Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 5828
Hei!

Er 26 år nå, og har i de siste årene vært ganske langt nede mentalt. Spesielt de siste 2 ukene har jeg gått på en skikkelig smell. Og slik jeg ser det er det ingen "quik-fix" på problemene selvsagt, men hvordan jeg føler meg har jo alt å gjøre med hvilket perspektiv jeg har på ting. Derfor trenger jeg nye perspektiver. Jeg trenger at det skjer noe skikkelig revolusjonerende i livet mitt nå. Jeg behøver mening.

Og ja, jeg har prøvd psykolog.

Jeg vil vite sannheter om meg selv og verden. Det spiller ingen rolle om sannhetene ikke er pene. Jeg har ingenting å gjemme fra meg selv lengre, heller vil jeg face meg selv til det yttereste (dersom jeg klarer det uans.). Jeg misstenker nemlig at jeg har et slags forkvaklet syn på selvet, hvem jeg er, egoet mitt. Og at det er svært lite produktivt. Det jeg ønsker er et dypdykk inn i underbevisstheten min, da jeg tror det kan være mye interessant der. Og bare generelt få et nytt perspektiv på meg selv og verden, jeg vet ikke helt egentlig.

Vi er vel inne i psykedlika-land nå. Jeg så nettop "Trygdekontoret" hvor Seltzer møter en person, Ruben tror jeg han het, som fortalte hvordan han hadde slitt i oppveksten, ikke passet inn, mobbing osv. Men så tok han LSD en gang, og livet var mye bedre siden.

Kan det samme skje med meg? Ja, faktisk. Er det sannsynlig? Nei, kanskje ikke. Jeg vet at man kan gå på badtrips, ha forferdelige opplevelser, dø av overdose osv. Men for meg, i min situasjon, tar jeg gjerne små risker med potensielt store gevinster istedenfor å fortsette i en depressesiv trend og dø en sakte død..

Et stoff jeg hvertfall ønsker å ta er 5-MeO-DMT, da jeg hører det har en massiv påvirkning på egoet og er noe av det mest "hardcore" du kan da. En ting her er at influerer med alle andre psykadelika du tar siden, og brukere har uttalt at å ta de stoffene igjen etter å ha tatt 5-MeO er annerledes. Så jeg går kanskje glipp av en del "first hand experiences" om jeg hopper rett på det. I tillegg er det visst litt vanskelig å få tak i..

Vil helst ta stoff jeg kan ta alene, hvor jeg ikke er lytt, og som jeg ikke må røyke.

Så hva bør jeg begynne med? LSD? Mushroom? MDMA? Andre ting? Ikke begynne med noe i det hele tatt?
Må bare beklage så veldig at jeg ikke besvarer ditt innlegg på den måten du ønsker.

Jeg har vært rusmisbruker i flere år. Det startet med noe sånt som du beskriver her.

Alt jeg kan si er at du bør la være. Det er ikke så mye mer å si om det.
Trådstarter
6 0
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Jeg har vært rusmisbruker i flere år. Det startet med noe sånt som du beskriver her.
Vis hele sitatet...
Det var ikke mye info. Hva mener du med "det startet med noe sånt som det her" ? Du var i en depressiv periode og ønsket forrandring?

Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Alt jeg kan si er at du bør la være. Det er ikke så mye mer å si om det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er MYE mer å si om det. Ikke for å neglisjere din mening totalt, jeg hører deg og tror deg, men slik jeg ser det er alle mennesker veldig forskjellig og vil ha veldig forskjellig påvirkning av psychedelics.

LSD ble på 60 tallet eller noe brukt til nettop å kurrere angst/depresjon, men så var det visst noen negative hendelser og man la ned hele greia. Men det funker jo tydeligvis for mange.

Hvilke stoffer tok du?
Sist endret av Exigon; 28. februar 2017 kl. 23:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Siden du ikke kommer til å gi deg før du finner det ut selv, er det kanskje best at noen bare skriver det.. så..

Ut fra det du skriver svarer jeg; DMT (Som kan røykes) eller fleinsopp (som ikke kan røykes). Her er dosering og omgivelser veldig viktig.
Jeg vil under alle omstendighet fraråde deg å ta noenting alene og også fra å ta noenting så lenge du er i en dårlig periode i livet ditt. Da dette kan på mange måter gi fæle konsekvenser. Det er helt klart viktig å vite alt om hva du pakker i deg og hvordan det fungerer.

I værste fall, ser jeg frem til å lese en utfyllende triprapport.
Trådstarter
6 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vil under alle omstendighet fraråde deg å ta noenting alene og også fra å ta noenting så lenge du er i en dårlig periode i livet ditt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke alene, og hvorfor ikke under en dårlig periode?
Jeg tror du angriper problemene dine på feil måte. Det er(som regel) ingenting revolusjonerende med å komme seg ut av depresjon, eller å finne en løsning på eksistensielle spørsmål. Slike ting tar tid, og hvis du forventer at løsningen skal ramle ned i hendene dine så mener jeg at du må endre litt på hvordan du tenker.

