Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 18172
Etter å ha lest en god del "triprapporter" og flere innlegg der man snakker om cannabis har lagt merke til en ting. At det er dritmange som virkelig mener at de har fått hallusinasjoner av hasj/weed. For meg høres dette rett og slett som oppskrytt eller newbies som vil overdrive effekten.

Er det noen som har noe innspill på dette?
Personlig har jeg aldri fått halliser av cannabis, selv med de sterkeste og potente varene i Norge og Amsterdam. Mine venner har heller aldri merka noe sånt.

Det jeg tror er grunnen til at folk tror at de får halliser er at det er lett å¨bli forvirret i rusen på den måten at de kan feiltolke enkelte ting som de ser. Men de betyr ikke at de nødvendigvis hallusinerer, men at hjernen deres kan ikke tolke det sansene oppfatter.

Ønsker å oppklare dette med dere på Freak. Så hva synes dere?
Gode varer + store nok mengder kan gjerne resultere i halisunasjoner ja. Har vært utefor det selv 2 ganger.
Jeg prøvde grønt for første gang en sommerdag i fjor. Jeg trodde det bare var vanlig brunt siden det ikke var jeg som mekka, men rusen var noe helt annet enn jeg hadde opplevd før. Vil ikke kalle det hallusinasjoner, slik man f.eks får på salvia, men jeg hadde kraftige visuals. Farger ble helt forvridde og kan sammenlignes med en gammel rør-TV der fargene glir over fra grøntish i midten til rødtish mot kantene. Dette varte kanskje et kvarter mens rusen var på topp.

Dette tror jeg kom av en blanding av at jeg ikke er særlig innrøyka, og at jeg forventa noe helt annet (siden jeg trodde det var vanlig, kanskje litt sterk, brunt)
har hørt om folk som har fått hallisjoner av cannabis før!

Har nesten fått det selv, men det kan mer sammenlignes med å ligge i sin egen verden der alt snurrer rundt.

Har også opplevd en annen litt merkelig form for hallisjon der jeg fikk følelsen av at alt gikk i sirkel og jeg var en del av en sirkel som dro meg rundt jo nærmere slutten jeg kommer jo sterkere blir lyder og til slutt kommer det til et sted der alt stopper opp også begynner det på nytt igjen i 30 sek til alt stopper opp også begynner det på nytt igjen, litt merkelig egentlig.

Har også fått en hallisjon der jeg trodde noen klipte av meg håret og jeg kunne skjenne at håret datt ned i nakken min.

Ikke akkurat visuals, men hallisjoner vertfall.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Gode varer + store nok mengder kan gjerne resultere i halisunasjoner ja. Har vært utefor det selv 2 ganger.
Vis hele sitatet...
Du må nesten begrunne det. Jeg vil finne ut hvorfor folk tror de får halliser ikke bare faktumet at det finnes folk mener at de får hallis


zevz har hørt om folk som har fått hallisjoner av cannabis før!

Har nesten fått det selv, men det kan mer sammenlignes med å ligge i sin egen verden der alt snurrer rundt.

Har også opplevd en annen litt merkelig form for hallisjon der jeg fikk følelsen av at alt gikk i sirkel og jeg var en del av en sirkel som dro meg rundt jo nærmere slutten jeg kommer jo sterkere blir lyder og til slutt kommer det til et sted der alt stopper opp også begynner det på nytt igjen i 30 sek til alt stopper opp også begynner det på nytt igjen, litt merkelig egentlig.

Har også fått en hallisjon der jeg trodde noen klipte av meg håret og jeg kunne skjenne at håret datt ned i nakken min.

Ikke akkurat visuals, men hallisjoner vertfall.
Vis hele sitatet...
Sirkelen din høres ikke ut som en hallis. Det er en gravitasjons følelsen som kommer av å røyke mye. Når man liksom synker inn der du sitter. Har selv fått den, spesielt med alkohol.
Når det kommer til frisørskækkheten din, kan det hende at du feks følte en bris på nakken eller noe lignende og tenkte deg til at det var en frisør bak deg. Med mindre du plutselig hører lyder fra en saks eller ser en frisør som IKKE er der. Vil jeg ikke kalle det en hallusinasjon.

Duckyuck Jeg prøvde grønt for første gang en sommerdag i fjor. Jeg trodde det bare var vanlig brunt siden det ikke var jeg som mekka, men rusen var noe helt annet enn jeg hadde opplevd før. Vil ikke kalle det hallusinasjoner, slik man f.eks får på salvia, men jeg hadde kraftige visuals. Farger ble helt forvridde og kan sammenlignes med en gammel rør-TV der fargene glir over fra grøntish i midten til rødtish mot kantene. Dette varte kanskje et kvarter mens rusen var på topp.

Dette tror jeg kom av en blanding av at jeg ikke er særlig innrøyka, og at jeg forventa noe helt annet (siden jeg trodde det var vanlig, kanskje litt sterk, brunt)
Vis hele sitatet...
Dette kan jeg si meg enig i. Farger og slikt kan trolig bli mer vibrant osv og effekten kan virke mye forsterket om man er ny til rusen.
hørte lyden av en barbermaskin og satt inne så det var ingen bris der, følte også at håret datt ned i nakken min og kunne skjenne at det lå hår i nakken.
Jeg vil da tru at noen kan få hallis/visuals på cannabis, kan selv føle at helt syke ting skjer og jeg "ser" ting.

