Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  131 18216
Puscifer - The Humbling River - youtube | Spotify

Utrolig gjennomført, får fortsatt gåsehud.
Teksten å meningen vil være bedre å forstå igjennom å høre teksten, istedenfor at jeg skal prøve meg på ordene.
Third Eye blind sin Slow Motion, eller Green Day's Whatsername (eller hele American Idiot generellt, historien er magisk :3)
eller Something av the Beatles ^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
Owl City - Fireflies Geilo nyttårsaften helg med kjernegutta! 2009/2010
Dire Straits - Brothers in arms.

Sinnsyk tekst, og jeg hørte på den låta med ei jente jeg falt pladask for da jeg var i Serbia tidligere i år. Den låta kommer til å bringe fram følelser i meg for resten av livet
Sitat av oamo91 Vis innlegg
Tir Na noir, selv om jeg ikke orker å høre sangen mer. Ble spilt i begravelsen til mora mi
Vis hele sitatet...
Ble spilt i begravelsen til bestefaren min for to år siden og, så føler deg.
Sitat av Shittles Vis innlegg
Solitary man - Johnny Cash
Hørte den for første gang når jeg så på Stargate Atlantis, siden den gang har det vært favorittsangen min.
Får en helt spesiell følelse når jeg hører på den, umulig å beskrive :P En blanding av deppa, glad, og lettet, på en måte..
Vis hele sitatet...
Jeg også hørte Solitary man - Johnny Cash i SGA for første gang. Når jeg er deppa så er det den sangen som spilles. Vet ikke hvorfor, men er noe med det han sier: "I'll be what I am. A solitary man, solitary man."

Kan også nevne Cats in the Cradle - Ugly Kid Joe. Kan ikke helt begrunne hvorfor, men gjør meg alltid i bedre humør.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
1. Bush - Letting The Cables Sleep.
2. Pink Floyd - Comfortably Numb.
3. Tom Petty - Free Fallin`.
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Hei.

Satt å tenkte litt på forleden dag, hvilken sang som faktisk betydde mest for meg. Så tenkte jeg skulle lage en tråd om det.

Når jeg sier sang som betyr noe, mener jeg ikke den dere syns er finest, eller har den tøffeste beaten. Jeg leter etter en sang dere forbinner med noe, (fint eller vondt). Men den skal bety noe spesielt når dere hører den. Skjønner?


For meg må det bli Ei hand å holde i - Jørn Hoel. Denne sangen var yndlingssangen til min bestefar, og vi sang den i begravelsen hans. Hver gang jeg hører den, får jeg gode minner om min bestefar, og det vi gjorde i lag!


Dvergen
Vis hele sitatet...
Heal the world, har mange gode minner fra 10 klasse med denne
Kaizers Orchestra - Hjerteknuser
I like turtles
Skyfex's Avatar
Lindstrøm's Where You Go I Go Too (albumet) har det siste året vært et album jeg har hørt igjennom i perioder hvor jeg har hatt mye emosjonelt å tenke på. Har ihvertfall vært to-tre ganger jeg bare har ligget i sofa'en og hørt på albumet mens jeg har prosessert ting. Så det har fått stor betydning for meg.
Den sangen som betyr mest for meg har jeg faktisk akkurat funnet: den ligger på det nye albumet til Glasvegas kalt Euphoric /// Heartbreak \\\. Albumet inneholder mye rart, men en av sangene treffer meg skikkelig. Vokalisten James Allan prøver å sette seg inn i rollen til en skap-homofil ved å se for seg følelsene forbundet med et slikt liv. Jeg har akkurat kommet ut av skapet selv, noe som er svært skremmende, og denne sangen bringer både gode og vonde følelser: Gode følelser fordi jeg kan kjenne igjen de følelsene som blir formiddlet i sangen og dermed føle meg mindre alene om slike følelser, og trist fordi det kommer mange følelser opp til overflaten hver gang jeg hører sangen.

Det skal sies at James Allan ikke er homofil selv, men har en del venner som er homofile. Det at han har klart å lage en sang med slike følelser i, er bare helt utrolig synes jeg da!

