Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3775
Hei hei,

Absolutt alle guider jeg ser for å spoofe lokasjon, omhandler å installere en eller annen shady tredjepartsapp. Disse vil ofte ha tilgang til alle mulige rare ting på telefonen, som f.eks. SMS, kontakter eller bilder og filer, mens andre tydeligvis klarer det uten å be om tilgang til noe som helst, utenom selve posisjonen, men da gjerne med shady utgivere og milelange ToC og EULAs.

Jeg har programmert en del, men jeg har aldri laget en app. Kanskje dette er en fin mulighet til å hoppe inn i apputvikling? Er det noen her som har vært borti dette før, og vet hva som skal til, og eventuelt kan peke meg i retning av et kurs eller guide til å lage noe slikt?

Eventuelt så tar jeg også imot tips til «trygge» tredjepartsapps som gjør jobben, gjerne vedlagt en forklaring på hvorfor du mener å vite at den er trygg.

Tar gjerne imot tanker og innspill her!

På forhånd takk!
Flygps og fake gps location har funket fint for meg hvertfall (android)

Nå er det vel egentlig ingen tredjepartsapper som er 100% safe, men brukte disse to en del før pokemon go fiksa spoofing og har ikke hatt noe problemer med noen av disse.
Fly gps har vel også vært en av de mest brukte/anbefalte spoofing appen (for noen år tilbake)
Ingen android erfaring eller app erfaring kun litt python, php etc. Heller aldri tatt sats og forsøkt meg på apper for android. Får følge tråden din, kanskje jeg blir inspirert til forsøke å komme igang selv også. Om ikke annet så for læringens skyld.

Siden du har programmert tidligere så bør det vel være overkommelig prosjekt dette her? Det er jo masse android frameworks rundt om, og det virker som det er løsningen mange velger når de starter prosjekter. Også mange med erfaringer bruker disse. Og flere av disse har også gode wiki'er, tutorials og noen av dem finne du masse video om hvordan du kommer igang. Så masse intro greier på en av disse kunnskapsportalene men rakk ikke dykke ned i det fordi jeg kun hadde et par ukers trial medlemskap og ble aldri å fornye det. Husker ikke hvem portal det var men det er sikkert mange som har app greier som tema.

https://www.intellectsoft.net/blog/b...id-frameworks/
Sist endret av _abc_; 12. januar 2020 kl. 00:20.
På Android er det mulig å bare skru på "Mock Locations" i developer options og så bruke APIene til å sette den posisjonen du ønsker. Mobilen må så settes til å kun bruke GPS-signal, slik at den ikke forsøker å benytte WiFi beacons eller basestasjoner til å hjelpe med triangulering. Men for å sette en posisjon, er det ofte ønskelig med et kart for å velge posisjonen, og da må du fort i gang med å skaffe API-nøkler til Google Maps, OpenStreetMap e.l. Det er ikke ekstremt komplisert, men skal du ha en kommersiell app med dette, så er det ikke gratis.

Merk at noen apper vil bruke andre sensorer, eller sunn fornuft, for å avgjøre om du gir en nøyaktig posisjon. Telefonen din kan nemlig ha innebygd akselerometer (ekstremt vanlig), gyroskop, trykkmåler, høydemåler eller lignende. Apper kan også kjøre i bakgrunnen som en service, og følge med på posisjonen din jevnlig. Hvis du logger på i Norge klokka 12, og i Japan klokka 12:02, så er det en såpass unaturlig rask forflytning at det kan føre til at du låses ute en periode, eller blir utestengt. Det samme kan sies om du rapporterer feil høyde ift. terrenget du befinner deg i, når du har en lang historikk tidligere hvor du har rapportert riktig. Til sist, er det også vanlig at GPSen drifter litt, slik at hver måling fører til en forflytning på alt i fra centimeter til kilometer selv om du står stille med godt signal. Mock locations vil gi den samme verdien hver eneste gang.

Noen "Fake GPS"-apper forsøker også å fake sensordata, så godt det går an, og gi fuzzy verdier på posisjonen din, slik at ting ser halvveis realistisk ut. I andre kan du også sette maks-fart, slik at du kan simulere at du går/kjører/flyr til et annet sted i stedet for å teleportere. Så hva målet med GPS-spoofingen kan være viktig å tenke litt over. Hvis det er for å tagge deg selv i Gran Canyon på Facebook, så vil det nok fungere tålelig bra, men om det er for å lure Pokemon Go e.l. så blir det brått mye vanskeligere. Kommersielle spill har trillioner av datapunkter, og kan bruke alt i fra enkle filtre til maskinlæring til å finne ut hvem som jukser med posisjonen sin med høy nøyaktighet.
Sist endret av Dyret; 12. januar 2020 kl. 03:20.
Trådstarter
Sitat av Dyret Vis innlegg
*zip*
Vis hele sitatet...
Tusen takk for utfyllende og meget godt svar!

Jeg har allerede telefonen i utviklermodus, men ser ikke muligheten til å legge inn koordinater. Så vidt jeg kan se, så har jeg bare mulighet til å velge en "Mock location app".

Kart er fint, det, men hvis jeg kan taste inn lat/long, så holder det også plenty. Jeg har ingen planer om å kommersialisere det eller dele appen med noen andre, jeg vil bare spoofe min egen lokasjon. Jeg har heller ingen planer om å «reise verden rundt» på et blunk – tvert imot vil jeg låse posisjonen min til ett fast sted, uansett hvor i verden jeg egentlig er.

Så, jeg vil egentlig bare ha muligheten til å taste inn lat/long (eller trykke på kart) én gang, og deretter "forbli der".

Så, cheat detection aside, hvordan kan jeg sette telefonens posisjon?
Jeg har funnet frem til android.location.Location-klassen, men som sagt har jeg aldri laget noe app før, så det ser ut som en god munnfull. Ser også det er listet opp noen metoder her (setLatitude, setLongitude), men er litt usikker på om de bare brukes innad i en app, eller om de faktisk kan justere posisjonen til hele telefonen, slik jeg ønsker.

Det er vel pinlig åpenbart at jeg er helt blank på dette.

Posten din, Dyret, ga meg i alle fall håp om at dette lar seg gjøre!
Sist endret av MatFot; 12. januar 2020 kl. 03:36.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://github.com/mcastillof/FakeTraveler

Der har du ein mock location app som er open source. Den ligg og i F-Droid.