Historien som ble fortalt på trygdekontoret er veldig glorifisert, og jeg tror ikke majoriteten opplever en slik dramatisk endring etter inntak av psykedeliske stoffer. Jeg sier ikke at psykedelika er et ubrukelig verktøy på dette området, men om en prøver å "trippe" seg ut av problemene sine, så tror jeg faktisk det kan gjøre vondt verre i noen tilfeller.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Exigon Vis innlegg
Hvorfor ikke alene, og hvorfor ikke under en dårlig periode?
Vis hele sitatet...
Rett og slett fordi det kan forverre enhver situasjon. Det kan i verste fall ende med død.
Jeg sier ikke at 'dette må du se til h******* holde deg unna!'
Men av min erfaring, kommer min frarådning.

Det er jo selvfølgelig alltid en eller annen sjanse for at det du søker skal fungere.
Men jeg kan desverre ikke komme med noen eksempler på noen positive utviklinger for noen i lignende situasjoner. Aldri hørt om noen som trippa seg til en bedre hverdag. Annet enn en fyr som var med på TV-programmet Insider på kanalen MAX; Hvor en fyr reiser til Nederland for å trippe og meditere på ayuacha hos en Sjaman.

Vet ikke hvor vidt jeg vil anbefale akkurat den episoden til posten din, pga mine erfaringer.
Jeg har tatt fleinsopp 2 ganger. Begge gangene alene. Vil si at hvis du er en person som takler å ha sterk angst, og i det minste klarer å kontrollere sterk angst/stress til en viss grad i det daglige. Så er du mer rustet til å også takle en evnt bad-trip.

Jeg føler meg også mest trygg alene, så jeg valgte å ta det alene første gang og andre gang, for meg var det det rette. Og kommer til å ta det alene neste gang også (hvis det blir flere ganger) med mindre jeg finner noen jeg virkelig føler meg trygg på å ta det sammen med, noe jeg ikke tror jeg gjør. Du må lytte godt til følelsene dine, og gjøre hva som kjennes mest riktig ut.

Jeg vil si at jeg fikk en slags bad-trip, begge gangene, det gikk fra eufori første halvdel til et mørk sted neste halvdel av trippen, begge gangene. Men da gjelder det å velge å ikke grave seg ned i det som dukker opp.

Vil anbefale å begynne rolig, ikke tenk at du skal sette verdensrekord i tripping og bli et orakel eller noe sånt.
Du kan åpne dører du ikke vil åpne. Enlightenment er ikke nødvendigvis en god ting... det er ikke sikkert at du forstår hva det går ut på.

Jeg så klippet med Seltzer, og for meg så var det helt merkelig å se hvor uberørt han virket av det...

Det kan være en himmelsk opplevelse å komme ut av helvete, hvis det skjer. For meg så kjennes det litt ut som en mild følelse av å bli født på nytt etter trippen.

Ps. Er ingen ekspert...
Sist endret av Spaceman; 1. mars 2017 kl. 00:12.
sorry men hva med og heller prøve og gjøre noe med problemet ditt istede for og mest sansynlig grave deg enda lengre ned med og begynne og ruse deg? begynn og løft vekter/gå tur og spis skikkelig så skal jeg love deg du får det bedre
Jeg er i lik situasjon som deg, det vil si jeg har prøvd alt mot mine psykiske plager og ønsker nå å prøve LSD eller fleinsopp. Jeg leter ikke aktivt etter dette enda, men jeg tenker på det så og si daglig. Veldig lite info på temaet. Ja det ble forsket mye på LSD på 60 tallet, men da først og fremst av CIA i USA, trenger ikke gå videre innpå hvorfor den forskningen ikke var spesielt suksessfull.

Men i løpet av de siste 10-15 årene er det forsket på dette igjen, fortsatt lite dog. Det er litt som gambling det her da det ikke finnes nok forskning enda. Men jeg forstår at du er desperat og at du ikke er en av de som er vettskremt alt som heter "narkotika" og ønsker en alternativ løsning.

Jeg har kun hatt visuals på diverse stoffer og har aldri fått trippet så jeg kan ikke hjelpe deg. Men du må han en "sitter", en som er edru og passer på deg. Hvorfor dette er viktig burde du ærlig talt vite da det er en av de første tingene du får høre når du beveger deg inn mot tripping osv. Og du må selvfølgelig ha greie på doseringer og bivirkninger.

Uansett ønsker jeg deg lykke til hva det måtte bli til og en tripprapport hadde vært stor bonus!

Sitat av freebird Vis innlegg
sorry men hva med og heller prøve og gjøre noe med problemet ditt istede for og mest sansynlig grave deg enda lengre ned med og begynne og ruse deg? begynn og løft vekter/gå tur og spis skikkelig så skal jeg love deg du får det bedre
Vis hele sitatet...
Sorry hva med å lese hva trådstarter skriver og svare i henhold til det? Så kan moralprekenen din og div være i behov for en som ikke er i midten av 20-årene og vet at rusmidler kan være farlig.
Sist endret av ZionRoad; 1. mars 2017 kl. 00:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tillegg: for å si litt mer, så forandret ikke trippene på livet mitt. Tror jeg iallefall. Det var ingen revolusjon.
Heller en veldig merkelig opplevelse jeg gjorde, for å si det på den måten.

Skjønner Rusmisbrukerens korte innlegg helt i starten her ganske godt også.
Hvis man søker noe annet enn det det virkelige livet kan gi deg så kan det nok bli for mye av det gode.