Sangen heter
Glasvegas - I Feel Wrong (Homosexuality Part 1) og finnes på Youtube og Spotify. Sangteksten kan du lese på Musicsonglyrics.com

Resten av albumet er svært bra, så jeg anbefaler det i samme slengen
Sist endret av BeautyBear; 9. juli 2011 kl. 16:44.
Paperboys - Highly motivated

Minner om gode gamle dager Bekymringsløse fine dager hvor livet handlet om trening og kompisgjengen.
Fine tider! aaaah

Fant akkurat sangen på dataen, satt den på og kan ikke annet enn å bare SMIIIILE!

Edit: Spotify link: http://open.spotify.com/local///Pape...Motivated/2407
Sist endret av zoil; 13. juli 2011 kl. 22:49.
Madina Lake - Never Take Us Alive
Sist endret av Darkerface2; 13. juli 2011 kl. 22:49. Grunn: Gløymte å legge til link.
The Shins - New Slang (hvis noen vil høre denne fantastiske sangen: http://www.youtube.com/watch?v=QD7qIthSdkA )
Den betyr utrolig mye for meg fordi jeg pleide å høre den da jeg ikke hadde det så bra med meg selv, og den fikk meg på en måte i bedre humør. Hver gang jeg hører den minnes jeg om hvordan jeg kom meg opp igjen.

Pink Floyd betyr også mye for meg. Har grått mang en tåre til sangene deres.
Sist endret av Månemann; 13. juli 2011 kl. 23:07.
The avette brothers - I and love and you
Fordi den får meg til å tenke på en spesiell person:P

Jan johanson - se på mej
Fikk høre den da fetteren brente CDer til en kompis av han sin begravels

må nesten legge til Bob dylan - Hurricane her, sangen fra Dasec and confused - emporium entrance
▼ ... noen uker senere ... ▼
Miley Cyrus - When I Look At You
Er ikke fan av henne eller noe slikt, dette er eneste sangen jeg har hørt laget av henne, men den betyr likevel litt.
Jeg og kjæresten så filmen hun er med i, heter The Last Song. På forhånd tenkte jeg "jaaaajaaaa, ikke akuratt det samme som Die Hard 4...." (noe jeg er fan av ), det var visst bare drama og tull og styr..
På slutten kommer denne sangen, og dama bare synker sammen inntil meg, og det skjedde både det ene og det andre. Filmen var slutt, og sangen gikk om og om igjen på "menu"en hele kvelden.

Tenker på dama med en gang jeg hører både artistnavnet og sangen. Sangen er rett og slett noe jeg forbinder med dama!
Muse - Unintended

Den betyr mye for meg fordi når jeg skal gifte meg vil jeg at denne skal spilles i bryllupet.
http://www.youtube.com/watch?v=A7ry4...cTqUY&index=27

Fordi når jeg hører på den tenker jeg på de jeg har mistet. Videoen får meg opp av pc-stolen for å gjøre noe med kompiser, lage minner og være sammen mens vi enda kan
Er vanskelig å velge èn sang, men jeg vil si det er

Eminem - Rock Bottom. (http://www.youtube.com/watch?v=zdXdsF08SWQ)

Grunnen til det er at broren min alltid hørte på Eminem, og denne sangen (og et par andre) er som mini-beskrivelser av ting han tydlighvis måtte igjennom.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det er to sanger som betyr veldig mye for meg, den ene er Bon Iver - Re;stacks og den andre er Rivers and Roads - The Head and The Heart.
Re;stacks hørte jeg for første gang sammen med en av mine beste veninner, vi var på seiltur og vi lå foran på dekk og hørte på denne sangen mens båten gjynget. Det utrolig gode minnet kommer frem hver gang jeg hører den sangen.

River and Roads betyr veldig mye for meg pga det var en sang som ble spilt under avslutningen på folkehøgskoleåret. Vi satt samlet i fellesrommet med levende lys som eneste lyskilde, og denne sangen ble fremført på kassegitar. Det var helt fantastisk, og jeg klarer ikke å høre denne sangen uten å bli blank i øyene.
Paramore med That's What You Get.