Har eks. en kompis som blir fort piss fjern og går rett i en annen verden der han kan sitte å ser mot skogen og fortelle om helt syke ting som går gjennom hode mens han ser / føler han ser ting.
weed inneholder jo Tetrahydrocannabinol (thc) som er psykoaktive substanser men det må større doser til. spiste litt over 15g brunt for og ikke bli tatt en gang og det bekrefta for meg at thc kan gi halliser :P lag deg en syk kake eller noe og se selv
På større doser, som f.eks ved å innta større mengder oralt - får man visuelle forstyrrelser som ved andre typer psykedelikske substanser. Dybdesynet kan forsvinne fullstendig, farger blir sterkere, ting glir inn i hverandre.

Om dette er "hallis" eller ikke kan kanskje diskuteres. MEn disse synsforandringene kan føre til at ting en ser rundt seg kan se ut som om det er noe annet enn det egentlig er.

Er dog overbevist om at cannabis gir fullblown hallusinasjoner om man bare spiser nok
Sist endret av Bearass; 5. desember 2010 kl. 16:27.
Har fått noe som kan være tilnærmet en hallis en gang. Første dagen jeg røyka, rundt 17. mai etter 3-4 mnd pause. Lå på et hustak med en kompis og chillan der. Lå å så på skyene og muncha melkesjokolade som galninger og da så jeg bilder danne seg i skyene i større grad enn det fantasien vanligvis gjør. Men jeg har aldri sett en gnom sprette opp foran trynet mitt og si at jeg er magisk som jeg har lest at noen her har fått til, selv ikke på sopp.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Det jeg tror er grunnen til at folk tror at de får halliser er at det er lett å¨bli forvirret i rusen på den måten at de kan feiltolke enkelte ting som de ser. Men de betyr ikke at de nødvendigvis hallusinerer, men at hjernen deres kan ikke tolke det sansene oppfatter.

Ønsker å oppklare dette med dere på Freak. Så hva synes dere?
Vis hele sitatet...
Per definisjon så er jo, det du presenterer som en forklaring på dette, en hallusinasjon eller har du en annen oppfatning av hva en hallusinasjon er?

Cannabis er mildt psykedelisk, og folk er jo forskjellige så de vil jo reagere deretter. De fleste rapportene der cannabis virkelig endrer oppfatningen vår av verden har med tid å gjøre, at tiden går veldig sakte eller tilogmed står stille.

Jeg kan derimot skjønne skepsisen din, fra mitt ungdomsmiljø ble cannabis veldig bagatelisert og jeg oppfattet hallusinasjoner som sprøyt inntil jeg møtte folk som fikk veldig sterke reaksjoner når de inntok det.
Selv har jeg aldri opplevd noe annet enn klarere, skarpere farger og noe av at tiden går saktere.

Denne kan være nyttig: http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabi...Classification
Sist endret av Dodecha; 6. desember 2010 kl. 23:01. Grunn: skriveleif
Kansje ikke halliser, men satt alene på en coffeeshop i amster, halveis gjennom morningsen som bestod av en spliff med rein sativa snudde jeg meg, men synet var fortsatt rett frem?:S Hodet snudde seg liksom, men ikke synet. Tok 4 timer å gå en strekningen hjem som tilvanlig tar 15-20min;P

At potent weed kan tulle med syn og hørsel er jeg overbevist om, men at du får halliser som på sopp, stiller jeg meg mer skeptisk til.
Sist endret av Legend.; 5. desember 2010 kl. 17:10.
zevz hørte lyden av en barbermaskin og satt inne så det var ingen bris der, følte også at håret datt ned i nakken min og kunne skjenne at det lå hår i nakken.
Vis hele sitatet...
Hahah... Du er kanskje en skækk mann av natur!

bensin Jeg vil da tru at noen kan få hallis/visuals på cannabis, kan selv føle at helt syke ting skjer og jeg "ser" ting.

Har eks. en kompis som blir fort piss fjern og går rett i en annen verden der han kan sitte å ser mot skogen og fortelle om helt syke ting som går gjennom hode mens han ser / føler han ser ting.
Vis hele sitatet...
Psykiske følelser, tanker og fantasi er vanlig under pafferusen. Igjen ikke en hallis. Flein, LSD, Salvia osv er hallusinasjonmidler. Har du vært borti det så vet du hva virkelige hallusinasjoner dreier seg om. Med de mister du virkeligshetsoppfatning og ser skække ting. Med weed blir man aldri satt ut på den måten.

nemo90 weed inneholder jo Tetrahydrocannabinol (thc) som er psykoaktive substanser men det må større doser til. spiste litt over 15g brunt for og ikke bli tatt en gang og det bekrefta for meg at thc kan gi halliser :P lag deg en syk kake eller noe og se selv
Vis hele sitatet...
Gjort det før, flere ganger. Ikke en eneste hallis.
Psykoaktiv betyr ikke nødvendigvis at det gir hallusinasjoner.

Bearass På større doser, som f.eks ved å innta større mengder oralt - får man visuelle forstyrrelser som ved andre typer psykedelikske substanser. Dybdesynet kan forsvinne fullstendig, farger blir sterkere, ting glir inn i hverandre.

Om dette er "hallis" eller ikke kan kanskje diskuteres. MEn disse synsforandringene kan føre til at ting en ser rundt seg kan se ut som om det er noe annet enn det egentlig er.

Er dog overbevist om at cannabis gir fullblown hallusinasjoner om man bare spiser nok
Vis hele sitatet...
Dette kan som sagt diskuteres. Jeg kjenner meg igjen i eksemplene du har gitt, og har merket at synet blir mer sløvt hvis det er det man kan kalle det. Men tenk også mennesker under rusen også myser en god del. Øyene deres er så vidt åpen selvom de er bevisste og våkne. Dette kan også føre til at "ting glir inn i hverandre, farger blir forsterket". Dette får man jo å gjøre det edru, men hele experiencen blir annerledes under rusen.