Sitat av freebird Vis innlegg
sorry men hva med og heller prøve og gjøre noe med problemet ditt istede for og mest sansynlig grave deg enda lengre ned med og begynne og ruse deg? begynn og løft vekter/gå tur og spis skikkelig så skal jeg love deg du får det bedre
Vis hele sitatet...
Det er kanskje ikke så enkelt som du tror!

https://www.nrk.no/livsstil/_trening...sjon-1.8184135
Sist endret av Spaceman; 1. mars 2017 kl. 00:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du noen mennesker i livet ditt som ville vært villig til å ta psykidelika med deg, som har hatt erfaring med det før, og som du kunne ha pisst på deg selv forran uten at det ville blitt pinlig så er det største hinderet ditt det å få tak i selve stoffet.

Jeg ville kanskje begynt med Fleinsopp, mest mtp tilgjengeligheten (det vokser over hele landet) og det faktum at du vet nøyaktig hva det er du har tenkt å trippe på så lenge du greier å identifisere den.
Sorry hva med å lese hva trådstarter skriver og svare i henhold til det? Så kan moralprekenen din og div være i behov for en som ikke er i midten av 20-årene og vet at rusmidler kan være farlig.[/quote]

hvis du kaller dette moralpreken så vet ikke jeg, det var et relativt greit formulert utsagn etterfulgt av en alternativ og sunnere måte og muligens finne igjen livsgnisten igjen, personlig ser jeg ingen som helst poeng i og begynne med rusmiddler for og repparere psykiske problemer
Trådstarter
6 0
Takk for svar folkens. Mye å vurdere når man skal begi seg ut på ukjente eventyr

Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Har du noen mennesker i livet ditt som ville vært villig til å ta psykidelika med deg, som har hatt erfaring med det før, og som du kunne ha pisst på deg selv forran uten at det ville blitt pinlig så er det største hinderet ditt det å få tak i selve stoffet.
Vis hele sitatet...
Nei det har jeg ikke. Derfor jeg tenkte å bare ta det alene egentlig. No hassle.

Finnes det noe opplegg for å finne folk som er i lignende situasjon, eller har erfaring og vil gjøre det sammen med nybegynnere eventuelt? Kan man i teorien gjøre det med ukjente eller er det viktig å ha et sterkt bånd mellom seg da man gjør dette sammen?

Det gjør meg ikke noe å gjøre det med andre forsåvidt. Det jeg har hørt er at for noen stoffer, hvis du tar de sammen med andre, begynner du å fokusere så mye på den andre personen når du egentlig helst vil ha fokus på deg selv. Du "spinnes" inn i hans/hennes vibe. Det kommer jo an på hvilket stoff det er såklart.
Det er kanskje ikke så enkelt som du tror!

https://www.nrk.no/livsstil/_trening...sjon-1.8184135[/quote]

en 5 år gammel artikkel bassert på noe noen engelske forskere har kommet frem til :P? jaja
LSD viser deg sannheter om deg selv, på godt, og på veldig vondt. Jeg tenker at sannheten er det minste man burde vite, så hvorfor ikke syre. Dessuten åpner LSD sansene dine, slik at koblinger mellom mellommennesklige relasjonen, musikk, og kunst, blir mer fullverdig. Se deg selv i forhold til samfunnet, og samfunnssituasjonen. Angsten forsvinner.
Kjenner et savn til LSD nå, hehe. Det kan hjelpe mye rart.
Har du noe problem med Engelske forskere? Om du tror 5 år er gammelt når det kommer til forskning på helse da vet du veeeldig lite om hva du prater om. Kan ikke du komme med noen kilder på at trening og mosjon fungerer i alle tilfeller for folk som sliter med depresjon og diverse andre alvorlige psykiske lidelser? Greit med tips med det er alt det er også.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Har du noe problem med Engelske forskere? Om du tror 5 år er gammelt når det kommer til forskning på helse da vet du veeeldig lite om hva du prater om. Kan ikke du komme med noen kilder på at trening og mosjon fungerer i alle tilfeller for folk som sliter med depresjon og diverse andre alvorlige psykiske lidelser? Greit med tips med det er alt det er også.
Vis hele sitatet...

jeg var nokk veldig kjapp med og si at fysisk aktivitet vil hjelpe her hjelper men en ting skal du være klar over og det er det at jeg sitter her sykemeldt med diagnosen moderat depresjon og har vert det siden mai i fjor og både psykologen min og fastlegen min maser hver eneste gang jeg er i samtale/skal hente sykemelding om at det er viktig at jeg er i fysisk aktivitet så det må nesten ligge noe i det, skal vi fortsette eller sette strek her ?
Sist endret av freebird; 1. mars 2017 kl. 01:53.
Neida. Det holder. Totalt analogisk og irrelevant. Alle får den beskjeden og de som har slitt med depresjon noen år vet at de er nøtt til å forsøke dette etterhvert. Jeg er enig med deg i at det ville vært dumt å ikke engang forsøke med mosjon, kosthold osv alt som legen forteller deg. Men jeg har mine egne diagnoser og har forsøkt så og si alt, i tillegg til masse mosjon. Jeg stoler blindt på at trådstarter har gjort det samme, det var kanskje feil av meg. Men han virker oppegående nok til å ta legers enkle direktiver.

