Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 7372
Kommet opp i en litt kjedelig situasjon jeg kunne trengt hjelp med. Har seg slik at moren min fant ut at hun skulle rydde rommet mitt skikkelig. Og da fant hun en liten bortgjemt konvolutt med 3 biter LSD i. (hvordan hun ikke fant cannabisen min som var mye dårligere gjemt er fortsatt et under)

Hun konfronterte meg med dette og sa hun aldri ville ha slikt i huset igjen. Det er greit og det respekterer jeg. Det jeg ikke respekterer er at hun sa hun ville anmelde det til politiet med mindre jeg kunne komme opp med en veldig god grunn for hvorfor hun ikke skulle gjøre det.

Jeg prøvde rolig å forklare at det hjelper ikke meg noen ting å anmelde dette til politiet, det er utelukkende negativt for meg da jeg allerede var fullstendig klar over at det er ulovlig å oppbevare LSD, og at det å anmelde meg ikke vil på noen måte gi meg en lærepenge eller forandre mitt syn på stoffet. Fortalte også at så lenge hun forteller meg at dette ikke skal foregå innenfor hennes hus, så kommer det heller ikke til å foregå der.

Det var også tydelig at hun har søkt litt opp på stoffet på nettet (uten å nødvendigvis lese så mye). Hun hadde fått med seg at man veldig raskt bygger opp en toleranse for LSD, og spurte meg hva som skjer den dagen jeg ikke får noe "kick" av det og må ha noe sterkere.

Dette prøvde jeg å argumentere rolig imot ved å påpeke at rusmidler bare er kjemikalier som påvirker hjernen på forskjellige måter, og at det på ingen måte er slik at fordi jeg liker hvordan koffein påvirker meg på morgenen, så må jeg prøve noe annet senere om jeg er ekstra trøtt, og at trappetrinnsteorien kun er gjeldene fordi en må oppsøke en dealer (som jeg også fortalte at ikke er tilfelle, siden jeg hadde bestilt anonymt over nettet, til en annen adresse enn vår egen), men fikk følelsen av at hun trodde jeg bare snakket sprøyt.

Skal også legge til at jeg er en person som ikke røyker og ikke drikker, så usunne vaner er ikke akkurat gjeldene her. Holder meg kun til en cannabis-sigarett i helgene. Stoffer som LSD og andre psykoaktive substanser tar jeg bare et par ganger i året, så vil overhodet ikke si at jeg har et rusproblem.

Så da er spørsmålet litt om hva jeg burde prøve å forklare henne. Jeg vet jo at jeg har gjort noe ulovlig, men på den andre siden klarer jeg ikke helt å respektere lover som går på moral over fornuft når den største konsekvensen av å bryte loven er å bli tatt, dog vet jeg ikke om det nytter å forklare dette til henne.
Hvor gammel er du?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Bare forklar henne hvordan en andmeldelse vil "ødelegge" mye av livet ditt og bare skape problemer for alle, og at slike ting aldri mer skal finne sted i hennes hus. Det er jo slikt at de fleste mødre ikke vil at barna deres skal ha det vondt og få store problemer.

(har ingen garanti på at dette hvil hjelpe med moren din, men tror det ville være verdt et forsøk)
Vet hun hva som skjer om hun anmelder deg til politiet? Du får en bot og en prikk på rullebladet. Ingenting mer, ingen oppfølging eller noe som kan bidra positivt i livet ditt. Alt er negativt.

Mamma anmeldte meg en gang når jeg bodde hjemme. Hun tok proteinpulveret mitt å leverte det til politiet, etter og ha busta meg med flere andre ting tidligere. Da fikk hun veldig dårlig samvittighet etterpå.

Om hun vil straffe deg er det bedre å gjøre det på en mer konstruktiv måte.
Sitat av Detectable Vis innlegg
hun sa hun ville anmelde det til politiet med mindre jeg kunne komme opp med en veldig god grunn for hvorfor hun ikke skulle gjøre det.
Vis hele sitatet...
Dra samme mynt og spør hvorfor hun skal gjøre det. Ingen av dere tjener noe på det.
xch
Premium Medlem
58 5
Først og alt, ja, du hadde et ulovlig stoff i din besittelse.
Du får stille moren din et spørsmål;
Hvorfor vil du anmelde meg?