Doc. Lester Har fått noe som kan være tilnærmet en hallis en gang. Første dagen jeg røyka, rundt 17. mai etter 3-4 mnd pause. Lå på et hustak med en kompis og chillan der. Lå å så på skyene og muncha melkesjokolade som galninger og da så jeg bilder danne seg i skyene i større grad enn det fantasien vanligvis gjør. Men jeg har aldri sett en gnom sprette opp foran trynet mitt og si at jeg er magisk som jeg har lest at noen her har fått til, selv ikke på sopp.
Vis hele sitatet...
hahah. Sjæl ass..




Jeg tror at det ligger noen psykologiske faktorer i dette med at folk tror de får hallusinasjoner. Hvis de har alltid forbundet cannabis med hallusinasjoner t.o.m før sin første gang. Vil ubevissten prøve å finne eksempler fra rusen som kan bekrefte dette. I stedet finner de mistolkninger av det sansene har oppfattet. Forvirrelse med andre ord.
Det trenger ikke bare være gode varer som resulterer i "hallunisasjoner". Jeg som kanskje noen har fått med seg tidligere, gidder ikke røyke ok/standard shit. Jeg drikker det i kakao i stedet. Her for en stund tilbake tok en 2 gram med ok shit i en kom kakao. Jeg ble grisestein og skulle senere pusse tenna før jeg skulle legge meg. Mens jeg bøyer meg ned for å spytte ut all tannkremen av kjeften og så reiser hodet opp igjen har pluttselig alt jeg ser blitt grønt! Alt jeg så på hadde mistet sin naturlige farge og var bare grønt i hvertfall 10-15 minutter før det brått kom tilbake til normalen.

Sjokkerende, skremmende og morsomt
Sitat av Legend. Vis innlegg
Kansje ikke halliser, men satt alene på en coffeeshop i amster, halveis gjennom morningsen som bestod av en spliff med rein sativa snudde jeg meg, men synet var fortsatt rett frem?:S Hodet snudde seg liksom, men ikke synet. Tok 4 timer å gå en strekningen hjem som tilvanlig tar 15-20min;P

At potent weed kan tulle med syn og hørsel er jeg overbevist om, men at du får halliser som på sopp, stiller jeg meg mer skeptisk til.
Vis hele sitatet...
Har også hørt at synet blir tregere. At synet liksom blir igjen selvom man har snudd seg og ser egentlig på noe annet. Men ikke sammenbundet med cannabis.
En kompis fikk det du beskrev, ikke av cannabis men av salvia.


Kanskje det ligger i det at, enkelte reagerer annerledes til samme stoff.
Noen får noia og langvarige depresjoner av cannabis, andre bare chillern med det.

Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Det trenger ikke bare være gode varer som resulterer i "hallunisasjoner". Jeg som kanskje noen har fått med seg tidligere, gidder ikke røyke ok/standard shit. Jeg drikker det i kakao i stedet. Her for en stund tilbake tok en 2 gram med ok shit i en kom kakao. Jeg ble grisestein og skulle senere pusse tenna før jeg skulle legge meg. Mens jeg bøyer meg ned for å spytte ut all tannkremen av kjeften og så reiser hodet opp igjen har pluttselig alt jeg ser blitt grønt! Alt jeg så på hadde mistet sin naturlige farge og var bare grønt i hvertfall 10-15 minutter før det brått kom tilbake til normalen.

Sjokkerende, skremmende og morsomt
Vis hele sitatet...
Hahaha... Du grønna ut bokstavelig talt!
Ja det kan man, har mange venner som har opplevd dette, har selv opplevd dette en gang.
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Ja det kan man, har mange venner som har opplevd dette, har selv opplevd dette en gang.
Vis hele sitatet...
Oi! Du har virkelig åpnet opp øynene mine med det innlegget.
Da vet jeg det! Takk
Har selv opplevd at bevegelser i omgivelsene har "hengt". Sånn som om at noen vinket feks. så hadde hånden gitt en vifteform i lufta.
Har også oppfattet klarere farger og tidsforstyrrelser.
Dette har vært på joints der alt jointen er fyllt med er kraftige sativa strains.

Så i mine øyne er det fullt mulig med visuals på weed. Men, skal vel sies at sopp og E gir mye mer
Etter en lang periode uten røyking, for så å ta en waterfall med god grønn, sendte meg inn i en tilstand der jeg ikke var istand til å formulere setninger eller stå oppreist. Synet ble totalt "fishbowl" og det føltes som om det var en blitz maskin som sto på hele vegen. Alt som var i synsfeltet mitt "lagget" på en måte. Så ja, fullt mulig å få sterke visuals
Har aldri hatt halliser, men noen ganger så får jeg ting som ligner hva folk har snakket om her. E.g jeg føler alltid at jeg søler når jeg drikker/spiser noe, kjenner at ting faller ned på genseren min, ser ned og der er det ingenting. Har også opplevd at jeg har problemer med å måle avstander til tider. Plutselig virker sofaen min veeeeldig lang o.l
Har spist de største kakene og røyket de feteste jointene men har aldri fått noen særlige psykedeliske erfaringer, det eneste jeg kan tenke meg er hvis jeg er veldig fjern og lukker øynene og konsentrer så kan randome bilder komme opp på netthinen (men dette kan jo skje når jeg ikke er fjern og) eller hvis jeg ser direkte inn i sola og lukker øynene.

