Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 9428
For to måneder siden brukte jeg i en periode 4-5 2mg clonazapam og 1 gram med phenibut. Slutte brått etter 3-4 uker. Og fikk symptomer på gaba abstinenser. Det var et helvete å gå gjennom det, men jeg klarte det. Noen ganger fikk jeg terror shock ut av ingensteder, men klarte å kontrollere dette hver gang jeg fikk det. Det vanskeligste var å være produktive under anfallene.

For en uke siden tok jeg 2 mg med clonazpam igjen. Jeg forstå dette var en feil, men jeg trodde jeg ikke ville kjenne symptomer etter å bruke en gang i uka. Der tok jeg jammen meg feil. Kjente ikke noe spesielt før på onsdag da jeg fikk DR DP episoder hvor jeg duftet inn i realitet og ut.

Jeg tok nå Valerium ekstrakt dråper, men nå så jeg at denne har alkhol. Jeg tok 2 storeskje. Vil dette fucke opp hele abstinensen min? Snakker vi her om at jeg blir satt ut igjen?


Mvh
Sist endret av Mcquinn; 16. mai 2015 kl. 01:26.
Hva er en DR DP episode og hva er terror shock?
Tviler på at to spiseskjeer med alkohol kan fucke opp noe som helst.
Sist endret av eyecandy654; 16. mai 2015 kl. 01:44.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Hva er en DR DP episode og hva er terror shock?
Tviler på at to spiseskjeer med alkohol kan fucke opp noe som helst.
Vis hele sitatet...
DP = Depersonalisering
DR = Derealisering

Terroroshock tenker jeg er et slags panikkanfall, eller hva TS? Skjønte forsåvidt ikke hvordan to spiseskjeer alkohol kan fucke opp, men du tenker sikkert på at alkohol påvirker GABA? Har aldri hørt om at det under benzoabstinenser skal unngås så små mengder alkohol, men dette kan sikkert noen andre svare på.
Trådstarter
7 1
Leste på bluelight nå at selv små mengder med alkohol vil ødelegge restitusjonen din. Det var 60 prosent på ekstrakten. Ga meg litt hodepine og følte meg ikke så bra når jeg våknet. Den 2mg rivotrilen var kanskje det dummeste jeg gjorde. Merker jeg får rebound angst nå og forhåpentligvis vil det være over om en uke.

Helt sjukt hvor jævlig disse pillene er. Jeg har tidligere eksperimentert med benzoer, men jeg har sluttet etter en uke. Når jeg gikk over 2 uker. Da ble symptomene ille. Følte meg meg helt DP og fikk panikkanfall ofte plutselig. Verste var om kveldene hvor jeg fikk plutselig lavt eller høyt blodtrykk. Føltes som om hodet mitt skulle eksplodere. øynene mine var helt røde. Jeg vil tro at over tid har jeg blitt følsom ovenfor gaba stoffer. Heldigvis drikker jeg sjelden alkohol utenom diverse ekstrakter.
Du går neppe gjennom skjærsilden av 5-6 rivotriler,to spiseskjeer sprit og litt phenibut fordelt over flere uker.
Sist endret av eyecandy654; 17. mai 2015 kl. 01:11.
Er det noen som kan prøve å forklare hvordan benzoabstinenser oppleves? Mitt inntrykk er at det er vanskelig å vite med sikkerhet hva som er hva, abstinenser, angst eller angst for abstinenser. På forhånd takk for svar.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Er det noen som kan prøve å forklare hvordan benzoabstinenser oppleves? Mitt inntrykk er at det er vanskelig å vite med sikkerhet hva som er hva, abstinenser, angst eller angst for abstinenser. På forhånd takk for svar.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Ekstrem nervøs, stammer i setninger under samtaler, føles som at du går ut- av-kroppen- din-følelse. Det er vanskelig å forklare, synes jeg. Ikke fryser du som med opiater , og ikke blir du samme type dårlig.
det jeg skrev er det jeg merket før jeg tenkte noe over at jeg ikke hadde tatt, men jeg ble sånn "rar" og det var sånne symptomer jeg fikk, når jeg oppdaget at jeg hadde glemt eller ble lenge siden
Tusen takk for svar Huttetutta, er det noen flere som vil bidra?
Klem fra Betty
sertifisert idiot
Heisann,
Har ikke mye erfaring, men virker som jeg er i litt samme båt som TS, men i mindre skala.
Har "leika" litt med rivotril(aldri mer enn 1,5 mg fordelt på 14-18 timer, blandet med MAKS 2 halvlitere(fordelt på samme tid) men masse Cannabis.