Hvis hun anmelder jeg så er både du i problemer og deres forhold vil sikkert ikke bli like godt
Hvis jeg var en forelder, hadde jeg tatt en prat med mitt barn, jeg hadde ikke anmeldt mitt eget barn.
Hun er din mor. Det er en god nok grunn i mine øyne.
xch
Premium Medlem
58 5
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hun er din mor. Det er en god nok grunn i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Ville du som en forelder annmeldt ditt eget barn?
Du kan jo for eksempel si at du er villig til å delta i frivillig urinprøvekontrakt i regi av helsestasjonen. Da kommer du deg både ut av misbruket, samtidig som du kanskje slipper politianmeldelse.

Dersom du seriøst tror at selv sjelden omgang med LSD ikke innebærer risiko, vil jeg samtidig anbefale deg å lese deg litt opp på stoffet. Debatten rundt cannabis vil jeg styre unna her, ettersom det finnes legitime argumenter i begge leire. Når det gjelder LSD er vel de fleste imidlertid ganske enige om at det er forbundet med en relativt stor risiko som ofte også rammer tilfeldig.
xch
Premium Medlem
58 5
Sitat av strikkball Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
Hva gjorde proteinpulveret ulovlig?
Sitat av BeautyBear Vis innlegg
Hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
Jeg er 22.
Når jeg var 17år fant mamma 230 gram marijuana i skapet mitt dagen etter jeg hadde vært alene i københamn.. Haha!
Det er da helt åpenbart hvorfor hun ønsker å gjøre dette. Hun vil skremme deg fra sans og samling. Noe hun antagelig tenker vil føre til at du aldri rører narkotiske stoffer igjen. Dessverre er det ikke slik ting fungerer.
Sitat av Ch0 Vis innlegg
Ville du som en forelder annmeldt ditt eget barn?
Vis hele sitatet...
Nei, noe so kommer ganske tydelig frem i posten min.
Sitat av juster Vis innlegg
Du kan jo for eksempel si at du er villig til å delta i frivillig urinprøvekontrakt i regi av helsestasjonen. Da kommer du deg både ut av misbruket, samtidig som du kanskje slipper politianmeldelse.

Dersom du seriøst tror at selv sjelden omgang med LSD ikke innebærer risiko, vil jeg samtidig anbefale deg å lese deg litt opp på stoffet. Debatten rundt cannabis vil jeg styre unna her, ettersom det finnes legitime argumenter i begge leire. Når det gjelder LSD er vel de fleste imidlertid ganske enige om at det er forbundet med en relativt stor risiko som ofte også rammer tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Seriøst, Missbruk? Å ta LSD en sjelden gang, og en joint i helgene er langt ifra missbruk.

De fleste som tar LSD, og har bruker på freak vet nok risikoene med LSD, og velger selv om risikoen er verdt turen, og det positive den kan innbringe.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Seriøst, Missbruk? Å ta LSD en sjelden gang, og en joint i helgene er langt ifra missbruk.
Vis hele sitatet...
I følge loven så regnes all bruk av narkotika som misebruk. Idiotisk, men sånn er det

Edit: Skriveleif
Sist endret av Theoneandonly; 22. august 2012 kl. 16:56.
Sitat av Ch0 Vis innlegg
Hva gjorde proteinpulveret ulovlig?
Vis hele sitatet...
Hun trodde det nok det var noe stoff av noe slag, noe som sikkert ble en pinlig sak for henne.
Politiet er ikke en instutisjon som skal brukes til barneoppdragelse, med mindre ting står meget mer alvorlig til enn i det tilfellet TS beskriver her, dessuten er jo TS godt utenfor "oppdragelses-alder". Det er selvsagt helt klart at du ikke skulle oppbevare og/eller bruke ulovlige substanser i hennes hus hvis hun ikke ønsker det, men det sier du jo også at du skal slutte med. Litt enig med Sinken her, uten at jeg vet noe videre om forholdet ditt til din mor, hun er moren din og det burde være grunn nok til ikke å anmelde.
Du kan bare legge fra deg tanken med å krangle med moren din. Dere to skal ikke ha en debatt om LSD eller narkotiske stoffer generelt akkurat nå.
-Hun har helt sikkert annerledes syn på rusbruk enn deg.
-Hun kan sikkert ingenting om psykedelika.
-Hun er oppvokst med et bilde av at alle rusmidler, annet enn alkohol, er veldig farlig og fører til plata.
-Hun er rett og slett en annen generasjon.