Det er også viktig og nevne at for noen er sykdommen så alvorlig at mosjon ikke engang er et tema lenger.
Sist endret av ZionRoad; 1. mars 2017 kl. 01:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
J
Jeg så klippet med Seltzer, og for meg så var det helt merkelig å se hvor uberørt han virket av det...

Vis hele sitatet...
Hvor upåvirket han virket av trøfler? Var nylig i Amsterdam å spiste samme trøflene, 10g Mexicana. Kjente ikke noe.

Etter 5 dager spiste jeg 10g av de nest sterkeste, av typen Gondaii(?) + 10g Mexicana. Noe synsforstyrrelser, men absolutt ingen wow-opplevelse. Jeg tok dem på tom mage som anbefalt. Prøvde til og med og potensiere effektene med weed og sjokolade, som anbefalt av kjøpmannen på Azarius.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Neida. Det holder. Totalt analogisk og irrelevant. Alle får den beskjeden og de som har slitt med depresjon noen år vet at de er nøtt til å forsøke dette etterhvert. Jeg er enig med deg i at det ville vært dumt å ikke engang forsøke med mosjon, kosthold osv alt som legen forteller deg. Men jeg har mine egne diagnoser og har forsøkt så og si alt, i tillegg til masse mosjon. Jeg stoler blindt på at trådstarter har gjort det samme, det var kanskje feil av meg. Men han virker oppegående nok til å ta legers enkle direktiver.

Det er også viktig og nevne at for noen er sykdommen så alvorlig at mosjon ikke engang er et tema lenger.
Vis hele sitatet...
vet hvordan det føles og ikke orke og gå ut av senga engang ja
Når det kommer til psykedelika så hadde jeg gått for sopp, men det er litt individuelt, andre hadde kanskje gått for LSD.
Sånn jeg ser det så kan soppen ta deg med på en mye mer turbulent tur en det LSD gjør, men igjen så har du ikke dritten gående i 12 timer på soppen om ting skulle bli dystert

Hadde jeg vært deg så hadde jeg begynt med MDMA. Ta det sammen med noen nære som er villig til å høre deg ut og gi deg ros og kritikk. Mye å lære av MDMA, men en helt annen lekse enn du får fra psykedelika.
MDMA er jo ingen psykedelika egentlig, men kan få mange gode perspektiv forandiger av stoffet for det. Det som er fint med MDMA er at det skal godt gjøres å få en "bad" tripp på det
Jeg har fått mye ut av MDMA. Like terapeutisk for sinnet mitt vær gang jeg tar det. Er du langt nede så kan MDMA være ett lys i mørket for å si det sånn. Bare pass på å ha riktig setting, ikke stikk på fest å forvent at du skal få noe ut av det. Ta det med noen du kan snakke med og som du stoler på, en lite kjerne gjeng som kan sitte å chillen sammen noen timer
Trådstarter
6 0
Det begynner å virke som det største problemet mitt her er at jeg ikke har noe nettverk jeg kan ruse meg med..
Vel... Noen foretrekker vist å bruke det alene. Jeg vet sjøl ikke helt hvem i livet mitt jeg kunne tenkt meg å trippe med som "trippjomfru". Jeg forstår problemstilliga. Det blir litt som å kjøre bil uten belte.. Neida det er ikke like farlig men jeg ville ikke anbefalt det.

Men skulle du velge MDMA da synes jeg du like greit kan gjøre akkurat som du vil på egen hånd, du tripper ikke på MDMA. Jeg har vanskelig for å tro at et engangsbruk av MDMA eller en håndfull kan kurerer depresjon dog.. Det er et sentral stimulerende tross alt ikke et psykedelika.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Exigon Vis innlegg
Det begynner å virke som det største problemet mitt her er at jeg ikke har noe nettverk jeg kan ruse meg med..
Vis hele sitatet...
Dette er ikke det "største problemet", det kaller jeg å være heldig. Beklager moralpreken. Et rusmiljø trenger ikke være bare fest og moro. Har vært del av flere rusmiljø, å har aldri møtt noen med tilnærmede like intensjoner som deg, altså bruke psykadelika for å bedre psyken sin.

"Hvilket stoff bør jeg begynne med" tyder på at du tror rus kan fikse problemene du har, å derfor har tanker om å bruke rus som en slags paraply. Meget dårlig holdning. Etterhvert som mennesker bruker rus, ofte over tid, havner man svært ofte i en av to kategorier:
1. De som ruser seg pga. psykiske problemer
2. De som får psykiske problemer av å ruse seg

Vet om flere som har brukt LSD/MDMA for å prøve å kurere angst eller depresjon. De selv tror det er en vidunderkur, å glorifiserer disse to stoffene noe hinsides. Vi andre som får observert vedkommende på litt avstand, ser at ingenting har endret seg.

My 2 cents. Beklager om det ble noe feil ift. topic. Trøtt og sliten.
Fin start på å løse problemene sine, ung gutt 20- og noe søker koselig rusmiljo, husk å oppgi bopel!
Neida :P
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er ikke det "største problemet", det kaller jeg å være heldig. Beklager moralpreken. Et rusmiljø trenger ikke være bare fest og moro. Har vært del av flere rusmiljø, å har aldri møtt noen med tilnærmede like intensjoner som deg, altså bruke psykadelika for å bedre psyken sin.