Cannabis forsterker jo sansene og hvis det allerede er noe gærent med deg så ser jeg ikke bort i fra at "rare" ting kan skje. Folk kan jo få halliser av ingen rusmidler i det hele tatt, jeg hallusinerte som bare det når jeg var liten og hadde feber.
jeg har vel aldri intatt større dose en 1 g. Har aldri fått ordentlig hallis.
Men jeg er ganske sikker på at hvis jeg hadde intatt 15 g, så hadde saken vært en helt annen.

tviler ikke ett sek på at man kan få ordentlige halliser av mye nok MJ.
Syns faktisk for mye thc rik weed gir meg lignende syns og sanseforstyrrelser som bynnelsen av en mushrooms trip. Farger endrer seg, jeg forestiller meg mye rart, lukt og smak endrer karakter samt jeg hører ting som jeg vet ikke er der. Men da snakker vi mye weed for meg å være. Holder med en joint for en hel kveld på meg. Men da snakker vi prima weed.
Tør jeg spørre hvor skepsisen kommer fra? Det kan virke som du er lite belest da du antar at siden cannabis ikke har en form for effekt på deg, har den det ikke på noen. Noe av det jeg leser aller mest her på forumet er at effekten du får av nevnte stoff kan variere. Jeg har selv aldri opplevd noe ekstremt, men har hørt musikk som (tilsynelatende) ikke kom fra noe sted og litt sånne småting. Nå har det seg slik at jeg har sett noen være i India (psykisk) på brunt, mens andre har oppført seg som i normal cannabisrus, så kanskje det er brukerne som bør studeres, ikke stoffet?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Kompis av meg fikk "halliser" etter en del bongtrekk av god skunk (han hadde bare røyka noen ganger før)

Det var ikke sånn syre-halliser, men han så f. eks mønstre i ting, og når han så opp i ett glasstak med nattehimmel over sa han noe om drager, men jeg tror det var fantasien hans som var på tur den gangen.

Det er nok litt forskjellig fra folk til folk, har selv aldri hatt noen endringer i synet i det hele tatt.
Definer hva du mener hallusinasjoner er?
Har selv fått en type halliser på både brunt og grønt, men ikke i den forstand at det dukker opp klovner og rosa elefanter. Det har jeg ikke sett på LSD heller. Men heller at farger forandrer seg, objekter strekker seg og skifter fasong og utsende. Vegger som bøyer seg og kommer i mot deg etc.

Så det er ikke umulig at cannabis gir hallusinasjoner, selv om jeg sjelden opplever det. Har litt med hvilken strain du røyker, mengde og kvalitet.
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Du må nesten begrunne det. Jeg vil finne ut hvorfor folk tror de får halliser ikke bare faktumet at det finnes folk mener at de får hallis




Sirkelen din høres ikke ut som en hallis. Det er en gravitasjons følelsen som kommer av å røyke mye. Når man liksom synker inn der du sitter. Har selv fått den, spesielt med alkohol.
Når det kommer til frisørskækkheten din, kan det hende at du feks følte en bris på nakken eller noe lignende og tenkte deg til at det var en frisør bak deg. Med mindre du plutselig hører lyder fra en saks eller ser en frisør som IKKE er der. Vil jeg ikke kalle det en hallusinasjon.



Dette kan jeg si meg enig i. Farger og slikt kan trolig bli mer vibrant osv og effekten kan virke mye forsterket om man er ny til rusen.
Vis hele sitatet...
jeg gidder ikke begrunne desverre. Jeg vet at det jeg så ikke var der, det var ikke ting som var der som evt. morphet seg til en hallis eller noe.

Du får ta meg på ordet, eller gi faen, what do I care?

PS: Har røyket en god del igjennom de årene der, så jeg var verken nybegynner eller noe placebo(ettersom dette ikke er hverdagskost).
Sist endret av random42099; 6. desember 2010 kl. 00:11.
Da jeg prøvde White Widdow (Grønt) fikk jeg en syk visual.

Alt rundt meg ble rødt, rett å slett.
Dette var sammen med en av de sykeste trippene jeg har vært bort i noen gang.

Det som skjedde:
Jeg og min kompis hadde vært å kjøpt oss en del god hasj, White Widdow.
Første trekk:
- Chill følelse av å være avslappet, though mye sterke følelse enn jeg noen gang har hatt før, var super chill rett og slett.
Andre trekk:
- Først da jeg merket at dette var reeeeeealy good shit, TVen blei sprø (umulig å forklare, men den måtte skrues av), snakket med setninger som ikke hadde sammenheng++.
Tredje trekk:
- Fikk en følelse av at jeg var i ørkenen, alt ble varmt, kroppen reagerte på samme måte som når jeg er på stranda i steikene sol. Og fikk latterkicks som fikk meg til å gråte, tårene blei etter hvert til IS når de trillet nedover skinnet mitt (Som om noen helte iskaldt dråper på meg, freeeaky men sant).
Fjerde trekk:
- Nå kom den syke visualen, alt ble rødt, som i en svart/hvit film bare at det var rødt, jeg ble først litt redd, men etter en liten stund var det bare gøy. TVen, som en gang bare var svart (skrudd av) ble rød, ALT rundt meg ble rødt, helt wicked feeling.

Har aldri opplevd noe slikt før, om det var virkningene av en helt syk pot (Poten var syk) eller noe annet som var blandet inn i (spekulasjoner) er jeg ikke sikker på.

Men en ting jeg er sikker på er at sterke visuals/Halliser er helt klart oppnålig ved hasj røyking.
Though har bare fått dette en gang, så sjeldent er det.