Sangen gir meg egentlig litt frysninger. Startet å høre på dem i slutten av 10 klasse. Husker sommerferien da jeg hadde min første crush og høsten da jeg skulle begynne på videregående Var den tiden jeg begynte å kjenne meg selv som person og fikk mange gode venner som jeg fortsatt har kontakt med Da jeg fikk en fantastisk kjæreste som jeg fortsatt er sammen med og masse masse masse minner som jeg aldri kommer til å glemme

Fikk også ønsket mitt oppfyllt med å se dem live her i Norge, har aldri vært så hes og støl i nakken før dagen etterpå, sykeste jeg har opplevd Desidert mitt favorittband innen alternativ rock!
http://www.youtube.com/watch?v=WICTF6zz9pQ

hjelper meg å tenke på dumme feil jeg har gjort med hensyn til fremtid og personlige forhold, som storm i vannglass.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Bullet for my valentine - tears dont fall, sangen som fikk meg hekta på metal <3 og fikk opp øynene for hva som er skikkelig musikk!
Avenged Sevenfold - Fiction
http://www.youtube.com/watch?v=aNZwMG_QUGs

Den siste sangen Jimmy "The Rev" Sullivan spilte inn før han døde i desember 2009. Jimmy ga sangen navnet "Death", men etter hans død ble navnet endret til Fiction, som var et av Jimmys kallenavn. Mange tror at denne sangen er Jimmys selvmordsbrev, selv er jeg ikke sikker. Men jeg vet at han hadde vært borti mye og sannsynligvis slet med narkoavhengighet. Han visste at han kom til å dø lenge før vennene sine, i denne sangen uttrykker han kjærlighet for vennene sine i bandet og at de må gå videre i livet uten han.

R.I.P Jimmy.

(Haters kan dra til helvete, forresten.)
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Min favoritt sang er Can I Play With Madness av Iron Maiden.

Denne sangen forandret livet mitt. Tidligere hadde jeg bare hørt på 2pac, 50 Cent, Eminem og andre hip-hop artister. Men denne sangen åpnet en helt ny verden for meg. Jeg ble mer voksen av det, jeg ble mer musikalsk av den, jeg ble mer oppmerksom på alt rundt meg. Jeg fikk en politiskmening ut av sangen. Sangen skapte den jeg er idag!

Jeg hører fremdeles på hip-hop og rap, men min musikalske horisont er veldig bred og den inkluderer alt fra klassisk, til hardstyle, dubstep, heavy metal, deathcore, crunk, crunkcore osv osv. Men uansett hvor bred horisonten blir så vil Iron Maiden's Can I Play With Madness være i mitt hjerte!
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Porcupine Tree - Cheating the Polygraph
Alle har vel hatt sine nedre perioder. Albumet "Fear of a Blank Planet" og EP-en "Nil Recurring" beskriver iallfall min så godt som det lar seg gjøre.
Farfar gikk bort før jul da nordstogas "ein farfar i livet" gikk på radioen hele tida, og fikk meg på gråten hver gang. Gabriels obo av Morricone ble spilt på fiolin i den begravelsen, og har aldri vært borti følelsesmessig sterkere melodi!

Dette er to sanger som betyr svært mye, men også Lillebjørn Nilsens album "byen med det store hjertet" har blitt spilt myei deprimerte stunder, og Nilsens musikk betyr generelt mye for meg.
▼ ... flere år senere ... ▼
Walking in the air. Var den jeg hørte på når bestemoren min døde og når jeg ble mobbet. Den sangen får ikke frem bare de tunge minnene, men også de gode.
Denne betyr svært mye for meg. Det er en av mine beste kompiser

http://youtu.be/TnLu3sqFGwg
Veldig vanskelig for meg å bare velge en sang ettersom det er en haug av sanger som betyr mye for meg.

Men Lose yourself - Eminem og Albumet R&G (Rhythm & Gangsta) av Snoop er noe av det som betyr mest for meg.
Eminem av den grunn at musikken hans er mye av grunnen til at jeg er som jeg er idag, mye av det han rapper om har jeg vært igjennom selv.

Snoop albumet, vel rett og slett fordi det er den første cden jeg noen gang kjøpte, 9 år gammel sto jeg på platekompaniet på oslo city i 2004 og skulle ha denne cden for de første pengene jeg noen gang hadde jobbet meg til selv.
Plata er spilt i filler men minnene er der enda.