Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2634
Hey.

Noen som vet om lesestoff til personer(foreldre) som absolutt ikke kan fordra fakta om denne planten?

har seg sånn at jeg har en far som absolutt må stille seg på den kritiske siden der han nekter å godta hvordan det egentlig fungerer. God gammal propeganda har svidd seg inni hue på han, man blir jo sinnssyk!
Sist endret av wataan; 22. august 2011 kl. 15:43.
Google " The Union "

Mvh
Denne går gjennom det meste, og vil nok radikalt endre hans syn på planten... om han er villig til å motta informasjon på en objektiv måte.

Veit ikke om det finnes en online versjon.
http://thepiratebay.org/torrent/4927...DVDRiP-XviD-Yo

Forklarer ganske bra va denne planten er og dens historie!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
skyfaen: Hva er det du forteller han da? Typisk at man svarer med propaganda fra sin egen leir, noe som ikke akkurat gjør det enklere å ha en seriøs samtale om noe så sårt som at ens barn velger å nyte ulovlige og potensielt farlige rusmidler.
Hvorfor skal han bry seg om sånt? Du bryter loven, risikerer å komme i problemer med politiet og vanker i dårlige miljøer. Praktisk sett er cannabis noe farlig man ønsker at ungene skal holde seg unna.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Hvorfor skal han bry seg om sånt? Du bryter loven, risikerer å komme i problemer med politiet og vanker i dårlige miljøer. Praktisk sett er cannabis noe farlig man ønsker at ungene skal holde seg unna.
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp derfor man ønsker legalisering! Så folk skal slippe å komme i trøbbel med politiet og vanke å dårlige/skummle miljøer.
Trådstarter
det er feilinformasjonen som han prøver og få meg til å forstå som plager.
Sånn det er nu er jeg bare en dum person når jeg prøver å mot argumentere han, ekkel situasjon.

Jeg vil heller prøve lære han noe om hvordan det egentlig er samtidig som jeg selv kan lære, ikke skryte av planten, men heller få litt konkret fakta på plass.

Sitat av Stratops Vis innlegg
Hvorfor skal han bry seg om sånt? Du bryter loven, risikerer å komme i problemer med politiet og vanker i dårlige miljøer. Praktisk sett er cannabis noe farlig man ønsker at ungene skal holde seg unna.
Vis hele sitatet...
Fatter bekymringene rundt selve miljøet, loven og et usunt forhold til rus. Da er det vell viktig at man kan møtes en plass der en ikke nødvendigvis trenger og akseptere bruken, men kan forstå seg litt mere på det.
Sitat av eriathwen Vis innlegg
Google " The Union "

Mvh
Vis hele sitatet...
Enig med den. youtube link om noen er for lat til å google: http://www.youtube.com/watch?v=gcTUvdLOxYU
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Foreslår "the union" først, den beste dokumentaren jeg har sett om cannabis, period. (har sett ekstremt mange)
Etter at dere har sett denne kan du la det synke litt inn før du setter på "should i smoke dope".
Sistnevnte handler om en dame som setter seg litt inn i det å prøve ut cannabis, hun når sikkert greit fram til din far fordi hun egentlig bare er en normal nysgjerrig dame med barn hjemme osv.
Hun prøver feiler i begynnelsen men lærer etterhvert hvordan ting fungerer.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Det er jo nettopp derfor man ønsker legalisering! Så folk skal slippe å komme i trøbbel med politiet og vanke å dårlige/skummle miljøer.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en debatt om legalisering. Legaliseringspørsmålet er fullstendig irrelevant i denne sammenhengen. Cannabis er ulovlig idag, og derfor er det indirekte skader knyttet til bruk av det.

Sitat av skyfaen Vis innlegg
Fatter bekymringene rundt selve miljøet, loven og et usunt forhold til rus. Da er det vell viktig at man kan møtes en plass der en ikke nødvendigvis trenger og akseptere bruken, men kan forstå seg litt mere på det.
Vis hele sitatet...
Det er nok en god idè, men sett i sammenheng med at bruker cannabis er ikke du i en god nok posisjon til å overbevise din engstelige far om faktaene. Du er i en posisjon hvor kredibiliteten din ikke kunne vært lavere, og da vil alle forsøkene dine være fåfengte. Som oftest vil de fungere mot sine hensikter.
Sist endret av Stratops; 23. august 2011 kl. 22:02.
Her prøver foreldrene dine å holde deg unna dårlige miljøer og sånne ting, også kommer du og snakker imot dem?!

Vær glad dem bryr seg!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er nok en god idè, men sett i sammenheng med at bruker cannabis er ikke du i en god nok posisjon til å overbevise din engstelige far om faktaene. Du er i en posisjon hvor kredibiliteten din ikke kunne vært lavere, og da vil alle forsøkene dine være fåfengte. Som oftest vil de fungere mot sine hensikter.
Vis hele sitatet...
sant.

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Her prøver foreldrene dine å holde deg unna dårlige miljøer og sånne ting, også kommer du og snakker imot dem?!

Vær glad dem bryr seg!
Vis hele sitatet...
eyey, er verken i dårlige miljøer eller vanker i rusmidler, snakker ikke imot dem heller til en viss grad

men er jo helt tullete at man ødelegger halve hjernen av en joint(eks), derfor må jeg si hva jeg mener, hvordan skal man godta noe så absurd? ja takk til fakta

Noe god pot burde alle som måtte trenge ha tilgjengelig, om det er for rus eller andre årsaker, men det er en helt annen sak.
Er iallefall det jeg mener, synes selv at gatehasjen ikke er noe særlig (det jeg har blitt tatt for, det han plaget seg over)

Derfor passet ikke the union inn. Should i smoke dope er jo en artig film om denne husmoren, men kommer vell ikke så mye fakta ut fra den? Interesse for cannabis har han ikke, så å sette seg ned å lese en bok er heller ikke aktuelt.

håper ingen missforstår meg, at jeg er ute etter informasjon om hasj så jeg kan sitte å ruse meg, er ABSOLUTT ikke det som er tilfelle.

Jeg avslutter saken, er like greit at man holder det skjult.
Forstår nå at disse "ufakta-fakta" ropene hans er bare får å få meg vekk fra det "tullet", men det fungere dårlig når jeg allerede har interesse for det.

for alle andre barn som tenkter det samme, dropp det. Er ingen grunn og presentere detaljer om cannabis til foreldre, I visse tilfeller ja kanskje. Men de vet hva cannabis er.

fikk ikke endre posten ( bare legge til )
mente ikke barn, ungdommer.