- Edited
Sitat av Edited Vis innlegg
Har aldri opplevd noe slikt før, om det var virkningene av en helt syk pot (Poten var syk) eller noe annet som var blandet inn i (spekulasjoner) er jeg ikke sikker på.
Vis hele sitatet...
Hvor mye har du røyket tildigere/hvor mye røyker du til vanlig? Jeg tviler sterkt på at den var blandet ut med noe, det har jeg aldri hørt om.

Min erfaring er at denne typen reaksjoner på pot kommer hos folk som ikke røyker så ofte, og rett og slett ikke har kommet over weed i den standarden tidligere. White Widow er på ingen måte noe annerledes enn andre strains i effekt, men om du ikke er så innrøyket på sterke pot-strains kan effekten bli rimelig psykedelisk de første gangene.

ps. Widow skrives med en D
Har hatt lette halliser på hasj, røyket mer en jeg tålte, dermed så jeg spectrals uansett hvor jeg så.
Jeg fikk ekstreme "halliser" etter et skikkelig bongtrekk på noe ordentlig bra svarting. Jeg fikk pipelyd i ørene, og synet mitt ble forvridd til å kun bli gult og rødt "skurr". Jeg pleide å sammenligne det med Neo sitt "Matrix-syn" bare med rødt og gult istedenfor grønt og svart. Kan vel helle kalle dette total fuckup fremfor halliser på hasj, men tviler ikke på at cannabis kan påvirke synsfeltet ditt om det er kraftig nok.
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Oi! Du har virkelig åpnet opp øynene mine med det innlegget.
Da vet jeg det! Takk
Vis hele sitatet...
Kan fortelle om hallisene jeg fikk.
Jeg og en kompis røyka ca 1,5g+ med god hasj i en joint. jeg oppfattet ingenting av det kompisen min sa til meg, og plutselig trodde jeg at det var broren min som satt og pratet til meg, jeg så broren min, og stemmen til kompisen min ble også lik min brors stemme!
Har bare opplevd dette en gang.
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Kan fortelle om hallisene jeg fikk.
Jeg og en kompis røyka ca 1,5g+ med god hasj i en joint. jeg oppfattet ingenting av det kompisen min sa til meg, og plutselig trodde jeg at det var broren min som satt og pratet til meg, jeg så broren min, og stemmen til kompisen min ble også lik min brors stemme!
Har bare opplevd dette en gang.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge varte denne hallusinasjonen og hvor virkelig var det? Er litt skeptisk
Har opplevd når jeg røyket en god del sativa dominant weed at jeg fikk noen merkelige halliser. Når jeg satt forran pcen min og lyset var skrudd av så jeg på en film på youtube hvor det var brukt mye strobelys, hver eneste gang det var strobelys på skjermen så det ut som at noen slang opp døra mi som er til venstre for meg. Personen var i svart hvitt og når jeg prøvde å se på han så så jeg ingen der :P Så han liksom i sidesynet. Lasta ned et program som heter Strobelight1.0 for å skjekke om det var noe med dette og jada. Røyka noen gode feite trekk på pipa, slank på litt musikk og personen i mitt sidesyn åpna døra utallige ganger, var som om det gikk på en slags loop, fikk sykt lættis og lo til jeg grein når jeg hadde stirra på skjermen i 30 min ^^

Opplever ofte halliser bare i sidesynet, men når jeg snur hodet og ser på det forsvinner det. Skjedde også når jeg blei skikkelig stein første gang. Satt og hørte på musikk med en god venn som satt vedsiden av meg, når jeg så rett fram så det ut som at han hadde krympet, kroppen hans blinket i svart og hvitt sykt fort, men når jeg snudde meg for å se på han var det ikke noe. Sånna svarthvitt hallis får jeg nesten hver eneste gang jeg røyker for mye, er sykt fasinerende å se på
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Hvor lenge varte denne hallusinasjonen og hvor virkelig var det? Er litt skeptisk
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg lyve om noe sånt?
Hallisene varte ikke så lenge, fra 2-3min kanskje mindre. Det virket veldig virkelig!
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Hvorfor skal jeg lyve om noe sånt?
Hallisene varte ikke så lenge, fra 2-3min kanskje mindre. Det virket veldig virkelig!
Vis hele sitatet...
Sier ikke at du juger men det er jo fort å misforstå og loke når man er fjern, folk oppfatter jo virkeligheten forskjellig. Hvis jeg er kjempe fjern og hode føles som det spinner og jeg fokuserer alt jeg kan på å se en tiger kan det hende og det har hendt at jeg syntes jeg kan se den tigern, men så fort jeg tenker litt rasjonelt så skjønner jeg at det er bare cannabisen som øker sansene mine litt og fantasien.
opplevd det en gang, var ikke en heftig hallis for å si det sånn.
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvor mye har du røyket tildigere/hvor mye røyker du til vanlig? Jeg tviler sterkt på at den var blandet ut med noe, det har jeg aldri hørt om.

Min erfaring er at denne typen reaksjoner på pot kommer hos folk som ikke røyker så ofte, og rett og slett ikke har kommet over weed i den standarden tidligere. White Widow er på ingen måte noe annerledes enn andre strains i effekt, men om du ikke er så innrøyket på sterke pot-strains kan effekten bli rimelig psykedelisk de første gangene.

ps. Widow skrives med en D
Vis hele sitatet...
Har ikke røyket mye, så har sikkert noe med det å gjøre.
Men andre jeg røykte med ble også "super" fucka, så noe var utenom det vanlige.
Har røykte et par ganger i uken i 5 månder nå.
Vel planten dere har røyket inneholdt vel mye thc og andre virkestoffer. Kanskje selve gro/plante prossessen var noe utenom det vanlige ja, kanskje akkurat den planten fikk riktige mengder av sol og vann ect. Det hender jo at dyrkerne klarer å gjennomføre en gro prossess helt perfekt, og dermed sitter igjen med det ultimate produkt. White Widow er jo kjent for å fungere bra det. Kanskje du også var litt trøtt, manglet energi, eventuellt lavt blodsukker ect?

