Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1934
Hei! Jeg mistet førekortet først pga prikk belastning. Fikk da 6månders utsettelse (Utsettelse ferdig 20 Juli 2012" 3 dager til.

Men etter det ble jeg tatt utenlappen i berusa kjøring(Cannabis). Sto parkert på shell og satt og spiste men var noen som ringte polti (Bekymra kjent folk) (0.5 promille) og engang til bare uten lappen... Og greia er at det er 2-3 månder siden dette skjedde.. Og er litt kjipt at jeg ikke har fått noe ny straff enda når den første straffen er ferdig...

Er det sånn at jeg kan stikke ned og hente førekortet om jeg ikke har fått noen ny straff før den 20 juli?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Så lenge du ikke har fått noen formel utsettelse fra politiet utover det du allerede har, er det jo bare å dra ned til politistasjonen og hente det. Værste som kan skje er at de nekter å levere det tilbake på bakgrunn av det nye som har skjedd. Da kan du jo be om skriftlig dokumentasjon med grunnlag.
Du må nok regne med at du har mistet mistet det for minst to år og at du må kjøre opp på nytt (livstid dersom du er tatt for promillekjøring tidligere). I tillegg vil jeg anta at du vil måtte sone 3 uker, samt får en bot på 10-30.000,-.

En annen ting er om du i det hele tatt bør ha noe førerkort dersom du ikke har respekt for lovverket i det samfunnet du er en del av. Det er jo en årsak til at vi har lover og regler.

Jeg hadde i hvertfall ikke likt å ha deg kjørende forbi mine unger selv om du sikkert mener du er en så dyktig sjåfør at du mener du har full kontroll med bare litt narkotika innabords eller med bare litt høyere fart enn hva som er gjeldende maksfart for oss andre (vi som ikke er så dyktige sjåfører).
Trådstarter
13 0
Sitat av BjornTore Vis innlegg
Du må nok regne med at du har mistet mistet det for minst to år og at du må kjøre opp på nytt (livstid dersom du er tatt for promillekjøring tidligere). I tillegg vil jeg anta at du vil måtte sone 3 uker, samt får en bot på 10-30.000,-.

En annen ting er om du i det hele tatt bør ha noe førerkort dersom du ikke har respekt for lovverket i det samfunnet du er en del av. Det er jo en årsak til at vi har lover og regler.

Jeg hadde i hvertfall ikke likt å ha deg kjørende forbi mine unger selv om du sikkert mener du er en så dyktig sjåfør at du mener du har full kontroll med bare litt narkotika innabords eller med bare litt høyere fart enn hva som er gjeldende maksfart for oss andre (vi som ikke er så dyktige sjåfører).
Vis hele sitatet...


Kaller du Cananbis narkotika så vet du ikke så mye om det du snakker om.

Jeg får en bot... på under 10.000kr :-) 5000 kommer den på+ ingen fengsel tid
Sist endret av Prancy; 17. juli 2012 kl. 11:25.
Sitat av Prancy Vis innlegg
Kaller du Cananbis narkotika så vet du ikke så mye om det du snakker om.

Jeg får en bot... på under 10.000kr :-) 5000 kommer den på+ ingen fengsel tid
Vis hele sitatet...
Sorry mac, cannabis er narkotika. Tror det er du som ikke har helt peiling jeg...
Sitat av Prancy Vis innlegg
Kaller du Cananbis narkotika så vet du ikke så mye om det du snakker om.

Jeg får en bot... på under 10.000kr :-) 5000 kommer den på+ ingen fengsel tid
Vis hele sitatet...
Er du helt dust eller? Selv om det kanskje ikke er farlig, så er det fortsatt narkotika. Greit dere bruker det, men å forsvare det som om det er mirkalmedisin fra Gud blir bare teit.
Sist endret av mo3; 17. juli 2012 kl. 11:32.
Sitat av Prancy Vis innlegg
Kaller du Cananbis narkotika så vet du ikke så mye om det du snakker om.
Vis hele sitatet...