I en periode ble det litt mye av dette, altså ikke mer i mengder, men dager på rad, og etter ca 1 uke på denne blandingen blir man merkbart rar i kroppen, føler at jeg flyter utenpå kroppen min på en måte..... (herre å vansklig det skulle være å forklare), smiler døgnet rundt, men er noe slækk i kroppen.
Skal sies at jeg fyrer meg en jay etter jobb hver dag, så er nok litt hangover etter cannabis pluss abstinenser jeg merker.
PS, dette var bare for å dele MIN erfaring med stoffet over en periode, på ingen måte noe svar til noen ovenfor, eller fakta.
#Cyberlink
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Tusen takk for svar Huttetutta, er det noen flere som vil bidra?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Sterk uro og kriblinger i kroppen, ekstremt slapp, sliten,sterk angst og nervøsitet, feber, kaldtsvetting.
Er blant annet noe av abstinens symptomene jeg får av benzoer. Har også opplevd å gå i psykose da jeg sluttet brått.
Trådstarter
7 1
Jeg lurer på dere som har vært avhengig av benzoer i lang tid, har dere opplevd et sug etter pilllen eller et sug på en drink? Eller skremmer abstinensene dere så mye at dere tar det igjen?

Var avhengig av heroin i en periode. Gikk CT og hadde en helvetes uke og et like sterk sug som passerte i styrke som tiden gikk. Noen ganger i løpet av de to ukene som stoffets skulle ut av kroppen min, fikk jeg lyst på en drink. Denne cravingen kom som oftest ved leggetid.
Når kvelden kommer har jeg ofte lyst på en øl, men om det har noe med benzoabstinenser å gjøre vet jeg ikke. Det kan vel heller beskrives som en uro eller et sug etter "noe". Mange ganger har jeg tatt benzoer for å bli kvitt den følelsen.
Det går over uten også, avledning og aktivitet fungerer for meg.
Klem fra Betty
Abstinensene oppleves ulikt og i ulik alvorlighetsgrad.. Noen tåler masse benzoer uten å få voldsomme abstinenser, andre tåler veldig lite.

Personlig har jeg opplevd anfall, dødsangst(og omtrent alle slags typer angst man kan ha - panikk, sosial, fobier blusset opp etc+++), overfølsomhet i ALLE sanser, spesielt berøring, skjelving. Men merkelig nok ikke derealisering eller depersonalisering. Så det kan arte seg ulikt.

Har en tendens til å kraftig forsterke de symptomene du hadde før du begynte med benzoer.
Sist endret av TrippyKing; 20. mai 2015 kl. 09:22.
Jeg har selvfølgelig kjent både angst og skjelvinger, ikke akkurat dødsangst, men angst for å ikke klare helt vanlige gjøremål. Husker en gang jeg gikk til bussen, beina skalv så mye at jeg hadde store problemer med å ta meg fram.
Det vanskelige er å vite sikkert hva som er hva når en trapper ned på benzo, slutter du å røyke så er du ikke i tvil om hva som er nikotin abstinenser .
Klem fra Betty
Føler for og skrive ned mine følelser rundt dette med benzoabstinens.