Ett par ganger i 5 månder gjør deg forresten lite tolerant, det er så og si ingenting i forhold til toleranse.
Sist endret av ZionRoad; 8. desember 2010 kl. 13:00.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Jeg har vært svært "mottakelig" for visuals helt siden jeg eksperimenterte med 2C-B for en del år siden, og hver gang jeg får hasj/weed som ikke er av kjip kvalitet får jeg visuals. Det er mulig at dette kan være en form for HPPD, men visualsene framtrer kun ved inntak av cannabis, så jeg velger å tro at det er cannabisen som forårsaker dette. Synene jeg får kan minne om de man får av 2C-B, men er ikke helt like. Er ulike mønstre som dekker hele synsfeltet, og som blinker i alle regnbuens farger.
Du kan få visuals på cannabis ja, har selv fått litt. Det er også meget kjent at du kan få halliser på det.
Hvis du vil prøve en måte å få halliser på, lag cannabutter med en ounce veldig bra weed, lag brownies eller spacecakes og spis trippel av anbefalt dose Cannabis når du røyker har en peak som varer på 15-30 minuter, men når du spiser det varer det 2-5 timer helt på topp av rusen pluss at den blir tre ganger så sterk. Bare å sjekke ut Erowid (google it) hvis du vil ha detaljert info om rusmidler.
I min spede begynnelse med cannabis opplevde jeg noe rimelig sykt. Vi var tre stykker i amsterdam, jeg lå i sengen - lite bevegelig, røykt maaasseee.. Jeg hører de to andre snakke, men ikke om hva, hører bare "blabla blobli" osv.. Jeg tenkte at det var noe forbannet dritt at jeg ikke fikk med meg samtalen. Jeg tok så og reiste meg litt opp, og der kommer det de sier flygende som en rulletekst i løse luften, det var bare for meg å lese av.. ah..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
hvis jeg er veldig fjern og lukker øynene og konsentrer så kan randome bilder komme opp på netthinen
Vis hele sitatet...
Dette skjedde med meg i går, for første gang. Lukker jeg øynene nå, er alt svart (med unntak om jeg har sett direkte på en lyskilde før jeg lukker dem). Når jeg røyker cannabis og lukker øynene, ser jeg farger og mønstre. Tidligere (i omtrent to år) var grønn den eneste fargen jeg kunne få frem bak øyenlokkene mine - grønne røykskyer av et slag, som ofte skiftet form og kunne gå i sirkler, ofte i takt med musikken som evt. stod på. For en måneds tid siden oppdaget jeg at jeg også kunne se fargen lilla, og etter denne opplevelsen har fargevariasjonen kun eskalert. Dette velger jeg å tro har noe med en syretrip (LSD) jeg hadde rundt den tiden.

I går ble det litt drekking og et par jointer. Kvelden endte med at jeg lå helt avslappet i sofaen med øynene igjen og fokuserte på visualsene (i mangel av bedre ord), men det som var annerledes var at jeg faktisk kunne skimte noe konkret. Først noen tannhjul, deretter bevegelse og landskap - jeg så et lokomotiv som arbeidet seg bortover en fjellside. Dette var helt nytt for meg og jeg åpnet øynene for å dele det med en kompis som var med meg. Da jeg lukket dem igjen dukket det samme bildet/samme "videosnutten" opp igjen, før det forsvant i form av en grønn røyksky. Dette skjedde til sammen tre ganger. Fikk også øye på noen knekter ved/og på noen hester, med hjelm og våpen, samt en slags tegneseriefigur i skarpe farger. Jeg ble og er veldig fascinert av dette, da jeg aldri har opplevd liknende tidligere. Å faktisk kunne se noe når jeg lukket øynene, noe annet enn mørke, tilfeldige farger og "røykskyer", var rett og slett ganske magisk for meg. Håper på at dette ikke var et engangstilfelle og at jeg får oppleve det igjen (på cannabis)
Jeg har også vært en av de som har sett med skepsis på de som har påstått å ha opplevd halliser/visuals etter å ha inntatt cannabis. Helt til jeg selv opplevde det.
Jeg har vært en stoner, nærmere bestemt hasj-fantast, i 10 år, og har det siste halvåret også fått meg et par psykedeliske trips.