"Hvilket stoff bør jeg begynne med" tyder på at du tror rus kan fikse problemene du har, å derfor har tanker om å bruke rus som en slags paraply. Meget dårlig holdning. Etterhvert som mennesker bruker rus, ofte over tid, havner man svært ofte i en av to kategorier:
1. De som ruser seg pga. psykiske problemer
2. De som får psykiske problemer av å ruse seg

Vet om flere som har brukt LSD/MDMA for å prøve å kurere angst eller depresjon. De selv tror det er en vidunderkur, å glorifiserer disse to stoffene noe hinsides. Vi andre som får observert vedkommende på litt avstand, ser at ingenting har endret seg.

My 2 cents. Beklager om det ble noe feil ift. topic. Trøtt og sliten.
Vis hele sitatet...
Javel ja og du er sikker på at disse personene ikke er lykkeligere? At de lyver eller unnlater sannheten? Jeg har ikke noe problem med å tro på deg altså er ikke det. Lurer bare på hva du baserer det på? Fortsetter de og ruse seg i samme grad, samme psykiske tendenser, sosiale konsekvenser osv osv? Er jo veldig nyttig å høre fra en person som vet om flere tilfeller der denne måten å håndtere psykiske lidelser på ble brukt, uansett resultat. Interessant bare anekdotisk.
Trådstarter
6 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Et rusmiljø trenger ikke være bare fest og moro. Har vært del av flere rusmiljø, å har aldri møtt noen med tilnærmede like intensjoner som deg, altså bruke psykadelika for å bedre psyken sin.
Vis hele sitatet...
Jeg har hovedsaklig fått vite om psychedelics gjennom folk som Sam Harris, Terrence McKenna og Leo i actualized.org. Tanken er ikke å "trippe", så mye som den er å få noe ut av det som jeg forhåpentligvis kan ta med meg videre. Det fins muligheter for helt nye perspektiver ved å kunstig stimmulere ulike deler av hjernen. Det er mulig å oppleve helt fantastiske illusjoner ved å ta slike stoffer, og bare ved å ta slike stoffer. Og det er mulig å lære noe fundamentalt om deg selv og verden på denne måten.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Javel ja og du er sikker på at disse personene ikke er lykkeligere? At de lyver eller unnlater sannheten? Jeg har ikke noe problem med å tro på deg altså er ikke det. Lurer bare på hva du baserer det på? Fortsetter de og ruse seg i samme grad, samme psykiske tendenser, sosiale konsekvenser osv osv? Er jo veldig nyttig å høre fra en person som vet om flere tilfeller der denne måten å håndtere psykiske lidelser på ble brukt, uansett resultat. Interessant bare anekdotisk.
Vis hele sitatet...

Helt lik livsstil som før. Like lite sosial, sover like dårlig, lite pessimistisk mtp. framtiden, like angstfull. Det er bare når LSD nevnes, at de lyser opp å forteller at det endret livet til vedkommende.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Exigon Vis innlegg
Jeg har hovedsaklig fått vite om psychedelics gjennom folk som Sam Harris, Terrence McKenna og Leo i actualized.org. Tanken er ikke å "trippe", så mye som den er å få noe ut av det som jeg forhåpentligvis kan ta med meg videre. Det fins muligheter for helt nye perspektiver ved å kunstig stimmulere ulike deler av hjernen. Det er mulig å oppleve helt fantastiske illusjoner ved å ta slike stoffer, og bare ved å ta slike stoffer. Og det er mulig å lære noe fundamentalt om deg selv og verden på denne måten.
Vis hele sitatet...
Ja, ikke for å virke krass, men dette vet jeg. Virker for meg bare som du vet lite om rus og møter problemstillinga di fra feil vinkel. Først skriver at du ønsker å bruke psykadelika for å rydde opp i dine psykiske problemer, å noen innlegg ned skriver at du ikke har noe nettverk å ruse deg med. Såkalt "setting" er viktig. Det å sitte sammen med noen du nylig har blitt kjent med under påvirking av psykadelika, i et rusmiljø, er ikke optimalt.

Jeg vet om personer som har prøvd DMT, de sier at de i lang tid etterpå, oppdager nye "beskjeder" og meninger med ting de opplevde under påvirkning. Jeg tror psykadelika kan ha positiv effekt på psyken, absolutt, men det er ingen mirakelkur.

Igjen, jeg prøver ikke å virke frekk, men å hjelpe deg å se situasjonen din fra ett annet perspektiv. Jeg kan heller ikke tvinge deg til å holde deg unna, men - feil vinkel mener nå jeg
Jeg kan relatere ganske godt til intensjonen din. Jeg prøvde psykadelika (sopp samt lsd i senere tid) først og fremst fordi jeg var interessert i virkningen, men også med et ørlite håp om å "endre" noe ved meg selv.

Det jeg kan fortelle er at jeg ikke nødvendigvis fikk noen stor åpenbaring av store sannheter, hvertfall ikke under selve trippen. I mitt tilfelle er det først i etterkant at jeg ser hva det muligens har gjort med meg, om noe som helst. Jeg liker å tro at jeg har blitt mer åpen av det, men det er litt vanskelig å bedømme slike ting. Kanskje det har skjedd med alderen og ikke nødvendigvis pga psykadelika-bruken?

