Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1608
Okey, litt merkelig problemstilling kanskje... MEN.. når det er blitt satt en hengelås på det underste lokket med det minste hullet på postkassen, blir det da forskjell på hva postmannen putter oppi? (bor hjemme hos foreldre atm) Problemstillingen er at jeg skal få et brev som kommer en gang, og det må JEG hente selv. hvis ikke så blir det surt. Henter vanligvis post selv siden jeg alltid er "først ute"..Jeg kan ikke se for meg at hengelåsen skal være et problem siden jeg fint kan trøkke hånda gjennom den minste åpningen i den låste luken (har testet).. jeg trenger altså ikke nøkkelen..

Men, er det noen rutiner som gjelder for postmenn når det gjelder postkasser MED lås og UTEN lås?.. men jeg føler det kanskje ikke spiller noen rolle så lenge jeg greier å skvise hånda nedi for å hente posten? Eller, er det heller sånn at det ikke BLIR puttet post oppi postkasser med lås i det hele tatt, slik at man må hente det selv?

Kort sagt, er låsen et hinder for meg i dette tilfellet?
Sist endret av Deagleflyndre; 25. november 2014 kl. 10:38.
Vanlige brev osv blir alltid lagt i postkassen. Viss det kommer noen pakker som er bredere enn åpningen så kan de seffølgelig ikke legge de i postkassen. Da får du hentelapp og må hente den på postkontoret.
Skal nevne at det er straffbart å åpne andre sin post. Du kan si det til foreldrene dine.
Sitat av villsvin Vis innlegg
Vanlige brev osv blir alltid lagt i postkassen. Viss det kommer noen pakker som er bredere enn åpningen så kan de seffølgelig ikke legge de i postkassen. Da får du hentelapp og må hente den på postkontoret.
Skal nevne at det er straffbart å åpne andre sin post. Du kan si det til foreldrene dine.
Vis hele sitatet...

Det er sant! Dette har jeg nevnt flere ganger til dem. Så vidt jeg forstod så er dette faktisk direkte ulovlig? Nå kan det være jeg overdriver litt men, hykleri er det i hvertfall, mtp. at de gjør noe ulovlig/uetisk selv

Men det gikk fint da i hvertfall, gravde nådeløst hånden ned i spetakkelet og fikk gevinsten min