Her om dagen satt jeg i øvingslokalet jeg leier og bestemte meg for å røyke tjallen min på bøtta! Rett og slett for å variere litt, og siden det var en god stund siden sist.
Av en eller annen grunn tar jeg 3 fulle kummer på rappen før jeg sier meg fornøyd. Hvornår i forhold til inntak den påfølgende opplevelsen finner sted vet jeg dessverre ingenting om.
Men etterhvert får jeg en følelse i kroppen av at noe ikke er som det skal. Jeg føler meg mye mer desorientert og omtåket enn hva jeg vanligvis gjør når jeg er fjern. Og når jeg titter ut i lokalet drar jeg kjensel på et syn jeg kun har opplevd på syre. På hver side av det rektangulære rommet står det en full-stack Marshall rig (gitarforsterker og høyttalere som er over 2 meter høye). Som de eneste objektene i rommet som har en annen farge enn hvit/lysegrå o.l. fanger disse lett fokuset i synsfeltet. Forsterkertårna har nesten mistet formen totalt. På samme måte man(jeg) opplever det på lsd. En kompis nevnte nylig at han hadde hatt en syretur med særdeles svake visuals, på en måte hvor ting som var i synsfeltet, men ikke i hovedfokus, fløt og "svevde", mens det han fokuserte på forholdt seg rolig. Jeg husket denne historien mens jeg satt i sofaen i øvingslokalet, og sjekker naturlignok umiddelbart om det er dette også er tilfelle for meg på dette tidspunktet. Men uansett hvor hardt jeg fokuserer er formen på amp'a mine gått helt i oppløsning. Jeg bruker både konsentrasjon og tid på å analysere det som skjer, da high'en denne dagen skiller seg distinkt ut fra alle andre dager. Jeg skyller øynene i vann og gnir hardt, spiser og drikker litt, trer utenfor en tur for en sigg i frisk luft, men når jeg er tilbake i sofaen er det ingen forandring. Amp'ene svever kraftig og lever sine egne liv.
Etter å ha sveipa resten av rommet må jeg også konkludere at det kun gjelder forsterkerne, intet annet. Dog dette var jeg sikker på hadde med deres svarte farge mot et ellers lyst og hvitt interiør/møblement.
Jeg ender med å godta at dagens røykings endte med merkelige illusjoner, og ofrer det liten tid etter dette.

Senere på kvelden slo det meg at jeg hadde to våkenetter bak meg, men fant det allikevel vanskelig å se det som sannsynlig at dette var grunnen. Jeg går støtt og stadig mangfoldige netter på makka uten søvn, uten at det noensinne har resultert i noe lignende. Det resulterer strengt tatt aldri i noe. Unntatt kanskje en session i lader'n på 12-14 timer under den første søvnen etter "joggeturen". Nedtur på makka har jeg ikke hatt på hvertfall et par år.
Til dags dato er jeg fortsatt ikke helt overbevist om at dette var grunnen. Men usannsynlig er det jo selvfølgelig ikke.

Uansett fikk jeg etter dette et annet syn på de som påstår å ha opplevd halliser/visuals etter inntak av cannabis.
For jeg fikk definitivt krystallklare visuals, etter inntak av cannabis.
THC er absolutt et psykoaktivt stoff, og jeg har selv opplevd hallusinasjoner under veldig høye doser! Nei, ikke visuals(selvsagt det og.)
(Enig at det er litt feil å kalle noe en cannabistrip (ikke at jeg har trippet på noe annet), men man kan ihvertfall få litt hallusinogene effekter av cannabis.)

Jeg og to venner delte en feit jay (ifølge min venn 2g ok brunt) ute i høst.

Det første som skjedde var kanskje ikke så veldig rart, men moro; Jeg hadde på meg hette og idet jeg skulle få fyr på den siste resten av jointen igjen var det som om jeg var i en film som brukte point-of-view filming aka du ser hva filmkarakteren ser. Fikk veldig lite synsfelt og når jeg beveget hodet var det som om jeg bare beveget kamera. Som å se på en film om meg selv, filmet fra mine øyne. Litt vanskelig å forklare kasnkje, men hadde det veldig morro med dette. Var som å være i en norsk gangsterfilm!

Senere stod vi og ventet på bussen som en av oss skulle ta. Bussholdeplassen er rett utafor en butikk med en liten parkeringsplass. Jeg synes jeg ser to damer i gå på fortauet over gaten i mørket, tenker ikke mer på det. Men like etterpå ser jeg etter og det er ingen så langt jeg kan se. Så sier den ene vennen min, gikk det noen forbi nå? Nei, sier den andre. Jeg og en av mine to venner opplevde nemlig dette samtidig, det er det merkeligste. Og det ble plutselig mye mer intenst.

Det var som om hele parkeringsplassen var full av biler og folk. De parkerte SUVene sine, kom ut av butikken, putta varer i bagasjerommet osv. Akkurat som det ofte er utenfor denne butikken. Dette siger liksom på som en følelse i en drøm, jeg bare vet at de er der, men jeg kan ikke beskrive nøyaktig hva de gjør eller hvordan de ser ut. Alt forsvinner når jeg plutselig innser at vi står her helt alene rundt midnatt, butikken er stengt, og jeg ser rundt meg uten å få øye på en levende sjel. Men når vi fortsetter å pjatte og tankene flyter andre steder kommer følelsen av det er masse folk overalt sigende på igjen. Dette skjer flere ganger. Og det merkeligste er kanskje at min venn sier han opplever akkurat det samme!

Bussen kommer og den ene vennen min forsvinner med den, mens den andre (som delte min opplevelse) blir igjen. Når vi starter å gå bortover veien skjer også noe litt rart. Veien går i en lang svak kurve og på den ene siden er det nesten ingen avkjørsler mens på den andre er det en del, med ganske jevne mellomrom. Lyktstolpene står også som seg hør og bør med jevne mellomrom bortover veien. Plutselig føles det ut som om veien er uendelig og bare repeteres bortover. Som bakgrunnen i Tom&Jerry-tegnefilmer. Det føles også ut som om jeg ikke kan stoppe å gå, at veien er som en tredemølle i Matrix. Min venn opplever også dette til en viss grad når jeg forteller ham det tror jeg.

Ja, ble litt langt, men det var altså min morsomme kveld med hallusinogene effekter på cannabis.
Uten å ha lest gjennom hele tråden vil jeg gjerne dele min erfaring om temaet.
JA- det er fullt mulig å få halliser på cannabis. Jeg har kun fått det et par ganger da jeg var i Sør Afrika og kom over noe meget potent marijuana. Husker at når vi røyket det så fikk jeg boner. Etter det pleide jeg å måle hvor good marijuanaen var ettersom hvor fort man fikk boner.. merkelig greie..

