Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 907
I wanna play a game.
Er det nokon som veit korleis eg kan overføra eit spel ifrå ein data til ein annan? For eksempel som kabal, edderkoppkabal, og liknande?
Det skal ifrå ein vanleg data til skuledataen. Eller er det nokon an måte eg kan få tilbake kabal og dei vanlege spela tilbake til skuledataen, sidan dette då er fjerna , med tanke på undervisninga.

Tord.
Ekstern hardisk?
Minnepenn?
Disse er jo deaktivert i Windows, og tviler på at du får aktivert dem uten administratorrettigheter.

Da må du imedlertid google deg frem til noen "portable" versjoner av kabal osv, og evt. ha dem på en minnepenn/ekstern harddisk som nevnt over.

Kabal heter forøvrig solitaire på engelsk.
Sist endret av MrCryptical; 2. november 2011 kl. 15:42.
Om maskinen kan lese USB-pinner, så kan du teste spill og programmer du kan kjøre direkte fra disse: http://portableapps.com/apps/games
I wanna play a game.
Trådstarter
Har prøvd å tatt det over via minnepenn OG ekstern harddisk.
Start - Run
Edderkoppkabal = spider
Flipper = pinball

Det er iallefall de jeg husker i hodet.
Som trollsauen sier er det verdt et forsøk å prøve å starte spillene fra Start- Run (Win+R) da det ofte bare er snarveiene som er fjernet fra programoversikten og spillene fortsatt ligger inne.

Spillnavn - programnavn du skriver i kjør/run. Husk at Pinball (og muligens fler) ikke ligger inne i Windows 7 så der må du eventuelt finne andre måter å spille det på
Free Cell Card Game- freecell
Hearts Card Game- mshearts
Minesweeper Game – winmine
Pinball Game – pinball
Spider Solitare Card Game – spider
Vis hele sitatet...
I wanna play a game.
Trådstarter
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Som trollsauen sier er det verdt et forsøk å prøve å starte spillene fra Start- Run (Win+R) da det ofte bare er snarveiene som er fjernet fra programoversikten og spillene fortsatt ligger inne.

Spillnavn - programnavn du skriver i kjør/run. Husk at Pinball (og muligens fler) ikke ligger inne i Windows 7 så der må du eventuelt finne andre måter å spille det på
Vis hele sitatet...
Fekk nok ikkje til noko av dei
Gjer eg det riktig?
Går inn på "Start", trykker på "Kjør", eller run om du vil, nede til høgre i startmenyen, og skriv namnet på spelet, eller forkortelsen elle ka eg skal kalla det.
Noko an måte å gjere det på?
viss du kan nøye deg med noe annet enn kabal kan jeg anbefale deg å laste ned en gameboy adv. emulator og et par spill... Dette krever ikke admin og det vekker den 8 år gammle gameren i deg
Håper det er Windows 7...

Control Panel -> Programs -> Turn Windows features on or off -> Games
I wanna play a game.
Trådstarter
Sitat av Towelie Vis innlegg
Håper det er Windows 7...

Control Panel -> Programs -> Turn Windows features on or off -> Games
Vis hele sitatet...
Da gjekk, tusen takk !
Sitat av Towelie Vis innlegg
Håper det er Windows 7...

Control Panel -> Programs -> Turn Windows features on or off -> Games
Vis hele sitatet...
Trodde virkelig dette var deaktivert.. My god så åpenbart ting er med inkompotente IT-ansvarlige.
Det er ikke it-ansvarlig som skrur av dette, det er deaktivert i windows 7 hvis du har en versjon som ikke er beregnet for hjemmebruk. Det vil si at hvis du har fått windows gjennom skolen så er det antagelig pro/enterprise eller lignende og der er games deaktivert by default av microsoft.
MW overgår battlefield syntes nå jeg...hvis noen skal velge mellom disse
Sitat av MerPenger Vis innlegg
MW overgår battlefield syntes nå jeg...hvis noen skal velge mellom disse
Vis hele sitatet...
Hva faen snakker du om?