Men jeg ble brått forelsket i det å "trippe" etter første gangen. Ikke på den måten at jeg oppsøker det stadig, mer som en gang i året eller to. Har bare hatt fine trips med masse eufori, med unntak av korte øyeblikk med paranoia o.l. Ofte skyldes det at tlf ringer og jeg ser at det er noen jeg ikke ønsker å prate med i en slik tilstand, eller at det ringer på døren (heldigvis var det bare en kompis).

Alt i alt vil jeg si at jeg har enorm respekt for psykadelika og av andre rusmidler jeg har prøvd er dette i en liga for seg selv. Jeg tror at det har gjort meg mer i stand til å forstå at det bare er jeg som kan skape min egen lykke. Det er forståelig om det høres litt new-age ut.

Jeg vil helst ikke anbefale noe spesifikt men ønsker deg lykke til med videre utforskning av deg selv, enten det er via rusmidler eller i edru tilstand.
Anonym bruker
"Hylende Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor de fleste i tråden er så skeptiske til det trådstarter spør om, og setter spørsmålstegn til intensjonene hans for å ha lyst til å prøve det? Det er jo utrolig mange som med samme utgangspunkt som trådstarter hevder å ha prøvd psykedlika, og som forteller at det forandret livet deres i en positiv retning.

Jeg har ingen erfaring med psykedlika selv, så dette er ikke ment som kritikk til dere som er skeptiske, men jeg er oppriktig nysgjerrig på om dere overdriver? Psykedlika er vel ikke akkurat kjent for å være avhengighetsskapende? Jeg bare synes det er så rart med tanke på at psykedlika snakkes så varmt om i de aller fleste andre trådene her på forumet?

Etter hva jeg har lest og hørt om psykedlika så høres det ut som dette er en perfekt ting å prøve for hans situasjon?
Kan ikke huske å ha sett så mange være kritisk til en som har vert interessert i å prøve litt dop her på freak. Med mindre det har vert snakk om heroin, amfetamin eller å sette seg et skudd.

Kjære TS, les deg opp på de forskjellige psykedlika og finn ut hva som du tror vil passe best. Jeg ville anbefalt LSD eller fleinsopp. Det at du ikke har et rusmiljø å kjøpe det er ikke et problem nå til dags. Det er mulig å bestille dette på DarkNet, husk å bestille innenlands for å minske sjangsene for å bli tatt.

Som de andre sier er det ikke sikkert at dette vil være en mirakelkur for dine problemer, men det er faktisk ganske så gøy å trippe, så noe får du vertfall ut av det. Og som det er skrevet hundre ganger over er det lurt å ha med seg en trippsitter, om dette er umulig ville jeg startet med en halv dose første gangen sånn at du får kjenne på stoffet og hvilke krefter det har.

GOD TUR
Sitat av Exigon Vis innlegg
Det var ikke mye info. Hva mener du med "det startet med noe sånt som det her" ? Du var i en depressiv periode og ønsket forrandring?
Vis hele sitatet...
Det var jeg. Jeg fikk blant annet ikke sove på grunn av de psykiske plagene jeg hadde, så jeg startet med beroligende og slike preparater.
Sitat av Exigon Vis innlegg
Jeg tror det er MYE mer å si om det. Ikke for å neglisjere din mening totalt, jeg hører deg og tror deg, men slik jeg ser det er alle mennesker veldig forskjellig og vil ha veldig forskjellig påvirkning av psychedelics.

LSD ble på 60 tallet eller noe brukt til nettop å kurrere angst/depresjon, men så var det visst noen negative hendelser og man la ned hele greia. Men det funker jo tydeligvis for mange.

Hvilke stoffer tok du?
Vis hele sitatet...
Jeg har gjennom alle årene brukt alt av stoff, men aldri vellykket injisert noe.

Jeg kunne sikkert sagt mye mer, men etter alt jeg har brukt og opplevd, har jeg funnet ut at det er enklest å være kort, kontant og konkret i slike anbefalinger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor de fleste i tråden er så skeptiske til det trådstarter spør om, og setter spørsmålstegn til intensjonene hans for å ha lyst til å prøve det?
Vis hele sitatet...
Sitat av Straighting Vis innlegg
Kan ikke huske å ha sett så mange være kritisk til en som har vert interessert i å prøve litt dop her på freak. Med mindre det har vert snakk om heroin, amfetamin eller å sette seg et skudd.
Vis hele sitatet...
Tingen går vell ikke her på stoffet eller lignende.
Men på at OP bevisst fucker opp alt som har med set & setting å gjøre.
Set & setting som da for mange er det absolutt viktigste når det kommer til rusbruk. Han vil ta det alene/med fremmede, mens han har det elendig med seg selv, og føler alt er dritt.
Og det virker han tror psykedelika skal løse problemene han har i livet av seg selv. Mens idiotisk bruk av psykedelika i mange tilfeller kan forverre situasjonen mye, og i verste fall ende opp med å ruinere han fullstendig.
Sist endret av KjemikalieX; 1. mars 2017 kl. 11:45.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av freebird Vis innlegg
hvis du kaller dette moralpreken så vet ikke jeg, det var et relativt greit formulert utsagn etterfulgt av en alternativ og sunnere måte og muligens finne igjen livsgnisten igjen, personlig ser jeg ingen som helst poeng i og begynne med rusmiddler for og repparere psykiske problemer
Vis hele sitatet...
Problemet med posten din er vel snarere at du ikke ser ut til å ha det tynneste grunnlaget for å sette deg inn i hva TS går gjennom, og det gjør rådene dine ganske lite verdifulle. Bare som en pekepinn kan du jo prøve å forestille deg hvordan det ville være hvis selv trivielle handlinger i dagliglivet ditt tok energien du hadde for mesteparten av dagen (hvis du da var så heldig å ha noe energi i det hele tatt).