Siden rusmidler virker forskjellig på forskjellige folk så vil jeg fortelle om hva som skjedde med meg de gangene jeg røyket meget potent pot og fikk halliser. (har aldri opplevd det samme i norge på grønt :S )


Først og fremst så blir synet helt forandret.. Får en tykk hvit "røyk" som ligger som en "kantlinje" på øynene mine.. Stirrer du ut i lufta så glinser den. akkurat som om du kan se alle partiklene i lufta som glinser.. tidsperspektivet mitt blir helt ødelagt. er som å gå på en tredemølle, alt blir 100x sakket ned.
det som gjorde at jeg spesifiserte det som om jeg fikk hallis var at når vi satt i en park så hadde vi oversikt over en rekke med hus. ved disse husene sto det et par palmetrær som plutselig forvandlet seg til et monster tatt rett ut av en WoW-dungeon. helt sykt.. Dette monsteret sto jeg å beundret i vel 30-45 min før det var på tide å dra å skaffe litt munch.. Det var en opplevelse. Kan dog (dessverre) telle på en hånd hvor mange ganger det har skjedd..
Heihei, er vel egenltig litt ny på forumet men tenkte og dele min erfaring angående dette.
hadde egentlig tenkt og lage en helt ny tråd angående dette med newbies og trip rapporter, da jeg mener å huske noen ville høre mer om det. men jaja..

Jeg husker en av de første gangene jeg røyket, egentlig den første gangen jeg røyket skikkelig.
jeg og 3 kompiser hadde noen gram som vi skulle røyke i bong, tror det var rundt 5g brunt, usikker på kvalitet(er uerfaren)
vi starta fint og rolig og jeg ble bare latterfylt og stuff, men etter røykinga ble jeg skikkelig avslappet, og ble bare liggende i sengen med øynene igjen. når jeg hadde øynene igjen så jeg en marilyn monroe lignende dame og en gammel bil, sånn 50tals bil. en litt ørken aktig bakgrunn med noen signs og stuff, husker ikke hva som sto og slikt. etter en stund begynner 2 av de andre kompisene mine og snakke, de er jenter. den ene jenta, som jeg også var litt ''gira'' på fikk sykt deilig stemme, den var så smooth og sexy, ubeskrivelig stemme. rett og slett nydelig og høre på.
etter dette gikk vi og la oss. jeg lå på siden av hu jenta, det var ganske mørkt men de lyste litt på ansiktet hennes, da døra var litt åpen. det syke skjedde nå, hun begynte og se ut som en mann! jeg ble redd og avtent, det var nesten disgusting, med tanke at jeg hadde holt på med dama dær før og sånn.


en anen gang, dette var like før jul faktisk. dette var med samma jenta men med en anen kompis.
vi røyka som vanlig, husker ikke hvor mye. vi tre røyker, kjenner ikke så mye, bare lattern min og kompisen mins latter blir drit rar og gøy og høre på, vi ler i kanskje i 10-20 min før det går over. hu jenta drikker og sovner etterpå. men jeg og kompisen min bestemmer oss for og røyke mer, og gjør det. vi røyker på, og blir passe stein. henter potetgull og setter på filmen ''2001: a space odyssey'' som jeg så gjerne ville se nårr jeg var stein. vi sitter der i mørket og glaner på dataskjermen da kompisen min plutselig viser frem et potetgullflak, jeg spørr hva det er, og han sier det ser ut som jesus. jeg tar potetgullflaket og ser nermere, åjajamen, det ser ut som jesus, ved første blikk. men etter litt studering kommer jeg frem till at det er Zelda som står med ryggen till og ser mot noe fjell lignende som på en måte flyger, så nesten ut som de grønne diamantene som er på sims for de som har spilt det. men det rare er at vært eneste flak vi ser på ligner på noe, husker spessielt et av de andre som lignet på en VW ''Bobble'' bare i filmen biler tilstand. fargene på zelda var som på zelda, men ikke direkte sterke, de var mer svake og gjennomsiktige.

Hvorfor og hvordan dette skjedde har jeg ikke svar på, men det var ivertfall ''visuals'' og det var sykt morsomt.
har røyka et par ganger før og etter dette, og aldrig opplevd noe lignende. men dette var de gangene jeg røyka mye/vanlig dose. har problemer med og skaffe så blir ikke så store doser på meg, men håper virkelig på flere slike episoder.

til slutt vil jeg beklage eventuelle skrivefeil, men prøvde så godt jeg kunne. lol
Har flere ganger opplevd å hallisunere ved at jeg ser figurer o.l. "zoomes ut" forran øynene mine. Ved to anledninger har jeg sitt historier utfolde seg i tegnede bildeserier etter endel piper med kål. Vanvittig sykt og artig! En krigshistorie, den andre noe uklar. Den første utpregede hallisen kom når jeg så i peisen, den andre når jeg satt i en badstu og så på badstuovnen. Gjerne varme/energi er ett viktig element innenfor dette?
Hvis jeg røyker bra shit og lukker øynene mine kommer jeg inn i syke fargelabyrinter. Ting pulserer overalt, og jeg blir liksom dratt gjennom mønstere. Har noen andre opplevd det? Dette skjer regelmessig, men jeg opplevde det første gang en uke etter at jeg tok LSD for første gang, kan det ha noe med det å gjøre? vil dere kalle det hallusinasjoner? "Virkeligheten" er mer eller mindre normal når jeg åpner øynene.