Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3259
Hei, tanken har streifet meg om å kjøpe en ny bong til cannabisbruk. Per Dagsdato har jeg en 40 cm høy acrylbong. Denne høyden synes jeg er veldig grei, noe større trengs i alle fall ikke.

Jeg tenker egentig litt på glass, er dette noe å invistere i? Har hørt at smaken visstnok kan bli litt bedre, og at de er lettere å rense, er dette sant?
Sist endret av Membranplan; 17. oktober 2011 kl. 10:38.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Hei, tanken har streifet meg om å kjøpe en ny bong til cannabisbruk. Per Dagsdato har jeg en 40 cm høy acrylbong. Denne høyden synes jeg er veldig grei, noe større trengs i alle fall ikke.

Jeg tenker egentig litt på glass, er dette noe å invistere i? Har hørt at smaken visstnok kan bli litt bedre, og at de er lettere å rense, er dette sant?
Vis hele sitatet...
Jeg tror egentlig ikke det.

I min erfaring har det aldri vært nå plast/gummi bunn på glassbonger, så da blir det mye vanskeligere og vaske inni bong.
Glassbongen min ser i hvertfall ut som et helvete. Får bort det værste når jeg skylder den med varmtvann og satl, men den er relativt brun over vannstanden.
Trådstarter, akryl vs glass.

Du kan også finne mange gode tips her: Den store bong/røykeutstyr-tråden

Jeg ville gått for en skikkelig vannpipe av god kvalitet.
F.eks. fra produsentene Boost eller Roor.

http://www.ioffer.com/ har mye bra utstyr til en rimelig pris.
Sitat av absinthcat Vis innlegg
Glassbongen min ser i hvertfall ut som et helvete. Får bort det værste når jeg skylder den med varmtvann og satl, men den er relativt brun over vannstanden.
Vis hele sitatet...
Prøv isosprit og salt istedet + litt varmtvann ved behov.
Sist endret av phideph; 17. oktober 2011 kl. 11:41.
Sitat av Knask Vis innlegg
Trådstarter, akryl vs glass.

Du kan også finne mange gode tips her: Den store bong/røykeutstyr-tråden

Jeg ville gått for en skikkelig vannpipe av god kvalitet.
F.eks. fra produsentene Boost eller Roor.

http://www.ioffer.com/ har mye bra utstyr til en rimelig pris.
Vis hele sitatet...
Takk, skal sjekke ut noen Roor-bonger. Jeg mener å huske at Roor lager carbonfilter så man slipper mye dritt i lungene, og det er vell bra.
Sist endret av Membranplan; 17. oktober 2011 kl. 12:11.
Fuck akryl. Glass er lett å vaske. Sprit+grovsalt.
Likte Ioffer.com, Knask! Mange digge bonger der! Men ingen som kan anbefale en spesifikk bong?
Ta en titt på aqualab, kvalitet.

Men vis jeg skal anbefale Én bong, så Weed Star - WS SERIES MAHONY REMOVEABLE PERC Bong

legger til Molino Premium Bong Line 40cm også.

Send pm vis du lurer på hvorfor.
Sist endret av wataan; 17. oktober 2011 kl. 14:14.
Glass er det eneste som gjelder, hvis du skal investere i en bong du har tenkt til å bruke mye.

En akryllbong er bruk og kast, da den er umulig å holde helt ren. En bong av glass vaskes lett 100% ren ved hjelp av sprit og grovkornet salt. Eventuelt kan du kjøpe bongcleaners.

Har du først kjøpt en glassbong, går du aldri tilbake til akryl. Det lover jeg deg.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Glass er det eneste som gjelder, hvis du skal investere i en bong du har tenkt til å bruke mye.
Vis hele sitatet...
Ikke helt enig, det kommer helt ann på hvordan du har tenkt å bruke den.
Mange foretrekker å ta med seg bongen ut på tur og til andre kompiser, gjerne låne den vekk til naboen når du selv ikke er hjemme osv.
Da er det mye tryggere å investere i en skikkelig akrylbong som er slitesterk, om den skulle mistes i bakken så knuser den heller ikke!

Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
En akryllbong er bruk og kast, da den er umulig å holde helt ren. En bong av glass vaskes lett 100% ren ved hjelp av sprit og grovkornet salt. Eventuelt kan du kjøpe bongcleaners.
Vis hele sitatet...
Langt ifra umulig å holde en akrylbong ren, kjøp vaskemidler egnet for akryl og vask den 1 gang i uka eller når det er nødvendig.
Er du ekstra lur kan du kjøpe en som er farget i mørkere farger, mørkeblå er perfekt!
Brukte selv en akrylbong i over 1 år, den ble brukt over 20 ganger til dagen av alle mulige forskjellige folk, den ble drasset med rundt overalt og mistet i bakken flere ganger. Den ble lite slitt og aldri nevnverdig skitten på grunn av gode vaskerutiner.
Selv om den tok imot flere slag over lengre tid ble det heller aldri en skramme i den, en helt fantastisk bong!
Ble faktisk kjøpt inn en 50cm glassbong i samme perioden, den holdt i nesten 2måneder før den braste i tusen knas på et nachspiel.
Synd at man betaler mye penger for noe som kan knuse når som helst når man heller kan kjøpe noe som ikke kan blir ødelagt med mindre man virkelig prøver.

Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Har du først kjøpt en glassbong, går du aldri tilbake til akryl. Det lover jeg deg.
Vis hele sitatet...
Er selv stor fan av glassbonger og kommer gjerne til å kjøpe en selv ganske snart, men anbefaler deg å tenke igjennom hvordan en smokesesh fungerer oss deg. Velg etter hvor forsiktig du og kompisene dine er, rett og slett! ^^

Lykke til!
Sist endret av Kimbobo; 17. oktober 2011 kl. 16:27.
Gå for glass. vask med aceton (fåes kjemisk rent til en billig penge hos biltema).
Ett simpelt spørsmål om bonger - prøvde å lage en for en stund siden. fikk til alt men jeg klarte ikke å lage "lumen" eller der man har hajsen.
korrekter meg - tok en hul penn, brant hull i korken, så slo det meg: hvordan legger jeg det jeg skal røyke oppi korken uten at det faller ned i vannet? :P trenger jeg en rist eller er/var jeg helt ute på jorden der?

Har aldri kjøpt en bong heller så jeg vet ikke 100% hvordan man lager den selv
trenger rist, hvis ikke så faller det naturligvis i vannet når du trekker det nedover i brønnen.
Hvis du mister en glass bong med stash mens du røyker, vil ikke det lukte stoner i hele rommet lenge, siden bong vannet vil trekke i gulvet?
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
Ett simpelt spørsmål om bonger - prøvde å lage en for en stund siden. fikk til alt men jeg klarte ikke å lage "lumen" eller der man har hajsen.
korrekter meg - tok en hul penn, brant hull i korken, så slo det meg: hvordan legger jeg det jeg skal røyke oppi korken uten at det faller ned i vannet? :P trenger jeg en rist eller er/var jeg helt ute på jorden der?

Har aldri kjøpt en bong heller så jeg vet ikke 100% hvordan man lager den selv
Vis hele sitatet...
Ja, da er det en rist du trenger Skal du bruke noe hjemme, kan du jo bruke f.eks sølvpapir!
Glassborr, glasscolaflaske, 2 hull.

Awesome bong.
Roor Blue er en ganske grei serie fra Roor synes nå jeg, kommer i flere størrelser. alt etter smak og behag
Jeg ser at det er en del forskjelige glasstykkelser. Er det noe dere ville satt som et minimumskrav? Tjener jeg mye på å gå opp fra 5mm til 7mm for eksempel.

Kan sikkert legge til jeg generelt er ganske klumsete, så en bong som tåler over gjennomsnittlig for glass er veldig bra.
http://www.shangri-la.no/shop/index....roducts_id=298

Skal kjøpe den når jeg får tilgang til min egen bankkonto.

Å trekke røyk gjennom et rør på under 20 minus grader må være en drøm.
Vil anbefale http://www.everyonedoesit.com/
Bruker den hver gang. Kjempesuper service, kjapp levering, og dobbelt så billig som du får det i norge.

Utvalget er forresten også helt vanvittig. Du kan få kjempebillige glassbonger som varer evig og er dritråe.
Men du kan også kjøpe den beste kvaliteten i form av merker som Roor og andre brands. Enjoy
gå inn på bongshop.no her leverer de håndlaga glass bonger etter bestilling. og du får kjøpt et veldig effektift rensimiddel som er til glass bong
Veit ikke om det er nevnt før i tråden, men en eplebong? Ikke prøvd selv, men det ser jo ganske fresht ut!
Jeg har dog prøvd vannmelonbong og det funka bra!