Det du skal gjøre er å si "Sorry mamma, jeg skal aldri oppbevare slike stoffer i ditt hjem, ei heller bruke disse".
Den første delen av setningen skal du følge, den andre... vel, gjør du som du vil med.

Du skal i det hele tatt bare ta det helt kuli og ikke tvinge på henne dokumentarer eller lesestoff eller whatnot. Vet du hvorfor? Fordi hun er ikke interessert i det, det er ingen nysgjerrighet der. Om hun spør deg, ja da kan du fortelle og forklare, men før den tid så vil all debatt du prøver å dra igang bare føles som et angrep på henne. Hun vil rett og slett ikke høre på hva du har å si.
[Svært generalisernde og "fæl" tekst] Rett og slett fordi hun er en dame. Som atpåtil er mor. Jenter er ,som vi alle vet, klin sprø og det går ikke an å bruke logikk så fort det havner følelser i situasjonen. Og mødre er fulle av følelser når de tror det går nedover med kidsa deres.[/Svært generalisernde og "fæl" tekst]
Sitat av moret Vis innlegg
Du kan bare legge fra deg tanken med å krangle med moren din. Dere to skal ikke ha en debatt om LSD eller narkotiske stoffer generelt akkurat nå.
-Hun har helt sikkert annerledes syn på rusbruk enn deg.
-Hun kan sikkert ingenting om psykedelika.
-Hun er oppvokst med et bilde av at alle rusmidler, annet enn alkohol, er veldig farlig og fører til plata.
-Hun er rett og slett en annen generasjon.

Det du skal gjøre er å si "Sorry mamma, jeg skal aldri oppbevare slike stoffer i ditt hjem, ei heller bruke disse".
Den første delen av setningen skal du følge, den andre... vel, gjør du som du vil med.

Du skal i det hele tatt bare ta det helt kuli og ikke tvinge på henne dokumentarer eller lesestoff eller whatnot. Vet du hvorfor? Fordi hun er ikke interessert i det, det er ingen nysgjerrighet der. Om hun spør deg, ja da kan du fortelle og forklare, men før den tid så vil all debatt du prøver å dra igang bare føles som et angrep på henne. Hun vil rett og slett ikke høre på hva du har å si.
[Svært generalisernde og "fæl" tekst] Rett og slett fordi hun er en dame. Som atpåtil er mor. Jenter er ,som vi alle vet, klin sprø og det går ikke an å bruke logikk så fort det havner følelser i situasjonen. Og mødre er fulle av følelser når de tror det går nedover med kidsa deres.[/Svært generalisernde og "fæl" tekst]
Vis hele sitatet...
^ haha this!

Se din mor i øynene å si dette løser vi som to voksne! du er tross alt godt på vei til å bli voksen å dere bør klare dette uten å måtte blande inn noe politi.

Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men selv om det bare er en bot å en prikk på rullebladet du får så er er man i systemet,de har navnet ditt - å det er ikke alltid like kjekt på et lite tettsted feks..

Lykke til,håper det ordner seg
Når du er så ung og umoden at din mor faktisk må begynne å rydde rommet ditt da er du i mine øyne lagtifra moden nok til å eksperimentere med rusmidler.

Ta avstand til du er voksen nok til å ta vare på deg selv.

Selv om ID'en din viser 22 så gjør jo ikke din oppførsel det.
Du er 22 og bor fortsatt på gutterommet og moren din må rydde etter deg. Mentalt så fremstår du jo som en 13 åring.
Blir jo for vilt da å surre med LSD.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av ompapa Vis innlegg
Når du er så ung og umoden at din mor faktisk må begynne å rydde rommet ditt da er du i mine øyne lagtifra moden nok til å eksperimentere med rusmidler.

Ta avstand til du er voksen nok til å ta vare på deg selv.
Vis hele sitatet...
Dømte du nettopp hvor moden en person er på hvor ryddig han holder rommet sitt? Fra min erfaring begynner mødre gjerne å rydde rommet ditt når du bor hjemme, lenge før det er så rotete at jeg selv ville tatt et grep.