Frustrasjon, følelse av og sveve, utrolig vimsette, skjelving i hender og trekninger i muskler ( Kramper ) ekstremt dårlig kroppsmotorikk det og gå fra stua til bade kan føles såm et mareritt da mann føler seg såm en 90 år gammel mann. Stamming og til tider vanskeligheter for og prate i det heletatt. Stort ubehag generelt , sterk angst, rastløshet.
utrolig antisosial til og med i kontakt med dine nermeste føler du bare for og komme deg bort fortest mulig. Mat og drikke smaker dritt. For meg har det fysiske og det og ha vanskeligheter for og prate vært det værste, stamming og taleproblemer trekker utrolig ned på selvtilitten og det er oppleves veldig frustrerende når man ikke har vært plaget med dette tiligere. Dette er det jeg har erfart etter 3 år på 10x3 Oxazepam og dette hvar da en vanlig morgen for meg hver dag inntil første dose begynte og fungere. Gikk nylig over til Diazepam og har fått en helt ny start på livet! Målet ser selvfølgelig og komme ned til 0 etterhvert.
Sist endret av Nissefar13; 20. mai 2015 kl. 14:30.
Meget interessant lesning fra deg Nissefar. Jeg er fryktelig dårlig om morgenen, liker ikke å omgås noen eller prate. Det er fryktelig vanskelig å komme i gang med noe, tar minst to timer før jeg kommer meg i dusjen eller starter på oppgaver. Jeg har trodd at dette var fordi jeg ikke var en morgenperson, men kanskje er det benzoabstinenser ?
Klem fra Betty
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Tusen takk for svar Huttetutta, er det noen flere som vil bidra?
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Jeg kan godt bidra med det jeg har kjent hovedsaklig i går og i dag, men som jeg innser har pågått i ei uke:
mani (ekstremt glad, full av energi, gjør ting man vanligvis ikke gjør f.eks unødvendig mye husarbeid, blir sint av ingenting, kort lunte, også plutselig å bli kjempetrist og begynne å gråte av absolutt ingenting, altså å gråte av noe man ikke engang kan forklare, eller har en årsak...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har brukt benzo i over 10 år, aldri opplevd abstinenser. er noen dager jeg glemmer og ta de også og det har gått helt fint.
sier at det ikke fins eller noe sånt men tror jeg er imun mot abstinenser.

bruker følgende meds nå:
2-3 rivotril om dagen
xanor ved behov 1-3 stk i uka.
Sitat av Dwayne Vis innlegg
Har brukt benzo i over 10 år, aldri opplevd abstinenser. er noen dager jeg glemmer og ta de også og det har gått helt fint.
sier at det ikke fins eller noe sånt men tror jeg er imun mot abstinenser.

bruker følgende meds nå:
2-3 rivotril om dagen
xanor ved behov 1-3 stk i uka.
Vis hele sitatet...
Jeg er sterkt uenig den påstanden, Rivotril har lang halveringstid så det tar noen dager/uker før du først kjenner abstinensene, du er absolutt ikke immun for fem flate øre.
Sitat av Dwayne Vis innlegg
Har brukt benzo i over 10 år, aldri opplevd abstinenser. er noen dager jeg glemmer og ta de også og det har gått helt fint.
sier at det ikke fins eller noe sånt men tror jeg er imun mot abstinenser.

bruker følgende meds nå:
2-3 rivotril om dagen
xanor ved behov 1-3 stk i uka.
Vis hele sitatet...
Forsøk å ikke ta noe benzo i 3-4 uker, SÅ kan du fortelle oss her om du er imun mot abstinenser eller ikke
Brukte 2mg xanor, 5mg apodorm, 10-15mg vival, 15mg imovane og 10mg stillnoct hver dag i litt under 2 år, dobbel dose søndag om det hadde vært en litt røff lørdag.

plutselig en dag var det helt tomt, og legen + psykriater hadde dratt bort, de 3 første dagene gikk greit, så endte jeg opp med å være på fylla 5 dager i strekk(var i julebors-rushet) og våknet da den siste dagen med den værste hangoveren noen sinne, gikk noen ganske ille dager i møte men fikk heldigvis tak i fastlegen igjen, og fikk påfyll med vival, i dag bruker jeg kanskje 4 vival+4 imovane i uken og det går helt fint.

