Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2561
Jeg kunne tenke meg en webside med litt mer bak seg PHP, som ser ut til å være det eneste vanlige webhoteller tilbyr. For eksempel hadde det vært kult med Python, Java, muligheten til å kjøre jobber i bakgrunnen med jevnlige mellomrom, osv. Litt googling har ledet meg frem til at en såkalt VPS er løsningen.

Er det noen her som har erfaring med slike VPS-er? Ville det tilfredsstilt mine behov? Kan man gjøre mye tøft? Jeg fant denne listen med de visstnok beste VPS-ene. Er det noen som har erfaring med dem?

Er det eventuelt andre tjenester som passer mitt behov? Hvordan gjør proffene slike ting i 2017? Opplys meg!
Uten å ha sjekket på lenge så har vel de fleste webhoteller støtte for CGI? I værtfall var det vanlig før i tiden.
En vps vil gi deg en helt åpen linux-boks (som regel) med root-tilgang der kan du kjøre hva du vil. Så du kan få til alt mulig rart.
Sist endret av StorBørsteekorn; 8. januar 2017 kl. 17:15.
Listen deres virker ganske fjern. Både linode og digitalocean gir deg f.eks. en linux-server du har full tilgang til for $10 i mnd. For de aller fleste bruksområde har de nok minne,disk og cpu og siden man har root-brukeren kan man gjøre akkurat hvor mye tøft man selv vil
Du får også ganske billige dedikerte/cloud/vps servere hos OVH (Kimsufi for billig dedikert), online.net og Scaleway
Sist endret av BaconWeed; 9. januar 2017 kl. 01:20.
Enig med liasis listen er fjern.
Har brukt DigitalOcean i en del år,mange Flask prosjekter og 2 forum(NodeBB og MyBB).
Ikke noe "Cpanel bullshit",kun rene VPS(Droplet) med linux distro etter ønske.
Vil jeg kjøre 3 servere,så er det bare og fyre opp 3 droplets.
Stort sett for Flask kjører jeg Gunicorn med Nginx.
For eksempel hadde det vært kult med Python
Vis hele sitatet...
Testet og kjørt disse som alle fungere greit med Python(PythonAnywhere, Heruko, WebFaction).

AWS Lambda kan være noe og tenke på viss ikke vil knote med server oppsett.
AWS targets starting a Lambda instance within milliseconds of an event. Node.js, Python and Java are all officially supported as of 2016
Vis hele sitatet...
Linode og Digital Ocean som tidligere nevn er gode alternativer. Scaleway er også et godt alternativ for lekeprosjekter. De forutsetter at du har et minimum av Linux-kompetanse.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bruker Digital Ocean og er kjempefornøyd.