg i forhold til craving og generell form. Vi sover mye bedre begge to, våkner ikke småabstinente og må "stresse" med å dra ned for å hente tabletter. Veldig deilig å føle seg så godt som normal i hverdagen. Skjønner jo at dette med Buvidal kontra sublingual er veldig individuelt. Føler du at det fungerer for deg så skal jeg absolutt ikke prøve å preke på deg noe annet. Folk er forskjellige, og jeg tror det har mye med rutiner og kontroll å gjøre som du nevner.

Starter med nettstudier igjen nå i august (webutvikling, har noen år med nettstudier som bagasje fra før), så det blir veldig spennende. Seks måneder med studier, for så å få tildelt praksisplass i ett år. Har dratt frem kubjellene her også og håper for vår og din del at vi får en fortsatt fin fremtid!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Hei

Frøkna og jeg forsøker å gå helt av suboxone etter å ha holdt på i noen år med diverse. Altså oxycontin, heroin, subutex, suboxone, etc. Denne gangen er vi veldig bestemt på at vi ønsker å gå helt av, og for å få til dette så endte vi med å starte en serie på YouTube for å motivere oss selv, og forhåpentligvis andre.

Håper ikke dette går som reklame, da det passer emnet (tror jeg).

Følg gjerne med oss på reisen her:
https://www.youtube.com/watch?v=3WIV50whjQE&t

Har du noen tips eller triks så settes det selvfølgelig pris på.

Peace
Vis hele sitatet...

Hei, jeg prøvde å sjekke ut YouTube linken , men fikk opp at videoen var privat så jeg fikk ikke sitt/åpnet den..
🤢 bare lurte på hvordan dere hadde det, og om dere klarte å komma dere av m.m… (går selv på lar og har kommet meg av subutex over til Buvidal månedsinjeksjon)😊
Sitat av bob85 Vis innlegg
Hei, jeg prøvde å sjekke ut YouTube linken , men fikk opp at videoen var privat så jeg fikk ikke sitt/åpnet den..
�� bare lurte på hvordan dere hadde det, og om dere klarte å komma dere av m.m… (går selv på lar og har kommet meg av subutex over til Buvidal månedsinjeksjon)��
Vis hele sitatet...
Har lagt ut noen andre lenker underveis. Har gjort enkelte av videoene private dessverre. Send meg PM dersom du ikke skulle finne en lenke som fungerer Lykke til videre med LAR - håper du også er fornøyd med buvidal. Kan være det tar litt tid å tilvende seg det har jeg skjønt.
Sist endret av Not Normal; 6. august 2021 kl. 01:07.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei og hopp!

Ville bare si fra om at vi i dag har lastet opp en liten video update etter et aldri så lite opphold fra YouTube-verden. Håper ikke dette blir tatt som direkte reklamering da det har vært noen spørsmål angående situasjonen vår. Dersom noen ønsker å sjekke den ut så kan dere gjør det her. Gjør dere i så fall klare for en utrolig cringy video (er veldig tydelig at dette er noe vi ikke gjør alt for ofte, men øvelse gjør vel mester og alt det der).

Fortsatt god kveld til Freak-folket!
WOOOW!!! All cred til dere 2 fantastiske mennesker<3 Dere ser virkelig amazing ut, begge to! Stay strong and aim for the stars!!! Flott oppdatering btw, sånne solskinns historier er d langt mellom <3
Sist endret av MiZz_Alexia^^; 25. august 2021 kl. 11:47.