Men en litt spesiell ting jeg merket helt i starten av nedtrapping var en helt merkelig følelse, av at øynene mine låste seg? lyder ble helt merkelige og mye "dypere" og farger og ting ble på en måte mer mørkt og gyllent, i tilegg følte jeg meg lett som en fjær når jeg gikk rundt i denne tilstanden(varte kanskje 5 min hver gang det skjedde) og alt luktet som brendte fyrstikker.

noen som har opplevd noe lignende? kan natuligvis ha vært noe helt annet som trigget disse "anfallene" eller hva jeg skal kalle det
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Forsøk å ikke ta noe benzo i 3-4 uker, SÅ kan du fortelle oss her om du er imun mot abstinenser eller ikke
Vis hele sitatet...
3 uker er lengste jeg har gått de sista åra uten hehe. tok en spontantur i fjor sommer og fikk ikke fornyet resepten min i tide. ble jo mye drikking i ferien i tilegg til speed og opiater men merka veldig lite til det annet enn mer angst til tider.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som kan si noe om hvor ofte/mye benzo man normalt kan spise uten å bli avhengig/få abstinens? Har holdt meg til 0.5-1 mg Xanor kun ved 'sterkt' behov, for har veldig lite lyst til å bli avhengig. Synes noen ganger jeg kan få litt hangover i form av sterkere angst/deppa dagen etter, men kan hende det bare føles sånn fordi benzo minner meg om hvordan det er å være angstfri..
Sist endret av twoDamnPi; 17. juli 2015 kl. 21:36.
Sitat av twoDamnPi Vis innlegg
Noen som kan si noe om hvor ofte/mye benzo man normalt kan spise uten å bli avhengig/få abstinens? Har holdt meg til 0.5-1 mg Xanor kun ved 'sterkt' behov, for har veldig lite lyst til å bli avhengig. Synes noen ganger jeg kan få litt hangover i form av sterkere angst/deppa dagen etter, men kan hende det bare føles sånn fordi benzo minner meg om hvordan det er å være angstfri..
Vis hele sitatet...
Lurer på dette selv, bruker alt fra 0 til 10-15 ganger i mnd. Bruker forskjellige ganske ofte men ligger på doser tilsvarende 5-10mg valium. Føler det helt likt deg
Sist endret av Hater; 17. juli 2015 kl. 21:41.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei på dere, postere her i steden for å lage enda en tråd om benzodiasepiner.
Etter å ha brukt Sobril 25 mg daglig i nesten tre år er det nå slutt. Dosen jeg har tatt har stort sett vært en tabelett per dag, noen ganger to til tre. Jeg har prøvd å slutte på egenhånd ved hjelp av nedtrapping, deling av tabelettene. Dette fungerte ikke så bra da jeg trodde at jeg kom til å få fryktelige abstinenser ved redusert dose. Det ble til at jeg tok en hel tabelett for sikkerhets skyld.
For to litt over to uker siden glemte jeg å ta Sobril, det gikk helt fint så jeg tok ikke dagen etterpå heller. Nå har det gått så lang tid at jeg regner med at faren for abstinenser er over. Det eneste jeg merker er at jeg er litt mer nervøs i bil på smale svingete veier, som passasjer altså. Jeg har fått tilbake min egen personlighet med mer følelser, glede, sorg, irritasjon, opphisselse, sexlyst og mye mer. De to siste ukene har vært de beste på svært lenge.
Jeg er klar over at vi er forskjellige og at opplevelsene vil være individuelle når det gjelder benzo og abstinenser. Volle bare dele en solskinnshistorie, for en gangs skyld.
Klem fra Betty
Min erfaring med å slutte med daglig forbruk av Rivotril var 0 abstinenser, før jeg fikk epilepsianfall etter 2 uker. Merkelige greier.