Angående tråden finnes en rekke løsninger på problemet, avhengig av hva slags person moren din er. Du kan enten fortsette forsøket på å overbevise henne om at å anmelde deg ikke vil føre til noe positivt overhodet, eller prøve å faktisk lære henne om effektene av LSD, og hvordan det ikke er et problem for deg å ta det.

Hvis hun ikke er mottakelig for dette, så må du gjøre som mange andre her har sagt: Legge deg helt flat og si hva enn som kreves for at hun ikke skal gjøre det, uavhengig av om du mener det eller ikke. Med mindre du foretrekker en prikk på rullebladet og en bot, fremfor å servere din mor en hvit løgn.
Sist endret av AXiMe; 23. august 2012 kl. 11:11.
selv om on anmelder det så kan du jo bare nekte for alt, kommer til å bli henlagt uansett.
Du har gjort noe dumt og da synes jeg du bør ta det som en voksen mann. Det at moren din ønsker å anmelde saken viser jo bare at hun tar ansvar og ønsker å få deg registrert slik at problemene dine er kjent den dagen du trenger hjelp. Synes også du som en konsekvens av dette bør ta ansvar for ditt eget liv. Du er forlengst gammel nok til å flytte hjemmefra og således vise at du klarer å stå på egne ben. Du er for gammel til slike fjortisfærer nå.
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Dømte du nettopp hvor moden en person er på hvor ryddig han holder rommet sitt? Fra min erfaring begynner mødre gjerne å rydde rommet ditt når du bor hjemme, lenge før det er så rotete at jeg selv ville tatt et grep.


Angående tråden finnes en rekke løsninger på problemet, avhengig av hva slags person moren din er. Du kan enten fortsette forsøket på å overbevise henne om at å anmelde deg ikke vil føre til noe positivt overhodet, eller prøve å faktisk lære henne om effektene av LSD, og hvordan det ikke er et problem for deg å ta det.

Hvis hun ikke er mottakelig for dette, så må du gjøre som mange andre her har sagt: Legge deg helt flat og si hva enn som kreves for at hun ikke skal gjøre det, uavhengig av om du mener det eller ikke. Med mindre du foretrekker en prikk på rullebladet og en bot, fremfor å servere din mor en hvit løgn.
Vis hele sitatet...


Ja jeg gjorde det. I min verden er det faktisk helt sykt.
En mann på 22 som bot på gutterommet og har moren sin til å rydde?
Og som IKKE klarer holde normal orden? Og det kan jo ikke være et enkeltstående tilfelle, for om han normalt holdt orden på rommet så ville vel moren bedt ham skjerpe seg. Så ja i mine øyne er ts en særdeles umoden fyr og han bør holde seg langt unna LSD. Den dagen han er voksen nok til å stå på egne ben og gjøre elementære ting som å holde orden rundt seg kan han evt. ta en ny vurdering.
Eller så bruker moren "rydde på rommet/sekken" som en dårlig unnskyldning for å snoke i privatlivet til sin voksne sønn. "Det var så rotete her at jeg bare måtte rydde rommet ditt, og så fant jeg dette.."
Hva vet dere om at TS faktisk bor der? Selv er jeg student på 21, og ikke uvanlig at moren min har rydda gutterommet hvis jeg kommer hjem på ferie eller noe slikt. Selv om det strengt tatt ikke var så rotete at det trengte å bli ryddet.
Ja uansett hvordan dere snur og vender på dette så fremstår ts som en real mammadalt som ikke er så moden som alderen skulle tilsi.

Om han ønsker å være hardcore og drive på så kanskje han aller først skulle slippe taket i mammas skjørtekant og forsøke å stå på egne ben. Som herre i eget hus han drive på med whatever. Når han bor hjemme hos mor har han bare til å akseptere mors regler eller flytte ut.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja uansett hvordan dere snur og vender på dette så fremstår ts som en real mammadalt som ikke er så moden som alderen skulle tilsi.
Vis hele sitatet...
Jeg synes da virkelig ikke det. Det eneste som kan "tyde" på det er at han faktisk bor hos moren sin enda, men det kan han ha MANGE gode grunner for. Det er mange som ikke flytter ut før de er eldre enn TS.
Du har ikk en gammel hippie-onkel som kanskje kunne slått av en prat med hu mor?