Et av de store problemene med dette er at det er nesten umulig å forestille seg hvordan det er - og enda flere aner ikke engang hvor langt unna de er å skjønne det, eller at det er noe å skjønne.
Sist endret av robhol; 1. mars 2017 kl. 12:16.
Har selv slitt med psyken, og forsøkte både sopp, LSD, 5-meo-dmt og en del annet snacks. Masse opplevelser, ingen kur. Er min erfaring.
Husker også at jeg var like positiv til psykedelia som en nyfrelst gladkristen er til Jesus. På den tiden var det også mange fler her på Freak som mente psykedelia var løsningen på det meste, kanskje spesielt fordi noen av "guruene" her på bruket var urealistisk positive til tripping. Heldigvis har jeg lagt fra meg denne innstillingen, og virker som resten av gjengen her har et mer reelt syn på psykedelia i dag.

Om du på død og liv skal bruke noe , ville jeg anbefalt testosteron (dersom du er mann).
Økt selvtillit, konsentrasjon, muskelmasse kan gjøre underverker med selvtilliten, og det blir lettere å pule fine damer, noe som også kan gjøre underverker for en manns selvtillit.
Dette er dog ikke risikofritt, men som så mye annet er farene ofte sterkt overdramatiserte. Ville dog satset på å aldri gå av, kjøre lavdose på det jevne og litt høyere om sommeren. Få de barna du evt ønsker før du setter i gang.
Sist endret av stranger; 1. mars 2017 kl. 14:23.
Om du på død og liv skal bruke noe , ville jeg anbefalt testosteron (dersom du er mann).
Økt selvtillit, konsentrasjon, muskelmasse kan gjøre underverker med selvtilliten, og det blir lettere å pule fine damer, noe som også kan gjøre underverker for en manns selvtillit.
Dette er dog ikke risikofritt, men som så mye annet er farene ofte sterkt overdramatiserte. Ville dog satset på å aldri gå av, kjøre lavdose på det jevne og litt høyere om sommeren. Få de barna du evt ønsker før du setter i gang.[/quote]

testosteron har en dramatisk oppløftende effekt, spess hvis man ikke har brukt det før, man blir full av selvtilitt, og man får bedre drag på damene men det er jo ikke akuratt noe gunstig for ts da man får en nedtur etter endt kur der kroppens egenproduksjon av testosteron går ned og da blir det pluttselig enda verre, og injisere testosteron resten av livet pga psyken er egentlig ganske blåst, du ser den ?
Han foreslår ikke og bruke testosteron slik "bolere" bruker det. Lavdose bruk kontra å skyte testo for å bygge svære muskler og små testikler er 2 ganske forskjellige ting.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Han foreslår ikke og bruke testosteron slik "bolere" bruker det. Lavdose bruk kontra å skyte testo for å bygge svære muskler og små testikler er 2 ganske forskjellige ting.
Vis hele sitatet...
uansett hvor store eller lave doser så ødelegges balansen mellom testosteron og østrogen i kroppen som fører til at kroppen bremser eller stopper egenproduksjonen av testosteron
Sitat av freebird Vis innlegg
uansett hvor store eller lave doser så ødelegges balansen mellom testosteron og østrogen i kroppen som fører til at kroppen bremser eller stopper egenproduksjonen av testosteron
Vis hele sitatet...
Dersom du tilfører kroppen en optimal dose testosteron så ødelegger du jo ikke balansen mellom østrogen/testosteron? Østrogen er et resultat av aromatisert testosteron.
Eks: Testiklene til Tor-Pedo produserer 60mg. testosteron i uken. Tor-Pedo injiserer 20mg testosteron tre ganger i uken. Tor-Pedo har sitt naturlige testosteronnivå, og vil hverken oppleve fordeler eller ulemper.
Tor-Pedo vil pule bitches og hoes, som sine bros. Han injiserer 200mg tre ganger i uken. Han opplever økt muskelvekst, selvtillit, libido og humør. Han opplever også økt brystvev da kroppen nå har ti ganger så mye testosteron som vanlig; altså et mye "bedre" utgansgpunkt for østrogenproduksjon via aromatisering.
Egenproduksjonen vil forsvinne ved både 60 og 600mg/uke, men det er altså ikke det jeg bestrider her.
Begynner å bli vanlig å få test av legen nå også, så det er absolutt en mulighet. Dumt å si nei til økt livskvalitet basert ene og alene på endogen vs eksogen hormontilførsel.
Det er også feil, som du hevder, at det er balansen mellom østrogen og testosteron som bestemmer egenproduksjon.