Bare den uttalelsen der beviser jo at du ikke skal ha førerkort i det hele tatt...
Sitat av Prancy Vis innlegg
Kaller du Cananbis narkotika så vet du ikke så mye om det du snakker om.

Jeg får en bot... på under 10.000kr :-) 5000 kommer den på+ ingen fengsel tid
Vis hele sitatet...
Du burde begynne å ta cannabissprøyter.

Ontopic:
Du har mistet førerkortet. PUNKTUM. La det nå være med det. Trapp opp hos purken i morgen og få deg enten en dårlig eller god overraskelse. Overraskelser er det beste jeg vet!
Sitat av Prancy Vis innlegg
Kaller du Cananbis narkotika så vet du ikke så mye om det du snakker om.

Jeg får en bot... på under 10.000kr :-) 5000 kommer den på+ ingen fengsel tid
Vis hele sitatet...
La meg se.. Cannabis står på narkotikalisten, stoffer som står på narkotikalisten kan helt fint bli kalt narkotika, hmm... Jøss, ser ut som cannabis kan kalles narkotika, gitt.

Og iom at du kjørte i ruspåvirket tilstand, håper jeg ikke du får lappen før du innser hvor idiotisk det er å sette ditt eget og andres liv i fare.
aahaha! Ja er ikke du en perle blant gråsten!
ja, jeg synes virkelig du burde storme inn på stasjonen (Litt dramatisk for effekt!)
og forlange førerkortet ditt tilbake! TROSS for at du gjentagene har kjørt under beruset tilstand, og i tillegg UTEN lappen.

Tillegg til det kan du også prøve å overbevise dem hvor dumt det er å kalle cannabis for et narkotikum! For HALLO!
Det er ikke slik at du blir omfavnet i en rus eller noe!
Jeg er for at alle som har mistet førekortet pga fart eller engangs kjøring i beruset tilstand skal få 1sjanse til, men synes virkelig du ikke burde, når du mistet lappen og klarte ikke å holde fingrene borte fra bilen, så synes jeg du bare kan sitte der og angre, men igjen være glad du ikke tok noen liv.

Har selv mistet førekortet men rørte ikke bilen i mellomtiden, var ofte jeg ville kjøre bilen ulovlig men har ikke hjerte til å sette andres liv i fare, og ødelegge mitt eget liv resten av livet.
Du får ikke førekortet tilbake så fremst politiet ikke er noen late nav klienter, jeg anbefaler deg å ikke dra ned og hente lappen eller spørre om, men bare vente å se hva som skjer.
Sist endret av justastonedhuman; 17. juli 2012 kl. 21:19.
Sitat av Prancy Vis innlegg
Hei! Jeg mistet førekortet først pga prikk belastning. Fikk da 6månders utsettelse (Utsettelse ferdig 20 Juli 2012" 3 dager til.

Men etter det ble jeg tatt utenlappen i berusa kjøring(Cannabis). Sto parkert på shell og satt og spiste men var noen som ringte polti (Bekymra kjent folk) (0.5 promille) og engang til bare uten lappen... Og greia er at det er 2-3 månder siden dette skjedde.. Og er litt kjipt at jeg ikke har fått noe ny straff enda når den første straffen er ferdig...

Er det sånn at jeg kan stikke ned og hente førekortet om jeg ikke har fått noen ny straff før den 20 juli?
Vis hele sitatet...
For å svare på spørsmålet, nei. Håper virkelig du aldri får kjøre bil igjen. Folk som kjører bil rusa er det verste jeg veit.
Sitat av Edited Vis innlegg
Han har jo helt rett, Cananbis står jo ikke på narkotika lista, hva er det folk snakker om? :P
Vis hele sitatet...
Ikke kjør i trafikken i beruset tilstand. Du setter deg selv i fare, og alle andre rundt deg.

On Topic: Som det har blitt sagt tidligere, om du ikke har fått vite om annen straff enn den som allerede der, skader det vel ikke å stikke innom stasjonen å høre om du får lappen tilbake?