Annet enn det: Legg deg flat og unnskyld deg masse!
Ikke oppbevar drugs i huset og heller ikke kom hjem dit ruset på hasjnarkotikasprøyter.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja uansett hvordan dere snur og vender på dette så fremstår ts som en real mammadalt som ikke er så moden som alderen skulle tilsi.

Om han ønsker å være hardcore og drive på så kanskje han aller først skulle slippe taket i mammas skjørtekant og forsøke å stå på egne ben. Som herre i eget hus han drive på med whatever. Når han bor hjemme hos mor har han bare til å akseptere mors regler eller flytte ut.
Vis hele sitatet...
Har du personlig erfaring med dette? Du vet absolutt ingenting om TS, likevel sammenligner du han med en 13 år gammel gutt og beskylder han med å prøve og være hardcore. For at han liker en tripp av og til?

Fra mitt ståsted virker du mindre moden enn TS. Kom med noe konstruktivt istedet.
Er glad for at jeg har snille foreldre :P
Etter at en kompis var og sov over etter en fest bortigata her, så mista han idioten bob marley longpaper i sofaen der han sov, moren min kom for å rydde og spurte om jeg røyka gress, jeg ble helt paff og sa " nei " Så visste hun meg longpaperet og jeg sa " er bare x som røyker rullings " Så sa hun , åja ja sikkert. Saj whaat


Men kan ikke forstå hvorfor moren din vil gjøre livet ditt dårlig, er jo en grunn hun lever og det er jo for deg, ikke for å bure deg inn. Aldri skjønt meg på det as
Tviler på at TS' mor faktisk vil gå til anmeldelse. Det var nok
aller helst en affektert reaksjon.

Det må vel gå an å spørre henne i en rolig, ikke-konfronterende
tone om hun faktisk tenker å gjøre alvor av trusselen. Kanskje
det i så tilfelle ville være greit å tilby seg å følge med henne på
stasjonen?

Til den/de som skyter på TS med karakteristikker à lá "mammadalt"
og "13-åring", det er da litt tynt å skulle avgjøre på bakgrunn av én
post om en person bør ta LSD eller ikke?

Det er også verdt å merke seg at for en mor er hennes barn alltid
hennes barn.

Dette gjelder selvsagt i varierende grad fra mor til mor. Det kan
like gjerne være moren som er overbeskyttende, som at TS er
umoden osv. Noen mødre klarer aldri å gi helt slipp.

Men jeg ville tro det er på tide å flytte for seg selv, det vil
nok gi et forhold litt mer preget av likeverd.
Fortalte også at så lenge hun forteller meg at dette ikke skal foregå innenfor hennes hus, så skal det ikke det
Vis hele sitatet...
Kanskje en litt mer ydmyk tone?
"Ikke driv med dop!"
"Ok da, jeg skal ikke gjøre det her hjemme"

Ville lagt meg padde flat og spørre hva som må til for at hun ikke skal anmelde. Om du bruker mer eller ikke er en annen sak, men gi utrykk for at du har fått lærepengen. For den er ikke at du oppbevarte det hos henne, men at du bruker.
Sist endret av stetus; 23. august 2012 kl. 14:51.
Om vist ikke litt blinking med øyner og litt forsiktig trygling om at mor unnlater å fortelle onkel blå om hennes oppdagelser av narkotiske stoffer, så kan du jo alltids prøve å tilby deg å ta noen narkotika tester som fåes kjøpt på apoteket, for å gjenoppbygge tilliten til din mor. Men gjør du dette så er det viktig at du ikke skjuler noe og vist du vet du har noe i systemet så må du nok på forhånd innrømme at det vil bli en positiv prøve. Når du td. 2 uker senere av legger en ny prøve og denne viser negativt så skal du se at tilliten din mor har til deg vil vokse. Når det er gjort noen ganger og det fortsatt er avlagt negative prøver så skal du se at mye er tilbake til det gamle og din mors trusler om div. avstraffelser om både det ene og det andre kanskje mykner opp

Vist faktum er at du ikke har noe nærmere eller oftere bruk av narkotika enn det du beskriver i første post, så bør du klare et par mnd. fint uten noe mere eksperimentering med narkotiske stoffer. Tviler sterkt på at din mor kjører deg et helt år med slike tester som dette her, så er bare å holde ut i den perioden det evt. varer og heller leve i den betryggelsen om at din mor ikke gikk til onkel blå med dette.