Det høres skummelt ut. Jeg har lang erfaring med epilepsi i nær familie, personen det gjelder stod på Rivotril i en periode. Det var et medikament som hadde så store bivirkninger at vedkommende måtte slutte med de. Kanskje ikke så rart at du fikk anfall da du sluttet brått, slike medisiner blir trappet ned gradvis i samarbeid med lege. Hvordan går det nå da? Har du startet opp igjen med behandlingen eller byttet til et annet medikament?
Dessverre tok jeg resten av Rivotrilen som var igjen etter at familiemedlemmet hadde avsluttet sin Rivotril periode, det var utrolig dumt gjort av meg. Det er lenge siden nå, var vel om vinteren i 2003. Jeg var meget uansvarlig, syk og i en svært vanskelig livssituasjon, ingen unskyldning, men en slags forklaring. Over en periode stappet jeg i meg pillene hver dag sammen med diverse andre medikamenter. Jeg følte meg ikke rusa, men det var jeg jo selvsagt har jeg skjønt i ettertid. For å gjøre en lang historie kortere,enden på visa ble fengsel og bot for kjøring i ruspåvirket tilstand, og så måtte jeg ta førerkortet helt på nytt.
Dette var et forsøk på å advare andre mot å være så dumme som meg.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 21. september 2015 kl. 15:00.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En liten oppdatering. Nå har det gått fire uker siden jeg kuttet ut Sobril, og jeg regner med at faren for abstinenser er helt over nå. Kanskje jeg kommer til å ta en tabelett 25 mg.før jeg skal til tannlegen om en ukes tid, men aller helst vil jeg unngå det. Må jeg starte helt på nytt dersom jeg tar en pille? Jeg vil ikke bruke det daglig igjen siden livet er så mye bedre uten. Av en eller annen merkelig grunn kommer jeg ikke til å fortelle legen min at jeg har sluttet, han kommer til å fornye resepten som før. Det kan komme tider senere da jeg trenger sobrilen, bra å ha litt på lur.
Klem fra Betty
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Min erfaring med å slutte med daglig forbruk av Rivotril var 0 abstinenser, før jeg fikk epilepsianfall etter 2 uker. Merkelige greier.
Vis hele sitatet...
Har fått et grand mal-anfall selv. Ser i ettertid at dette mest sannsynlig har vært på grunn av Rivotril da jeg slettes ikke lider av Epilepsi. Ikke har jeg hatt dette senere heller. Utrolig ekkelt, egentlig. Men angsten min var betraktelig redusert etter anfallet, i det minste.
Jeg kan vel ikke gå rundt og være redd for å få anfall nå etter mer enn fire uker uten benzo?
Klem fra Betty
Jeg tror du kan ta det helt med ro, Betty. 1 stk sobril før tannlegen vil nok ikke ta vekk de 4 ukene med framgang du har hatt, verken når det gjelder toleranse eller abstinenser.
All the way up
Det værste med benzo abstinenser er de psykiske.. det varete i maange måneder for meg.

Er litt av å på nå, og det funker. 3 ganger i mnd med alkohol og benzo har ikke gitt meg noen abstinenser sålangt.
Kjenner heller ingen abstinenser av å bruke benzo en gang per helg, men har vært på fylla nesten hver helg de siste månedene også(benzo på fredager og fylla på lørdag som regel). Har hatt angst i fler dager etter en fyllekule nå ved ett par anledninger, men det er sikkert urelatert til bruken av benzoer.

Hadde en veldig mild rykning i benet i går og en eller to milde rykninger i overkropp..
Sist endret av Hater; 5. oktober 2015 kl. 21:42.