Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1795
Hei! Jeg har nylig kjøpt meg TV, og ønsker bedre lyd enn det TV-en tilbyr alene. Jeg vet lite om lydanlegg, og henvender meg derfor til dere.

TV-en er en 65" fra Samsung, og står på en benk (altså ikke vegghengt). Jeg er fleksibel når det kommer til budsjett. Billig er selvsagt bra, men hvis det er nødvendig kan jeg betale ganske mye.

Jeg har skjønt at såkalte lydplanker er det nye store. Er dette noe dere anbefaler? I så fall, hvilken?

Alle innspill tas imot med takk!
Hva har du plass til? Og skal det brukes til musikk i tillegg?
Har selv et par aktive høyttalere. JBL LSR 308. Fåes i mindre modeller som f.eks. 305. Duger til både film og musikk.
Lydplanke med en subwoofer er vel den enkle løsningen eller om du skal gå all out med gulvhøyttaler til 8-10k og forsterker i samme prisklasse, så får du suveren lyd. Rom størrelse?
lydplanke er ok, men vill anbefale aktive høyttalere. Det er enkelt og lite styr. bruker selv Klipsch R-15PM. med subber ved siden av.