Det er nok dessverre slik du må nok spille på lag med din mor nå vist du i det hele tatt har tenkt å komme litt unna dette, å gå offensivt ut nå og forsvare eller bortforklare ting går ikke godt i din mors bok. Spill på lag, ta en god lang prat med mor, la din mor forstå at hun fremdeles er din mor og at hun kan prate med sin sønn om vanskelige ting og føle at hun når igjennom med sin kunnskap og livserfaring til deg. Gjør du dette så vil din mor fremdeles føle at hun er en god mor, klarer du ikke å forsterke din mors følelser om at hun er en god mor, men kanskje en dårlig mor, og kanskje får hun til å stille spørsmålet i hode sitt om hun faktisk er en dårlig mor, ja da går det dessverre heller dårlig for deg. Da har du gjort det slik at din mor vil føle at hun har mistet kontrollen over deg, og hun vil da kanskje vurdere å gi deg en lekse med onkel blå.

Moret beskrev også dette veldig bra, nå er det nå en gang slik et "mor har alltid, ALLTID rett!"
Vi vet jo at selv mødre tar feil, men for mødre så er det viktig å ha rett av den enkle grunn at dem da vil tro at dem er gode mødre

Hold ut og lykke til TS
Sist endret av Mantuz; 23. august 2012 kl. 15:20.
Sitat av stetus Vis innlegg
Ville lagt meg padde flat og spørre hva som må til for at hun ikke skal anmelde. Om du bruker mer eller ikke er en annen sak, men gi utrykk for at du har fått lærepengen. For den er ikke at du oppbevarte det hos henne, men at du bruker.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle som er komfortable med å plassere en løgn oppå enn annen. Det kan potensielt ødelegge forholdet deres enda mer i fremtiden om dette ikke løses på en fair måte. Når du er 22 føler jeg det begynner å bli på tide å ta egne standpunkt.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
En god grunn til å ikke annmeldet deg vil være hva det gjør med forholdet deres
Hvorfor skal dere drive å mase om at han bor hjemme, han kan fint ha en _god_ grunn til at han gjør det. Broren min bodde hjemme og sparte opp penger mens han studerte og flyttet når han nærma seg 23, et par år seinere sitter han på et eget hus, noe som ville vært umulig om han hadde flyttet tre-fire år tidligere.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja uansett hvordan dere snur og vender på dette så fremstår ts som en real mammadalt som ikke er så moden som alderen skulle tilsi.

Om han ønsker å være hardcore og drive på så kanskje han aller først skulle slippe taket i mammas skjørtekant og forsøke å stå på egne ben. Som herre i eget hus han drive på med whatever. Når han bor hjemme hos mor har han bare til å akseptere mors regler eller flytte ut.
Vis hele sitatet...
Han sier jo klart og tydelig i førsteposten at han forstår og respekterer morens ønske om å ikke ha illegale rusmidler i huset, og han har tenkt å fortsette å respektere det. Han bor med andre ord hjemme og aksepterer morens regler.

Du er sikkert rundt samme alderen selv du, bare du er en av de folka som tror dem visste alt når dem var 16 fordi 'jeg flytta ut og fikk smake livet tidlig' - Med din trang til å rakke ned på andres mentale alder tror jeg nok du har noen problemer du burde jobbe med selv, lykke til med det!
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Hvorfor skal dere drive å mase om at han bor hjemme, han kan fint ha en _god_ grunn til at han gjør det. Broren min bodde hjemme og sparte opp penger mens han studerte og flyttet når han nærma seg 23, et par år seinere sitter han på et eget hus, noe som ville vært umulig om han hadde flyttet tre-fire år tidligere.
Vis hele sitatet...
Det er vesentlig fordi at så lenge han bor hjemme, er det hans mor som lager reglene. Dersom hans mor ikke tolererer narkotikabruk i sitt hus, er dette noe han bør være voksen nok til å respektere.
Sitat av moret Vis innlegg
Jenter er ,som vi alle vet, klin sprø og det går ikke an å bruke logikk så fort det havner følelser i situasjonen.
Vis hele sitatet...
Aaahahaha, Moret, min helt!