Du ser den?
Sist endret av stranger; 2. mars 2017 kl. 10:57.
Sitat av stranger Vis innlegg
Dersom du tilfører kroppen en optimal dose testosteron så ødelegger du jo ikke balansen mellom østrogen/testosteron? Østrogen er et resultat av aromatisert testosteron.
Eks: Testiklene til Tor-Pedo produserer 60mg. testosteron i uken. Tor-Pedo injiserer 20mg testosteron tre ganger i uken. Tor-Pedo har sitt naturlige testosteronnivå, og vil hverken oppleve fordeler eller ulemper.
Tor-Pedo vil pule bitches og hoes, som sine bros. Han injiserer 200mg tre ganger i uken. Han opplever økt muskelvekst, selvtillit, libido og humør. Han opplever også økt brystvev da kroppen nå har ti ganger så mye testosteron som vanlig; altså et mye "bedre" utgansgpunkt for østrogenproduksjon via aromatisering.
Egenproduksjonen vil forsvinne ved både 60 og 600mg/uke, men det er altså ikke det jeg bestrider her.
Begynner å bli vanlig å få test av legen nå også, så det er absolutt en mulighet. Dumt å si nei til økt livskvalitet basert ene og alene på endogen vs eksogen hormontilførsel.
Det er også feil, som du hevder, at det er balansen mellom østrogen og testosteron som bestemmer egenproduksjon.

Du ser den?
Vis hele sitatet...
sa aldri at det var balansen mellom test-øst som bestemte egenproduksjonen, tror heller han skal gå til legen og se om han i det heletatt opfyller kravene til testosteronbehandling istedet for og styre på selv litt surt og ende opp med bitch titts (ja man kan få dette uavhengig av dosestørrelse) bare for han ville føle seg bedre
https://en.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca

Stikk til et annet land ellernoe, tror ikke jeg hadde tørt dette selv da jeg personlig er veldig paranoid for å se ting eventuelt ellernoe.
Sitat av Alge Vis innlegg

Hadde jeg vært deg så hadde jeg begynt med MDMA. Ta det sammen med noen nære som er villig til å høre deg ut og gi deg ros og kritikk. Mye å lære av MDMA, men en helt annen lekse enn du får fra psykedelika.
MDMA er jo ingen psykedelika egentlig, men kan få mange gode perspektiv forandiger av stoffet for det. Det som er fint med MDMA er at det skal godt gjøres å få en "bad" tripp på det
Jeg har fått mye ut av MDMA. Like terapeutisk for sinnet mitt vær gang jeg tar det. Er du langt nede så kan MDMA være ett lys i mørket for å si det sånn. Bare pass på å ha riktig setting, ikke stikk på fest å forvent at du skal få noe ut av det. Ta det med noen du kan snakke med og som du stoler på, en lite kjerne gjeng som kan sitte å chillen sammen noen timer
Vis hele sitatet...
Vil bare tilføye her at MDMA kan også forverre ting. Du får kanskje mer empati og forståelse for ting, samt at ting føles veldig positivt og fint uansett hva det er, akkurat der og da. Også kan du ha den afterglow'en hvor du kan kjenne disse følelsene litt i ettertid. Kanskje er dette nok til at du får sett ting i nye perspektiver, men som sagt - MDMA trenger ikke være "ett lys i mørket", og jeg vil tro det finnes bedre alternativer som ikke tar deg på heeelt den samme badtrippen som MDMA kan gjøre. For hvis det skulle bli en badtripp, så kan du ende opp med å føle deg ganske mye lenger nede enn du i utganspunktet er. Det er min erfaring, og selv om dette kun har skjedd meg en gang, så var det nok til at jeg tok avstand fra MDMA uten å blunke. Men dette er individuelt og trenger jo ikke skje deg :-)

Kanskje Ayahuasca er noe du kan lese litt om og finne interessant? Jeg har ikke lest mye om det, så bare nevner det just in case.

Vil gjerne høre fra deg om du finner ut av det!

Edit; så nettopp innlegget ovenfor, haha..
Sist endret av lystgass1; 3. mars 2017 kl. 01:53.
Sitat av freebird Vis innlegg
sa aldri at det var balansen mellom test-øst som bestemte egenproduksjonen
Vis hele sitatet...
Jo det gjorde du.
Siterte deg direkte, så burde ikke være så vanskelig å se. Men for all del - jeg kan gjøre det igjen jeg :-)

Sitat av freebird Vis innlegg
uansett hvor store eller lave doser så ødelegges balansen mellom testosteron og østrogen i kroppen som fører til at kroppen bremser eller stopper egenproduksjonen av testosteron
Vis hele sitatet...
Her forteller du at uansett hvor stor eller lav dose, så ødelegges balansen mellom testosteron og østrogen. Du følger så opp med å hevde at dette fører til at kroppen bremser eller stopper egenproduksjon. Altså sier du at ved å ødelegge balansen mellom testosteron og østrogen, vil dette føre til reduksjon eller stopp av egenproduksjon.
Altså er det nettopp det du sier, og litt dumt å nekte for det - alle kan jo se hva du først hevdet ;-)
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
MDMA i krystallform (ikke knips), så du kan veie opp selv.
120 mg kan være en bra nybegynner dose.
Om du har vært langt nede + en smell tror jeg ikke "stoff" kan fikse deg asap.Mye fine ting fra naturens side som bør prøves før evt stoff.Mulig en lav dose av cubensis ?Kjenn på vannet før du hopper fra 10`rn.Stay safe !